Kvíz | Gabriel Pleska | 27. 7. 2024
Vyzkoušejte si, jak znáte auta, která bychom dneska mohli označit označit za ikonická. I když sotva je něco míň vzdálenějšího ikoně než prdlavka Velorex.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 12. 2020 | 1 komentář
Krize roku 2008 vystřelila ceny automobilových veteránů vzhůru. Udělá korona to samé? Jak investovat do starých aut a pro koho taková investice vlastně je?
Rozhovor | Martin Vlnas | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!
Rozhovor | Martin Vlnas | 17. 3. 2018 | 6 komentářů
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 25. 9. 2015 | 17 komentářů
Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 30. 4. 2015
Od roku 2018 by měla auta vyráběná v Evropské unii být vybavená systémem, který v případě nehody naváže kontakt s tísňovou linkou. Odešle na ni základní informace o vozidle a o místě nehody a umožní hlasové spojení. Nabízíme pár dalších tipů, jak zachraňovat životy. Jsou blbé, takže na ně jistě dojde. připravte se.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 20. 3. 2015 | 17 komentářů
V některých zemích se výše pokuty za dopravní přestupky počítá podle toho, kolik hříšník vydělává. Co takhle něco podobného zavést u nás? Ptáme se advokáta Tomáše Sokola, ředitele Autoklubu ČR Radko Ječmínka, ekonoma Lukáše Kovandy, právníka Petra Němce a dalších osobností.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 16. 10. 2014 | 33 komentářů
Výmluvy na osobu blízkou jsou od loňska passé. Před trestnými body ale piráty silnic uchrání jiná klička. K jejím přednostem patří, že sami kličkovat, natož pak lhát (!), nemusí – všecko zařídí přestupková komise. Na piráta zbývá jediné: reagovat pohotově a ničemu se nevzpírat. Zkrátka a dobře: zaplať rychle a máš to bez bodu. Vyzkoušeno na vlastní kůži.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 8. 2012 | 26 komentářů
Motoristé, pozor! Zajímá vás, jak se dá ušetřit na provozu vašeho automobilu? Automobilističtí novináři, automechanik, majitelka autoškoly a další experti pro vás mají svoje tipy.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 24. 7. 2012 | 6 komentářů
Kolikrát se říkalo, že níž už to nejde. A přesto prodejci nových aut v Česku kvůli konkurenčnímu boji posouvali cenové dno níž a níž. Letní měsíce 2012 to mění.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 17. 7. 2012 | 4 komentáře
Týdny jsme srovnávali ceny a výbavy nejžádanějších aut na českém trhu. Třídu po třídě, od malých městských prcků až po terénní vozy. Dnes se s naším seriálem loučíme, a to opravdu stylově: srovnáním deseti velkých a luxusních SUV.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 27. 6. 2012 | 2 komentáře
Dává to smysl? Kombíky – s nimiž pak jezdí hlavně po D1 – si nezanedbatelná část Čechů pořizuje ve verzích 4×4, SUV kupují spíš s pohonem jedné nápravy a využívají je nejvíc – ve městě. Jak na to reagují automobilky u menších „teréňáků“? Přinášíme cenový přehled deseti nejžádanějších.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 30. 5. 2012 | 1 komentář
Několik týdnů jste s námi mohli sledovat nabídku – včetně novinek a akčních slev – českých prodejců automobilů. Vybírali jsme horké tipy na výhodnou koupi. Seriál dnes téměř končí dílem věnovaným největším vozům v třídě MPV. Velikánům, které se délkou blíží pěti metrům, nebo je dokonce překonávají.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 23. 5. 2012 | 2 komentáře
V minulých dílech našeho seriálu jsme se podívali na konkurenty Škody Roomster, nejžádanějšího MPV v Česku, a pak na jejich větší alternativy. Oběma kategoriím naráz konkurují osobní verze dodávek jako VW Caddy, Citroën Berlingo či Renault Kangoo. Proč je Češi kupují jako vozy do rodiny, vysvětlí náš přehled.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 16. 5. 2012 | 2 komentáře
Před týdnem jsme se v našem seriálu podívali na kategorii malých MPV, teď se přesouváme k jejich větším bratříčkům. Ty už tvoří velmi solidní výběr třeba pro cestu autem na rodinnou dovolenou. Mnozí dokonce nabízejí sedm míst k sezení. Přitom na ně často stačí jen 400 000 korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 9. 5. 2012
Češi je mají evidentně čím dál raději. Zatímco před pěti lety tvořila auta kategorie MPV jen šest procent registrací, za minulý rok to bylo už 14 procent. Hodně oblíbená jsou už ta malá. Kolik peněz na ně potřebujete?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 4. 2012 | 8 komentářů
Auta nižší střední třídy, kam patří bestsellery typu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra či poslední hity jako Kia Cee’d a Hyundai i30, už dávno nejsou ani jako nová pro Čechy příliš drahý špás. Ceny některých modelů začínají už pod čtvrtmilionem. My jsme si dali pro našich deset tipů na dobrou koupi limit 350 000 korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 18. 4. 2012 | 3 komentáře
Nejžádanější auta v Česku. Malá auta jako Škoda Fabia, Peugeot 207 či Renault Clio už sice nezastávají pozice rodinných aut jako před 10 lety, pořád ale drží žezlo dost pevně. Důvod je jasný: cena. Vybrali jsme pro vás deset zajímavých tipů, které jako nové nestojí ani čtvrt milionu korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 11. 4. 2012 | 3 komentáře
Češi si zase oblíbili malá městská vozítka. Zatímco loni se jich za první čtvrtletí prodalo jen něco přes osm set, letos za stejný čas dvakrát víc! Že by to bylo tím, že za nízkou cenu nabízejí čím dál víc muziky? Vzali jsme si pod drobnohled ta, co se dají pořídit za míň než dvě stě tisíc.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 28. 3. 2012 | 12 komentářů
Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete o tom, jak výhodně auto za pár let prodáte. Poradíme, co se vyplatí.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 14. 3. 2012 | 1 komentář
Na světle ušetřím tisícovku, na blatníku dvě, na nárazníku tři – a nechtěná rána s vozem hnedle nevypadá finančně tak děsivě. Jak na to? Nechat si místo součástky s logem automobilky namontovat v servisu takzvaný kvalitativně rovnocenný díl.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 29. 2. 2012 | 97 komentářů
Alkohol za volant nepatří. To ovšem neznamená, že by měl být z automobilové dopravy líh vykázán definitivně a bez pardonu. Co není dovoleno řidiči, je povoleno motoru! Vyplatí se jezdit na etanol?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 22. 2. 2012 | 5 komentářů
Před čtrnácti dny jsme si ukázali, že investice do auta na LPG se může vrátit do roka. LPG ale není jediným plynem, na který auta jezdí. Za stejných 17–18 Kč za kubík, což odpovídá litru benzinu, koupíte i zemní plyn. Jeho odbyt v Česku roste. Jaké je to u CNG s návratností?
Jak na to | Jindřich Hradecký | 8. 2. 2012 | 72 komentářů
Čeští řidiči tuto zimu už podruhé okupují servisy. Po listopadovém boomu, kdy kvůli zavedení povinných zimních plášťů zavalili pneuservisy, se nyní dveře netrhnou pro změnu v dílnách nabízejících přestavby aut na plynový pohon. LPG, zdá se, znovu začínají zlaté časy.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 1. 2. 2012
Kritériem, které je při koupi auta pro zákazníky stále důležitější, je výsledek v nárazových testech organizace Euro NCAP. Ta od ledna 2012 zpřísnila metodiku hodnocení. Dosáhnout na pět hvězdiček nikdy nebylo těžší. Z analýz plyne, že jsou lidé ochotní za vůz s lepším výsledkem zaplatit pár bankovek navíc.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 25. 1. 2012 | 67 komentářů
Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 11. 1. 2012 | 1 komentář
Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy.