Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Nezaplatili jste účet za telefon? Klidně vám ho vypnou, i když tvrdí opak

| rubrika: Jak na to | 12. 8. 2010 | 27 komentářů
Nezaplatili jste účet za telefon? Klidně vám ho vypnou, i když tvrdí opak
Telefonní operátoři se dušují, že jedna nezaplacená složenka nemůže vést k nenadálému vypnutí telefonu. Přesto se to děje. Podle oficiálního výkladu operátorů mají ovšem od nezaplacení k vypnutí telefonu uplynout dlouhé týdny.

Celý život platíte poctivě všechny složenky či faktury za telefon, pak jednou zapomenete a zničehonic ho máte vypnutý. Podle telekomunikačních operátorů to je v Česku nemožné. Ještě před odpojením byste měli dostat několik upomínek. Podle zkušeností některých klientů se vám to ale může bez jakéhokoliv upozornění ze strany dodavatele telekomunikačních služeb klidně přihodit. Stačí, abyste třeba stěhovali nábytek z jednoho pokoje do druhého, a přitom se vám zatoulala jedna složenka.

Ačkoliv pak platíte všechny další složenky řádně dál, protože o té zapomenuté pochopitelně nevíte, operátor vás na to, že jste v dluhu třeba ani neupozorní. Po dovolené tedy můžete zjistit, že někde dlužíte až v okamžiku, kdy máte na vyúčtování platbu za upomínku, a z telefonu se nedá telefonovat. Přesně takovou zkušenost nedávno zažila s Telefonicou O2 jedna z jejích klientek.

Vypnutý telefon klienta má být podle operátorů až tím nejkrajnějším řešením. K takovému kroku se přistupuje až v okamžiku dlouhodobého neplacení. „K omezení odchozích a příchozích hovorů dochází po 75 dnech od nezaplacení faktury. Celkem tak mezitím zákazník nezaplatí dvě faktury, protože po měsíci mu přijde další,“ uvádí například Jana Studničková, ředitelka marketingu a prodeje na trhu nejmladšího z operátorů společnosti Ufon.

Vodafone „vypíná“ telefon také až po několika týdnech, kdy byl klient upomínán k zaplacení dlužné faktury. Největší operátoři, T-mobile a Telefonica O2 zdůrazňují individuální přístup. Telefonica O2 dokonce ústy svého tiskového mluvčího Martina Žabky k vypnutí telefonu přistupuje prý až po několika měsících. Předchází tomu upozornění klienta na dlužnou částku, zasílání upomínek, osobní volání či pokus o smír. To, že by klientovi bez upomínky byl vypnut telefon, společnost vylučuje.

Navzdory uvedenému tvrzení ale přitom víme o případu klientky, které vypnula telefon, respektive pevnou linku, právě společnost Telefonica O2. Stalo se tak v okamžiku, kdy jí nepřišla ani jedna písemná upomínka, ani nebyl nechán hlasový vzkaz či textová SMS zpráva. Přesto si společnost na dalších fakturách již účtovala 150 korun za doporučený dopis s upomínkou. Při telefonickém dotazu na call centru společnosti operátorka klientku velmi razantně upozornila, že dalších více než 332 korun i s DPH bude muset zaplatit za opětovné zapojení telefonu. Telefon se však zapojuje vždy, až když od klienta dorazí platba za chybějící nezaplacenou složenku.

Ačkoliv klientka několikrát operátorku call centra upozornila, že nedostala žádnou písemnou upomínku ani nic jiného, bylo jí řečeno, že telefon ji byl oprávněně vypnut, protože nezaplatila složenku. To, že o nezaplacené složence nevěděla a další faktury za pevnou linku i za mobilní telefon mezitím v pořádku zaplatila, nebyl pro operátorku argument. Tvrdila jí, že si má stěžovat na poště, že nedostala doporučený dopis a ani jedno ze dvou upozornění na něj. 

Až do dodání poštovní zásilky jsou práva z poštovní smlouvy podle zákona o poštovních službách na straně odesílatele. Na adresáta přechází práva až dodáním poštovní zásilky,“ říká tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová. Zahájit reklamaci dodání poštovní zásilky může sice podle Selicharové kdokoliv, kdo předloží podací stvrzenku (tedy i adresát), výsledek šetření a případnou náhradu škody ale pošta projedná s odesílatelem (pokud své právo nepostoupí písemným prohlášením adresátovi). „Pokud odesílatel adresátovi sdělí podací data zásilky (datum podání, podací poštu, podací číslo), ale nepředá mu originál podací stvrzenky, může adresát dodací poštu požádat o ověření, zda předmětná zásilka k poště došla a zda byla dodána. Pošta výsledek sdělí adresátovi formou nezávazné informace. Toto šetření nenahrazuje řádnou reklamaci a nevzniká z něj povinnost k úhradě škody,“ upřesňuje Selicharová.

Společnost Telefonica O2 pro server Peníze.cz opakovaně potvrdila, že celý upomínací proces má vždy řadu kroků. Nejprve prý firma posílá SMS nebo zanechávají takzvanou upomínací hlášku, kdy automat zákazníka informuje o vzniklém nedoplatku (u pevných linek). Pak společnost posílá písemné upomínky a následně klienta kontaktuje telefonicky pracovnice společnosti a snaží se s ním vzniklou situaci vyřešit. K omezení služeb, odchozích hovorů tak Telefonica O2 přistupuje až po té, co a ani v této fázi není faktura zaplacena, tvrdí Žabka.

V dalším kroku omezuje Telefonica i příchozí hovory a další služby. Následně je podle mluvčího společnosti Martina Žabky klientovi poslána další písemná upomínka jako pokus o smír před výpovědí. Ke zrušení služeb a výpovědi dochází až po té, co ani v takové chvíli není dlužná faktura uhrazena.

Klientka tak má jedinou šanci – postup společnosti reklamovat. Společnost však nemá klientského ombudsmana, a je tak třeba využít některý z kontaktů pro reklamace (viz. tabulka).

Všichni telekomunikační operátoři v Česku mají zavedený upomínací proces a vylučují vypnutí telefonu bez upozornění klienta. Vodafone klienta nejprve na neuhrazenou fakturu upozorňuje SMS zprávami a upomínacími hovory. „Poté jsou blokovány odchozí služby, které však v případě uhrazení faktury do 18 dnů zákazníkovi opět aktivujeme. Pokud zákazník fakturu neuhradí, posíláme upomínkový dopis a až poté odpojíme všechny služby. Celý proces trvá několik týdnů a také závisí na možné dohodě se zákazníkem, kdy jsme schopni případné omezení služeb pozdržet,“ opakovaně pro Peníze.cz potvrdila Adéla Konopková ze společnosti Vodafone.

T-mobile má standardní lhůtu pro uhrazení vyúčtování 18 dnů. Pokud v této době zákazník odpovídající částku neuhradí, zasílá mu společnost dvakrát informativní SMS upozornění a dále písemnou upomínku s náhradní lhůtou. Ta odchází poštou 13. den po splatnosti. Pokud ani v této době zákazník neuhradí fakturu, T-mobile má podle své mluvčí Martiny Kemrové oprávnění mu omezit či přerušit služby. Nejprve ale operátor pouze blokuje odchozí hovory. Po dalších šesti pracovních dnech posílají další písemnou upomínku. Teprve po několika dalších týdnech předává společnost věc vymáhací agentuře. Smluvní pokuta za prodlení s úhradou delší než jeden den je u T-mobile 150 korun. Tisícikoruna se podle Kemrové platí pak jak smluvní pokuta za prodlení s úhradou delší než 21 dní.

Kolik stojí znovuzapojení a kam se obrátit, pokud nesouhlasíte s postupem operátora

TELEFONICA O2

KONTAKTY PRO REKLAMACE

  • telefonicky na bezplatné lince 800 123 456, nebo *11
  • prostřednictvím webového formuláře Napište nám z webu Telefonica O2 (http://www.cz.o2.com/osobni/pece_a_podpora/kontakty/napiste_nam/index.html)
  • písemně na adrese:Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 00 Praha 4 – Michle
  • osobně na kterékoliv značkové O2 Prodejně

POPLATKY
Veškeré pokuty, penále a úroky z prodlení jsou vyúčtovány na základě platných všeobecných podmínek a ceníků:
Písemná upomínka 150,-
Znovuzapojení po omezení odchozích hovorů - mobilní 50,-
Znovuzapojení po celkovém omezení – mobilní 495,-

VODAFONE

KONTAKTY PRO REKLAMACE
Zákaznické centrum je rozdělené na péči, reklamace a oddělení pohledávek. Ve všech těchto odděleních máme vyškolené profesionály, které s klientem případné reklamace budou řešit.

  • Kontakt na zákaznické centrum je pro stávající zákazníky 800 77 00 77.
  • Zákazník může svoji reklamaci vyřizovat též na prodejnách Vodafonu.

POPLATKY
V případě, že dojde k zablokování odchozích služeb, zaplatí zákazník za aktivaci 300 Kč vč. DPH. Úroky za zpožděné platby Vodafone neúčtuje. Pokud je ale neuhrazená platba předána třetímu subjektu (vymáhací agentuře), může se dlužná částka navýšit o další náklady.

T-MOBILE

POPLATKY
Smluvní pokuta za prodlení s úhradou delší než 1 den 150Kč, 1000 Kč pak je smluvní pokuta za prodlení s úhradou delší než 21 dní (suspendace) - viz ceník http://www.t-mobile.cz/web/cz/cenik.sluzeb. Dlužníkovi je v případě suspendace poskytnuta možnost dále telefonovat s předplacenou kartou, nicméně nekončí smluvní závazek, ten nadále trvá .

KONTAKTY PRO REKLAMACE

  • Na naši společnost se v případě reklamace lze obrátit e-mailem (info@t-mobile.cz),
  • písemně na adresu sídla společnosti (Zákaznické centrum, T-Mobile Czech Republic a.s., Tomíčkova 2144/1, 149 00 Praha 4)
  • osobně (buď v sídle společnosti ve všední dny 9:00-18hod)
  • nebo na Značkové prodejně.

V případě reklamace mobilních telefonů a příslušenství se zákazník obrací na prodejce, u něhož zboží zakoupil. U zásilkového prodeje a převzetí na poště lze reklamace rovněž uplatnit na Značkových prodejnách.

UFON

KONTAKTY PRO REKLAMACE

Na lince *88 (z našich telefonů), resp. 811 811 811 může kdokoli podat stížnost na postup každého našeho pracovníka či pracovníků subdodavatelů (obchodních partnerů). Stížnosti jsou následně prošetřeny vedením oddělení péče o zákazníky, ve zvlášť závažných případech pak vedením společnosti.

POPLATKY
za upomínku 50,40 Kč včetně DPH
za znovupřipojení telefonu si neúčtujeme nic (je zdarma)

Zdroj: Telekomunikační operátoři

Také se vám již stalo, že vám bez upozornění vypnuli telefon? Podělte se o zkušenosti, jak jste situaci vyřešili.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+9
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 5. 2011 1:49, Jakub

Zdravím, no co se stalo mě je až neuvěřitelné. Mám paušál u T-mobile a využil jsem několikrát v tomto měsíci službu mplatba. Ráno vstanu a na mobilu SMS od tmobile že mi odpojili službu a že je mám kontaktovat. Volám tam a prý že mi to odpojili a zapojí až jim zaplatím nějakou zálohu na služby či co.. Nechápal jsem co po mě chtějí, žádná nezaplacená faktura, vyůčtování žádné neposlali, prostě mne ihned odstřihli. Nechápu že si takovou věc může jakýkoliv obchodník vůbec dovolit aby nabízel nějakou službu a když ji člověk využije, tak mu omezí všechny ostatní služby bez nějakého varování. Přemýšlím jestli by se díky tomuto nedalo vyvléknout i ze smlouvy protože podle mne je to porušení smluvních podmínek ze strany T-mobile, co myslíte? No každopádně datum ukončení smlouvy u nich si řádně pohlídám a nikomu jinému T-mobile nedoporučuji.

Reagovat

 

+16
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 8. 2010 21:13, Jaki

T-mobile posílá nejdříve sms, asi 14 od nezaplacení.

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (27 komentářů)

17. 11. 2015 | 12:28 | Marila

Dejte pozor na Abiotel,jednou zapomenete,nezaplatíte a ani vás neinformuje,ale rovnou odpojí aniž by přišla jakákoliv sms či poštou upomínka,nebo sms,že vás odpojí jako varování.Při komunikaci s nima se dá domluvit,i když...více

26. 9. 2015 | 12:47 | Diana

Mám stejnou zkušenost s 02. Nebyla jsem na adrese mého trvalého pobytu a faktura se mi dostala do rukou až v den splatnosti. V tu chvíli už jsem měla kompletně odpojené všechny služby. Takto mě odpojili už po druhé. V tuto...více

24. 8. 2015 | 18:14 | Markéta

Nejen, že Vám každý měsíc přičtou 1100,- pokutu, ale v mém případě mi začali posílat dvě faktury. Jednu na telefon a jednu na internět, a na každé si účtují těch 1100,- pokutu. Do nedávna mi chodilo vše na jedné faktuře....více

6. 4. 2015 | 17:56 | Kajushka

Mám paušál u T - Mobile. Po nezaplacení mě odpojili. Budu muset zaplatit nějaké penále a budou mi nadále naskakovat? více

2. 3. 2015 | 18:35 | tonda

U O2 mám pevný internet za cca 500,Kč - měsíčně, najednou mi přišlo vyúčtování na 750,-Kč. Po strastiplném "dovolání" na reklamace, mi operátor sdělil, že jsem v insolvenčním řízení (což je pravda), tudíž nemohu mít závazky...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Koncepce, Protekcionismus, Management, doplňkové penzijní spoření, příspěvek zaměstnavatele, daň z příjmů, aleš poklop, penzijní připojištění, Úvěrové riziko, cizí správa, Google, příjem, spořitelna, obsílka, formulace, režijní jízdenky, představenstvo HPH, podnikatelské konto maxi

7T40858, 2U22710, 3AX7428, 2U22710, 3M35819

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK