Kola, kola, kolečka
19. 10. 2001 | Leoš Bárta
V tomto týdnu hodnotíme druhou nejsilnější leasingovou společnost – ČSOB Leasing. Čeká nás nelehká práce, ale bezesporu zajímavá exkurze. Jako už mnohokrát předtím zjistíme, že udělat... celý článek
www stránky finančních institucí |
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím. Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří dvanáct osobností. |
Adresa dnes hodnocených stránek: www.skofin.cz |
Zamyšlení pro tento týden:
Volám nyní spolu s klasikem: proč má kdejaký výrobce ponožek (to je jen příměr, také je nosím) lepší web než lecjaká společnost s miliardovým obratem? Protože mu ho vytváří a zpracovává dobrá internetová agentura? Protože má klient dost rozumu, aby věděl, co chce? Protože si je vědom důležitosti internetu jako média? A co takhle univerzální rovnice, na jejímž konci je úspěšná internetová prezentace?
KLIENT (jak chce velký), který ví, co na internetu chce dělat nebo prezentovat a co od něj může očekávat
+
INTERNETOVÁ AGENTURA (s minimálně 8 profíky), která poznala, co chce KLIENT na internetu dělat nebo prezentovat a která ví, čeho je na internetu schopna dosáhnout
+
JASNÝ CÍL internetové aktivity
+
DOBRÝ BRIEF (úvodní zadání), který přijde od klienta (a pokud nepřijde, musí si ho AGENTURA vydobýt)
=
ÚSPĚŠNÁ WEBOVÁ PREZENTACE
Hodnocení - výsledky | ||||||
Kreativní rovina: 2- | Marketingová rovina: 3 | Informační rovina: 3 | Grafická rovina: 3 | Jazyková rovina: 2 | Navigační rovina: 4 | Technická rovina: 2 |
Kreativní rovina: Výsledná známka (jako ve škole): 2- |
Marketingová rovina: Opět se ptám, proč musím vyplňovat své osobní údaje (chválabohu, nikdo po mně nechce rodné číslo), když se chci na něco zeptat, např. v sekcích Volkswagen Leasing/ Kontakt nebo Audi Leasing/ Kontakt. Musím znovu psát o tom, jak to působí na běžného uživatele? A co to může přinést a co to odnese? Naopak, skvělé je, že zde najdete sekci Hledání vozidel ŠkoFINu a že tvůrci pamatovali na možnost zasílání informací o vozidlech. Jenom mě štve, že si nemůžu přečíst, co si firma píše se svými dealery (Vstup pro dealery), nechce mě to tam pustit. Neznáte někdo heslo?
Výsledná známka: 3 |
Informační rovina: Platforma II už vypadá o poznání lépe. Netradiční dynamická koláž s fragmenty automobilů působí neotřele, příjemnější grafické prostředí je vítanou změnou, praktické informace mají vysokou hodnotu, je přítomna interakce s uživatelem a nechybí ani interní obchodní komunikace. V sekci Povinné ručení kladně oceňuji možnost nahlédnout i do plného znění příslušného zákona. V sekci Tiskové zprávy (platforma I) jsou celkem 2 zprávy, jedna z března, druhá ze srpna. O Sdružení na ochranu ježků se píše víc…
Výsledná známka: 3 |
Grafická rovina: Výsledná známka: 3 |
Jazyková rovina: Výsledná známka: 2 |
Navigační rovina: A pak mě ještě napadá, že sekce Kontakty je dále komunikována jako Info, že Audi Leasing a Škoda Leasing se otvírají v samostatném okně, ale Seat Leasing ve stejném. Buď je v tom koncepce, která je tak promyšlená, že jí nerozumím, nebo se někdo zapomněl zamyslet. Která varianta je správná? Výsledná známka: 4 |
Technická rovina: Výsledná známka: 2 |
Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Závěr:
Zvláštní prezentace. Už dlouho jsem si tak nelámal hlavu s tím, abych se dopídil podstaty komunikační strategie. Už dlouho mně tak nevrtalo hlavou, co tím chtěli autoři říci. A když nevím, co mi chce někdo říci, tak se ho možná budu snažit pochopit, ale možná také ne. A já v tuto chvíli nejsem nikým jiným než průměrným zástupcem cílové skupiny, na kterou by měl ŠkoFIN klást důraz, a to nejen v rámci internetových aktivit. Neučiní-li tak, koupím si auto za hotové.
Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole) | |||||||||||||
PB | PD | VI | PJ | MJ | VLu | PN | JR | TR | KU | MV | PV | průměr | |
informační hodnota | - | 3 | 4 | - | - | - | 3 | 4 | 2 | - | 3 | 4 | 3,29 |
grafika | - | 3 | 2 | - | - | - | 2,5 | 3 | 1 | - | 3 | 2 | 2,36 |
celkový dojem | - | 3 | 3 | - | - | - | 3 | 3,5 | 2 | - | 3 | 4 | 3,07 |
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; VI - Vladimír Iliev, iStrategie.cz; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; MJ - Martin Jaroš, Český Mobil; VLu - Viera Lukáčová, Českomoravská stavební spořitelna; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; JR - Jan Rosenauer, Český rozhlas; TR - Tomáš Řehák, Run Interactive; KU - Klára Ujčíková, Aliatel; MV - Milan Vacík, Ami Communications; PV - Petr Vyhnálek, Globus | |||||||||||||
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce. | |||||||||||||
---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <--- |
Pokud jste navštívili stránky ŠkoFINu - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.
Srovnávat se vyplatí
Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
26. 10. 2001 12:17, TGP
Že by bledá závist, Pavle? Kolik těch smetišť máš Ty? PPF, ke kterému se pokud možno nehlásíš, ale jehož peníze rád bereš (a že to je pěkné smetiště), potom ifond, a co dál?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
26. 10. 2001 15:37, TGP
Co, zaměstnanče PPF, který se za to stydí?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.