Diskuze: Banky: Vysoké poplatky za nespolehlivé služby

Miroslav Roch | rubrika: Banky | 10. 8. 2007 | 21 komentářů
Je to sotva týden co Česká spořitelna ohlásila rekordní zisky a současně též zvýšení výnosu z bankovních poplatků o 3,3 procenta na více jak 4 miliardy korun. Podobně na poplatcích vydělávají i další banky. Klienti se však občas nestačí divit, jak nespolehlivé služby za tyto poplatky dostávají.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 8. 2007 15:23

Které zahraničí máte na mysli? Na západě se žádné poplatky, obdobné těm naším neplatí (polatek za vedení účtů, za výběr hotovosti - z bankomatu u vl. banky...). U nás je pro vaši zájímavost 1/3 zisku tvořena bankovními poplatky. To jen tak, pro info.

Zobrazit celé vlákno

+49
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 8. 2007 9:56, Mayha

Dřív, když došlo v výpadku, řešila problém s nákupem na pásu a prázdnou kešení embosovaná karta. Prostě si pokladní zavolala bábu s žehličkou a bylo. Ale jak jsou na tom dnešní embosované karty s čipem? Je stále dovoleno použít žehličku (pardon, imprinter) nebo je ten reliéf na kartách už jen pro srandu králíkům?

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

4. 12. 2014 22:04 | Lenka

Omlouvám se za reakci, ale mám dotaz. Mám účet v Německu - Deutsche Bank. Teď bydlím v ČR a nevím, jakým způsobem peníze nejlépe převést do ČR. Mám si založit v ČR EURO účet nebo mám částku vybrat v ČR z bankomatu pomocí německé karty?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2007 10:19 | kluvanek2tesnet.cz

KB- totálna amaterčina v zabezpečení. Mňa vytočilo, že nám do firmy KB nanutila na zabezpečenie prístupu certifikát na čipovej karte miesto v súbore. Po jeho nainštalovaní som bol šokovaný ohromným amatérizmom. Pri použití certifikátu v karte už nefunguje prídavná autorizácia prostredníctvom SMS. Proste vám musí stačiť to že si kartu nenecháte ukradnúť fyzicky alebo elektronicky a prípadne uhádnuť 4miestny pin. To je neuveriteľne profesionálne, máte na to šancu 1:3333 a možete disponovať velikými sumami na firemnom účte...Našťastie som po výskume zistil, že pre Mojebanka možen i naďalej používať certifikát v súbore (čipovka je povinná len v Profibanke=profi riešenie). A certifkát v súbore možem mať chránený napríklad biometrickým HW plus SMS. Keď som sa to snažil reklamovať tak akurád vynaložili obrovské úsilie, aby ma presvedčili aké ohromne profi riešenie vyrobili. Je to hamba! Klientovi dajú totálne neadekvátnu technológiu (pre firemný sektor s veľkým objemom peňazí) a sú z obliga, za všetko teraz može zákazník.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2007 22:27 | HonzaH

Pojem zodpovědnost je v tomto státě prázdný. Téměř jako politická zodpovědnost. Podobně znějí i dvojice demokracie a socialistická demokracie, akt a pietní akt. Pod zodpovědností lze nyní rozumět jen tom, že dotyčný je velmi dobře placen.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2007 15:23

Které zahraničí máte na mysli? Na západě se žádné poplatky, obdobné těm naším neplatí (polatek za vedení účtů, za výběr hotovosti - z bankomatu u vl. banky...). U nás je pro vaši zájímavost 1/3 zisku tvořena bankovními poplatky. To jen tak, pro info.
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2007 11:03

Kdo vydává bankám licence na jejich činnost a tudíž má provádět i kontrolní činnost.?Evidentně tu dochází k rozporu mezi státem a jejich kontrolní činností a poskytovatelem služeb. Samozřejmě, že pak doplácí na tyto nedostatky klient. Zodpovědné lidi to ponechává v klidu, protože oni už svoje mají.
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2007 11:17

No jasně, že má jezevec pravdu. Funguje to takto: 1. Banky musí vydělávat peníze svým majitelům (taky samozřejmě na poplatcích, to je nejjednodušší) 2. Nepotřebují Tebe jako osobu, ale Tvoje peníze tj. posílej na účet mzdu nebo jiný příjem, zařiď si internetové bankovnictví a vybírej z bankomatu. Na pobočku nechoď nejlépe vůbec či pouze vyjímečně. No a banka si strhne poplatky a to je celý příběh. Pokud chceš, aby se Ti bankéři klaněli tak musíš disponovat řádově alespoň několika miliony Kč a pak máš individuální přístup a nečekáš na pobočce jako většina z nás, normálního plebsu,kterému ročně přijde na účet řádově několik stovek tisíc Kč.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 14:19 | benicio

ano stale je to mozne u embosovanych karet ale zda tyto zehlicky jeste nekde v obchodech maji to nevim.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 13:00 | Eric

Á propos. Myslím, že svojí slamníkovou politikou dělám daleko více než 90% zdejších mudrlantů. Více slamníků = méně poplatků v bankách. Nevěříte? Věřte!
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 12:59 | Důchodce

V datových centrech bank? Sotva :-)
Pokud tedy jsou u nás stejně vysoké poplatky jako v zahraničí, tím spíše budu trvat na tom, aby banka služby, za které platím, skutečně poskytla a bezchybně. Porovnání se mzdami není nesmysl, zjistíte totiž, že ze své mzdy zaplatíte vyšší procento, než klient ze své mzdy v Německu. A pak zjistíte, že jemu ta služba za stejnou částku funguje a Vám ne.
Cena techniky: minimálně cena za instalaci, údržbu a servis bude u nás nižší než třeba v tom Německu.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 12:57 | Eric

Pavle, máte vcelku správný dojem. Ovšem ze slamníku, tedy zvenčí vidím, že jakýkoliv tlak na banky je na houby, prostě se změní jen to, že přehodí poplatky z jedné kategorie do druhé, čímž vy se nažerete a banka nejen, že zůstane celá, ale, navzdory vaší snaze, na poplatcích vydělá opět a znovu více. Jedna nebo druhá, protože si prostě, jaká náhoda, opravdu dobře mezi sebou rozumějí, tedy co se poplatkové politiky týče. Problematice netřeba specificky rozumět. Je třeba pouze rozumět tomu, když z vás někdo dělá blbce.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 12:28 | Pavel

Ericu já mám dojem, že vy máte peníze pod slamníkem a potom nechápu proč zasahujete do diskuze o výši poplatků a kvalitě bankovních služeb. Této problematice absolutně nerozumíte, pro vás svět financí končí vyzvednutím důchodu na poště a jeho uložení do hrnečku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 12:13 | Michal Kára

Ne nebyl, ale byl jsem v mnoha jinych datovych centrech a klidne se vsadim, ze tam ten generator maji.
Protoze jste psal o tom, jak maji vysoke poplatky. Ja jsem podotknul, ze je nemaji o nic mensi, nez zahranicni banky, je je jina jejich struktura.
Porovnani se mzdami je nesmysl, techniku nakupuji za stejne ceny jako v zahranici.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 11:26 | Důchodce

Říci si, že je zbytečné něco měnit a platit za to dál, není nic jiného než hloupost a nemá to žádnou souvislost s nějakými učebnicemi, omýváním nebo třením froté ručníky. Překvapuje mne též, že se k tomuto tématu vyjadřujete, když používáte hlavně slamník, kde máte všechny poplatky zdarma :-)
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 11:23 | Důchodce

Vy jste tam také nebyl, takže jsou to dohady, jak z mojí tak z Vaší strany :-) Ale jak znám instituce typu bank a úřadů, tak bych řekl, že nemá, protože jí to nezastaví výrobu jako v průmyslovém podniku. A že na to dojedou klienti - co jim je po tom, že?
Proč sem taháte zahraniční banky, proč se s nimi porovnáváte? A když už se porovnáváte, tak napište, kolik tvoří poplatky v zahraničí % z průměrné měsíční mzdy a kolik je to u nás.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 9:56 | Mayha

Dřív, když došlo v výpadku, řešila problém s nákupem na pásu a prázdnou kešení embosovaná karta. Prostě si pokladní zavolala bábu s žehličkou a bylo. Ale jak jsou na tom dnešní embosované karty s čipem? Je stále dovoleno použít žehličku (pardon, imprinter) nebo je ten reliéf na kartách už jen pro srandu králíkům?
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 8. 2007 8:59 | Michal Kára

A jak vite, ze ho nema? Vy jste tam byl? Ja bych rekl ze ho ma. Ale pokud napriklad nastane zkrat az za UPSkou, tak je vam na dve veci...
Jo, a vite, ze ceske banky ziskavaji z poplatku mensi procentu prijmu, nez banky zahranicni?
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 8:50 | Eric

No tak jste se zeptal a co? Prd... Blábolíte, příteli, hesla z učebnic ekonomie pro první ročník SEŠ. Ve druhém ročníku zjistíte, že má Jezevec pravdu. Čas a pilné studium vyléčí i vás, nebojte. A kdyby snad ne, pak snad to omývání....
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 8:25 | Jirka

Nad klientem jako jste Vy si musí banky mnout ruce.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 8:16 | Petr

Ale ale, autor jen upozornil na rozpor mezi vysokými poplatky našich bank a neodpovídajícími službami. Takže se vážený pane uklidníme, možná patříte mezi ty ovečky, které to berou automaticky bez jakékoliv snahy o cokoliv. Především klid na práci, že, dalo by se dodat
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 6:09 | Důchodce

Nu, pokud si to necháme líbit a mávneme nad takovým chováním bank rukou, pak si nezasloužíme nic jiného, než stále dražší poplatky za stále horší služby. Když půjdete k holiči a ostříhají Vás špatně, asi se Vám to nebude líbit a nebude chtít za poskytnutou službu zaplatit. Proč by to u banky mělo být jinak? Poskytuje banka službu a vybírá za ni peníze? Poskytuje tu šlužbu špatně? Tak proč za ni platit?! Pokud my klienti nebudeme na chyby bank upozorňovat, situace se nikdy nezlepší. Že nefungují karty, protože bance vypadla elektřina v centrále? To není zásah vyšší moci, my se musíme ptát: "Jak to, že banka při každoročním miliardovém zisku nemá vlastní záložní zdroj (např. dieselgenerátor nebo baterie) v ceně několika miliónů, který vydrží nejméně 20 let?"
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Kasa

podnikatel a investor, Ticketon.cz

Helena Fibingerová

koulařka a podnikatelka

Martin Kasa
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 48 duelů
×
Helena Fibingerová
ÚSPĚŠNOST
50,98 %

z 51 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services