Co se děje | Michal Höschl | 10. 2. 2011 | 41 komentářů
Reklamám na Českou spořitelnu se nedá utéct. A také se – aspoň podle těch reklam – nedá utéct jejím pobočkám. Jsou na každém rohu, vedou do nich každé třetí dveře. Kolikpak asi provoz těch domů stojí? Kdo ho platí? A nejsou zbytečné?
Co se děje | František Mašek | 19. 1. 2011 | 70 komentářů
Češi jsou považováni za konzervativní, což jim ale nijak nebrání v hledání „banky snů“. Často však bohužel spíše teoreticky. Zajímavé vodítko při tomto hledání nabízí projekt nejvstřícnější banka, pojatý šířeji než řada jiných hodnocení. Loni se jí stala GE Money Bank. Jaký je váš favorit?
Co se děje | František Mašek | 17. 12. 2010 | 1 komentář
Většina bank má na Štědrý den zavřeno. Na Silvestra naopak všechny otevřou, byť většinou na kratší dobu, než obvykle. V některých je i 31. prosince možné zaplatit například stavební spoření za rok 2010. Proč ale nechávat podobné platby na poslední chvíli?
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 15. 9. 2010 | 37 komentářů
Už potřetí prošly servery Peníze.cz a Bankovnípoplatky.com sazebníky bank, aby našly nejlevnější běžný účet pro průměrného klienta českých bank. Letos poprvé zvítězila Fio banka s Běžným účtem.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 10. 2009
Miliontého uživatele internetového bankovnictví oslavila před pár dny Česká spořitelna. Už čtyři pětiny transakcí provádějí její klienti přes internet. Některou z forem přímého (internetového nebo telefonního) bankovnictví využívají už také dvě třetiny zákazníků ČSOB a Poštovní spořitelny.
Když se řekne | redakce Peníze.CZ | 19. 6. 2009 | 1 komentář
Představili jsme vám desítku poboček, na které jsou jednotlivé české banky hrdé. Teď je na vás, abyste zvolili tu, která se vám zdá nejzajímavější. Ukažte bankám, do jaké pobočky byste chodili nejraději, a můžete vyhrát.
Komentář | Miroslav Zeman | 28. 5. 2009 | 4 komentáře
Chcete poslat či převzít balíček, dopis či požádat o výpis z rejstříku kontaktního místa CzechPointu na pobočce České pošty? Čekat můžete i více než hodinu. Některé pobočky České pošty totálně zklamaly.
Když se řekne | Michal Obrázek | 4. 3. 2009 | 3 komentáře
Ideální banka si svých klientů patřičně cení. Sestavuje pro každého klienta tzv. Index loajality, podle něhož ho odmění například vyšší úrokovou sazbou u termínovaného účtu. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.
Když se řekne | Michal Obrázek | 2. 3. 2009 | 3 komentáře
Internetbanking ideální banky nabízí videokonzultace i sjednání osobní schůzky na pobočkách. Ty jsou téměř všude, stejně jako bankomaty, z nichž lze zadarmo vybírat. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.
Jak na to | Věra Tůmová | 9. 1. 2008 | 16 komentářů
Klientka, která nemá o životním pojištění ani potuchy a přesto si chce nějaké sjednat, by ve čtyřech ze sedmi námi vybraných pražských poboček pojišťoven moc dobře nenakoupila. Vypovídá o tom sedm příběhů, jak lze koupit a na druhé straně prodat něco, čemu klient nerozumí.
Jak na to | Věra Tůmová | 8. 1. 2008 | 18 komentářů
Kdo uvažuje o sjednání životní pojistky, měl by si koupi pořádně promyslet a prostudovat co nejvíce informací. Spoléhat se na to, že v pojišťovnách se vše potřebné dozví od jejich zaměstnanců, totiž většinou nemůže. Ukázal to náš test, v němž jsme se pokusili sjednat životní pojištění v sedmi pražských pobočkách vybraných pojišťoven.
Akcie | Pavel Slavík | 4. 12. 2007 | 2 komentáře
Pražská burza přerušila sérii čtyř klesajících týdnů v
řadě. Index PX v pátek zavíral na 1 774,10 bodech, což
znamená lehké posílení o 0,35 %.
Komentář | Patrik Nacher | 28. 11. 2007 | 6 komentářů
Odpůrci vysokých bankovních poplatků dostali konečně, co chtěli. Polská mBanka nabízí vedení účtu i transakce zdarma. Úspěšná ovšem bude, jen pokud přiměje konzervativní Čechy opustit jistotu svých bank a svěřit své peníze dravé konkurenci.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Podílové fondy | Roman Stuchlík | 22. 11. 2007 | 2 komentáře
Základem investičního úspěchu je nízká nákladovost investičních produktů, tvrdí zastánci indexových fondů. V ČR zatím levných „indexovek“ na výběr moc není. Situaci zachraňuje jen KBC.
Analýza | Petr Fejtek | 19. 11. 2007
Přestože do fondů přišla jen třetina miliardy, dosáhly nákupy smíšených, akciových a zajištěných více než dvojnásobné výše 700 milionů korun. Přes 350 milionů totiž opět uprchlo z peněžního trhu a dluhopisových fondů.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Platební karty | Milan K. Osvaag | 8. 8. 2007 | 12 komentářů
Na konec platnosti platební karty většinou upozorní bankomat, email nebo výpis z účtu. Kdo chce automatické obnovování karty zrušit, musí si hlídat lhůty, v nichž to lze učinit. Jinak zaplatí další roční poplatek.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Dítě | Kateřina Boušová | 21. 3. 2007
Jakým způsobem rodiče v Americe, Africe, Evropě nebo na Dálném východě učí svoje děti finanční zodpovědnosti? Které děti se učí utrácet a které naopak investovat? V jakém věku dětí rodiče s finanční výchovou začínají? Ve které zemi děti dostávají kapesné, aniž by "hnuli prstem", a které děti si naopak musejí každou "korunu" zasloužit?
Články | Josef Janda | 13. 12. 2006 | 5 komentářů
V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?
Články | Dana Chytilová | 23. 11. 2006
Má cenu pojistit si platební kartu proti zneužití? Můžete si právě k té vaší pojištění sjednat? Nebo už dokonce pojištění obsahuje? A víte, že od příštího roku bude jedna banka ručit za vaše peníze, aniž byste si pojištění vůbec pořizovali? Nejen toto se dozvíte v našem článku.
Články | Roman Stuchlík | 3. 10. 2006
Riziko zpronevěry je u investic do otevřených podílových fondů sníženo na minimum. Zásluhu na tom má oddělení majetku investora od majetku investiční společnosti. Šance, že se peníze "někde ztratí", se blíží nule. Čím to je? Co se stane, když se investiční společnost, broker či depozitář dostanou do ekonomických problémů? A jak je možné, že u některých obchodníků s cennými papíry lidé přišli o peníze?
Články | Kateřina Boušová | 17. 8. 2006
Kupujete nemovitost, chystáte se stavět či rekonstruovat a sháníte peníze? Nebo už bydlíte, ale chybí vám peníze na provoz domácnosti? Připravili jsme pro vás přehled státních podpor, které můžete získat a poradíme vám i jak je získat. Dozvíte se, jaké podmínky musíte splnit, kolik vám stát na bydlení půjčí (případně formou příspěvku na bydlení "věnuje") a co pro to musíte udělat.
Články | Dana Chytilová | 19. 4. 2006
Koupili jste si něco třeba k Ježíšku na splátky? Počítejte s tím, že se vám již brzy ve schránce objeví takzvaná nákupní úvěrová karta. Ta bývá často zaměňována s kartou kreditní, na rozdíl od ní má však více nevýhod. Jaké konkrétně se dočtete dál.
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Ivan Špirakus | 13. 10. 2004
Většina pojišťoven v ČR má jen tzv. pi (public information) rating, nechová se tedy ke klientům příliš otevřeně. Při volbě svého zajištění však pojišťovny rating příslušné zajišťovny striktně vyžadují a dokonce se jím často chlubí. Přečtěte si, co se stalo jedné z největších zajišťoven na světě, jako varování před podceňováním významu plnohodnotného ratingu.
Články | Kristýna Havligerová | 27. 5. 2004
I ti nejmenší jsou v poslední době cílem tuzemských finančních institucí. Klienty banky a majitely běžného či spořícího účtu se tak mohou stát i děti. Které banky a za jakých podmínek nabízejí dětská konta?