Když se řekne | Jindřich Hradecký | 18. 4. 2012 | 3 komentáře
Nejžádanější auta v Česku. Malá auta jako Škoda Fabia, Peugeot 207 či Renault Clio už sice nezastávají pozice rodinných aut jako před 10 lety, pořád ale drží žezlo dost pevně. Důvod je jasný: cena. Vybrali jsme pro vás deset zajímavých tipů, které jako nové nestojí ani čtvrt milionu korun.
Co se děje | Ondřej Tůma | 2. 11. 2010 | 1 komentář
Mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto čekají v příštích letech výrazné změny. Koncern Volkswagen Group by se škodovkami rád prorazil v Číně a Rusku. V plánu je také několik nových modelů.
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Co se děje | Petra Dlouhá | 5. 10. 2011 | 18 komentářů
Přetáčení tachometrů. Málokterý černý byznys má v Česku tak luxusní podmínky pro rozkvět. 42 procent vozů, které brázdí naše silnice, má zmanipulovaný údaj o najetých kilometrech. Ročně jich přibude 330 tisíc. Počet potrestaných? Nula. Kdy spadne klec?
Komiks | redakce Peníze.CZ | 29. 6. 2014 | 4 komentáře
Spáchat zločin, shrábnout prachy a zmizet v teplých krajích. Kdo o tom někdy nesnil? Jenže – přátelé, to se musí umět.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 1. 2013 | 6 komentářů
Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší v dějinách“ totiž Škoda chtěla připojit i slůvko „nejlevnější“. Tedy při uvedení na trh, dodáváme my. Protože Octavia Tour 2011 stávala jen malinko nad čtvrtmilion.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 1. 2. 2012
Kritériem, které je při koupi auta pro zákazníky stále důležitější, je výsledek v nárazových testech organizace Euro NCAP. Ta od ledna 2012 zpřísnila metodiku hodnocení. Dosáhnout na pět hvězdiček nikdy nebylo těžší. Z analýz plyne, že jsou lidé ochotní za vůz s lepším výsledkem zaplatit pár bankovek navíc.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 11. 1. 2012 | 1 komentář
Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy.
Aktuálně.cz | Marek Pokorný | 28. 12. 2014 | 16 komentářů
Ministerstvo dopravy zpřístupní na svém webu databázi, kde budou údaje o stavu tachometrů aut z poslední technické kontroly. Aut čerstvě dovezených ze zahraničí se novinka zatím netýká.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 16. 5. 2012 | 2 komentáře
Před týdnem jsme se v našem seriálu podívali na kategorii malých MPV, teď se přesouváme k jejich větším bratříčkům. Ty už tvoří velmi solidní výběr třeba pro cestu autem na rodinnou dovolenou. Mnozí dokonce nabízejí sedm míst k sezení. Přitom na ně často stačí jen 400 000 korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 9. 5. 2012
Češi je mají evidentně čím dál raději. Zatímco před pěti lety tvořila auta kategorie MPV jen šest procent registrací, za minulý rok to bylo už 14 procent. Hodně oblíbená jsou už ta malá. Kolik peněz na ně potřebujete?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 5. 2012 | 14 komentářů
V seriálu o cenách nejžádanějších aut jednotlivých kategorií se po mini, malých vozech a nižší střední třídě dostáváme k té střední. Do ní Svaz dovozců automobilů, z něhož vycházíme v žebříčku prodejnosti jednotlivých modelů, řadí Octavii, dochází na nejžádanější auto Česka. Jako horní hranici našeho výběru jsme zvolili 600 000 Kč.
Analýza | Jindřich Hradecký | 20. 3. 2013 | 8 komentářů
Navzdory vyšší DPH se ceny nových vozů s úplným začátkem roku 2013 moc neměnily. Automobilky vyčkávaly, co udělá trh, a k úpravám sáhly až s jedno- či dvouměsíčním zpožděním. Logicky spíše zdražovaly, ale najdou se i opačné případy.
Komiks | redakce Peníze.CZ | 4. 8. 2013
Naše auta jsou novější než nová!
Analýza | Jindřich Hradecký | 5. 12. 2012 | 12 komentářů
Jednou z nejzajímavějších událostí podzimu 2012 na automobilovém trhu představuje nástup sedmého modelu Škody, ale i dalších novinek do podkategorie levnějších rodinných aut nižší střední třídy.
Analýza | Jindřich Hradecký | 30. 11. 2011 | 2 komentáře
I když prodejci stále upozorňují, že ceny nových vozů se v Česku dotkly dna a budou stoupat, statistiky mluví jinak: jdou naopak pořád dolů.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 23. 4. 2013
Citroën prodává auta bez DPH, a zažívá díky tomu skvělý rok. Jiné značky se ale letos, kdy Češi nákup auta zatím odkládají, topí v záporných číslech. Vzali jsme si český trh s novými auty pod drobnohled a podívali se na prodejní statistiky finančníma očima.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 4. 2012 | 8 komentářů
Auta nižší střední třídy, kam patří bestsellery typu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra či poslední hity jako Kia Cee’d a Hyundai i30, už dávno nejsou ani jako nová pro Čechy příliš drahý špás. Ceny některých modelů začínají už pod čtvrtmilionem. My jsme si dali pro našich deset tipů na dobrou koupi limit 350 000 korun.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 14. 12. 2011 | 3 komentáře
Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují, auta stále zlevňují. Přitom jsou bezpečnější a umějí toho víc než dřív.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 6. 4. 2014
Špatně spočítanou sazbu RPSN má u půjčky téměř 20 tisíc klientů úvěrové společnosti Essox ze skupiny Komerční banky. Za tuto chybu dostala dvoumilionovou pokutu od České obchodní inspekce.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 19. 6. 2013 | 1 komentář
Konstruktéři vzali typické malé hatchbacky (segment B), vytáhli je nahoru, čímž po vzoru víceúčelových vozů (MPV) přifoukli prostor uvnitř, a navrch jim vtiskli terénní vizáž (SUV).
Jak na to | Jindřich Hradecký | 7. 12. 2011 | 3 komentáře
Automobilové značky ji hojně využívají v reklamách na nová auta – obří slevu. Leč pouze při využití tzv. značkového úvěru. Na papíře dosahuje výhoda i přes padesát tisíc. V reálu ale za auto zaplatíte víc. Proč? A o kolik?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 7. 11. 2012 | 1 komentář
Sedan pro firmu. Kombík pro rodinu. Hatchback a ještě o něco praktičtější liftback coby kompromis mezi oběma břehy – to jsou karosářské hry automobilek při tvorbě zásadních modelů.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 28. 3. 2012 | 12 komentářů
Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete o tom, jak výhodně auto za pár let prodáte. Poradíme, co se vyplatí.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 10. 2010 | 5 komentářů
Úspěchy automobilky Škoda Auto jsou trnem v patě koncernu Volkswagen Group. Zvýšení prodeje škodovek totiž jejich výrobce VW paradoxně finančně poškozuje. Vedení Volkswagenu by v následujících letech mohlo svými zásahy negativně ovlivnit vývoj mladoboleslavské značky.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 17. 7. 2012 | 4 komentáře
Týdny jsme srovnávali ceny a výbavy nejžádanějších aut na českém trhu. Třídu po třídě, od malých městských prcků až po terénní vozy. Dnes se s naším seriálem loučíme, a to opravdu stylově: srovnáním deseti velkých a luxusních SUV.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 30. 5. 2012 | 1 komentář
Několik týdnů jste s námi mohli sledovat nabídku – včetně novinek a akčních slev – českých prodejců automobilů. Vybírali jsme horké tipy na výhodnou koupi. Seriál dnes téměř končí dílem věnovaným největším vozům v třídě MPV. Velikánům, které se délkou blíží pěti metrům, nebo je dokonce překonávají.
Analýza | Jindřich Hradecký | 3. 6. 2013 | 1 komentář
Čekání na novou Škodu Octavia Combi bylo dlouhé: nejprodávanějšímu autu Česka kvůli pauze výrazně spadly letošní prodeje. Teď je mladoboleslavská novinka tady. Není cena 364 900 Kč příliš sebevědomá? Může někdo z konkurence ohrozit 610 litrů v kufru nejžádanější škodovky? Napoví velké srovnání kombíků nižší střední třídy – ideálních aut na letní dovolenou.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 27. 6. 2012 | 2 komentáře
Dává to smysl? Kombíky – s nimiž pak jezdí hlavně po D1 – si nezanedbatelná část Čechů pořizuje ve verzích 4×4, SUV kupují spíš s pohonem jedné nápravy a využívají je nejvíc – ve městě. Jak na to reagují automobilky u menších „teréňáků“? Přinášíme cenový přehled deseti nejžádanějších.