Co se děje | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 23. 9. 2010 | 10 komentářů
Banky se chlubí vstřícností vůči klientům. Jenže některé bankovní sazebníky, které by měly jasně a přehledně informovat klienty o cenách služeb, jsou určeny spíše pro zkušené pátrače než finanční laiky.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 4. 6. 2010 | 7 komentářů
Statisíce klientů tuzemských bank se musí připravit na změny poplatků, většinou zaplatí vyšší než dosud. Po Raiffeisenbank a Komerční bance, které změnu oznámily už dříve, informovaly v tomto týdnu o chystané změně sazebníku i Česká spořitelna a mBank.
Co se děje | Věra Tůmová | 26. 8. 2009 | 5 komentářů
Pražský dopravní podnik spolu s několika bankami pro cestující vydal přehledného průvodce po bankomatech umístěných v metru a jeho okolí. Cestující tak už nebudou muset složitě hledat „svůj“ stroj na peníze.
Co se děje | Věra Tůmová | 21. 8. 2009 | 4 komentáře
Od poloviny léta se v Tescu „prodávají“ novým způsobem i půjčky. Půjčit si na ledničku či televizi je tak zase o něco snadnější. Dobrý nápad může pomoci obchodníkovi i bance. Zákazník by si ale měl dobře rozmyslet, zda si takový poměrně drahý úvěr vzít.
Co se děje | Věra Tůmová | 17. 8. 2009 | 9 komentářů
Banky na letácích propagujících kreditní karty básní o bezstarostném životu a výhodách, které používání kreditky přináší. O poplatcích či výši úroků ovšem mlčí. Nevysvětlují ani podstatné a drahé rozdíly mezi používáním kreditní a debetní karty.
Jak na to | Miroslav Zeman, Patrik Nacher | 23. 9. 2008 | 4 komentáře
Bankovní klient, který ví, jaké služby potřebuje, dostane na různých pobočkách České spořitelny jasné doporučení: zřiďte si Osobní účet. Jenže jednotliví poradci účet namíchají různě, což znamená i různě vysoké náklady. Navíc někdy operují se špatnými cenami.
Jak na to | Patrik Nacher | 18. 8. 2008 | 7 komentářů
Běžný klient se v bankovních sazebnících vyzná jen sotva. Těžko si tak může spočítat náklady na účet a porovnat je s konkurencí. Vyplynulo to z průzkumu redakce Peníze.cz a serveru www.bankovnipoplatky.com, který hledal nejlevnější účty pro běžné klienty.
Jak na to | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 24 komentářů
Pro klienty, kteří nepotřebují bankovní pobočky, sestavila redakce Peníze.cz a server www.bankovnipoplatky.com žebříček nejlevnějších účtů pro elektronické bankovnictví. V průměru běžný klient díky internetu ušetří skoro padesát korun měsíčně.
Co se děje | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 1 komentář
Ve výzkumu nejlevnějších účtů pro běžné bankovní klienty se umístila Volksbank na šestém místě. Stalo se tak ale chybou v jejím sazebníku. V něm neuvádí, že vybrané Free Konto je určeno pouze pro studenty.
Banky | Věra Tůmová | 3. 12. 2007 | 8 komentářů
Dny předvánočního shonu si mohou lidé zpestřit hlasováním o nejabsurdnější bankovní poplatek. Soutěž, která je rok od roku populárnější, bude mít díky nováčkovi tuzemského trhu, polské mBank, s nulovými poplatky ještě pikantnější nádech.
Komentář | Patrik Nacher | 28. 11. 2007 | 6 komentářů
Odpůrci vysokých bankovních poplatků dostali konečně, co chtěli. Polská mBanka nabízí vedení účtu i transakce zdarma. Úspěšná ovšem bude, jen pokud přiměje konzervativní Čechy opustit jistotu svých bank a svěřit své peníze dravé konkurenci.
Články | Kateřina Boušová | 16. 10. 2006
Které banky připravují do konce roku 2006 úpravy sazebníku poplatků a o jaké změny půjde? Jsou sazebníky bank přehledné? Kdy a jak se o změně sazebníku dozví klient? Platí rovnice "nový sazebník = zdražení služeb"? Jsou sazebníku skutečně dostupné na internetu banky a každé pobočce?
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 10. 2006
Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.
Články | Patrik Nacher | 26. 9. 2006
Vedle poplatku za příchozí platbu jsou poplatky za položku a za vedení účtu dalšími bankovními poplatky, které jdou lidem "na nervy". A stejně jako poplatek za příchozí platbu, který vyhrál anketu o nejabsurdnější bankovní poplatek, je klienti bank vnímají jako nelogické, nesmyslné a především jako poplatky duplicitní.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2006
Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.
Články | Dana Chytilová | 5. 1. 2006
Banky se od začátku ledna předhánějí ve zveřejňování přehlednějších sazebníků. Některé připravily velké změny, jiné se spíše snažily o zpřehlednění a srozumitelnější formu. Někde už změny platí, jinde je teprve připravují, v několika ústavech změny zatím neplánují. O kolik budete letos platit méně či více?
Články | Dana Chytilová | 1. 7. 2005
Ministerstvo financí chce, aby si klienti mohli přesně porovnat informace, které o svých službách banky poskytují. Náš průzkum ukazuje, že to je požadavek více než oprávněný. Bankovní sazebníky totiž budí dojem, že mají klienta odradit, aby raději žádné informace nezjišťoval.
Články | Jiří Šedivý | 11. 2. 2005
Očekávaná novela stavebního spoření by měla pomoci narovnat postavení klientů vůči stavebním spořitelnám, jde o zejména o zpřehlednění poplatkové politiky. Mnozí klienti by letos s uzavřením spoření počkali, až vstoupí novela v platnost, aby měli své jisté. Některé spořitelny chtějí předejít propadu obchodů a nabízejí nové podmínky již teď, ale někde jde opravdu jen o známé "když ptáčka lapají..."
Články | Jiří Šedivý | 1. 10. 2004
Seminář o budoucnosti stavebního spoření naznačil další vývoj tohoto produktu. Jeho budoucnost sice prozatím v ohrožení není, ale máme zaděláno na pěkný hybrid. Také si myslíte, že zájmy klientů jsou zcela jiné, než si kdokoliv z odborníků představuje? Překvapil vás výrazný růst poplatků? Nedivte se, je to prý samozřejmost.
Články | Jiří Šedivý | 14. 5. 2004
Už je to tady, stát zase zdražuje své služby. Proč ne, vždyť je to přece tak jednoduché, lidé je prostě musejí zaplatit, a kdyby snad nechtěli, tak jim úřadníček placený z jejich daní jednoduše neposlouží.
Články | Jiří Šedivý | 12. 2. 2004
Je možná obrana proti svévolnému rozhodování stavebních spořitelen o výši poplatků? Má vůbec spořitelna právo zavádět k již uzavřeným smlouvám poplatky nové? A lze se takovému jednání účinně bránit?
Články | Jiří Šedivý | 6. 2. 2004 | 1 komentář
Uzavřeli jste smlouvu o stavebním spoření a spořitelna, třeba i téměř obratem, zvýšila poplatky nebo zavedla další. Nelíbí se vám to? Chování stavebních spořitelen je sice v souladu se zákonem, ale co opodstatněnost takových kroků? Zvýšila se kvalita správy účtů?
Články | Ján Rusnák | 11. 11. 2003
Články | Ján Rusnák | 11. 11. 2003
Články | Ján Rusnák | 11. 11. 2003
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003
Stačí mi na dovolenou ta nejjednodušší pojistka? Kolik vlastně stojí ošetření v zahraničí? A nebude po mně lékař v zahraničí chtít zaplacení ošetření v hotovosti? Na tyto a další otázky odpovídá šéf úseku cestovního pojištění Allianz Jaroslav Kratochvíl.
Články | Petr Vykoukal | 12. 9. 2002
Nově představená služba eBanky integrující bankovní služby do freemailu Seznamu má některé "šokující" parametry - vedení účtu je zdarma, výpis je za tři devadesát. Bližší pohled do sazebníku ale ukazuje, že i některé jiné ceny jsou šokující, tentokrát svojí velikostí. Přesto existují možnosti, ke kterým můžete tento účet využít a přitom ani tolik nezaplatit.
Články | Martin Pawinger | 18. 3. 2002
Rozhodnutí vedení havířovského ČSAD odstranit kvůli platbám za šíření hudební produkce ze všech vozů rozhlasové přijímače znovu podnítilo debaty o smyslu a spravedlnosti těchto poplatků. Znamená naplňování autorského zákona, že se země ponoří do ticha, kde ani ptáček nezazpívá?