Termín, obecná pravidla výzkumu

| 20. 12. 2001
  • Výzkum byl prováděn v termínu od 12. 11. 2001 do 19. 10. 2001 v průběhu dne od 8.30 do 17.00 hod. 
  • Do každé stavební spořitelny bylo celkem uskutečněno 14 hovorů, při každém hovoru byla pokládána jedna z přiložených otázek. 
  • Všechna testovaná čísla byla nalezena ve Zlatých stránkách, všechny linky jsou bezplatné, pouze VSSKB a ČMSS mají k dispozici jen klasickou telefonní linku (volající hradí náklady) a Hypo stavební spořitelna v průběhu výzkumu změnila zelenou linku na modrou (volající hradí část nákladů).

Výsledky výzkumu

Výsledky jsou přehledně zpracovány v přiložených tabulkách - první rozebírá technické aspekty spojení (dosažitelnost a responční čas), druhá kvalitu nabízených služeb (každý hovor hodnocen "jako ve škole" známkou 1 – 5, posléze spočten průměr pro stavební spořitelnu).

Obecné závěry výzkumu

  • Pokud se jedná o kvalitu telefonátů a zákaznicky orientovaný přístup, nejlépe (s velkým předstihem před ostatními) obstála ČSST (linka informuje o produktech skupiny České spořitelny), nejhůře Raiffeisen stavební spořitelna a Hypo stavební spořitelna. 
  • Z tabulek je patrné, že pokud jsou linky, na kterých mají být předávány informace o stavebním spoření, velmi snadno dosažitelné, nemusí být služby těchto linek perfektní (viz např. Všeobecná stavební spořitelna KB) a obráceně – pokud jsou služby podávané na lince kvalitní, nemusí být snadno dosažitelná (Wustenrot stavební spořitelna). 
  • Linky mají většinou 100% primární dosažitelnost (volajícímu se podaří alespoň spojit se společností, minimálně se záznamníkem, kde se společnost představí a informuje, že linka je momentálně nedostupná – např. Raiffeisen). Pouze linka Hypo stavební spořitelny není dostatečně primárně dosažitelná, informace o nedostupnosti čísla je sdělena ihned bez uvedení názvu společnosti (zřejmě služba Českého Telecomu?). 

Zpět na článek

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.