Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 8. 1. 2009 | 7 komentářů
Ropa je v korunách levnější než před čtyřmi lety. Palivové příplatky k letenkám, které měly zalepit ztráty aerolinek kvůli drahým pohonným hmotám, se pořád šplhají k tisícovce za jeden let po Evropě. Existuje způsob, jak příplatky zrušit? Napište, co si o tom myslíte a přečtěte si názory ostatních.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Otázka dne | redakce Peníze.CZ | 5. 8. 2008
České cestovní kanceláře se rozhodně s nabídkou zájezdů na olympiádu nepřetrhly. Víte, za kolik se dá odjet na olympiádu na sedm dní a jak je Čína na turisty připravena? Tipněte si a dozvíte se víc.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů
Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 28. 5. 2008 | 18 komentářů
Nakupovat zájezdy u německých cestovních kanceláří je v Česku čím dál populárnější. U dovolených v exotičtějších zemích tak lze ve srovnání s cenami českých cestovek ušetřit desítky tisíc korun. Navíc německé kanceláře udávají na rozdíl od těch českých konečnou cenu.
Co se děje | Eva Sovová | 17. 4. 2008 | 1 komentář
Za dovolenou v cizině chtějí Češi letos vydat zhruba 15 200 korun. Tato částka rok od roku roste. Cestovní kanceláře klienty lákají nižšími zálohami za rezervaci zájezdu či dovolenou zdarma pro dítě, které doprovází jen jeden rodič.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 6. 2. 2008 | 9 komentářů
Na reklamním plakátu letenka za korunu, ve skutečnosti díra v peněžence v řádu tisíců. Přesně to, lze označit za klamavou cenu. Podobné praktiky jsou přitom běžné jak u leteckých společností, tak u cestovních kanceláří. Zakročit proti nim už chtějí nejen spotřebitelské organizace, ale i politici.
Akcie | Pavel Slavík | 27. 11. 2007
Pražská burza se v tomto týdnu podívala na nejnižší úrovně
za poslední tři měsíce. Index PX po více jak dvouprocentním poklesu z
minulého týdne oslabil o dalších téměř 1,5 procenta.
Cestování | Jan Pekař | 28. 8. 2007
Do Česka cestuje každým rokem stále více turistů. Zvyšuje se i počet Čechů, kteří jezdí na výlety a dovolené v tuzemsku. Přesto je tento trend ve srovnání se zahraničím pomalý. Jezdí k nám méně Západoevropanů a naopak více lidí z východu, především z Ruska. Snižující se počty turistů ze západní Evropy jsou pro cestovní kanceláře i hotely zklamáním.
Pojišťovny | Táňa Chadrabová | 26. 7. 2007
Zákazníci cestovní kanceláře I´m travelling, která zkrachovala, se musí se žádostí o vrácení peněz za neuskutečněné nebo částečně uskutečněné zájezdy obrátit na Českou pojišťovnu, u níž byla kancelář pojištěna proti úpadku.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Cestování | Michal Pravda | 20. 6. 2007
Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci mají nárok i cestující, kterým se zpozdil let, nebo jejich letadlo vůbec neodstartovalo.
Články | Dana Chytilová | 9. 6. 2006
Vybrali jste si z katalogu cestovní kanceláře hotel s výhledem na moře? Myslíte si, že v něm strávíte krásnou dovolenou? Aby tomu tak skutečně bylo, měli byste jít do cestovní kanceláře vyzbrojeni informacemi. Poradíme vám, na co si dát ve smlouvě pozor a jak je to se stornem zájezdu.
Články | Jiří Pospíšil | 18. 4. 2005
Burzy na začátku týdne vzrostly na základě zveřejněného zápisu Fedu, který prozradil, že se úrokové sazby nebudou zvyšovat rychlejším tempem. Nižší než předpokládaný růst maloobchodních tržeb ovšem znamenal následný pokles, sestupný trend pak přetrval po celý týden.
Články | Dušan Hradil | 9. 12. 2004
Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?
Články | Eva Hníková | 3. 12. 2001 | 1 komentář
Nadprůměrný výdělek, pracovní doba dle vašich potřeb, odměna až 50 000 korun měsíčně… lákají do blíže neurčené práce inzeráty na internetu či v denním tisku. Rozhodla jsem se zjistit, zda na vás opravdu čekají slibované hromady peněz, nebo se jedná jen o reklamní trik.
Články | Lenka Fialová | 12. 7. 2001
Co byste řekli tomu, že s podpisem pracovní smlouvy získáte víc než jen hromadu povinností a zodpovědnosti? Třeba auto, abyste nemuseli do práce městskou hromadnou dopravou. Byt nebo výhodně úročenou půjčku na byt. Telefon, týden dovolené navíc a zaplacenou letenku! Permanentku do posilovny a volňásky do divadla. Zaměstnanecké akcie nebo penzijní připojištění, které budou přinášet rentu, když vy sami na práci nebudete muset ani pomyslet. Sen nebo skutečnost?
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Články | Lukáš Půda | 23. 5. 2001 | 4 komentáře
Nastává doba dovolených. Stovky tisíc lidí využívají každoročně služeb cestovních kanceláří. U koho si zájezd koupit? Dát přednost malé nebo větší cestovce? Rozhodování sice ovlivňuje cena, ale důležitou roli hraje také příjemné chování a informovanost pracovníků pobočky. Reportér Peněz.CZ po roce zopakoval test s cílem zjistit, nakolik se chování cestovek zlepšilo.
Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001
Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?
Články | Monika Brázdilová | 13. 12. 2000
Co má podle Vás společného sto kusů halenek ze sekáče se třemi menšími lahvičkami dámského parfému Hugo Boss a tkaničkami do kožených botasek Hermes? Pět tisíc korun! Taková je totiž přibližná cena každé z těchto položek. Pro někoho malé peníze, pro jiného měsíční výplata. Každopádně dost na to, aby doma ležely pod matrací a nejspíš málo na návštěvu brokerské firmy. Hledali jsme způsob, jak inteligentně tuto částkou zhodnotit a zjistili jsme, že co člověk, to originální řešení.
Články | Filip Holba | 5. 12. 2000
"Lééétenky konkordem do Ňúú Jorkúú za devadesát tisíc!" "Péééking za deset pro dva!" "Do celého světa nejlevněji s námi!" Jako na istanbulském bazaru se můžete cítit, vkročíte-li do rozbouřených vod leteckých společností, charterů, cestovních kanceláří a vzdušného stopování. Přestože evropskou oblohu denně křižuje méně letadel než je tomu s širým nebem americkým, je dobré vědět, u jakého krámku se na velkém leteckém tržišti zastavit a jaké služby požadovat.