Po hodnocení internetových stránek bank, pojišťoven nebo leasingových společností to chtělo změnu. A ta přišla v posledním kole. Weby nákupních úvěrových karet se totiž řadí do kategorie microsites, neboli prezentací konkrétních produktů. A to je jiné kafe. Nejen co do obsahu, ale také struktury a nepřehlédnutelném vzhledu.
O prezentaci, která je OK
www stránky finančních institucí |
|
Cenu Peníze.CZ za nejlepší web nákupní úvěrové karty vyhrála OK karta společnosti GE Capital Multiservis.
Cenu uživatelů serveru Peníze.CZ získává AURA karta společnosti Cetelem |
První hodnocenou microsite se stala prezentace úvěrové karty společnosti GE Capital Multiservis. I přes drobné připomínky se porota jednoznačně shodla na tom, že jde o velmi příjemné stránky. Přehlednost, funkční vyhledávání nebo použití flashe jsou určitě body k dobru. "OK" není jen web OK karty (profil, názory), ale také její umístění. První hodnocená prezentace totiž u porotců i hlavního hodnotitele Leoše Bárty vyhrála. Cena serveru Peníze.cz tady našla svého majitele. Čtenáři ale OK web ve svém hlasování odsunuli až na druhou příčku, takže dvojitá výhra se nekoná.
Stránky nejen pro senzibily
Ne nebojte se, žádní senzibilové, ale další karetní prezentace. Z marketingového a grafického hlediska celkem pěkná, ale viditelně pokulhávající v grafice nebo navigaci. I když se mezi porotci objevili tací, kteří s barevným uspořádáním sympatizují, nehrají stránky karty Aura v barevné koncepci prim. Hlavním účelem webu je představit produkt, a to se společnosti Cetelem (profil, názory) podařilo. Přidejme k tomu nejlepší nápovědu v testu a on-line kontrolu stavu žádosti a ztracené body se vrací zpět. A jak se Aura líbí čtenářům Peníze.CZ? U nich si ve známkování vysloužila sice "jen" lepší dvojku, v hlasování o nejlepší web úvěrové karty však jednoznačně zvítězila.
Když YES znamená víc než ANO
Ano, je to zajímavá prezentace. Ne, není vítězem. Ani zajímavý flashový navigační kolotoč, který jen tak někde nenajdete, ani netradiční provedení webu nepomohly k vytouženému poháru. Velkým mínusem je rozhodně absence on-line komunikace s klientem. Chcete kartu? Zapomeňte na e-mail, pošlete nám žádost poštou. Na druhou stranu web nabízí přehledně zpracované informace pro klienty, včetně malého slovníku finančně-úvěrových pojmů.
U čtenářů jasná trojka jak v pořadí, tak v celkové známce. I když "za tři" znamená "dobře", v našem testu je to místo poslední. Nepomohl ani krátký klip s Janou Štefánkovou umístěný na homepage YES karty (profil, názory).
Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole) |
|
Kdo hodnotil |
OK karta |
AURA karta |
YES karta |
Leoš Bárta |
1,50 |
2,21 |
2,36 |
Porota |
2,00 |
2,17 |
2,31 |
Čtenáři |
2,62 |
1,91 |
2,93 |
Průměr |
2,04 |
2,10 |
2,53 |
|
|
Chcete mobil zadarmo?
Pokud ano, hlasujte a při troše štěstí jeden vyhrajete. Z posledního kola hodnocení webů odchází s novým mobilním telefonem Milan Haluška ze Studénky, Martin Kratochvíl z Toskánky a Božena Vančurová z Příbora. Gratulujeme!
Za týden se můžete těšit na závěrečné zamyšlení Leoše Bárty nad internetovými prezentacemi a jejich budoucností.
Souhlasíte s hodnocením porotců serveru Peníze.CZ i se čtenářskými hlasy? Pro koho byste hlasovali vy? Myslíte si, že je hodnocení objektivní - a pokud ne, proč? Napište nám, vaše reakce jsou pro naši práci důležité.