Články | Tomáš Hampl | 28. 12. 2001
Na poslední chvíli bylo rozhodnuto o nové podobě euro bankovek. Co vedlo Evropskou centrální banku k tomuto rozhodnutí? Jaké jsou výhody a nevýhody použitých motivů? Seznamte se s novou podobou eura.
Články | Leoš Bárta | 21. 12. 2001 | 1 komentář
Skončil rok 2001 a spolu s ním končí i první ročník soutěže, která hodnotí marketingové aktivity finančních institucí na internetu. Jaká ta soutěž byla a co přinesla? A hlavně, co můžeme očekávat od internetu v roce 2002? Co přinese a jaký bude? Pojďte spolu s námi přemýšlet o tom, co přijde. Taková předvánoční filosofická rozprava přece nemůže škodit?
Články | Petr Vykoukal | 20. 12. 2001
Ač již v našem loňském testu se ukázalo telefonování do stavební spořitelny jako záležitost rychle zvyšující srdeční tep, za uplynulý rok se toho až na výjimky bohužel moc nezlepšilo.
Články | Dušan Hradil | 14. 12. 2001
Do konce letošního roku zbývá ještě pár dní, zato náš seriál hodnocení webů finančních institucí již do svého finále dospěl. Boj v posledním kole byl tvrdý a my vám přinášíme konečný verdikt. Tři weby, dva vítězové a jeden poražený.
Články | Leoš Bárta | 7. 12. 2001
Je to naposledy v letošním roce. Je to poslední prezentace ve skupině úvěrových karet. Za několik dní budeme znát vítěze. Web yeskarta.cz nepatří rozhodně mezi průměrné www stránky. V čem převyšuje ostatní a kde má co dohánět?
Články | Jan Heřman | 28. 11. 2001 | 1 komentář
Dvě miliardy se nakonec našly. Problém financování vysokých škol tím však stále není vyřešen. Chybějící peníze by mohl přinést způsob financování VŠ, který počítá se zavedením školného.
Články | Leoš Bárta | 23. 11. 2001
Hodnocení www prezentací finančních institucí se dostalo v posledním letošním kole do zvláštní situace. Hodnotit se totiž budou stránky finančních produktů, tzv. produktové microsites. To je ale trochu jiná práce, než na kterou jsme byli zvyklí. Přicházejí nová měřítka a jiné souvislosti. A zůstanou jen dobré weby.
Články | Lukáš Půda | 16. 11. 2001
Tři z pěti hodnocených leasingových společností se s trochou nadsázky mohou považovat za výherce šestého kola soutěže o nejlepší web finanční instituce. Odborná porota, hlavní hodnotitel a čtenáři se v hlasování zcela rozešli. Každý z nich považuje za nejlepší prezentaci jiné leasingové společnosti. Udělejte si sami názor kdo má pravdu.
Články | Leoš Bárta | 9. 11. 2001
Je poslední hodnocenou leasingovou společností. Má velkou a slavnou matku. Obchodně si nevede špatně. Je její pozice na českém trhu adekvátní k pozici mezi konkurenčními internetovými aktivitami? Vyhraje, prohraje, bude někde uprostřed? Posuďte spolu s námi, jak si vede Leasing České spořitelny v prostředí tak specifickém, jakým je internet.
Články | Leoš Bárta | 2. 11. 2001
Hodnocením internetové prezentace GE Capital Leasing se dostávám k části jedné z největších světových korporací – General Electric. Byl by Tomáš Alva spokojen s přístupem svých českých spolupracovníků ke klientovi? Jak dopadl pokus vytvořit portál tam, kde jiní tvoří několikastránkovou statickou prezentaci?
Články | Leoš Bárta | 26. 10. 2001
ŠkoFIN je leasingová společnost, která má na internetu své stránky. Je toho dost, co si můžete přečíst nebo prohlédnout, ale pokud hodnotíte spolu se mnou, dávejte si pozor. Vlastní prezentace ŠkoFINu je jen malou částí toho, co můžete na adrese www.skofin.cz shlédnout.
Články | Jan Heřman | 24. 10. 2001
Každý z nás zaplatí denně do státního rozpočtu 12 korun na financování armády. Zdá se to mnoho či málo? Otázka, kterou nelze jednoznačně zodpovědět. Zavedením profesionálního vojska však vedle nesporného zvýšení kvality a bojové připravenosti také ušetříme. Tak praví fakta.
Články | Leoš Bárta | 19. 10. 2001
V tomto týdnu hodnotíme druhou nejsilnější leasingovou společnost – ČSOB Leasing. Čeká nás nelehká práce, ale bezesporu zajímavá exkurze. Jako už mnohokrát předtím zjistíme, že udělat dobrou, ne-li výtečnou internetovou prezentaci, umí ve finančním sektoru málokdo.
Články | Tomáš Skřivánek | 17. 10. 2001 | 1 komentář
Dát zaměstnanci vysoký plat již nestačí. Od poloviny devadesátých let se stále důležitější součástí motivace zaměstnanců stávají benefity. Ty jsou považovány za efektivní nástroj stabilizace zaměstnanců a významný prvek firemní kultury.
Články | Leoš Bárta | 12. 10. 2001
V oblasti leasingu osobních a užitkových vozů na českém trhu jednoznačně dominuje CAC Leasing. Proto začínáme další kolo hodnocení marketingových aktivit na internetu právě touto společností. Přeji „lízingovkám“ hodně zdaru
a snahu o nápravu. Bude vůbec co napravovat?
Články | Lukáš Půda | 5. 10. 2001
Pozorné čtenáře naší soutěže o nejlepší web pojišťoven určitě nepřekvapí její výsledky. Cenu serveru Peníze.CZ si neodnese jedna, ale dvě pojišťovny: Allianz a Česká pojišťovna. Sympatie čtenářů a porotců se podobně jako v minulých hodnoceních opět nesešly.
Články | Leoš Bárta | 27. 9. 2001
Poslední hodnocenou prací v rámci cyklu pojišťoven je webová prezentace společnosti ING Nationale Nederlanden. Podle objemu předepsaného pojistného zaujímá tato společnost na českém pojišťovacím trhu 5. místo. Tím toto kolo končí a my budeme velmi brzy znát vítěze. Má tento poslední adept šanci stanout na postu nejvyšším?
Články | Michal Hazi | 24. 9. 2001
Dotovat studentská konta je součástí obchodní politiky většiny tuzemských bank. Do mainstreamu se s počátkem akademického roku zařadila i eBanka. Snaží se novým levným produktem oživit svou početně stagnující klientskou základnu?
Články | Tomáš Skřivánek | 20. 9. 2001
Zástupcem generálního tajemníka pražské burzy je od počátku letošního roku Jiří Opletal (36). Nenápadný muž, jehož hvězda na burze stoupá již šest let.
Články | Leoš Bárta | 14. 9. 2001
Tím, kdo bude dnes dokazovat své schopnosti, je dceřiná společnost jedné z největších pojišťoven světa. A tak jako chuť a vůně každého jablka je z velké části závislá na tom, jak silný a zdravý je kmen, budeme dnes často chválit nebo plísnit s trochou německého přízvuku.
Články | Leoš Bárta | 7. 9. 2001
Neohrabaně vedený útok těžkou palicí, to byl minule hodnocený web České pojišťovny. Dnes se bude bojovat lehkým kordem. Když se to umí, vypadá to dokonce elegantně. Nemusíte mít ani tolik síly. Ale zato se můžete klidně sami zranit.
Články | Leoš Bárta | 7. 9. 2001
Články | Tomáš Skřivánek | 5. 9. 2001
Po čtyřleté přestávce se v polovině července vrátila Kamila Spurná do skupiny Credit Suisse. Odcházela jako portfolio manažerka, vrací se jako ředitelka.
Články | Leoš Bárta | 31. 8. 2001
Podle objemu předepsaného pojistného za rok 2000 se zcela jednoznačně drží na 1. místě na českém trhu Česká pojišťovna. To překvapí opravdu jenom málokoho. Jenže ono se správně říká, jsi-li obrem ve svém povolání, hleď, abys nebyl jinde trpaslíkem.
Články | Lukáš Půda | 24. 8. 2001
Pět týdnů uplynulo jako voda a už zde máme další vyhlášení naší soutěže. Cenu serveru Peníze.CZ za nejlepší web penzijního fondu si tentokrát odnesou zástupci dvou společností – Penzijního fondu České pojišťovny a Vojenského otevřeného penzijního fondu.
Články | Danuše Pecharová | 17. 8. 2001
Tím si láme hlavu většina návštěvníků webu Spořitelního penzijního fondu. Protože to není pro tvůrce prezentace nic moc lichotivého, měli by s tím rozhodně něco udělat. Hrozí totiž, že všichni zájemci o informace skončí hned na první stránce. A už se nevrátí.
Články | Danuše Pecharová | 10. 8. 2001
Na tuto otázku se při pohledu na stránky Penzijního fondu České pojišťovny neodpovídá nijak snadno. Obsahují totiž dostatek informací, které jsou přehledně orientovány a jež lze bez problémů nalézt. Jen kdyby nebylo těch překlepů...
Články | Danuše Pecharová | 3. 8. 2001
Na bájnou horu po tomto kole nevystoupí ani další hodnocený web. Stránky Českomoravského penzijního fondu totiž nejsou božské, ale průměrné. Rozšíří proto dlouhou řadu ničím nepřekvapujících webů bez větší invence.