Český telekomunikační úřad

Další články na téma Český telekomunikační úřad najdete na Finmag.cz.

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

Co se děje | Michal Chleboun | 2. 10. 2012 | 28 komentářů

+348

Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.

Skylink + CS Link: gigant útočí! Kolik stojí zadarmo?

Co se děje | Michal Chleboun | 28. 6. 2012 | 81 komentářů

+156

Ještě visí v areálu obchodního centra za Prahou billboard prodejce elektroniky, který novým klientům nabízí satelitní televizi Skylink na celý život zdarma. Zákazníci, kteří se nechali zlákat právě touhle reklamou, však už několik týdnů vědí: na světě není zadarmo nic.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů

+153

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny. 

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 8. 2016 | 3 komentáře

+138

Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 25. 11. 2019 | 2 komentáře

+131

Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů

+85

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů

+83

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Podvodník volá s číslem banky. Rodí se první obrana

Co se děje | Jana Divinová | 3. 4. 2023 | 3 komentáře

+61

Podvodníci dokážou zfalšovat telefonní číslo tak, aby vypadalo třeba jako z vaší banky nebo z úřadu. Takové triky jsou mnohem nebezpečnější, než když vám někdo špatnou češtinou píše nelogické pokyny z podivné adresy. Mobilní operátoři teď zkoušejí první řešení, jak hovorům z podvržených čísel zabránit.

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

Co se děje | Monika Veselíková | 4. 5. 2017 | 4 komentáře

+59

Po hromadných aukcích energií, ve kterých se o levnější plyn a elektřinu ucházelo přes sto tisíc domácností, spustilo spotřebitelské sdružení dTest další podobnou kampaň. Hromadnou aukci mobilních tarifů. Jak taková aukce probíhá a jak se přihlásit? Poradíme.

Revoluce v cenách mobilních tarifů? Sotva!

Co se děje | Ondřej Tůma | 18. 4. 2013 | 14 komentářů

+58

Nové tarify mobilních operátorů nejsou skutečnou cenovou revolucí. A jejich „převratné“ nabídky skrývají pěkné háčky.

Levnější volání a internet. Sleva pro postižené a nově i pro chudé

Aktuality | Jana Divinová | 19. 12. 2022

+54

Čtyři operátoři – O2, T-Mobile, Vodafone a Poda – budou od ledna nabízet cenově zvýhodněné telekomunikační služby včetně internetu nejen zdravotně postiženým jako dosud, ale také lidem s nízkými příjmy. Maximální výše slevy je 200 korun na měsíc.

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

Když se řekne | Jana Divinová | 10. 8. 2022 | 4 komentáře

+53

Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře

+51

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

První zbraň proti volání z falešného čísla. Úřad zpřísní pravidla

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 26. 4. 2024

+37

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v červnu a červenci spustí nová opatření v boji proti takzvanému spoofingu – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.

Operátorův smutek: Rychlejší přenos čísla, jednodušší odstoupení od smlouvy

Co se děje | Monika Veselíková | 3. 8. 2017 | 7 komentářů

+35

Prezident podepsal novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má mimo jiné přinést vyšší ochranu pro zákazníky tuzemských operátorů a posílení jejich práv. Ulehčí výpověď smlouvy i přenesení mobilního čísla.

Očima expertů: Klienta na řetěz? Co si vyjednali mobilní operátoři u poslanců

Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 10. 2014 | 6 komentářů

+31

Jde o skandální okleštění práv zákazníků mobilních operátorů, nebo žádná zásadní změna v zaběhnuté praxi nepřijde? Řeč je o novele zákona o elektronických komunikacích. Jaké bude mít novelizace důsledky, se ptáme zástupců spotřebitelských sdružení, mobilních operátorů či člena rady Českého telekomunikačního úřadu.

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

Aktuality | Petr Kučera | 23. 2. 2024

+30

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

Co se děje | Petr Kučera | 9. 3. 2023

+27

Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

Co se děje | Monika Veselíková | 18. 10. 2016 | 5 komentářů

+27

Český telekomunikační úřad nepřiznal společnosti T-Mobile nárok na nezaplacené smluvní pokuty. Operátor proto stáhl z úřadu zbývající návrhy na vydání rozhodnutí a dluhy začal vymáhat na vlastní pěst – prostřednictvím inkasních agentur. Ty teď straší dlužníky exekucí a zabavováním majetku.

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

Když se řekne | Jana Divinová | 7. 2. 2023

+26

Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.

Změnil vám operátor smlouvu? Nebojte se ji vypovědět

Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 7. 2015 | 1 komentář

+25

Případů, kdy telefonní operátoři zasahují do uzavřených smluv a mění jejich podmínky, stále přibývá. Poradíme vám, na co byste si měli dávat největší pozor a jak se můžete bránit.

Vetřou se vám do ucha! Pronásledují vás nevyžádané telefonní hovory?

Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů

+23

Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?

Nenechte se splést, ministerstvo vnitra erotické služby po telefonu neposkytuje

Co se děje | František Mašek | 11. 7. 2011

+22

Ne každé číslo, které začíná devítkou je nebezpečné. Na některých se sice poskytují peprně zpoplatněné služby – ať už jde o erotiku, ezoteriku, soutěže, poradenství či „poradenství“, jiná však patří ctihodným institucím. Kdy to zvedne madam Erika a kdy se dovoláte na policejního podplukovníka?

Mobilní služby v Česku: Těžkosti s odstoupením od smlouvy a drahé tarify

Když se řekne | Monika Veselíková | 6. 12. 2016 | 3 komentáře

+17

Zdá se, že mezi zákazníky českých operátorů nepanuje zrovna spokojenost. Na co si nejvíc stěžují a jaké ceny platí v porovnání se zákazníky jiných evropských zemí?

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře

+15

Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.

Konec čekání na levnější hovory, noví operátoři se na trh třesou

Aktuálně.cz | ČTK, Kateřina Vokurková | 17. 3. 2013 | 4 komentáře

+15

Na český trh vstoupí nový virtuální operátor Centropol Telecom. Služby začne zákazníkům nabízet letos v září. Virtuálním operátorem se chce stát také Tesco a mediální skupina Mafra.

Můj seznam stížností: Hledá se adresát. Kam s nimi?

Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 43 komentářů

+14

Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.

Očima expertů: Čtvrtý operátor nebude. Jak to ovlivní ceny mobilního volání?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 11. 2013 | 2 komentáře

+14

Češi se čtvrtého mobilního operátora opět nedočkají. V ostře sledované aukci kmitočtů uspěli jen tři zavedení hráči. K výraznějšímu zlevnění cen volání tak podle všeho nedojde. Co si o tom myslí člen Rady ČTÚ Ondřej Malý, manažerka T-Mobilu Alice Selby, neúspěšný účastník dražby Tomáš Budník, zástupce Tarifomatu Petr Fajmon a další odborníci?

Mobilní operátoři: levnější volání na obzoru?

Co se děje | Ondřej Tůma | 21. 2. 2012 | 12 komentářů

+13

Zákazníkům mobilních operátorů v České republice dochází trpělivost. Volají po levnějším volání – a dovolat se nemůžou, na druhé straně ticho. Existují vyhlídky na změnu k lepšímu, nebo nám bude vysoký účet za telefon pít krev na věky věků?

Očima expertů: Přinese čtvrtý mobilní operátor lepší ceny a služby?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 11. 2012 | 2 komentáře

+13

Telefonisti, tedy všichni, pozor! Možná přijde i čtvrtý operátor. Přinese nižší ceny a lepší služby? Ptali jsme se člena Rady Českého telekomunikačního úřadu Ondřeje Malého, Romana Nováčka z projektu Tarifomat a dalších zajímavých osobností.

Stránka 1/2

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services