Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 26. 10. 2012 | 14 komentářů
Na konci loňského roku vlastnilo mobilní telefon přes šest miliard lidí. V Česku máme aktivních SIM karet víc než obyvatel – čtrnáct milionů. Operátoři od začátku října všechna data o našem telefonování, textování i pohybu opět archivují pro policii. Pomůže nám to, když nám někdo mobil ukradne?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 10. 2012 6:18, Michal Kolesa

A co když mám v mobilu nějakou "apliakci spolupracující s lokalizačním systémem GP, mobil si vyhledám sám a zloděje si "podám".

To pak není "zásah do soukromí zloděje" ?

Technologie se vyvijí rychleji než legislativa.

Reagovat

 

+27
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 10. 2012 11:10, Nox

Mozna bude problem to, ze nasi operatori maji minimalni ucivaci jednotku 1 milion lidi, jak byva jejich zvykem :D.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kolesa 26. 10. 2012 21:17)

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

26. 10. 2012 6:18 | Michal Kolesa

A co když mám v mobilu nějakou "apliakci spolupracující s lokalizačním systémem GP, mobil si vyhledám sám a zloděje si "podám".
To pak není "zásah do soukromí zloděje" ?
Technologie se vyvijí rychleji než legislativa.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2012 7:39 | Johny

"zásah do soukromí zloděje" - hezky formulováno. Bohu díky, že já se svým telefonem neměl nikdy střet se zloději (možná to bude proto, že telefon mám z té levnější kategorie a zloději o něj nestojí - jako s autem).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kolesa 26. 10. 2012 06:18)

26. 10. 2012 8:13 | MoB

To by mě zajímalo, proč u nás je pachatel tolik chráněn, zatímco oběť trestného činu nikoliv. Jestli to nebude tím, že tvůrci našich zákonů nejsou většinou oběťmi trestných činů, jako spíš jejich pachateli... pak by to dávalo smysl, že jsou naše zákony konstruovány takto. Ale ani se neodvažuju domyslet, jestli to tak opravdu je. Ovšem k čemu pak je taková policie? Pomáhat a chránit, ale komu a koho? Pachatele? No to potěš koště...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2012 11:43 | Johny

Definice POLICIE, jak je uvedeno na wiki: Policie (z latinského slova politia = „veřejná správa“, které je odvozené od řeckého polis = město) je represivní složka státu, určená k udržování pořádku uvnitř státu a jeho vnitřní bezpečnosti (na rozdíl od armády, která chrání před vnějším nepřítelem), k ochraně práv, majetku a bezpečnosti občanů a ke stíhání pachatelů trestné činnosti. HESLO POMÁHAT A CHRÁNIT je mi k smíchu. Od POLICIE očekávám přesně to, co je na wikipedii uvedeno - víc ani ťuk. A s tou vaší domněnkou o těch tvůrcích zákonů vřele souhlasím a odvažuji se domyslet, že to tak opravdu je.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 26. 10. 2012 08:13)

26. 10. 2012 12:26 | Nox

Cili sledovani mobilu opravdu slouzi pouze proti obcanum. Neplanuje redakce podobny clanek na tema kamerove systemy? Predpokladam, ze to bude to same.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2012 21:15 | Pavel

Ona totiz policie musi operatorum za vydani dat dost platit. Stat nezajistil vydej dat pro potreby vysetrovani zdarma. takze kdo za to muze?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2012 21:17 | Michal Kolesa

Ony si operátoři taky stěžovali, že je to taky stojí peníze data vydat.
Já v tom teda náklady žádné nevidím.
napíšou číslo do CRM/ERP systému a kliknou na tlačítko export dat, vygeneruzje se soubor a ten se pošle emailem vyšetřovateli.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 26. 10. 2012 21:15)

27. 10. 2012 11:10 | Nox

Mozna bude problem to, ze nasi operatori maji minimalni ucivaci jednotku 1 milion lidi, jak byva jejich zvykem :D.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kolesa 26. 10. 2012 21:17)

29. 10. 2012 7:14 | Pavel

Myslím, že to vidíte příliš jednoduše. Operátoři se nestěžovali na náklady s vydáním dat, ale na náklady s archivací dat. Jestli máte aspoň trochu představu, o jak obrovské objemy dat se jedná, tak musíte uznat, že jejich archivace rozhodně zadarmo není.
A to "vygeneruje se" je také velice naivní. To vygenerování dat musí napřed někdo zadat tak, aby bylo v souladu s legislativou, někdo to musí naprogramovat a někdo musí trvale sledovat úlety našich poslanců, jestli si nevymysleli nějaký další nesmysl s platností od zítra, a zajistit úpravu systému. A jakékoliv odchylky od zákona se hned chytne ÚOOÚ (a dokonce ani ne odchylky od zákona, ale jen odchylky od jejich výkladu zákona) a napaří miliardové pokuty. A to všechno rozhodně zadarmo není.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kolesa 26. 10. 2012 21:17)

30. 10. 2012 14:27 | benzin

Ono by dost casto stacilo, kdyby zjistili s jakou simkou se z telefonu vola. V mnoha pripadech pujde o simku s nejakym pausalem a tak je jasne kdo telefon ma v drzeni. A neni vubec potreba ho lokalizovat a jinak zasahovat do osobnostnich prav drzitele. Ktery jak clanek chybe uvadi "zrejme" nebude zlodej, ale nekdo kdo telefon od neho koupil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 8. 2013 8:34 | Markéta Kulhánková

Takže když my včera někdo ukradl mobil stačí když další den zavolám operátorovi o bloknutí sim karty a další den jít na policii?. Někde jsem četla to mám na policii nahlásit jako trestný čin. Mám to na policii dát nebo ne?.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

16. 1. 2014 13:08 | wacicak

R.I.P.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kolesa 26. 10. 2012 21:17)

23. 4. 2016 11:54 | Lukáš

Zdravím koupil jsem si mobil a ten mi po něaké době ukradli byl to Huawei P8 je možné že se dá něak lokalizovat bez něaké aplikace obávám se že provedli celkovou obnovu systemu do továrního nastavení.Je možné že tento telefon pude ještě lokalizovat nebo prostě už víc nezmůžu a bude jen bloknutý na PČR.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

22. 4. 2017 12:10 | Radka

Zdravím Mám jednu otázku vím, že je tento problém velmi závažný ,ale proč Česká policie nemá více možností. Mému synovy ukradli telefon z kapsy byl to nějaký feťák prostě ho přepadl. Mne nemrzí peníze ,ale to , že si dovolil k němu vůbec přijít a vzít si ho. A nejenom to je to jeho věc a jeho to trápí je to dítě a on se samozřejmě bojí říct pravdu svým rodičům pravdu zvláště když ho dostal k narozeninám:měl ho 14 dní". Je to pro takové dítě velmi traumatizující. Spoléhá se na vyřešení a rodiče potažmo policie ČR. Je mi to velice líto, snažím se telefon dohledat, ale zdá se mi, že jsem vyčerpala veškeré možnosti. Ale upozorňuji , že se nevzdávám. Radka
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kolesa 26. 10. 2012 06:18)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 567 217 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení peněz místo výměny zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, je prodejce povinen zboží na žádost zákazníka vyměnit, pokud jej má k dispozici na skladě, místo vrácení peněz? V obchodě (czc.cz) jsem zakoupil 2ks zboží, 1ks byl vadný - nefunkční, dal jsem... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Petr Sýkora

podnikatel, Dobrý anděl

Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
68,52 %

z 54 duelů
×
Petr Sýkora
ÚSPĚŠNOST
82,43 %

z 74 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Inventura, Pojistné plnění, Správce fondu, asociace penzijních společností čr, taxi, čsob penzijní společnost, osobní doprava, ministerstvo financí, respondent, elektronický podpis, časování investice, ZertifikateJournal, úprava zákona, Citroën, Garantovaný certifikát, nové technologie, Pakt růstu a stability, levné bydlení

A8888888, JET11111, 1HCVERVA, 1SZ8443, JET11111

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK