Očima expertů: Jste spokojeni se službami své banky?

Ondřej Tůma | rubrika: Očima expertů | 25. 3. 2011 | 6 komentářů
Očima expertů: Jste spokojeni se službami své banky?
V dalším pokračování oblíbené ankety Očima expertů jsme se tentokrát zeptali odborníků, jak jsou spokojeni se službami, které jim poskytuje jejich banka.

Bankovní instituce dennodenně bojují o každého klienta a žádného ze svých stávajících se nechtějí jen tak vzdát. Přesto musejí neustále čelit kritice, že jsou jejich služby nepřehledné, poplatky příliš vysoké a úroky, které dávají například k běžným účtům, žalostně nízké.

Když se důkladně zamyslíme a zalovíme v paměti, jistě si každý z nás vzpomeneme na nějakou návštěvu bankovní pobočky, která nám pořádně hnula žlučí. Ti šťastnější mohou považovat dané extempore za výjimku,v jinak solidních službách svojí banky. Ostatní se však vzhledem k počtu stresových situací, které již ve své bankovní instituci zažili, mohou domnívat, že se je jejich banka snaží dostat s infarktem do nemocnice.

Již šest let se například vyhlašuje anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek. Vítězem za rok 2010 se stal „poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu“. Na dalších příčkách se pak umístily: poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat, poplatek za vložení variabilního symbolu do příkazu k  úhradě, poplatek za předčasně splacený úvěr a konečně poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou. Když si člověk přečte, za co všechno si banky dokážou účtovat poplatky, pravděpodobně se od srdce zasměje. Úsměv však rychle zmizí, když tyto poplatky najde na výpisu ze svého účtu.

Stáhněte si

Ke stažení

Při změně banky se vám bude hodit několik formulářů. Po jejich vyplnění pak banka celou řadu obtěžujících úkonů udělá za vás. Je to:

  • Oznámení o změně účtu pro inkasující společnosti
  • Oznámení o změně účtu pro zasílání plateb na nový účet
  • Žádost o změnu banky

Spolu s vlastním Kodexem mobility jsme pro vás připravili všechny tyto formuláře ke stažení na jediném místě serveru Peníze.cz.

Ani s bankovní mobilitou, bezbolestným přechodem od jednoho peněžního ústavu k jinému, to není úplně růžové. Přestože existuje Kodex bankovní mobility, pod který se většina nejdůležitějších hráčů na trhu „podepsala“, občas se na pobočkách odehrávají velmi zajímavé historky. Některé z nich si může přečíst v našich článcích Změna banky? Zážitek na celý život a Nový prodejní manuál České spořitelny.

Klienti mají zkrátka občas pocit, že jsou zatlačeni do kouta, ze kterého se nemohou hnout. Většinou se nenabízí žádná znatelně lepší alternativa, a když už se objeví mezi bankami nějaká nová štika, která přichází s ojedinělými službami a podmínkami vedení účtu, brzy také skončí mezi ostatními na dně rybníka jako líný a vypasený kapr.

Jak jsou se službami své banky spokojeni naši experti? Jak se dívají na sporné bankovní poplatky, nejasné služby a nepřehledné sazebníky bank? Co by jejich banka musela udělat, aby u ní zrušili svůj účet?

PETRA KOZLOVÁ

vedoucí Občanské poradny v Rychnově nad Kněžnou, členka týmu Krotitelé dluhů

Petra Kozlová - vedoucí Občanské poradny v Rychnově nad Kněžnou, členka týmu Krotitelé dluhů

Jsem obyčejný bankovní spotřebitel, který po několika marných pokusech o pozitivní změnu sklouzl k rezignaci. Žádná banka není jedinečná, i když se tak na počátku intenzivně tváří. Už nemám čas a ani trpělivost na mezibankovní turistiku, a proto stejně jako většina dalších jen pasivně přihlížím, na což banky hřeší. Není to dobře, ale kdo z nás je připraven a ochoten vyjít do ulic? A pomohlo by to vůbec, když se zdá, že i snahy Evropské komise nemusí stačit?

PATRIK NACHER

provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com

Patrik Nacher - provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com

Nejsem typický bankovní klient. Protože se tématem bankovních poplatků, přehlednosti sazebníků a porovnání úrovně a fungování bankovních služeb zabývám, jsem zřejmě náročnější než běžní bankovní klienti u nás. Co je pro mě poslední kapkou a impulsem pro zrušení účtu – že si banka účtuje vysoké poplatky i přes to, že si vše ovládám přes internetbanking ,a navíc mám relativně zajímavé a pravidelné obraty na účtu. Nejprve se tedy s bankou domlouvám, co s tím může udělat. Každý bonus či poplatkové prázdniny jsou prima a hned vám dodají důležitost a postavení, které klient jaksi očekává automaticky. Navíc vám dodají sebedůvěru. A pak už je to relativně snadné. Buď se výhodnější nabídka banky stane trvalou – a pak zůstávám, nebo se to vrátí do starých kolejí a já odcházím.

Jediné, co je na této věci mrzuté, je to, že tzv. Kodex mobility klienta (velké zjednodušení přechodu z jednoho účtu na druhý) platí pouze pro účty pro fyzické osoby. Konkrétně u mě jde ale o podnikatelské účty.

Anketa

Která z osobností je vám svým názorem nejblíže?

JAN TRAXLER

ekonom, ředitel FINEZ Investment Management

Jan Traxler - ekonom, ředitel FINEZ Investment Management

Já jsem se svou bankou naprosto spokojený. Už řadu let neplatím žádné paušální ani transakční poplatky. Co by mě naštvalo: kdyby mi banka začala posílat do schránky reklamní materiály, jako to dělá spousta jiných bank. Naštěstí Fio banka nedělá ani to. Takže naprostá spokojenost.

ALEŠ TŮMA

ekonom, analytik společnosti Partners

Aleš Tůma - ekonom, analytik společnosti Partners

Chudáci bankéři, mají to těžké. Možná i díky spoléhání se na poplatky neprodělali během finanční krize kalhoty na výrazně rizikových obchodech – a my jim ještě nedáváme. Pravda, když už banka půjčuje moje peníze dál, také jí za to nerad ještě platím. Osobně mě v minulosti zklamala mBank, která dříve jednoduchý sazebník zkomplikovala, zavedla nové poplatky a omezení. Smutné čtení jsou také sazebníky poplatků za zahraniční a cizoměnové převody, i když i tady už se objevují přijatelnější nabídky.

Jaké máte zkušenosti se svou bankou? Štvou vás poplatky či nedostatečné služby? Napište nám svůj názor.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

-3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 6 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 3. 2011 20:44, irik

JIŽ NIKDY VÍCE ČS! Sloužil jsem jí pokorně jako VIP bezproblémový klient 18 let a odváděl nekonečně poplatky bezhlesně v konečném období cca 200 Kč měsíčně. 04/2008 nastal obrat a konec. Definitivní. Již žádné poplatky za položky, zúčtování, karty, vedení, kontokorenty ... či další nutné podobné. Vše jsem zrušil. Přímo na naší pobočce v KM po 65! minutách čekání na bezhotovostní operaci. Ihned. Bez slz dojetí či omluvy za čekání. Totiž od 01/2008 mám účty u mBank i Fio. Za celé období 39 měsíců do roku 2011 za oba účty poplatky - 0 Kč, fakticky i skrytě fakt NULA KČ!!! A to původně bez podmínek ... dokonce s kladným úrokem a to bez poplatků :-) za tuto položku. Zkuste a uvidíte ... fakt je to ZADARMO! Určitě nejsou bez chyb, ale ušetřím ročně cca 2,5 tis. ročně. Divím se nahlas všem, kteří doposud svým vlastním účtem podporují nenasytnost či přímo žravost dalších "českých" bank na trhu. Neváhejte, počítejte a konejte rychle:-) Jde o pouhou maličkost - jen o vaše PENÍZE!!!

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 3. 2011 22:50, chk

chcete rict, ze mi mbank a fio nabidnou bezplatne vedeni uctu a soucasne bezplatne vybery ze vsech bankomatu zdarma, trvale prikazy, vyber v hotovosti, vklad, odchozi a prichozi platbu, a uroceni na uctu aspon 1,5%p.a.? a co pro me maji, kdyz pouzivam eurovy ucet? urocej mi jej? mam moznost vyberu zdarma? prichozi zdarma? dobre forexove kurzy? taky zdarma? nene, tyhle banky rozhodne nejsou pro VIP klienty, za ktereho se povazujete:)

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Není důvod, proč by pojištění bankovních vkladů měli platit klienti

14. 3. 2011 | Světlana Rysková | 7 komentářů

Není důvod, proč by pojištění bankovních vkladů měli platit klienti

Od letošního roku se zvýšila ochrana vkladů v bankách. Výkonná ředitelka Fondu pojištění vkladů Renáta Kadlecová se domnívá, že toto opatření banky zvládnou bez problémů. Některé další... celý článek

A kdo platí ty pobočky na každém rohu, Tomáši?

10. 2. 2011 | Michal Höschl | 41 komentářů

A kdo platí ty pobočky na každém rohu, Tomáši?

Reklamám na Českou spořitelnu se nedá utéct. A také se – aspoň podle těch reklam – nedá utéct jejím pobočkám. Jsou na každém rohu, vedou do nich každé třetí dveře. Kolikpak asi provoz... celý článek

Banky úmyslně komplikují poplatky, říká Warren Buffett

8. 2. 2011 | Fabiano Golgo | 5 komentářů

Banky úmyslně komplikují poplatky, říká Warren Buffett

Přesně to si myslí nejbohatší muž planety Warren Buffett. Investorský guru, přezdívaný "věštec z Omahy", to řekl v exkluzivním rozhovoru pro server www.bankovnipoplatky.com.

Tomáš Prouza: Má stát regulovat bankovní poplatky?

8. 2. 2011 | Tomáš Prouza | 11 komentářů

Tomáš Prouza: Má stát regulovat bankovní poplatky?

Stát nemá rozhodovat o tom, jestli stojí převod z jedné banky do jiné dvě koruny nebo deset, ale měl by zajistit dvě jiné věci – transparentnost a srovnatelnost.

Absurdita roku: vyhraje bankovní poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu?

7. 2. 2011 | František Mašek | 5 komentářů

Absurdita roku: vyhraje bankovní poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu?

Do konce února je možné vybírat z pěti favoritů nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2010. Podle účastníků ankety dostal zatím v prvním kole nejvíce hlasů poplatek za výběr na přepážce... celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.