Roomster, ix, Picasso: stačí na ně 300 000 Kč

Jindřich Hradecký | rubrika: Když se řekne | 9. 5. 2012
Roomster, ix, Picasso: stačí na ně 300 000 Kč
Češi je mají evidentně čím dál raději. Zatímco před pěti lety tvořila auta kategorie MPV jen šest procent registrací, za minulý rok to bylo už 14 procent. Hodně oblíbená jsou už ta malá. Kolik peněz na ně potřebujete?

Jak se v ČR prodávají malá MPV?

 

2011

2012

Škoda ROOMSTER

3179

1143

Hyundai ix20

2075

1209

Kia VENGA

1056

352

Dacia LOGAN MCV

835

306

Citroën C3 PICASSO

414

117

Opel MERIVA

375

90

Nissan NOTE

146

39

Renault MODUS

85

23

2011 jsou registrace za celý rok, 2012 za první třetinu roku. Zdroj: Svaz dovozců automobilů

Za zkratkou MPV se skrývá anglické sousloví multi-purpose vehicle. Auta této třídy se někdy označují také jako minivany, neboť se tvarem tak trochu podobají dodávkám. Ostatně jejich osobní verze jako Berlingo, Caddy, Partner či Kangoo sem patří také – těm se ale budeme samostatně věnovat později. Víc než o místo v kufru jde u MPV o prostor uvnitř. Bývají proto vyšší než běžná osobní auta, takže se v nich jednak výš sedí a vejde se do nich nastojato třeba bicykl. V našem seriálu se nejprve podíváme na úplně nejmenší zástupce. Do tipů jsme vybrali ty, co se cenou vejdou pod 300 000 korun.

Ceny malých MPV

 

Motor

Cena

Dacia LOGAN MCV

1.6 (62 kW)

199 900 Kč

Nissan NOTE

1.4 (65 kW)

219 900 Kč

Renault GRAND MODUS

1.2 (55 kW)

224 900 Kč

Citroën C3 PICASSO

1.4 (70 kW)

229 900 Kč

Škoda ROOMSTER

1.4 (63 kW)

244 900 Kč

Kia VENGA

1.4 (66 kW)

254 980 Kč

Opel MERIVA

1.4 (74 kW)

269 900 Kč

Hyundai ix20

1.4 (66 kW)

269 990 Kč

 

► Dacia Logan MCV (199 900 Kč)

První kousek našeho výběru řazený mezi MPV, i když vypadá spíš jako kombík. Dál nese jméno Logan poté, co zmizel z prodejen malý sedan stejného názvu. Od auta, jímž se značka Dacia vrátila na trh, se liší hlavně prostorem – ač odvozen od malého auta, může být Logan MCV dokonce sedmimístný. Jde to hned od výbavy LS Cool s klimatizací: pětimístný vůz s ní stojí 224 900 Kč, sedmimístný o dvacet tisíc víc. Šli bychom ještě výš k výbavě Arctica Music. S ní má auto za 239 900 Kč (pětimístné), respektive 259 900 Kč (sedmimístné) i palubní počítač, autorádio CD/MP3 a USB s ovládáním pod volantem a handsfree Bluetooth, nastavitelný volant i sedadlo řidiče, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karoserie, mlhovky a podobně.

Anketa

Jezdíte autem do práce?

► Nissan Note (219 900 Kč)

Sleva osmdesát tisíc korun z ceníkových 299 900 Kč dělá z Notu druhé nejlevnější auto našeho výběru. Jenže výbava Visia je první stupněm ze čtyř, a tak nemůžeme čekat zázraky. Ani v ní však nechybí ESP. Třeba manuální klimatizaci ale pořídíte jen s paketem Comfort Pack (v němž je i rádio s CD) za 30 000 Kč. Automatická je v autě od druhého stupně Acenta za 269 900 korun. S ní už máte i boční airbagy, mlhovky, vyhřívaná zrcátka, volant v kůži a podobně. Pod 300 000 Kč se vejde i třetí stupeň Acenta+, a to jak se základním motorem 1.4 (65 kW), tak i s 1.6 (81 kW).

► Renault Grand Modus (224 900 Kč)

Renault je v kategorii MPV hodně pilným prodejcem. Táhne ale hlavně dvojka středních aut Scénic, potažmo Grand Scénic a polododávka Kangoo. Malý Modus už se prodává jen ve větší verzi Grand a v našem výběru patří mezi trojici nejlacinějších. Díky slevě dvacet tisíc startuje na 224 900 Kč. Klidně bychom tak sáhli po limitované sérii Night & Day s klimatizací, rádiem CD/MP3, šesti airbagy, mlhovkami a podobně za 254 900 korun. Motor se v Grand Modusu nabízí jediný: pětasedmdesátikoňová dvanáctistovka.

► Citroën C3 Picasso (229 900 Kč)

Na čtvrtý nejlevnější velkoprostorový vůz stačí díky aktuální slevě 110 500 Kč také jen něco málo přes dvě stě tisíc. Picasso sází na atraktivní design – uvnitř je i tak místa víc, než by se zvenčí mohlo zdát. Základu Attraction za 229 900 Kč chybí boční a hlavové airbagy (doplatek v paketu Bezpečnost 20 000 Kč), ESP (15 000 Kč) a klimatizace. Proto doporučujeme popřemýšlet o speciální sérii Selection, která až na ESP tohle všechno má a přidává parkovací asistent, elektrické ovládání všech oken či litá kola.

► Škoda Roomster (244 900 Kč)

Podobně jako Fabia také její narostlý bratříček nedávno zdražil, a to o dvacet tisíc. Podrobným průzkumem ale zjistíme, že se základní verze zvaná Active Champion vyplatí víc. Místo tříválcového motoru 1.2 HTP (51 kW) ji žene benzinová čtrnáctistovka se 63 kW, navíc v základu přibyla klimatizace. Se startovací cenou 244 900 Kč má auto čtyři airbagy, mlhovky, elektrická okna a dálkové centrální zamykání. My bychom si ale připlatili dvacet tisíc a zvolili výbavu Ambition Champion, která přidává litá kola, schránku před spolujezdcem, kožený volant a řadicí páku, navíc Roomster za 264 900 korun pohání novější motor 1.2 TSI (63 kW).

► Kia Venga (254 980 Kč)

Venga začíná na nižší ceně než její dvojče Hyundai ix20, je to ale jen relativní levno. Stupni Active totiž chybí dost zásadních věcí. Má třeba jen dva airbagy, postrádá stabilizační systém, mlhovky, dálkové ovládání zamykání auta a podobně. Rozhodně je tedy dobré podívat se o schůdek výš na výbavu Comfort, která už má airbagů šest, kliky a zrcátka v barvě karoserie a stojí 284 980 korun. Od 319 980 Kč jste pak u Comfort Plus s litými koly, tempomatem a dalšími kousky, které už z Vengy dělají příjemné auto třeba na cestu k moři. Kdo chce diesel, musí si připlatit 40 000 korun.

► Opel Meriva (269 900 Kč)

jako Roomster.

Jak jsou na tom s bezpečností?

 

Počet
airbagů
v základu

Stabilizační
 systém

Hyundai ix20

6

0 Kč

Renault MODUS

4

8 100 Kč

Škoda ROOMSTER

4

16 800 Kč

Opel MERIVA

2

0 Kč

Nissan NOTE

2

0 Kč

Citroën C3 PICASSO

2

15 000 Kč

Kia VENGA

2

30 000 Kč*

Dacia LOGAN MCV

1

x

* vyšší výbava nebo paket

Díky slevě 65 000 korun startuje malý Opel na 269 900 Kč s obyčejnou čtrnáctistovkou (74 kW) a na 294 900 Kč s turbem 1.4 (88 kW), obojím ve výbavě Selection. Pokud připlatíte deset tisíc za sadu Cool, dostanete i klimatizaci a palubní počítač, takže pak má auto už solidní výbavu počínaje elektronickým stabilizačním systémem ESP a konče elektrickou parkovací brzdou. Zvažovali bychom i příplatek 10 000 Kč za parkovací senzory vpředu a vzadu.

► Hyundai ix20 (269 990 Kč)

Pro Čechy „korunní princ“ – s víc než dvěma tisíci registrovanými vozy byl loni prodejně jasně druhý za Roomsterem. Nahrává tomu i brnkání na národní strunu: auto se vyrábí v Česku, na což vedle nálepek „Made in CZ“ upozorňuje výbavou Trikolor. Auto s ní stojí díky slevě 35 000 Kč jen o patnáct tisíc víc než základní Start, přitom přidává klimatizaci, volant a řadicí páku v kůži, dálkové centrální zamykání, zrcátka v elektrice, vnější kliky dveří v barvě vozu a vnitřní v chromu nebo dojezdové náhradní kolo místo sady na opravu pneumatik. Originální přestavba na LPG stojí 29 990 Kč. Pokud máte doma starší auto, dostanete ještě dodatečnou slevu 25 000 Kč a auto je rázem za stejnou cenu jako Roomster.

Příplatky za lepší vzhled

Za kolik mají klimatizaci

 

Lepší/
metalická barva

Litá kola

Dacia LOGAN MCV

9 500 Kč

9 000 Kč*

Škoda ROOMSTER

0 Kč

Renault MODUS

9 900 Kč

10 000 Kč

Kia VENGA

0 Kč

Škoda ROOMSTER

10 000 Kč

15 200 Kč

Opel MERIVA

10 000 Kč*

Nissan NOTE

11 000 Kč

12 000 Kč

Hyundai ix20

15 000 Kč*

Kia VENGA

13 000 Kč

65 000 Kč*

Renault MODUS

15 000 Kč*

Hyundai ix20

13 000 Kč

75 000 Kč*

Dacia LOGAN MCV

25 000 Kč*

Citroën C3 PICASSO

13 400 Kč

16 000 Kč*

Citroën C3 PICASSO

30 000 Kč

Opel MERIVA

13 500 Kč

10 100 Kč

Nissan NOTE

30 000 Kč

* vyšší výbava nebo paket

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Český hit Octavia: na co přijde a kolik stojí ostatní?

2. 5. 2012 | Jindřich Hradecký | 14 komentářů

Český hit Octavia: na co přijde a kolik stojí ostatní?

V seriálu o cenách nejžádanějších aut jednotlivých kategorií se po mini, malých vozech a nižší střední třídě dostáváme k té střední. Do ní Svaz dovozců automobilů, z něhož vycházíme... celý článek

Golf a spol.: nižší střední třída pod 350 tisíc korun

25. 4. 2012 | Jindřich Hradecký | 8 komentářů

Golf a spol.: nižší střední třída pod 350 tisíc korun

Auta nižší střední třídy, kam patří bestsellery typu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra či poslední hity jako Kia Cee’d a Hyundai i30, už dávno nejsou ani jako nová pro Čechy příliš drahý... celý článek

Malá auta, velký výběr. A jen pod čtvrtmilion!

18. 4. 2012 | Jindřich Hradecký | 3 komentáře

Malá auta, velký výběr. A jen pod čtvrtmilion!

Nejžádanější auta v Česku. Malá auta jako Škoda Fabia, Peugeot 207 či Renault Clio už sice nezastávají pozice rodinných aut jako před 10 lety, pořád ale drží žezlo dost pevně. Důvod... celý článek

Miniauta v kurzu: co dostanete za cenu pod 200 000 Kč

11. 4. 2012 | Jindřich Hradecký | 3 komentáře

Miniauta v kurzu: co dostanete za cenu pod 200 000 Kč

Češi si zase oblíbili malá městská vozítka. Zatímco loni se jich za první čtvrtletí prodalo jen něco přes osm set, letos za stejný čas dvakrát víc! Že by to bylo tím, že za nízkou cenu... celý článek

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

28. 3. 2012 | Jindřich Hradecký | 12 komentářů

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete... celý článek

Partners Financial Services