Banky: Vysoké poplatky za nespolehlivé služby

Miroslav Roch | rubrika: Banky | 10. 8. 2007 | 21 komentářů
Banky: Vysoké poplatky za nespolehlivé služby
Je to sotva týden co Česká spořitelna ohlásila rekordní zisky a současně též zvýšení výnosu z bankovních poplatků o 3,3 procenta na více jak 4 miliardy korun. Podobně na poplatcích vydělávají i další banky. Klienti se však občas nestačí divit, jak nespolehlivé služby za tyto poplatky dostávají.

Banky mají problémy se spolehlivostí. Stále se objevují nové případy poškození klientů z důvodu selhání spolehlivosti a funkčnosti bankovní služeb. Rostoucí výnosy z bankovních poplatků, které banky slíbily investovat do svých služeb, evidentně nepomáhají.

Nedávno například Komerční banka poslala peníze dvakrát, i když klientům je strhla pouze jednou, což je ta lepší varianta. Objevily se však i případy, kdy banka naopak strhávala z účtu klienta neoprávněně jednu částku dvakrát. Nedávným do očí bijícím případem bylo, když banky poškodily své klienty tím, že do bankovního registru dlužníků odeslaly informace z neaktivovaných kreditních karet, které jejich klienti ani nemuseli využít. Přesto se objevili mezi dlužníky.


Letos vyhrál v anketě o nejabsurdnější bankovní poplatek, poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky.

Zatím poslední průšvih byl dvouhodinový totální výpadek celého systému České spořitelny, který na poměrně dlouhou dobu ochromil své klienty v zemi. Vzhledem k tomu, že zákazníkem banky je každý druhý Čech, dotknul se výpadek velké části obyvatel.
Jak výpadek banka vysvětlila? V centru IT České spořitelny vypadl elektrický proud, což je zřejmě chyba jednotlivce. Kterého a jaká chyba to  způsobila, už se zřejmě nedozvíme. Skutečností však je, že masivní výpadek téměř všech služeb banky  nezpůsobil škody pouze jí, ale především jejím klientům.
Další skutečností je fakt, že se banka neodhodlá udělat významný a slušný krok, kterým by bylo odpuštění alespoň části bankovních poplatků za uvedený měsíc. Bylo by to fér, když služby nefungují tak, jak mají, a doplácejí na to klienti.  Stačí si představit třeba trapnou situaci, kdy se snažíte v hypermarketu zaplatit za nákup, hotovost nemáte a karta nefunguje. Prostě máte smůlu.

Zajímavé bude, jak banky vysvětlí, kam šly desítky miliard korun z bankovních poplatků, ze kterých banky měly dle svého vyjádření platit investice do služeb a jejich spolehlivosti.  Spolehlivosti se však nedaří dosáhnout a ze současného stavu by si klienti mohli odvodit, že jejich vysoké platby bankovních poplatků jsou využívány neefektivně. Akcionáři bank se však už nyní těší na tučné dividendy, které díky úrokovým sazbám, ale též bankovním poplatkům dosáhnou tento rok mnoha miliard korun.

Autor je redaktor serveru www.bankovnipoplatky.com.

Souhlasíte s názorem, že by banky měly při výpadcích svých počítačů, vracet klientů část poplatků?

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 21 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 8. 2007 15:23

Které zahraničí máte na mysli? Na západě se žádné poplatky, obdobné těm naším neplatí (polatek za vedení účtů, za výběr hotovosti - z bankomatu u vl. banky...). U nás je pro vaši zájímavost 1/3 zisku tvořena bankovními poplatky. To jen tak, pro info.

Zobrazit celé vlákno

+49
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 8. 2007 9:56, Mayha

Dřív, když došlo v výpadku, řešila problém s nákupem na pásu a prázdnou kešení embosovaná karta. Prostě si pokladní zavolala bábu s žehličkou a bylo. Ale jak jsou na tom dnešní embosované karty s čipem? Je stále dovoleno použít žehličku (pardon, imprinter) nebo je ten reliéf na kartách už jen pro srandu králíkům?

-9
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (21 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Platnost platební karty ohlídá bankomat

8. 8. 2007 | Milan K. Osvaag | 12 komentářů

Platnost platební karty ohlídá bankomat

Na konec platnosti platební karty většinou upozorní bankomat, email nebo výpis z účtu. Kdo chce automatické obnovování karty zrušit, musí si hlídat lhůty, v nichž to lze učinit. Jinak... celý článek

Rady pro dlužníky v nouzi jsou nyní zdarma

25. 7. 2007 | Milan K. Osvaag | 4 komentáře

Rady pro dlužníky v nouzi jsou nyní zdarma

Asociace občanských poraden začala pomáhat dlužníkům, kteří se dostali do probémů se splácením úvěrů. Zájem je velký. Neschopnost splácet přitom nemusí vždy souviset jen s nedostatkem... celý článek

Lesk zlatých platebních karet pohasíná

19. 7. 2007 | Věra Tůmová | 1 komentář

Lesk zlatých platebních karet pohasíná

Zlaté karty už nejsou to, co bývaly. Pro jejich získání dnes v Česku stačí příjem i okolo deseti tisíc korun čistého měsíčně. Na pokles prestiže těchto karet reagují banky ve světě... celý článek

Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená

8. 6. 2007 | Patrik Nacher

Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená

Spokojenost klienta s bankou bombastické reklamní nabídky nezajistí . Příkladem může být GE Money Bank, která láká klienty na balíčky bez poplatků či slibuje pomoc s převodem účtu z... celý článek

Vysvědčení pro banky: dvě mínus

9. 5. 2007 | Patrik Nacher | 1 komentář

Vysvědčení pro banky: dvě mínus

České banky mají k dokonalosti daleko, soudí jejich klienti. Nejvíce zákazníkům vadí dlouhá doba, kterou musí na pobočkách strávit. Vcelku spokojeni jsou naopak s jejich dostupností. celý článek

Partners Financial Services