Nový ceník Raiffky: Kdo nepřejde na RB Klíč, připlatí si

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 15. 6. 2020 | 46 komentářů
Nový ceník Raiffky: Kdo nepřejde na RB Klíč, připlatí si

Zdroj: Raiffeisenbank

V novém ceníku, který začne platit od 1. září, se Raiffeisenbank rozhodla pro radikální krok. Zavede poplatek za „starý“ způsob potvrzování plateb v internetovém bankovnictví prostřednictvím SMS.

Raiffeisenbank tak chce klienty důrazněji motivovat k používání RB Klíče – samostatné aplikace pro chytré telefony, kterou banka oficiálně spustila loni v prosinci.

Přihlašování a potvrzování prostřednictvím aplikace je podle bank jednodušší a hlavně bezpečnější než formou přepisování SMS. Vedle hesla lze pro potvrzení identity využívat biometrii, tedy otisk prstu nebo ověření obličeje. Banky tím reagují také na povinnost takzvaného silného ověření (označovaného jako dvoufaktorové či dvoufázové), kterou přinesla směrnice Evropské unie zvaná PSD2.

Na klienty, kteří po 1. září nepřejdou na potvrzování transakcí prostřednictvím RB Klíče, čeká nový poplatek 19 korun. Ten bude účtován za každý měsíc, v němž se uživatel přihlásí na účet a zároveň na něm provede nějakou certifikovanou operaci (například zadá platbu nebo změní nastavení účtu) prostřednictvím jednorázové SMS v kombinaci se stálým I-PINem (Raiffka tomu systému říká MEK – mobilní elektronický klíč). Maximálně tedy klient zaplatí 19 korun za měsíc jako paušál, ne 19 korun za každou ověřovací SMS.

„Reagujeme tím na postupující digitalizaci a vyšší požadavky na bezpečnost podle unijních předpisů. Z našich dat víme, že pro většinu uživatelů není používání RB Klíče překážkou, a že případný poplatek 19 korun bude snesitelný i pro ostatní klienty,“ říká mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká.

Podobný samostatný klíč nabízejí klientům také Česká spořitelna (George), Komerční banka, ČSOB, Banka Creditas a nově také Expobank. Další mají podobnou možnost přímo v bankovní aplikaci (mBank, UniCredit nebo Equa, pro potvrzování online plateb kartou i Moneta či Fio). Až na jednu výjimku ale zatím žádný z konkurentů nepřistoupil k tak přísnému způsobu, jak klienty k přechodu na nový systém motivovat. Zmíněnou výjimkou je UniCredit, která nějakým způsobem zpoplatňuje ověřovací SMS už víc než deset let; v současnosti si účtuje 1,50 Kč za každou SMS plus 200 Kč za úvodní aktivaci tohoto způsobu potvrzování.

Nový ceník Raiffeisenbank přináší od 1. září i další změny. K nejvýraznějším patří zvýšení směnné přirážky při platbě kartou v zahraničí: Nově půjde o 0,49 % místo 0,2 % (z hodnoty směnného kurzu střed pro příslušnou měnu transakce podle kurzovního lístku banky). V praxi to bude znamenat horší kurz než doteď.

Na druhou stranu Raiffka nabídne bezplatné výběry eur z bankomatů v Evropské unii (a dalších zemí Evropského hospodářského prostoru) i pro uživatele Chytrého účtu. Ti dosud museli za takový výběr platit 100 korun plus 0,5 procenta z vybírané částky, což bylo výrazně víc než u většiny konkurentů.

Novinkou je také několik jednorázových poplatků ve výši 100 korun za služby prostřednictvím kontaktního centra, především za změnu limitů na kartě, změnu kontaktních údajů (adresa nebo telefonní číslo), změnu nastavení online plateb, aktivaci debetní karty nebo zjištění zůstatku.

Banka dál zdražuje starší typy účtů eKonto, jejich majitele tak chce motivovat k přechodu na nová konta.

Rychlík
Zdroj: Shutterstock.com

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook: neuniknou vám důležité aktuality, praktické tipy ani zajímavé rozhovory! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-89
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 46 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 6. 2020 17:25, Michal Kubeček

Doufám, že se tohoto nápadu nechytnou i další banky a nezačnou své klienty také trestat za to, že buď nechtějí smartphone nebo ho nechtějí používat pro přístup k účtu. Chápu, že banky nemají radost z používání SMS, které nejsou praktické ani bezpečné (a navíc i něco stojí - i když si nedělám iluze, že by u takhle velkého klienta šlo o nějakou významnou částku), ale existuje přece i spousta jiných způsobů, jak realizovat dvoufaktorovou autentizaci.

+279
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 6. 2020 10:27

Ty ani nedokážeš napsat její název.

Zobrazit celé vlákno

-72
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (46 komentářů) příspěvků.
Daňové přiznání online

A tohle už jste četli?

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

29. 2. 2024 | Olga Skalková | 2 komentáře

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej... celý článek

Čtyři banky hlásí odstávku, o víkendu omezí platby

9. 2. 2024 | Petr Kučera

Čtyři banky hlásí odstávku, o víkendu omezí platby

Česká spořitelna v noci z pátku 9. února na sobotu 10. února dočasně odstaví systém George. V mobilu ani na webu nebude dostupný od páteční 23. hodiny do sobotní osmé hodiny ranní.

ČSOB se potýká s výpadky elektronického bankovnictví

22. 1. 2024 | redakce Peníze.CZ

ČSOB se potýká s výpadky elektronického bankovnictví

ČSOB má od pátku problémy s internetovým i mobilním bankovnictvím. V pátek dopoledne, dnes dopoledne a znovu i dnes odpoledne nebyly dostupné ani její internetové stránky. V pátek hlásila... celý článek

Komerční banka rozladila klienty. Nová éra je nepotěšila

19. 1. 2024 | Petr Kučera | 6 komentářů

Komerční banka rozladila klienty. Nová éra je nepotěšila

O nové éře pořád jen slyšíme, stěžují si dosavadní klienti. Banka jim neodpustila ani poplatky, které přitom od nových klientů už nechce. Zklamáni jsou i ti, kteří si novou aplikaci... celý článek

Bankovní identitu využila polovina Čechů. Pomůže i s přihláškou na školu

11. 1. 2024 | Kateřina Hovorková

Bankovní identitu využila polovina Čechů. Pomůže i s přihláškou na školu

Bankovní identitu už použily čtyři miliony uživatelů, což je dvakrát víc než ji využilo ke konci roku 2022. Lidé prostřednictvím této identity loni uskutečnili 15 milionů transakcí... celý článek

Partners Financial Services