Pošta zdražuje SIPO. I pro ty, kdo platí inkasem z účtu
Aktuality | Petr Kučera | 6. 9. 2022 | 4 komentáře
Státní podnik Česká pošta od začátku října zpoplatní službu SIPO i pro lidi, kteří platí bezhotovostně formou inkasa z bankovního účtu.
Bankovní poplatky jsou platby, které si banka účtuje za poskytování finančních služeb a transakcí. Služby, za které jsou účtovány bankovní poplatky, zahrnují například vedení účtu, výběry hotovosti nebo převody peněz. Bankám pomáhají tyto poplatky pokrýt náklady vznikající při provozu.
Další články na téma bankovní poplatky najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Aktuality | Petr Kučera | 6. 9. 2022 | 4 komentáře
Státní podnik Česká pošta od začátku října zpoplatní službu SIPO i pro lidi, kteří platí bezhotovostně formou inkasa z bankovního účtu.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 173 komentářů
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2020 | 46 komentářů
V novém ceníku, který začne platit od 1. září, se Raiffeisenbank rozhodla pro radikální krok. Zavede poplatek za „starý“ způsob potvrzování plateb v internetovém bankovnictví prostřednictvím SMS.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 27. 2. 2016 | 37 komentářů
„Přijde mi, že někteří klienti mají pocit, že jim banka musí úplně všechno poskytovat zadarmo. Když ale jdete ke kadeřníkovi nebo když čerpáte energie, tak za to taky platíte,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko v pokračování našeho rozhovoru.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 3. 3. 2009 | 2 komentáře
Kdo vkládá na účet v hotovosti více než půl milionu korun, musí se připravit, že bance zaplatí až stovky korun. Taková praxe je absurdní rozhodli bankovní klienti, kteří poplatek za nadměrný vklad zvolili za letošní nejabsurdnější bankovní poplatek.
Komentář | Vlad Ender | 7. 5. 2015 | 31 komentářů
Bankovní poplatky. Za otevření účtu, vedení účtu, zrušení účtu, za příchozí platbu, za odchozí platbu, za výběr tam i tam… Za každý pšouk, řečeno lidově. Kdo by je měl rád? A přece tvrdím, že mají smysl a že všeobecný odpor vůči nim není správný.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 10. 2023 | 7 komentářů
Klienti České spořitelny dostanou v nejbližších dnech oznámení o novém ceníku. Má je hlavně motivovat k využívání digitálních a bezhotovostních služeb, říká banka.
Jak na to | Petra Dlouhá | 28. 4. 2015 | 36 komentářů
Pro člověka ze staré školy strašák, který znamená život na (draze zaplacený) dluh. Pro finančně gramotného profíka, který v pravidlech kreditek umí chodit, dovede porovnat nabídky, nastavit si režim a udržet se na řetězu (!), může být kreditní karta dobrým sluhou; ročně na ní vyděláte stokoruny, možná i pár tisíc.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 9. 2023 | 19 komentářů
Další dvě banky zavedou poplatek za potvrzovací SMS k internetovému bankovnictví. Chtějí klienty přesvědčit, aby začali využívat aplikaci v chytrém mobilu. Začíná se mluvit také o zastaralosti samotného internetového bankovnictví.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 15. 9. 2010 | 37 komentářů
Už potřetí prošly servery Peníze.cz a Bankovnípoplatky.com sazebníky bank, aby našly nejlevnější běžný účet pro průměrného klienta českých bank. Letos poprvé zvítězila Fio banka s Běžným účtem.
Polemika | Vlad Ender | 19. 5. 2015 | 48 komentářů
Čekali jsme, že Chvála bankovních poplatků od Vlada Endera bude text, který nezmizí v propadlištích internetu bez reakce. Však by si to taky nezasloužil. Polemicky se do něj pustil Patrik Nacher, známý poplatkobijec. Proč byly jeho argumenty liché?
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 14. 12. 2014 | 20 komentářů
Nový sazebník začne platit v březnu. Má umožnit ještě více lidem mít účet u mBank bez jakýchkoli poplatků.
Recenze | Jan Stuchlík | 9. 2. 2010 | 21 komentářů
Poštovní spořitelna sjednotila postžirové účty do jediného Osobního účtu. Ten je zhruba uprostřed cenového žebříčku běžných účtů. Navíc pro mladé a starší klienty Poštovní spořitelny bude dražší než jejich dnešní účet. Dali jsme mu tři hvězdičky.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 2. 1. 2016 | 5 komentářů
Druhým dílem pokračuje rozhovor s Pavlem Kysilkou, mužem, který pět let stál v čele největší české banky. Ale který také třeba velel dělení česko-slovenské měny – proto přijde v pokračování mimo jiné řeč i na to, co by znamenalo, kdyby se jedna ze zemí eurozóny rozhodla vzdát se eura.
Co se děje | Jan Stuchlík | 25. 6. 2010 | 1 komentář
Nejvstřícnější bankou vůči klientům je v Česku Raiffeisenbank. Alespoň takový výsledek vzešel letos ze soutěže Nejlepší banka roku. Na druhém místě je pro letošek Poštovní spořitelna. Třetí skončila GE Money Bank.
Co se děje | Petr Kučera | 4. 2. 2022 | 18 komentářů
Dubnová změna sazebníku nepotěší hlavně klienty, kteří chodí na pobočku. Radost ale může udělat dětem.
Analýza | Jiří Hovorka | 14. 7. 2021 | 52 komentářů
Poslanci dnes projednají návrh, podle něhož může stoupnout poplatek za předčasné splacení hypoték. Zeptali jsme se expertů, co si o tom myslí.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 10. 2023
Třetí největší banka v Česku od Nového roku mění sazebník poplatků a obchodní podmínky. Pro většinu klientů nejde o zásadní změny – dotknou se hlavně těch, kteří si ještě nechávají posílat výpisy poštou nebo chodí zadávat platby na pobočku.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 31. 8. 2014 | 14 komentářů
Nové konto od Raiffeisenbank se řadí mezi nejvýkonnější účty v kategorii těch, které mohou být bez poplatků. Nezruinuje vás ani při nesplnění podmínek.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 17. 7. 2011 | 4 komentáře
Banky už nesmí vybírat poplatek za vklad hotovosti na pobočce, pokud tím klient platí závazek vůči bance. Vyplývá to z nového zákona o oběhu bankovek a mincí, účinného od července.
Otázka dne | František Mašek | 10. 9. 2010
Bankovní poplatky se v Česku v posledních dvou letech zvýšily. Víte, o kolik to bylo? Tipněte si a dozvíte se více?
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 2. 12. 2008 | 7 komentářů
Až do konce února můžete hlasovat ve finálvém kole ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. Vyberte jeden z pěti nominovaných poplatků. Hlasovat můžete díky spolupráci Peníze.cz s pořadatelem ankety www.bankovnipoplatky.com.
Články | Patrik Nacher | 20. 11. 2006 | 1 komentář
Víte, že kampeličky jsou pojmenovány po lékaři Kampelíkovi? Víte, že vkládat do nich peníze je v dnešní době již bezpečné stejně jako v případě bank? A víte, že správa finančních prostředků může být v případě družstevní záložny podstatně levnější než u banky?
Banky | Miroslav Roch | 10. 8. 2007 | 1 komentář
Je to sotva týden co Česká spořitelna ohlásila rekordní zisky a současně též zvýšení výnosu z bankovních poplatků o 3,3 procenta na více jak 4 miliardy korun. Podobně na poplatcích vydělávají i další banky. Klienti se však občas nestačí divit, jak nespolehlivé služby za tyto poplatky dostávají.
Články | Petr Vykoukal | 17. 10. 2001
Nová oranžová strategie nizozemské banky ING by jí měla pomoci proniknout na český retailový bankovní trh. Její spořící Oranžové konto může svými parametry (bez výpovědní lhůty, bez poplatků, úroková sazba 4,2 procenta) pěkně zamíchat kartami v českém drobném bankovnictví.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 10. 12. 2009 | 2 komentáře
Od listopadu má každý bankovní klient nárok na výpis z účtu zdarma. Banky mohou účtovat jen náklady spojené s doručením, tedy například poštovné. Kolik vás stál výpis z účtu za listopad? Napište nám své zkušenosti.
Co se děje | Jan Stuchlík | 11. 8. 2010
Klienti dvou českých bank, které vytopily povodně, mají možnost vybrat peníze vázané na termínovaných účtech bez poplatku. Zdarma bude i změna splácení úvěrů. Ostatní banky budou řešit každou podobnou žádost individuálně.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 25. 3. 2011 | 6 komentářů
V dalším pokračování oblíbené ankety Očima expertů jsme se tentokrát zeptali odborníků, jak jsou spokojeni se službami, které jim poskytuje jejich banka.
Jak na to | Václav Valášek | 27. 7. 2010
Vláda konečně šetří. Proč se proto neinspirovat a nezkusit nějakou tu kačku ušetřit i v rozpočtu rodinném, aniž byste museli snižovat svůj zažitý standard. Nebojte se!
Co se děje | Jan Stuchlík | 1. 6. 2010 | 1 komentář
Porovnat si nabídky hypotéky od různých bank by mělo být v budoucnu jednoduché. Klientům pomůže jednotný formulář, do kterého banky všechny podstatné informace napíší. Už na něm pracuje Evropská komise.
Stránka 1/10
Předchozí
Následující