Drží stavební spořitelny své klienty pod krkem?

Uzavřeli jste smlouvu o stavebním spoření a spořitelna, třeba i téměř obratem, zvýšila poplatky nebo zavedla další. Nelíbí se vám to? Chování stavebních spořitelen je sice v souladu se zákonem, ale co opodstatněnost takových kroků? Zvýšila se kvalita správy účtů?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 2. 2004 13:42

A muzete mi napsat u jake stavebni sporitelny jste? Taky bych rad, aby se mne to tykalo. Dekuji. Z.

Zobrazit celé vlákno

+60
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 2. 2004 9:11

Když neustálé zdražování (zvyšování daní a poplatků) prochází vládě, tak proč by to nevyzkoušeli i ostaní?!!!

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 96 komentářů)

8. 7. 2009 22:17 | lenochod

Klienti těchto spořitelen by se měli zamyslet ,a jiné smlouvy neuzavírat.Ostatní smlouvy okamžitě po skončení časového období vypovědět.pokud toto neudělají,může se stát,že si spočítají za pár let čisté výnosy a zbudou ji oči jenom pro pláč.Bylo by již potřeba s takovými zloději jako jsou spořitelny,banky a státní ůředníci zatočit.Veškeré produkty spořitelen a bank jsou vyloženě v jejich prospěch s požehnáním státních úředníků,kteří sami kradou a proto podporují i takovéto otevřené zlodějiny těchto finančních institucí.komunisti kradli,ale tihle kradou 100x více.Na ně nikdo nemá.Chtělo by to již nějaký bojkot,aby si finanční instituce svých klientů vážily.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2006 10:46 | Marie4

Všechny stavební spořitelny jsou nemorální lichvářské hyeny, které parazitují nejen na klientech, ale navíc i na státním rozpočtu - tedy na našich daních - což ochotně podporuje naše vláda.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 2. 2004 10:22 | Roman Joura

Oslovit poslance rozhodne JE cesta. Stavebni sporeni neni dvojstranny vztah mezi ustavem a klientem, nybrz je to vztah trojstranny - klient, sporitelna a stat. Nota bene klient je dnes vystaven zdrazovani stavebniho sporeni nikoli primarne z vlastni blbosti nebo proto, ze se sporitelne podarilo ho buhvijak obelstit, alebrz jsou sporitelny na koni v dusledku opatreni, jaka nachystal stat a na nich baziruji. Napsat svemu poslanci-zakonodarci, schvalovateli prislusne novely apod. tedy absolutne neni mimo misu, naopak - osobne to vidim jako jednu z nemnoha moznosti, jak se pokusit diskutovane veci nejak ovlivnit.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 2. 2004 10:20 | Docent

Ve věci odčerpávání části státní podpory, tedy peněz ze státního rozpočtu, stavebními spořitelnami, jsem se mailem obrátil na tyto pány: Ing. Miroslav Kalousek (KDU-ČSL) Ing. Martin Kocourek (ODS) Mgr. Ing. Michal Kraus (ČSSD) Ing. Vlastimil Tlustý (ODS) RSDr. Ing.Svatomír Recman (KSČM) Ing. Jiří Václavek (ČSSD)
První z výše uvedených je předseda, ostatní místopředsedové Rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Od p. Tlustého se mně vrátilo potvrzení o přečtení, od p. Kalouska tento dopis:
Vážený pane inženýre,
děkuji Vám za důvěru, se kterou jste se na mě obrátil. S pozorností jsem si přečetl Váš email, který se týká zvyšování a zavádění nových poplatků stavebními spořitelnami. Vaši stížnost prověřím.
S pozdravem
Miroslav Kalousek
Od ostatních (prozatím? - ale spíš už trvale, je tomu víc jak týden) vůbec nic. O výsledku budu rád informovat.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2004 12:44 | Petr Morysek

U ČSST je to i 800 Kč
Z osobní zkušenosti mohu doplnit, že u stavebního spoření založeného asi před 7 lety (4% úročení), zvedla ČSST (asi před dvěma lety), poplatek za vedení účtu na 800 Kč, oproti 200 Kč u současných (2%) smluv. Snaha je jasná, nutit klienty ke zrušení smlouvy, nebo se na nich aspoň zhojit.
Je to nemilé, ale stále to může být výhodné pro i pro klienta, protože termínované vklady jsou dnes o dost níže.
Pochopitelně je vždy nutno zvážit výhodnost finančního produktu a dle toho si ho vybrat.

Podpora státu dělá ze st. sp. výhodný produkt, ale dává tím i (minimální lhůtou, neošetření poplatků) zákonem prostor spořitelnám měnit, nevýhodně pro nás, podmínky za běhu (což považuji za velmi neslušné) a obohacovat se tak na úkor nás i státu (tedy taky nás = našich daní).
Přeji pěkný den.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2004 12:44 | neo

cemu se divite?
bankovni sektor funguje stejne "dobre" jako skolstvi, zdravotnictvi, doprava.... :-((((
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 8:21 | Martin

Stavební spořitelny jsou pěkní vydřiduši!!!
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2004 13:51 | KarelM

Smlouvu jsem uzavrel s AR stavebni sporitelnou - nyni Reifeisen. Ted uz tam mam skoro dvojnasobek cilove castky. Nicmene poplatek za urokove zvyhodneni mi samozrejme naparili take.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2004 13:42

A muzete mi napsat u jake stavebni sporitelny jste? Taky bych rad, aby se mne to tykalo. Dekuji. Z.
+60
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2004 9:48 | Docent

Nemáte pravdu. Poplatek za vedení účtu je skoro u všech německých stavebních spořitelen, většinou v rozmezí 7,50 až 10 Euro ročně (např. Quelle Bausparkasse, tarif Q 12 Bonus - 9,20 Euro, stejný poplatek AXA Bausparkasse AG, tarif ZA - Premium a Hochzinsvariante). Vedení je zdarma jen u některých tarifů, (např. AXA Bausparkasse AG, tarif Haus & Happy Standard).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 19:40 | Petr Šafránek

Obávám se, že poplatek zpět nedostanete, o to víc je jeho zavedení krajně nekorektní.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 18:15 | Karel Milý

Přesně tak, jiný způsob než žaloba (a pokud možno medializovaná) neexistuje.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 17:16 | Ich

Hanba stavebním spořitelnám.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 11:54 | Honzajs

Možná by to nebylo od věci.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 11:52 | romin

a co podat hromadnou žalobu jako studenti s červenými diplomy?
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 10:30 | naivka

Banky jsou největšími zloději po státu! O tom se přesvědčuji vždy, když dostanu jakýkoliv výpis z banky. Pro své děti jsem naivně uzavřela stavební spoření a už to nikdy neudělám. Moc ráda bych zrušila i své konto v bance, ale bohužel zaměstnavatel mě v tomto kroku brání!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 9:50 | Dan Lukeš

Zkuste také Úřad na ochranu hospodářské soutěže (tedy antimonopolní úřad) a pošlete jim podnět k zahájení šetření kartelové dohody a zneužívání tržního postavení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 9:29

Taky se mi tyto praktiky spořitelen začínají zajídat, a chystám se proti tomu začít brán bránit, takže připravuju dopis na stavební spořitelnu ve které nesouhlasím s vyúčtováním za loňský ron. Budu čekat jak mi odpoví, následně (možná současně) se chystám napsat Sdružení na ochranu spotřebitelů, a pravděpodobně podám stížnost na Ministerstvu financí, nevíte ještě někdo na který orgán by se dalo odvolat, jedná se možná o kartelovou dohodu ... Jsem opravdu ochoten se tím víc zabývat a případné další nápady bych uvítal. Přece už se někdy jako klienti a spotřebitelé musíme začít bránit nemyslíte !!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 7:50 | Tomáš Marný

Poplatky sice dostanete zpět, ale samozřejmě bez úroků, případně bez státní podpory připadající na tuto částku. BTW dost se divím, že spořitelny ještě nenapadlo zadržovat veškeré vklady (co kdyby třeba doško k výraznému zvýšení poplatků), a v případě, že si klient nebude brát úvěr, je vrátit, samozřejmě rovněž bez úroků a státní podpory.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 7:06 | Adámková

Mám stavební spoření u ČMSS od roku 2000, v případě nečerpání úvěru se mne tedy týká úrokové zvýhodnění. Poplatek za správu úrokového zvýhodnění si spořitelna automaticky strhne ihned na začátku letošního roku. Když si ale vezmu úvěr a úrokové zvýhodnění se mne nebude týkat, pak dostanu poplatky za správu neexistujícího úrokového zvýhodnění zpět? A včetně úroků z neoprávněně strženého poplatku!?!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/5

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslava Němcová

politička

Jana Bobošíková

politička

Miroslava Němcová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jana Bobošíková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services