Některé se dokonce vejdou už pod 160 000 Kč. V našem přehledu přitom ignorujeme hezky vypadající, leč zavádějící ceny při využívání značkového financování. Vždy uvádíme platbu v hotovosti.
► Citroën
Model C1, sourozenec Peugeotu 107 a Toyoty Aygo čili jedno z trojčat ze středočeského Kolína, stojí 164 900 Kč. Pořád jde o původní, jinak řečeno první generaci – jen po opakované modernizaci. Jeho chloubou už léta zůstává kombinace malých rozměrů a pružného motoru, což autu slibuje jezdit téměř pořád ani ne za pět litrů benzinu. Pod dvě stě tisíc koupíte u Citroënu ještě větší C3 – a za 199 900 Kč jde o pořádně našlapaný kousek. Jde totiž o speciální sérii Furio s klimatizací, rádiem, čtyřmi airbagy, palubním počítačem, dělenou zadní sedačkou, dálkovým centrálním zamykáním nebo okny i zrcátky v elektrice. Co se týče výbavy, těžko tohle auto hledá mezi malými vozy konkurenta.
► Dacia
U rumunské značky si už Češi zvykli, že tu dostanou levnější odnože Renaultu. Hatchback Sandero je s cenovkou 159 900 Kč druhým nejlevnějším autem na českém trhu. A od Dacie není jediným, který koupíte pod dvě stě tisíc. Svou hlavní letošní novinku Lodgy sice Dacia nabízí za 214 900 Kč, to jí ale umožnilo zůstat se starším Loganem pod dvěma stovkami. Nejde už o malý sedan, ten se z trhu stáhnul, ale velkoprostorový Logan MCV s obřím kufrem: 700 litrů objemu je vzhledem k ceně 199 900 korun opravdu neskutečný údaj. Na ostatním už je u Loganu levné pojetí vidět.
► Fiat
Nejlevnější auto v Česku na konci prázdnin? Stará generace Fiatu Panda. Ta převzala nedávnou rekordní cenovku Renaultu Thalie 154 900 Kč. Hledejme za tím hlavně fakt, že je na trhu zároveň nastupující generace nové Pandy za 199 900 Kč. Mezi obě auta dokázali Italové v těchto dnech vměstnat ještě jeden model: Punto aneb fešný konkurent Fabie, Fiesty či Clia stojí vcelku zajímavých 194 900 Kč.
► Ford
Nejmenší z Fordů, zvaný Ka, má v základu za 179 990 Kč třeba palubní počítač, úchyty Isofix pro dětskou sedačku, výškově nastavitelný volant nebo systém Stop-start. Větší Fiesta se prodává za 199 990 korun, a sice s motorem 1.25 Duratec o výkonu šedesát koní. A v základu má třeba i rádio s CD/MP3 a šesti reproduktory
► Hyundai
Ve srovnání s konkurencí mají nejmenší Hyundaie trochu laciný interiér, jinak ale nejsou i10 ani i20 špatná auta, hlavně co se jízdy týče. Minivůz i10 koupíte za 189 990 Kč, i20 coby dalšího konkurenta Fabie za 199 990 Kč. Automobilka nyní sází na bonusový program s názvem Objevte Hyundai. Jde o to, že každý majitel jakéhokoliv stávajícího automobilu může získat při koupi nového slevu v řádech desetitisíců, a přitom se nemusí starého vozu zbavovat.
► Chevrolet
I tady najdeme dva kousky: minivůz Spark a příslušníka B-třídy (malých aut) Aveo. Spark není ani v základu za 162 900 Kč chudobka, vždyť kdo za tuto cenu nabídne šest airbagů, posilovač, dělenou zadní sedačku a přípravu pro rádio? Přesto není od věci popřemýšlet o příplatku 25 000 Kč za akční model Edice 100, který má navíc klimatizaci, centrální zamykání, elektrická okna či rádio s CD. Větší Aveo se nabízí hned ve čtyřech variantách: jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback a k tomu v obou případech ve staré i nové generaci. Pod dvě stě se vejdou všechny zmíněné možnosti: starý sedan stojí 186 000 Kč, hatchback o tisíc korun víc. Nové generace se pak prodávají se shodnou cenovkou 198 700 Kč.
► Kia
Spolu se Škodou Citigo a VW Up patří Picanto mezi tři asi nejlepší miniauta na trhu. Picanto startuje na 184 980 Kč. Když připlatíte 15 000 korun, pořád se vejdete pod dvě stě tisíc a dostanete už parádně vyhlížející vůz, který má lakované nárazníky, centrální zamykání, rádio s CD, palubní počítač, elektrická okna a šest airbagů. Litrový motor slibuje spotřebu čtyři litry.
► Lada
Že už jste na tuto značku zapomněli? No vidíte – a ruská klasika přitom nabízí na českém trhu hned půltucet modelů: běžnou pětidveřovou Kalinu i kombi, Prioru v provedení sedan, hatchback i kombi a navrch terénní Nivu. Pod dvě stě tisíc se vejdou čtyři z nich: kratší Kalina stojí 192 900 korun, Priora se pod dvě stě tisíc vměstná ve všech variantách: hatchback stojí 195 900 Kč, sedan a kombík shodně 199 900 korun.
► Mitsubishi
V základní výbavě třídveřového Coltu Entry za 199 900 Kč s motorem 1.1 o výkonu 75 koní můžete čekat dva airbagy a pár dalších základních bezpečnostních prvků včetně uchycení dětských sedaček Isofix. Za komfortnější prvky se ale musí připlácet, ať je to rádio, či větší kola. Samozřejmě jde sáhnout po vyšší výbavě Inform či Ivite, což ale značí skok o pětačtyřicet, respektive devadesát tisíc korun, což už se limitu našeho výběru výrazně vymyká.
► Nissan
Nissan se pod 200 000 Kč vejde se svým malým vozem Micra, a to o tradiční stokorunu. Za 199 900 Kč koupíte auto s motorem 1.2 o výkonu osmdesáti koní a variantou Visia. Ta má opravdu hodně bohatou bezpečnostní výbavu (třeba šest airbagů, stabilizační systém ESP), funkční výbava ale tak dokonalá není. Chybí klimatizace nebo rádio s CD, i základ ale má palubní počítač, dálkový centrál či elektrické ovládání oken.
► Opel
Pod dvě stě tisíc se v pohodě vměstná známá Corsa. Za 184 900 korun ji můžete mít se dvěma airbagy nebo centrálním zamykáním. Pod kapotou se ale musíte spokojit s tříválcem. Lepší a silnější čtyřválcová dvanáctistovka s klimatizací či tempomatem se totiž o 8900 Kč do našeho limitu nevejde.
► Peugeot
Peugeot si na devítky nehraje, svůj nejmenší model 107 prodává od 180 000 Kč. Doporučili bychom ale využít náš limit naplno a sáhnout po akční pětidveřové verzi 107 s rádiem CD, klimatizací a metalízou za rovných 200 000 korun. Pod kapotou vám bude bzučet litrový benzinový motor o výkonu osmašedesáti koní.
► Renault
Dlouhodobě jeden z nejprodávanějších vozů Česka už sice není úplně nejlevnějším autem trhu, i tak ale Thalia patří za 164 900 Kč (coby nejlevnější letos stála o deset tisíc méně) k nepřehlédnutelným možnostem pro ty, co hledí hlavně na cenu. Základní verze je ale dost chudá, radíme proto připlatit si za verzi Expression (191 900 Kč), která už má navíc výškově stavitelný volant, palubní počítač, elektrická okna či dálkové centrální zamykání. Od pohledu hezčí sourozenec Thalie Clio se vejde do dvou set tisíc hned ve třech verzích: třídveřové stojí 174 900 Kč, pětidveřové o patnáct tisíc víc. Ale pozor! Za cenu hatchbacku se 189 900 Kč se teď v akci prodává kombík zvaný Grandtour. Radíme sáhnout po něm: má bohatou výbavu a 439 litrů v kufru se nedá jen tak přejít.
► Suzuki
Japonská značka sází vedle terénní Grand Vitary hlavně na miniauta. Pod dvě stě tisíc se vejde dvojice Alto a Splash – za stejnou cenu 199 900 korun. Obě jsou výborně vybavená, třeba Alto má čtyři airbagy, elektrická okna, dálkové centrální zamykání, autorádio s CD, klimatizaci nebo dělenou zadní sedačku. Splash disponuje více možnostmi výbav, ale pod 200 000 Kč se vejde jen ta s litrovým tříválcem. Ten ale umí být ve městě až nečekaně pružný. Už tato základní verze má třeba klimatizaci.
► Škoda
Cenu Fabie letos Škoda posunula nahoru na 200 900 Kč a udělala to právě kvůli příchodu své hlavní novinky předešlých měsíců. Chtěla si pro ni najít dobrou cenovou relaci, ale naštěstí Citigo zas tak nepředražila – její miniauto do města patří mezi deset nejlevnějších modelů u nás, přitom za 179 900 korun disponuje solidní bezpečnostní výbavou se čtyřmi airbagy. Lepší ale bude přece jen přemýšlet o výbavě Ambition za 194 900 Kč, která už má dělenou zadní sedačku nebo stabilizační systém.
► Toyota Aygo
Třetí z malých trojčat ze středočeského Kolína – Toyota Aygo – nabízí pod dvě stě tisíc hned pět verzí, všechny s motorem 1.0. Už základní Base Cool za 169 900 Kč jako třídveřák, respektive za 169 900 Kč coby pětidvířko disponuje klimatizací či rádiem s CD. Prostřední a o deset tisíc dražší výbava Terra (189 900, respektive 199 900 Kč) přidává dálkové centrální zamykání, vnější lakované kliky a zrcátka, elektrické ovládání oken, čtyři místo dvou reproduktorů, čtyři místo dvou airbagů, lepší čalounění, systém Isofix nebo hlavové opěrky na zadních sedadlech. Za stejných 199 900 Kč se pětidveřové Aygo prodává i v akční variantě Czech Edition, což značí fešnou oranžovou barvu zvenčí i uvnitř. Zvýhodnění na tuto variantu je nejvyšší (66 000 Kč), pro Terra je to 56 000 Kč.
► Volkswagen
Sourozenec Citigo VW Up začíná o třináct tisíc výš než Citigo – na 192 900 Kč. Značí to litrový šedesátikoňový motor a výbavu Take Up!. Disponuje čtyřmi airbagy, Isofixem, moc dalšího ale nehledejte. Základní výbava má jen přípravu pro rádio, chybí klimatizace. Na druhou stranu, skok na další výbavu Move Up! Činí pouze deset tisíc korun a prvky jde navíc dokoupit i samostatně: klimatizace stojí 5 000 Kč, rádio 2 200 Kč, takže i když přibereme obojí, jsme jen stokorunu nad námi ohraničenou hranicí dvou set tisíc korun.
Sdílejte článek, než ho smažem