Komentář | Patrik Nacher | 28. 11. 2007 | 6 komentářů
Odpůrci vysokých bankovních poplatků dostali konečně, co chtěli. Polská mBanka nabízí vedení účtu i transakce zdarma. Úspěšná ovšem bude, jen pokud přiměje konzervativní Čechy opustit jistotu svých bank a svěřit své peníze dravé konkurenci.
Banky | Věra Tůmová | 3. 12. 2007 | 8 komentářů
Dny předvánočního shonu si mohou lidé zpestřit hlasováním o nejabsurdnější bankovní poplatek. Soutěž, která je rok od roku populárnější, bude mít díky nováčkovi tuzemského trhu, polské mBank, s nulovými poplatky ještě pikantnější nádech.
Co se děje | Věra Tůmová | 26. 8. 2009 | 5 komentářů
Pražský dopravní podnik spolu s několika bankami pro cestující vydal přehledného průvodce po bankomatech umístěných v metru a jeho okolí. Cestující tak už nebudou muset složitě hledat „svůj“ stroj na peníze.
Jak na to | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 24 komentářů
Pro klienty, kteří nepotřebují bankovní pobočky, sestavila redakce Peníze.cz a server www.bankovnipoplatky.com žebříček nejlevnějších účtů pro elektronické bankovnictví. V průměru běžný klient díky internetu ušetří skoro padesát korun měsíčně.
Jak na to | Patrik Nacher | 18. 8. 2008 | 7 komentářů
Běžný klient se v bankovních sazebnících vyzná jen sotva. Těžko si tak může spočítat náklady na účet a porovnat je s konkurencí. Vyplynulo to z průzkumu redakce Peníze.cz a serveru www.bankovnipoplatky.com, který hledal nejlevnější účty pro běžné klienty.
Co se děje | Věra Tůmová | 21. 8. 2009 | 4 komentáře
Od poloviny léta se v Tescu „prodávají“ novým způsobem i půjčky. Půjčit si na ledničku či televizi je tak zase o něco snadnější. Dobrý nápad může pomoci obchodníkovi i bance. Zákazník by si ale měl dobře rozmyslet, zda si takový poměrně drahý úvěr vzít.
Články | Dušan Hradil | 1. 10. 2001
Letošní podzim měl být ve znamení vyšších poplatků za výběry z bankomatů. Bankovní domy ale zatím zvýšené náklady na klienty nepřenesly a poplatková válka mezi bankami se odkládá.
Články | Dušan Hradil | 6. 11. 2001
Sazby povinného ručení pro rok 2002 přidělaly další vrásky na čele všem motoristům. Mnozí teď kalkulují, zda by nebylo výhodnější změnit pojišťovnu. Jednotlivé nabídky se totiž značně liší.
Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2002
Ze všech stran se na nás valí reklamy na životní pojištění. Pojištění majetku jako by skomíralo někde v ústraní, ale není tomu tak. I v této zdánlivě nudné oblasti se dějí velké věci.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 4. 6. 2010 | 7 komentářů
Statisíce klientů tuzemských bank se musí připravit na změny poplatků, většinou zaplatí vyšší než dosud. Po Raiffeisenbank a Komerční bance, které změnu oznámily už dříve, informovaly v tomto týdnu o chystané změně sazebníku i Česká spořitelna a mBank.
Jak na to | Miroslav Zeman, Patrik Nacher | 23. 9. 2008 | 4 komentáře
Bankovní klient, který ví, jaké služby potřebuje, dostane na různých pobočkách České spořitelny jasné doporučení: zřiďte si Osobní účet. Jenže jednotliví poradci účet namíchají různě, což znamená i různě vysoké náklady. Navíc někdy operují se špatnými cenami.
Články | Dana Chytilová | 5. 1. 2006
Banky se od začátku ledna předhánějí ve zveřejňování přehlednějších sazebníků. Některé připravily velké změny, jiné se spíše snažily o zpřehlednění a srozumitelnější formu. Někde už změny platí, jinde je teprve připravují, v několika ústavech změny zatím neplánují. O kolik budete letos platit méně či více?
Články | Dušan Hradil | 22. 2. 2002
Téměř každý klient banky má svoji platební kartu. Dynamicky se vyvíjí nejen počet vydaných karet a možnosti placení, ale také poplatky. Pojďte s námi na malý exkurz do trendů světa platebních karet.
Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001
Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?
Co se děje | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 1 komentář
Ve výzkumu nejlevnějších účtů pro běžné bankovní klienty se umístila Volksbank na šestém místě. Stalo se tak ale chybou v jejím sazebníku. V něm neuvádí, že vybrané Free Konto je určeno pouze pro studenty.
Co se děje | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 23. 9. 2010 | 10 komentářů
Banky se chlubí vstřícností vůči klientům. Jenže některé bankovní sazebníky, které by měly jasně a přehledně informovat klienty o cenách služeb, jsou určeny spíše pro zkušené pátrače než finanční laiky.
Články | Eva Hníková | 21. 3. 2001 | 1 komentář
Večer jsem chtěla vyrazit s manželem po dlouhé době do divadla, ale opět nastal problém, kdo pohlídá tříletého neposedného syna. Naše ochotné babičky bohužel bydlí poměrně daleko, a proto jsem přemýšlela, která kamarádka se stane obětí tentokrát. Nakonec jsem ale raději začala hledat v telefonním seznamu paní na hlídání.
Články | Petr Vykoukal | 25. 10. 2001
Od začátku října se z lokálních poboček německé Hypoveriensbank a rakouské Bank Austria Creditanstalt stala nová banka – HVB. Její představitelé prezentovali odvážné cíle do budoucna, někteří nespokojení zaměstnanci však říkají, že banky nejsou vzájemně příliš kompatibilní a ladění jejich vzájemného fungování může trvat ještě dlouho.
Články | Ján Rusnák | 11. 11. 2003
Články | Ján Rusnák | 11. 11. 2003
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Články | Petr Vykoukal | 21. 2. 2001 | 3 komentáře
Úhrady do zahraničí mají zajímavou vlastnost, nikdo vám dopředu neřekne, kolik vás bude stát. Především u malých transakcí tak můžete zaplatit až deset procent ze zasílané částky.
Články | Dušan Hradil | 1. 3. 2002 | 1 komentář
Kdo chce zrušit běžný účet, měl by si vše dobře promyslet. Banky totiž mají pro odcházející klienty nemilé překvapení – poplatky ve výši několika stovek korun. Chcete vědět, kolik vám vaše banka naúčtuje a jak tuto částku snížit?
Články | Patrik Nacher | 26. 9. 2006
Vedle poplatku za příchozí platbu jsou poplatky za položku a za vedení účtu dalšími bankovními poplatky, které jdou lidem "na nervy". A stejně jako poplatek za příchozí platbu, který vyhrál anketu o nejabsurdnější bankovní poplatek, je klienti bank vnímají jako nelogické, nesmyslné a především jako poplatky duplicitní.
Články | Jiří Šedivý | 6. 2. 2004 | 1 komentář
Uzavřeli jste smlouvu o stavebním spoření a spořitelna, třeba i téměř obratem, zvýšila poplatky nebo zavedla další. Nelíbí se vám to? Chování stavebních spořitelen je sice v souladu se zákonem, ale co opodstatněnost takových kroků? Zvýšila se kvalita správy účtů?
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Články | redakce Peníze.CZ | 18. 1. 2002
V nezkrácené verzi publikujeme otevřený dopis klientské pracovnice ČSOB v Plzni generálnímu řediteli ČSOB Pavlu Kavánkovi.
Články | Jiří Šedivý | 11. 2. 2005
Očekávaná novela stavebního spoření by měla pomoci narovnat postavení klientů vůči stavebním spořitelnám, jde o zejména o zpřehlednění poplatkové politiky. Mnozí klienti by letos s uzavřením spoření počkali, až vstoupí novela v platnost, aby měli své jisté. Některé spořitelny chtějí předejít propadu obchodů a nabízejí nové podmínky již teď, ale někde jde opravdu jen o známé "když ptáčka lapají..."