Zákazník

Zákazník je osoba, která nakupuje zboží nebo služby. Zákazníkem může být jednotlivec i organizace a může nakupovat pro osobní potřebu nebo pro potřebu podnikání.

Zákazník je důležitou součástí ekonomiky, jeho nákupní rozhodnutí ovlivňuje trh. Prodejci se snaží zákazníkům co nejlépe porozumět a nabízet jim produkty, které odpovídají jejich potřebám a očekáváním.

Další články na téma zákazník najdete na Finmag.cz.

Zůstaňte raději doma

Články | Jan Heřman | 30. 11. 2001

-56

Jako každý rok si pro nás naši mobilní operátoři připravili dárky. Při pohledu do zahraničí však zjišťujeme, že letošní mobilní nadílka mohla být bohatší. Ovšem pryč jsou doby, kdy jsme dováželi z Německa levné telefony.

Chodí do sběrny jen bezdomovci?

Články | Jindřich Hlaváč | 5. 11. 2001 | 1 komentář

-55

Doby, kdy jsme povinně nosili do školy starý papír jsou už za námi, sběrny druhotných surovin už nebývají obklopeny lidmi, kteří by si chtěli sběrem starého papíru či železného šrotu přivydělat. Je opravdu sběr těchto surovin dobrý jen pro bezdomovce?

Leasing: poprvé přes sto miliard korun

Články | Tomáš Skřivánek | 19. 3. 2002

-54

Leasing loni přes mnohé skeptické předpovědi opět výrazně rostl. Holý finanční leasing ale přestává být atraktivní. Byznys leasingových společností se stále více soustřeďuje na služby.

Čeští bankéři nemají e-commerce rádi

Články | Petr Vykoukal | 13. 6. 2001

-52

Klienti některých českých bank při snaze platit svou kartou na internetu zjistili, že mají smůlu. Jejich banka totiž všechny tyto transakce zakázala. Snaha o povolení těchto plateb zatím ne vždy končí úspěchem. Kromě těchto "drsných" řešení existují i jiná snadná a elegantní, české banky však o ně zatím nejeví zájem.

Aerolinie: nikdy nebylo tak špatně

Články | Tomáš Hampl | 4. 10. 2001

-49

Krach, krize, konec... tato slova bývají používána pri popisu současné situace v letectví. Mnoho známých společností pravděpodobně skončí, existují však i takové, které na dnešním stavu sektoru vydělají.

Stala se hospodyně nepostradatelným členem rodiny?

Články | Eva Hníková | 29. 3. 2001

-45

Patříte také k řadě žen, kterým začíná po návratu ze zaměstnání "druhá směna"? Než byste manžela nebo odrostlé děti hodinu přemlouvala k pomoci v domácnosti, raději jdete a uděláte to sama. Večery pak trávíte uklízením, praním, žehlením nebo vařením. Právě nastal čas zavolat hospodyni.

Už nebude jedničkou

Články | Petr Vykoukal | 4. 5. 2001

-40

Stavební spoření je dobrý produkt, shodují se obchodní zástupci. Jedním dechem však dodávají, že v prodejích ho začínají dohánět další státem protěžovaní konkurenti – penzijní připojištění a životní pojistky.

Mailujte spořitelně, odpoví

Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001

-35

Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.

Ceny služeb Českého Telecomu

Články | Tomáš Skřivánek | 19. 12. 2001

-33

Tisková zpráva Českého Telecomu ke zdražení platnému od února 2002.

Do penzijního fondu se dovoláte až v důchodu

Články | Petr Vykoukal | 31. 5. 2001

-32

Každý čtvrtý hovor do penzijního fondu skončí jinak, než spojením se zodpovědnou osobou. Pokud už se dovoláte, není to záruka, že dostanete kvalitní a přesné informace. Co vše se vám při volání do penzijního fondu může stát si přečtěte v našem testu.

O prezentaci, která je OK

Články | Leoš Bárta | 23. 11. 2001

-29

Hodnocení www prezentací finančních institucí se dostalo v posledním letošním kole do zvláštní situace. Hodnotit se totiž budou stránky finančních produktů, tzv. produktové microsites. To je ale trochu jiná práce, než na kterou jsme byli zvyklí. Přicházejí nová měřítka a jiné souvislosti. A zůstanou jen dobré weby.

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001

-29

Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.

Jdeme si pro tebe, český kliente

Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001

-25

Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.

Vyberte si telefonní slevu, nebude

Články | Petr Vykoukal | 27. 2. 2001

-25

Všechny předplacené karty český operátorů - Go, Twist a Oskarty - je už možno dobíjet v bankomatech. U některých můžete ještě v následujících týdnech získat kredit navíc.

Horory z pojišťoven

Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001

-24

Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.

Z redakční pošty: Dostupné hypotéky? Jak kde

Články | redakce Peníze.CZ | 20. 11. 2001

-24

Vážená redakce, chci se s vámi podělit o zkušenost, jakou jsem udělal s hypotečním bankovnictvím. Neustále čteme v tisku články o tom, jak jsou hypotéky dostupné již i středním příjmovým vrstvám. Při řešení dofinancování stavby RD chtěli moji rodiče využít hypotečního úvěru. Takže "nasvítím" situaci:

Události uplynulého měsíce: prosinec

Články | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2006

-23

Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.

O obru a trpaslíkovi

Články | Leoš Bárta | 31. 8. 2001

-23

Podle objemu předepsaného pojistného za rok 2000 se zcela jednoznačně drží na 1. místě na českém trhu Česká pojišťovna. To překvapí opravdu jenom málokoho. Jenže ono se správně říká, jsi-li obrem ve svém povolání, hleď, abys nebyl jinde trpaslíkem.

Správou aktiv si lze dnes jen těžko vydělat

Články | redakce Peníze.CZ | 5. 2. 2002

-20

Časy se rychle mění, správcovským společnostem klesá zisk a proto zdražují.

Kola, kola, kolečka

Články | Leoš Bárta | 19. 10. 2001

-19

V tomto týdnu hodnotíme druhou nejsilnější leasingovou společnost – ČSOB Leasing. Čeká nás nelehká práce, ale bezesporu zajímavá exkurze. Jako už mnohokrát předtím zjistíme, že udělat dobrou, ne-li výtečnou internetovou prezentaci, umí ve finančním sektoru málokdo.

Maloměšťáci nemají šanci

Články | Lukáš Půda | 23. 3. 2001

-17

Pokud dnes žádá klient u Citibank o vydání kreditní karty a bydlí přitom na malém městě, má smůlu. Banka totiž produkt poskytuje pouze klientům majícím bydliště či práci v jednom z devíti vyvolených měst. Dříve inzerovaná snaha Citibank o vstup do retailového bankovnictví tak vyznívá poněkud komicky.

Muž v pozadí obchodu

Články | Zdeněk Fekar | 18. 5. 2001

-16

Před lety ministryně zrušila prý neperspektivní výzkumný ústav. Jeden z tehdy propuštěných mužů dnes už deset let stojí v čele firmy, kterou zájem o obchod docela slušně živí. Ministryně tehdy zřejmě zapomněla, že obchod, to jsou především - peníze.

Nokia a spol. nemají na růžích ustláno

Články | Petr Kalina | 5. 12. 2001

-15

V několika posledních letech, zejména od nástupu tzv. nové ekonomiky, měly dodavatelské firmy zajištěný odbyt, dokonce v mnoha případech nedokázaly doplňovat sklady zbožím, po kterém byla obrovská poptávka.

KTP Quantum: výplaty klientům zastaveny

Články | redakce Peníze.CZ | 14. 2. 2002

-14

Komise pro cenné papíry v rámci denního monitoringu společnosti KTP Quantum zjistila snížení likvidity společnosti.

Brouzdám si a vydělávám

Články | Jindřich Hlaváč | 5. 4. 2001 | 1 komentář

-14

Otevřu e-mail a vysype se na mě obvyklá dávka nevyžádaných reklamních mailů. Mezi nimi i jeden, který nabízí peníze skoro za nic – za surfování. "To už tady bylo!", řeknu si a chystám se ho smazat. Červíček pochybnosti mi ale nedá, co když na tom něco je?

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!

Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000

-13

Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.

Přímé bankovnictví - rybník plný příležitostí

Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001

-13

Všechny české banky už nabízejí svým klientům širokou škálu možností, jak nechodit do peněžního ústavu osobně. Klienti si však zatím tuto příležitost moc neužívají.

Jedno číslo účtu na celý život? Zatím ne.

Banky | Jan Jedlička | 15. 10. 2007

-13

Bankovní balíčky komplikují přechod klientů ke konkurenční bance a brzdí tak konkurenci, tvrdí evropská skupina expertů. Ta navrhuje i zavedení celoevropské přenositelnosti čísel bankovních účtů.

Linka je obsazena, volejte za chvíli!

Články | Jan Heřman | 11. 3. 2002

-10

Stane-li se to několikrát po sobě, firma má smůlu. Dokonale však dokáže někdy otrávit i hlas na druhém konci drátu. Přinášíme test telefonní dostupnosti, který se tentokrát zabývá leasingovými společnostmi.

Velikonoční vejce vynášejí miliony

Články | Dušan Hradil | 13. 4. 2001 | 3 komentáře

-10

Přes půl milionu korun může utržit za rok docela obyčejný prodejce velikonočních kraslic. Znamená to pro něj ale celoroční přípravu – výrobu zhruba dvaceti tisíc 'kousků', jež následně prodá zhruba po třiceti korunách.

Stránka 1/6

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services