Co se děje | Jan Pekař | 7. 12. 2007
Česko nevyužije možnost, aby se i z prodeje nových velkých bytů a domů platila snížená sazba daně z přidané hodnoty. Na nové úpravě DPH ovšem mohou vydělat podnikatelé, kteří mají provozovnu v bytových domech.
Otázka dne | redakce Peníze.CZ | 9. 9. 2008 | 3 komentáře
Diskontní řetězce upevňují pozice. Na začátku letošního roku jich bylo v Česku o 14 víc než supermarketů. Nabídku menšího sortimentu se snaží dohnat lákavými cenami. Víte, kde Češi nejraději nakupují? Tipněte si a dozvíte se víc
Tip na knihu | Věra Tůmová | 11. 8. 2009 | 2 komentáře
Lidé se nerozhodují za všech okolností racionálně. Často si zvolí mnohem horší zboží, či službu, protože se nechají nachytat na úžasně „výhodné“ nabídky obchodníků. Na iracionální chování poutavě upozorňuje kniha Dana Arielyho Jak drahé je zdarma.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 26. 11. 2009
Podlehnout předvánočním nákupním akcím je snadné. Jednoduché je i roztočit před Vánocemi kreditku. Jenže po Novém roce se nebudete stačit divit, kolik vás Vánoce ve skutečnosti stály. Tady je deset tipů, jak se tomuto zjištění vyhnout.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 3. 12. 2009 | 6 komentářů
Krize nekrize, Češi budou zase před Vánocemi ve velkém utrácet. Na dárky podle některých průzkumů padne pět tisíc korun na osobu. Jenže recese přece jen někoho donutí o vánočních útratách více přemýšlet. Co byste jim poradili? Jak se dá před Vánocemi ušetřit?
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 22. 4. 2010 | 15 komentářů
Alternativní dodavatelé plynu slibují, že když k nim spotřebitelé přejdou, budou mít účet za plyn zhruba o pět procent nižší. Stojí podle vás tato úspora za námahu vynaloženou na změnu dodavatele? Napište, co si o tom myslíte.
Otázka dne | Věra Tůmová | 1. 7. 2010
Změna spotřebitelského chování Čechů s příchodem ekonomické krize se projevuje i tím, kam domácnosti jezdí za pravidelnými nákupy. Tipněte si, ve kterých obchodech Češi nejvíce utrácí za potraviny, a dozvíte se víc.
Co se děje | Tomáš Volf | 27. 7. 2010
Brutální šetření řecké vlády nese ovoce. Schodek státního rozpočtu se snižuje výrazně rychleji, než vláda původně plánovala. Na druhou stranu odrazuje firmy od investic a Řeky od většího utrácení za potraviny či návštěvy restaurací.
Jak na to | Václav Valášek | 27. 7. 2010
Vláda konečně šetří. Proč se proto neinspirovat a nezkusit nějakou tu kačku ušetřit i v rozpočtu rodinném, aniž byste museli snižovat svůj zažitý standard. Nebojte se!
Otázka dne | František Mašek | 29. 7. 2010 | 2 komentáře
Léto je obdobím dovolených, ale také letních slev. Víte, ve které členské zemi Evropské unie trvají letní slevy nejdéle? Tipněte si a dozvíte se více!
Co se děje | František Mašek | 11. 8. 2010 | 8 komentářů
Chcete si koupit ojetý automobil? Pak je tu nejspíš ta pravá chvíle. Jejich ceny stagnují a jsou již možná na dně. Pro orientaci nabízíme přehled průměrných cen nejprodávanějších modelů ve velkých autobazarech.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 19. 8. 2010 | 3 komentáře
Rodiče budoucích prvňáků to mají drahé. Musí ratolestem nakoupit všechno vybavení znovu. Přijde je to i na tisíce. Kolik vás jako rodiče stojí opětovný nástup dítěte do školy po prázdninách? Napište své zkušenosti a přečtěte si názory ostatních.
Otázka dne | František Mašek | 1. 9. 2010 | 2 komentáře
Evropská unie zakázala, aby byly od září 2010 na trh uváděny další klasické žárovky. Víte, které to jsou? Tipněte si a dozvíte se více?
Otázka dne | František Mašek | 16. 9. 2010
Cena tupláku piva, tedy litru tohoto zlatavého moku, zůstane na blížícím se mnichovském Oktoberfestu stejná jako loni. Víte, kolik za něj účastníci největšího a nejznámějšího pivního festivalu na světě zaplatí? Tipněte si a dozvíte se více!
Otázka dne | František Mašek | 25. 10. 2010 | 3 komentáře
Ceny řady potravin šly v posledních 14 dnech nahoru. Víte, které z nich podle údajů Českého statistického úřadu nejvíce podražily? Tipněte si a dozvíte se více?
Rozhovor | Martin Komínek | 26. 10. 2010 | 1 komentář
Martin Komínek, výkonný ředitel peníze.cz, a.s. si do pražské restaurace Rugantino II pozval Martina Kasu, který založil internetový obchod KASA.cz a letos ho prodal. Nedávno oznámil investiční vstup do internetového porovnávače cen Srovname.cz. Co ho k tomu vedlo a proč zrovna tento projekt?
Co se děje | Ondřej Tůma | 1. 11. 2010 | 2 komentáře
Během letošních vánočních svátků utratí české domácnosti více peněz, než tomu bylo před rokem. Průzkum společnosti Unilever ukazuje, že spotřebitelé hodlají o Vánocích zalovit hlouběji do peněženky kvůli dárkům, jídlu, ale i zábavní pyrotechnice.
Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010
Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 10. 11. 2010
Češi chtějí utratit o Vánocích 495 eur, přičemž na dárky vydají 325 eur, tedy asi 8-9 tisíc korun. Tak jako loni budou preferovat levnější a praktické dárky. Polovina chce ale podle Vánočního průzkumu poradenské firmy Deloitte na dárky věnovat stejně peněz jako loni.
Co se děje | Ondřej Tůma | 16. 11. 2010
Ve třetím čtvrtletí roku 2010 se prodalo o 35 procent mobilů více než ve stejném období loňského roku. První tři příčky prodejnosti uhájily společnosti Nokia, Samsung a LG, avšak jejich celkový podíl na trhu klesá.
Rozhovor | Petr Ocásek | 2. 12. 2010 | 2 komentáře
Jan Dvořák získal v září 2010 titul „Osobnost českého direct marketingu. V našem rozhovoru jsme se však dostali i k mnoha dalším zajímavým tématům. Pro své šéfy pracuje již 17 let. Během této doby rozvíjel jejich podnikání v USA, Kanadě, Brazílii, několika evropských zemích a nyní expanduje do Ruska. Dozvíte se také o tajích marketingového průzkumu. Z krátkého rozhovoru se tak snadno může stát povídání na celé odpoledne. O to více jsem rád, že přijal mé pozvání.
Co se děje | Ondřej Tůma | 28. 1. 2011 | 8 komentářů
Od loňských parlamentních voleb vládnou v ČR politické strany, které zastávají filosofii rozpočtové zodpovědnosti. Domácnosti se však stále více zadlužují. Příkladem dalšího nákupního šílenství byly poslední vánoční svátky, alespoň co se týče utrácení prostřednictvím platebních karet, které vydaly přední české banky.
Co se děje | Michal Kašpárek | 4. 2. 2011 | 20 komentářů
Rok 2010 byl rokem, kdy řada českých domácností začala vedle vodného a stočného platit i “pirátné” - dobrovolný poplatek za používání webů, kde lze počítač nakrmit kradenou hudbou a filmy. Za digitální obsah tedy Češi platit umí, skrývá se v tom ale několik paradoxů.
Co se děje | Michal Kašpárek | 11. 2. 2011 | 13 komentářů
Weby, na kterých lidé nabízejí své služby za pár drobných, vypadají chvíli po svém vzniku komicky, až bizarně. Bacha ale na ně: může jít o jeden z nejvýraznějších trendů nové dekády.
Co se děje | Petra Dlouhá | 14. 2. 2011 | 23 komentářů
Hitem internetového nakupování se staly servery, které nám každý den servírují jednu neodolatelnou slevu za druhou. Ale buďte obezřetní. Některé servery podvádějí. Provozovatele portálu i-slevy.cz už hledá policie.
Komentář | Michal Kašpárek | 19. 2. 2011 | 12 komentářů
„Když všichni všechněm všechno dáme, tak budem všichni všechno mít dohromady,“ ozývá se nikoliv už ze strhaných hrdel českého proletariátu, ale z distingovaných úst americké střední třídy. A konečně s dobrými argumenty.
Co se děje | Petra Dlouhá | 21. 2. 2011 | 64 komentářů
Mobily: před deseti lety senzace, dnes skoro nuda. Mají ho všichni od pětiletých rošťáků po osmdesátileté babičky. Operátoři větří zisky a snaží se urvat co nejvíc. Přetahují klienty konkurenci a důkladně si je k sobě uvazují. Že jejich postupy vždycky nejsou košer, potvrzuje právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 3. 2011 | 4 komentáře
Obyvatelé a návštěvníci měst nenápadně přicházejí o možnost užívat si parků a náměstí tak svévolně jako dosud. Disciplína musí bejt, kluci a holky pitomý.
Co se děje | Michal Kašpárek | 11. 3. 2011 | 5 komentářů
Zatím je trojrozměrný tisk technologií v plenkách. Začíná se ale už statečně batolit. Váš spotřebitelský život může v budoucnosti změnit podobně, jako to před lety udělal internet a on-line obchody. Počkejte pár let, jestli se stane třeba po internetu či mobilech další „velkou věcí“.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 20. 5. 2011 | 9 komentářů
Může se na českém trhu udržet tak velký počet slevových serverů? Jak se obrovské množství nabídek promítne na kvalitu služeb? Námi oslovení experti se shodli na tom, že současný stav je v tomto byznysu dlouhodobě neudržitelný.