Analýza | Jindřich Hradecký | 27. 2. 2013 | 4 komentáře
Nejprodávanější auto Česka Škoda Octavia se zabydluje na trhu ve třetí generaci. Kromě modernějšího designu a jiných rozměrů se ukazuje také novou rodinu motorů. Kdy který vybrat a za jak dlouho se vyplatí úspornější diesely proti benzinovým agregátům? To prozrazuje tento článek.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 23. 1. 2013 | 12 komentářů
Novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích by ráda omezila podvody s ojetými auty. Může si ale s těmi nejvážnějšími – legalizací kradených vozů dovezených ze zahraničí a přetáčením počítadel kilometrů – opravdu poradit?
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 1. 2013 | 6 komentářů
Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší v dějinách“ totiž Škoda chtěla připojit i slůvko „nejlevnější“. Tedy při uvedení na trh, dodáváme my. Protože Octavia Tour 2011 stávala jen malinko nad čtvrtmilion.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 31. 12. 2012 | 5 komentářů
V Česku se člověk nají za 150 korun, ve Švýcarsku za 1500 Kč. Přitažené za vlasy? Reálně snad, ale podle výše denního stravného v tabulce Ministerstva financí to vychází právě takhle. Cesty hrazené zaměstnavatelem zaměstnanci ale nejsou jen diety. Zaměstnavatel podle vyhlášky platí i použití soukromého auta. Komu? Kdy? A kolik?
Analýza | Jindřich Hradecký | 5. 12. 2012 | 12 komentářů
Jednou z nejzajímavějších událostí podzimu 2012 na automobilovém trhu představuje nástup sedmého modelu Škody, ale i dalších novinek do podkategorie levnějších rodinných aut nižší střední třídy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 21. 11. 2012 | 7 komentářů
Stejné auto, totožná úvěrová společnost, přesto to vaše peněženka pocítí úplně jinak. Záleží na tom, jak velkou zvolíte akontaci, na jak dlouho se zadlužíte i jaké vyberete pojištění. Spočítali jsme za vás pár příkladů a našli desetitisícové rozdíly.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 7. 11. 2012 | 1 komentář
Sedan pro firmu. Kombík pro rodinu. Hatchback a ještě o něco praktičtější liftback coby kompromis mezi oběma břehy – to jsou karosářské hry automobilek při tvorbě zásadních modelů.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 24. 10. 2012 | 2 komentáře
Někdo ho nechce kupovat z principu. Druhý považuje náklady na vůz a jeho provoz za zbytečné. Třetí nemá kde parkovat. A čtvrtý rád auta střídá. Pro všechny je v Česku řešení: autopůjčovny.
Když se řekne | Jan Müller | 23. 10. 2012 | 2 komentáře
Má prastarý auťák. Povinné ručení kupuje u jedné pojišťovny a ta mu k ručení nabízí ještě balíček dalšího pojištění auta plus nějaké služby. Má to ale vůbec cenu u vozidla prakticky dosluhujícího? A dokáže Jan Müller z webu Malé peníze vytěžit ze čtenářské otázky taky něco navíc, jak je jeho zvykem?
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 10. 2012 | 13 komentářů
„Sháním druhé auto do rodiny. Na delší cesty a plný kufr máme velké rodinné, to druhé potřebuji jen na dojetí do práce. Půlku cesty po městě a i mimo něj se s rychlostí sotva dostanu na osmdesátku. Zajímá mě hlavně spotřeba. Poradíte?“ přistálo nám v redakční poště minulý týden. Nejen pro autora dotazu proto přinášíme deset tipů na levná a úsporná auta.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 9. 2012 | 15 komentářů
Jízda autem je s nimi pro mnohé řidiče a hlavně řidičky pohodlnější. A pozor! Někdy i provozně levnější.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 11. 9. 2012 | 21 komentářů
Mělo by být hodně sexy: ostře řezané a v bílém perleťovém laku. Taky hodně bezpečné, tedy SUV. Jaké vozy automobilky přímo pro ženy vybírají do svých reklam? A co je pravda o ženských požadavcích na auta a co z předsudků o jejich stylu řízení není předsudek?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 21. 8. 2012 | 2 komentáře
Sedmnáct automobilek a šestadvacet modelů. Toužíte-li po levném novém autě, máte přehršel možností. Vybrali jsme všechny osobní vozy, které jsou koncem srpna k mání pod dvě stě tisíc korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 14. 8. 2012 | 4 komentáře
Kdo šetří, má za tři. Anebo taky za třetinu. Náhradní díly na auta dnes koupíte v mnoha cenových relacích. Nejlevněji je nabízejí vrakoviště a člověk občas žasne, za jak nízké ceny to umějí.
Co se děje | Petra Dlouhá | 2. 8. 2012 | 16 komentářů
Jejich revírem je dálnice. Jejich tempo je vražedné… Žádná upoutávka na akční seriál. Řeč je o „lovcích nehod“. Jako supi číhají podél českých silnic a dálnic na svou kořist. U dopravních nehod se objevují rychlostí blesku. A pomocnou ruku mají nataženou. Hlavně proto, abyste do ní mohli sypat peníze.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 31. 7. 2012 | 3 komentáře
Ve většině případů si bez ní už auto nikdo nekoupí. A logicky pak výhodně ani neprodá. Klimatizace se za poslední roky stala naprostým standardem nových – a samozřejmě následně i ojetých vozů. Kolik si za vůz s klimatizací připlatíte? Na co si dát pozor?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 24. 7. 2012 | 6 komentářů
Kolikrát se říkalo, že níž už to nejde. A přesto prodejci nových aut v Česku kvůli konkurenčnímu boji posouvali cenové dno níž a níž. Letní měsíce 2012 to mění.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 17. 7. 2012 | 4 komentáře
Týdny jsme srovnávali ceny a výbavy nejžádanějších aut na českém trhu. Třídu po třídě, od malých městských prcků až po terénní vozy. Dnes se s naším seriálem loučíme, a to opravdu stylově: srovnáním deseti velkých a luxusních SUV.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 27. 6. 2012 | 2 komentáře
Dává to smysl? Kombíky – s nimiž pak jezdí hlavně po D1 – si nezanedbatelná část Čechů pořizuje ve verzích 4×4, SUV kupují spíš s pohonem jedné nápravy a využívají je nejvíc – ve městě. Jak na to reagují automobilky u menších „teréňáků“? Přinášíme cenový přehled deseti nejžádanějších.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 20. 6. 2012 | 14 komentářů
Už čtyři z pěti Čechů pociťují vážné trable s výší cen u stojanů čerpacích stanic. Za řešení by podle čerstvého průzkumu většina řidičů považovala snížení spotřební daně.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 30. 5. 2012 | 1 komentář
Několik týdnů jste s námi mohli sledovat nabídku – včetně novinek a akčních slev – českých prodejců automobilů. Vybírali jsme horké tipy na výhodnou koupi. Seriál dnes téměř končí dílem věnovaným největším vozům v třídě MPV. Velikánům, které se délkou blíží pěti metrům, nebo je dokonce překonávají.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 23. 5. 2012 | 2 komentáře
V minulých dílech našeho seriálu jsme se podívali na konkurenty Škody Roomster, nejžádanějšího MPV v Česku, a pak na jejich větší alternativy. Oběma kategoriím naráz konkurují osobní verze dodávek jako VW Caddy, Citroën Berlingo či Renault Kangoo. Proč je Češi kupují jako vozy do rodiny, vysvětlí náš přehled.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 16. 5. 2012 | 2 komentáře
Před týdnem jsme se v našem seriálu podívali na kategorii malých MPV, teď se přesouváme k jejich větším bratříčkům. Ty už tvoří velmi solidní výběr třeba pro cestu autem na rodinnou dovolenou. Mnozí dokonce nabízejí sedm míst k sezení. Přitom na ně často stačí jen 400 000 korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 9. 5. 2012
Češi je mají evidentně čím dál raději. Zatímco před pěti lety tvořila auta kategorie MPV jen šest procent registrací, za minulý rok to bylo už 14 procent. Hodně oblíbená jsou už ta malá. Kolik peněz na ně potřebujete?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 5. 2012 | 14 komentářů
V seriálu o cenách nejžádanějších aut jednotlivých kategorií se po mini, malých vozech a nižší střední třídě dostáváme k té střední. Do ní Svaz dovozců automobilů, z něhož vycházíme v žebříčku prodejnosti jednotlivých modelů, řadí Octavii, dochází na nejžádanější auto Česka. Jako horní hranici našeho výběru jsme zvolili 600 000 Kč.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 4. 2012 | 8 komentářů
Auta nižší střední třídy, kam patří bestsellery typu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra či poslední hity jako Kia Cee’d a Hyundai i30, už dávno nejsou ani jako nová pro Čechy příliš drahý špás. Ceny některých modelů začínají už pod čtvrtmilionem. My jsme si dali pro našich deset tipů na dobrou koupi limit 350 000 korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 18. 4. 2012 | 3 komentáře
Nejžádanější auta v Česku. Malá auta jako Škoda Fabia, Peugeot 207 či Renault Clio už sice nezastávají pozice rodinných aut jako před 10 lety, pořád ale drží žezlo dost pevně. Důvod je jasný: cena. Vybrali jsme pro vás deset zajímavých tipů, které jako nové nestojí ani čtvrt milionu korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 11. 4. 2012 | 3 komentáře
Češi si zase oblíbili malá městská vozítka. Zatímco loni se jich za první čtvrtletí prodalo jen něco přes osm set, letos za stejný čas dvakrát víc! Že by to bylo tím, že za nízkou cenu nabízejí čím dál víc muziky? Vzali jsme si pod drobnohled ta, co se dají pořídit za míň než dvě stě tisíc.