Investovat nebo ne?
Články | Tomáš Skřivánek | 6. 9. 2001
Kupují si šéfové tuzemských investičních společností podílové listy jimi spravovaných fondů nebo své peníze investují jinam? Snažili jsme se zjistit nejen zda, ale i kolik.
Motivace je psychologický proces. Umožňuje, řídí a udržuje chování jednotlivce k dosažení cíle a uspokojení potřeb a pomáhá mu dosahovat lepších výsledků. Motivace může být vnitřní i vnější. Ovlivňuje jedince ve všech oblastech osobního i pracovního života, včetně studia a jeho zájmů.
Motivace může být i zdrojem energie. Vede k vytrvalosti a výkonům. Správné porozumění motivaci v organizaci může přinést podpůrné prostředí a vést ke spokojenosti a úspěchu.
Další články na téma motivace najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Články | Tomáš Skřivánek | 6. 9. 2001
Kupují si šéfové tuzemských investičních společností podílové listy jimi spravovaných fondů nebo své peníze investují jinam? Snažili jsme se zjistit nejen zda, ale i kolik.
Komiks | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2013
... nevzdávej to, ani na vteřinu nesmíš svůj cíl ztratit z mysli, ve dne v noci se k němu musíš upínat, soustředit se na něj, podřídit mu všechno...
Co se děje | Věra Tůmová | 7. 8. 2008 | 8 komentářů
Majestátní výhled z okna, příjemné kanceláře a příspěvek na doktora i to mohou být kritéria pro výběr zaměstnavatele. A nízká nezaměstnanost v Česku umožňuje lidem vybírat si, kde budou pracovat, což firmy vědí a lákají je na řadu benefitů. Říká se, že koupit se dá za určitých podmínek snad každý.
Články | Zdeněk Fekar | 22. 3. 2001
Proč si jako zaměstnanec nemohu vybrat jakýkoliv penzijní fond, chci-li od svého chlebodárce dostávat příspěvek na penzijní spoření? Je vůbec správné, když zaměstnavatel svým jednostranným rozhodnutím omezuje svobodný výběr spotřebitele? A je takový výběr v souladu s etikou?
Rozhovor | Martin Vlnas | 15. 11. 2014
Jiří Hlavatý se necítí být podnikatelem. A přece se stal podnikatelem roku. Sám sebe vidí jako šéfa – asi není náhoda, že témuž slovu dával kdysi dávno přednost před všemi ostatními Tomáš Baťa. Jaký je příběh člověka, který dokázal postavit na nohy firmu na pokraji zhroucení a vybudovat z ní prosperující podnik?
Co se děje | Eva Sovová | 3. 4. 2008 | 12 komentářů
Stravenky jsou nejčastějším benefitem, který dostávají ke mzdě čeští zaměstnanci. Jenže samy firmy přiznávají, že díky nynějšímu daňovému zvýhodnění stravenek, které chce vláda zrušit, jsou především benefitem pro ně samé.
Sloupek | Michal Kašpárek | 12. 7. 2013 | 14 komentářů
Přinášíme pokračování Kašpárkova jedenáctera pro mladé fňukálky a nerozhodné. Návod na to, jak přestat být na jednu přes držku, část druhá.
Jak na to | Michal Kašpárek | 7. 9. 2012 | 5 komentářů
Napadlo vás někdy udělat si vedle seznamu úkolů i seznam zákazů? Nebo někoho šikovnějšího poprosit, aby vám vysvětlil, jak si můžete ušetřit čas u počítače? Nenapadlo? Tak všeho nechte a čtěte.
Články | Kateřina Boušová | 20. 4. 2006
Proč je generální ředitel Hypoteční banky přesvědčen, že jsou hypotéky dostupné a proč není příznivcem nájemního bydlení? Jaké problémy způsobují dlouhé lhůty vyřízení vkladů do katastru nemovitosti hypotečním bankám? Budou hypoteční banky nabízet zpětnou či flexibilní hypotéku? Porostou úrokové sazby hypotečních úvěrů? Přinese nám kodex hypotečních bank něco užitečného?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 31. 8. 2013
Zatímco „ekonomové bez přívlastku“ mají někdy tendenci motivaci člověka k takovému či onomu jednání vysvětlit jen finančním či hmotným ziskem, behaviorální ekonomové, jako je Petr Houdek, se snaží odhalovat motivaci skutečnou, často mnohem složitější. Ukazuje se, že jen část našeho jednání se dá vysvětlit rozumově. Ostatně... ne každý má v každé situaci dost informací (a nakonec i rozumu samotného), aby se dokázal racionálně rozhodovat.
Tip na knihu | Michal Kašpárek | 29. 12. 2011 | 1 komentář
Kniha War of Art je koktejlem z čirého kofeinu, adrenalinu a LSD. Vystupte ze svého těla, shlédněte na to, jak nevědomky sabotujete svou vlastní práci, a vraťte se z tripu jako válečníci.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 21. 3. 2015 | 5 komentářů
„Při práci s majiteli restaurací mi došlo, že problém není, že by nevěděli, jak kvalitně vařit. Ani kvalitní zboží se ale samo neprodá, oni prodávat neumějí, a tak jim nezbývá než bojovat cenou. Kvalita jde logicky dolů,“ nabízí neotřelý pohled na kvalitu českého pohostinství Barbora Rektorová, majitelka cateringové společnosti Sushiqueen.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 21. 2. 2015 | 6 komentářů
„Byznys pro mě nikdy nebyl na prvním místě. Musím vidět, že to má nějaký smysl. Že naše práce lidem skutečně pomáhá,“ říká v našem rozhovoru zakladatel vzdělávacího institutu GrowJob a autor bestselleru Konec prokrastinace Petr Ludwig.
Rozhovor | Martin Vlnas | 22. 6. 2013
„Když jsem lezl na Manáslu, který má 8162 metrů, ušel jsem dvacet kroků a pak jsem se musel dvacetkrát nadechnout, při výstupu na Lhotse, který má 8516 metrů, už jsem udělal jen šestnáct kroků, a pak jsem se musel padesátkrát nadechnout, abych mohl udělat dalších šestnáct kroků,“ vypráví mi Radek Jaroš, český horolezec, který pokořil všechny osmitisícovky na světě kromě prokleté K2.
Rozhovor | Martin Vlnas | 27. 10. 2012 | 11 komentářů
„Spousta firem vůbec nechápe, o co běží. Pořád si myslí, že když zaměstnancům na konci roku vyplatí tučné bonusy, budou svou práci milovat. Blbost. Povýšení? Taky blbost,“ říká Alexander Kjerulf, expert na štěstí na pracovišti, na jehož vizitce najdete pouze zkratku CHO – Chief Happiness Officer.
Články | Tomáš Prouza | 19. 7. 2001 | 1 komentář
Má-li dobrý personalista ve firmě udržet ty nejvýkonnější mozky, musí při stálém nedostatku lidí používat čím dál složitější metody. Vysoký plat již nestačí, podíl na firmě bývá tím pravým řešením.
Publicistika | Lukáš Kovanda | 14. 10. 2016
Dílo letošních ekonomických nobelistů má na rozdíl od prací mnoha jejich předchůdců široký praktický přesah.
Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001
Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 28. 11. 2018 | 2 komentáře
Pražský startup JuiceUP radí firmám, jak to udělat, aby jejich zaměstnanci milovali svoji práci, a tím pádem i zaměstnavatele.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 28. 3. 2015 | 4 komentáře
„Člověk se musí soustředit na zákazníka. Ale ne na jakéhokoli zákazníka,“ říká v druhé části našeho rozhovoru Barbora Rektorová. Restauratérům – začínajícím i těm, kteří se potřebujou zvednout ze země – mimo jiné radívá, aby personál neučili, že zákazník má vždycky pravdu. Proč?
Co reklama neřekla | Václav Valášek | 3. 11. 2011 | 19 komentářů
Ne, titulek je v pořádku. Příspěvky zaměstnavatele vážně nejsou vždycky k dobrému. Finanční terorista dokáže dobré úmysly proměnit obratem ruky ve zbraň hromadného ničení úspor. Držte se, další příběh přímo z terénu je tu. A tentokrát jde o miliony.
Komentář | Aleš Tůma | 12. 11. 2012 | 27 komentářů
Svět už není, co býval. Firma patřící finančnímu guru Robertu Kiyosakimu zbankrotovala. Co přijde příště? Plačící Chuck Norris?
Články | Simona Ely Plischke | 21. 9. 2006
Průměrná doba trvání jedné nemoci se v ČR blíží neuvěřitelným 35 dnům. Není divu, že se s absencemi pracovníků snaží firmy bojovat, jak to jde. Na druhou stranu ale většina firem poskytuje všem svým zaměstnancům 5 týdnů placené dovolené. Jak je to s dalšími zaměstnaneckými benefity a růstem mezd? Která odvětví a v jakých regionech platí nejvíce? A proč přestávají existovat 13. a 14. platy?
Sloupek | Michal Kašpárek | 20. 3. 2015 | 5 komentářů
Držet očistnou hladovku znamená pokračovat v konzumním životním stylu jinými prostředky. Kdo chce překonat svoje žádosti a osvobodit ducha, ať jí blafy.
Sloupek | Michal Kašpárek | 1. 2. 2013 | 18 komentářů
Potlačená sexualita přetavená v pracovní zápal byla hybnou energií fašistické i komunistické propagandy. Na totalitní tradici teď svým videem s natvrdlou Katkou navázal symbol kapitalismu: McDonald’s.
Jak na to | František Mašek | 25. 11. 2010 | 20 komentářů
V každé společnosti vydělává 20 procent nejúspěšnějších 80 procent peněz. Ostatní bojují o to, co zbylo. Na vrchol se můžete dostat i vy, uvedl ve své přednášce Brian Tracy, poradenský guru, který pomáhá motivovat vedení řady významných firem i jejich zaměstnance.
Sloupek | Michal Kašpárek | 25. 4. 2014 | 4 komentáře
Podle praporu „Dělej, co miluješ!“ poznáte užitečné idioty „zlých“ kapitalistů.
Životní situace | Milan K. Osvaag | 22. 3. 2007 | 2 komentáře
Mnohem přísnější kontroly lidí, kteří pobírají podporu v nezaměstnanosti, i zaměstnavatelů, pomáhají zvyšovat cenu práce v místech, kde je největší nezaměstnanost. Práce načerno je ale stále mimořádně výhodná jak pro lidi v evidenci úřadů práce, tak pro firmy, které si je najímají a platí jim na ruku. Přičemž za ně nemusejí odvádět žádné poplatky státu. Stát se chystá problém řešit. Jak?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 27. 2. 2015 | 19 komentářů
Další pokračování naší pravidelné anketní rubriky se bude věnovat osobnímu rozvoji. Koučové, terapeuti, psychologové, konzultanti a úspěšní podnikatelé vám dají pár praktických rad a tipů, jak na sobě zapracovat.
Investiční produkty | Aleš Vocílka | 11. 10. 2007
Každý investor by měl znát svůj profil osobnosti, aby pochopil, v čem jsou jeho obvyklé reakce na tržní podněty jiné než reakce průměru trhu. Dokáže se pak lépe rozhodovat.
Stránka 2/3