Co se děje | Petra Dlouhá | 21. 2. 2011 | 64 komentářů
Mobily: před deseti lety senzace, dnes skoro nuda. Mají ho všichni od pětiletých rošťáků po osmdesátileté babičky. Operátoři větří zisky a snaží se urvat co nejvíc. Přetahují klienty konkurenci a důkladně si je k sobě uvazují. Že jejich postupy vždycky nejsou košer, potvrzuje právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml.
Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 10. 2012 | 17 komentářů
Na konci loňského roku vlastnilo mobilní telefon přes šest miliard lidí. V Česku máme aktivních SIM karet víc než obyvatel – čtrnáct milionů. Operátoři od začátku října všechna data o našem telefonování, textování i pohybu opět archivují pro policii. Pomůže nám to, když nám někdo mobil ukradne?
Rozhovor | Martin Vlnas | 16. 7. 2011 | 15 komentářů
„Jakmile si politik zakrývá rukou ústa, když telefonuje, můžete si být stoprocentně jistý, že nemá úplně čisté svědomí,“ říká s nadsázkou tajný agent ve výslužbě Karel Randák v poslední části rozhovoru.
Jak na to | Michaela Kadlecová | 24. 6. 2011 | 19 komentářů
Znáte svůj telefon důvěrně a víte, co kdy dělá? Někdy se po dovolené ukáže, jakého poťouchlíka jste hřáli v kapse, hýčkaly v kabelce! Hlídali jste se, telefonovali skromně, omezili SMS. A přece vás po návratu čeká horentní účet od operátora. Váš mobil mlsal na dovolené data. A vy to zaplatíte!
Co se děje | Monika Veselíková | 8. 9. 2016 | 11 komentářů
Možnost udělat si z telefonu mobilní peněženku aktuálně nabízejí tři banky. Ale zatímco klienti Fio banky musí mít speciální simku od O₂, která podporuje NFC platby, u ČSOB a Komerční banky žádnou zvláštní SIM kartu nepotřebujete a nezáleží ani na poskytovateli mobilních služeb. Chcete kartu vyměnit za mobil? Poradíme, jak na to.
Když se řekne | Michaela Kadlecová | 9. 6. 2011 | 3 komentáře
Mobil dávno neslouží jen k volání. Můžeme ho třeba využít k placení pomocí speciálních esemesek. Začínalo to mikroplatbami za vyzváněcí melodii, za hlas favoritovi v TV soutěži nebo za možnost nějaké soutěže se zúčastnit. Pak přišly jízdenky na MHD – a nyní už lze platit zboží a služby v ceně několika set korun.
Co se děje | Věra Tůmová | 24. 4. 2008 | 2 komentáře
Placení mobilem by usnadnilo život milionům lidí. Zatím ale neexistuje jednotný systém, který by podporovali mobilní operátoři i banky. Ti se zatím na spolupráci nejsou schopni dohodnout.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 8. 5. 2016 | 3 komentáře
Ceníky „velké trojky“ se neliší. Operátoři se spolu začínají o zákazníka prát až v momentě, kdy ho jeden druhému chce přetáhnout. Podle regulátora je to v pořádku. Firmy přitom od operátorů kupují neomezené volání výrazně levněji.
Aktuálně.cz | Tomáš Fránek | 12. 6. 2011 | 5 komentářů
Případ necelých sedmi set korun, o které se žena kdysi přela s předchůdcem mobilního operátora Vodafone, přinesl další drsný důkaz, že spravedlnost v Česku může být dlouho slepá.
Články | Danuše Pecharová | 8. 6. 2001
Po hodnocení webů bank a stavebních spořitelen přišly na řadu investiční společnosti. Hned první z nich - Spořitelní investiční -, má stránky vysloveně podprůměrné. Jako by je vyrobila Čapkova zvířátka, jež neslavně proslula spatlaným dortem.
Články | Danuše Pecharová | 11. 5. 2001
Přehledné, rychlé... a jednoduché. Možná až příliš. Takové jsou stránky Všeobecné stavební spořitelny KB. Průměrné. Odpovídá to známce udělené porotou - "mezi dvojkou a trojkou".
Články | Lukáš Půda | 24. 8. 2001
Pět týdnů uplynulo jako voda a už zde máme další vyhlášení naší soutěže. Cenu serveru Peníze.CZ za nejlepší web penzijního fondu si tentokrát odnesou zástupci dvou společností – Penzijního fondu České pojišťovny a Vojenského otevřeného penzijního fondu.
Jak na to | Věra Tůmová | 12. 8. 2010 | 35 komentářů
Telefonní operátoři se dušují, že jedna nezaplacená složenka nemůže vést k nenadálému vypnutí telefonu. Přesto se to děje. Podle oficiálního výkladu operátorů mají ovšem od nezaplacení k vypnutí telefonu uplynout dlouhé týdny.
Články | Kristýna Havligerová | 27. 5. 2004
I ti nejmenší jsou v poslední době cílem tuzemských finančních institucí. Klienty banky a majitely běžného či spořícího účtu se tak mohou stát i děti. Které banky a za jakých podmínek nabízejí dětská konta?
Články | Jiří Pospíšil | 17. 1. 2005
Americké burzy negativně neovlivnila ani tak výše zveřejněného obchodního deficitu, který dosáhl rekordních 561,3 mld. dolarů, jako spíš opětovný růst ceny ropy a zvyšující se počet nových žádostí o podporu v nezaměstnanosti. Zisky evropských firem naopak trápí levný dolar, kvůli silnému kurzu eura totiž řada firem nedosáhla očekávaných výsledků.
Články | Kateřina Boušová | 27. 9. 2006 | 1 komentář
Čipová technologie nachází svoje uplatnění nejen v bankovní sféře. Kde, kromě platebních karet, se dnes s čipy můžete setkat? Mohou být osobní údaje z čipu zneužity? Nehrozí, že nás vydavatelé čipových karet budou špehovat?
Akcie | Pavel Slavík | 16. 10. 2007
Po silném růstu z minulého týdne pražská burza přibrzdila. Přestože index PX rostl pouze dvakrát, dokázal uzavřít silnější o 0,92 %. Nejvyšší závěrečné hodnoty dosáhl ve čtvrtek, kdy podruhé v historii zavřel nad hranicí 1 900 bodů.
Články | Michal Hazi | 28. 5. 2001
Určit největší událost minulého týdne tentokrát představuje mimořádně obtížný úkol. Krach investiční společnosti Private Investors a události kolem těžko mohou vytlačit volbu předsedy KDU-ČSL či volbu Rady České televize a naopak. Zkusme si tedy ty nejdůležitější události zrekapitulovat.
Články | David Petráček | 14. 12. 2001
Přinášíme vám přehled toho, co se stalo v uplynulém týdnu na kapitálových trzích.
Články | Dušan Hradil | 22. 2. 2002
Téměř každý klient banky má svoji platební kartu. Dynamicky se vyvíjí nejen počet vydaných karet a možnosti placení, ale také poplatky. Pojďte s námi na malý exkurz do trendů světa platebních karet.
Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001
Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?
Co se děje | Jan Stuchlík | 17. 6. 2008 | 3 komentáře
Dvě koruny. Tolik by se už brzy mohlo platit za SMS zprávu odeslanou z některé ze zemí Evropské unie do Česka. Zatím si mobilní operátoři účtují v roamingových tarifech osm korun bez daně z přidané hodnoty.
Co se děje | Gabriel Pleska | 6. 12. 2023
Senátoři schválili zákon, který umožní používat osobní doklady nahrané v mobilu. I když klasický občanský průkaz nemáte rádi, od žluté nádoby na tříděný odpad se držte dál. Plastová kartička se ještě bude hodit.
Jak na to | Michal Kašpárek | 4. 11. 2011 | 8 komentářů
Pět aplikací a mobilních webů vám pomůže najít bankomat, přepočítat ceny z cizích měn na koruny nebo taky najít restauraci, kde nebudete litovat utracených peněz.
Jak na to | Roman Baroš | 3. 1. 2012 | 24 komentářů
Tak, Vánoce za námi, dárky rozdány, stromečky dosloužily a odpočívají na smetišti, i poslední cukroví už zmizelo. Přichází návrat do reality a čas splácet loňské hříchy. Tím myslím především půjčky, které jste si i přes naše varování vzali. Ale i pokud nedlužíte, můžete ocenit tipy a rady, jak ušetřit.
Články | Leoš Bárta | 29. 3. 2002
Nemám rád weby, které jsou sterilní. Internetová prezentace HVB mezi takové rozhodně nepatří. Pomohou nebo uškodí internetové aktivity subjektu, kterému patří 4. místo na bankovním trhu v této zemi? Odpověď možná najdete v dalším kole soutěže Best Web 2002.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Články | Tomáš Skřivánek | 17. 10. 2001 | 1 komentář
Dát zaměstnanci vysoký plat již nestačí. Od poloviny devadesátých let se stále důležitější součástí motivace zaměstnanců stávají benefity. Ty jsou považovány za efektivní nástroj stabilizace zaměstnanců a významný prvek firemní kultury.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Danuše Pecharová | 18. 5. 2005
Na první pohled příjemná grafika a přehledné uspořádání. To hlavní, za co si 'raiffeisenka' zaslouží pochvalu, je ale něco jiného. Je to skutečně on-line stavební spořitelna.