Co se děje | Petra Dlouhá | 2. 8. 2012 | 16 komentářů
Jejich revírem je dálnice. Jejich tempo je vražedné… Žádná upoutávka na akční seriál. Řeč je o „lovcích nehod“. Jako supi číhají podél českých silnic a dálnic na svou kořist. U dopravních nehod se objevují rychlostí blesku. A pomocnou ruku mají nataženou. Hlavně proto, abyste do ní mohli sypat peníze.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 14. 8. 2012 | 4 komentáře
Kdo šetří, má za tři. Anebo taky za třetinu. Náhradní díly na auta dnes koupíte v mnoha cenových relacích. Nejlevněji je nabízejí vrakoviště a člověk občas žasne, za jak nízké ceny to umějí.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 21. 8. 2012 | 2 komentáře
Sedmnáct automobilek a šestadvacet modelů. Toužíte-li po levném novém autě, máte přehršel možností. Vybrali jsme všechny osobní vozy, které jsou koncem srpna k mání pod dvě stě tisíc korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 11. 9. 2012 | 21 komentářů
Mělo by být hodně sexy: ostře řezané a v bílém perleťovém laku. Taky hodně bezpečné, tedy SUV. Jaké vozy automobilky přímo pro ženy vybírají do svých reklam? A co je pravda o ženských požadavcích na auta a co z předsudků o jejich stylu řízení není předsudek?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 9. 2012 | 15 komentářů
Jízda autem je s nimi pro mnohé řidiče a hlavně řidičky pohodlnější. A pozor! Někdy i provozně levnější.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 10. 2012 | 13 komentářů
„Sháním druhé auto do rodiny. Na delší cesty a plný kufr máme velké rodinné, to druhé potřebuji jen na dojetí do práce. Půlku cesty po městě a i mimo něj se s rychlostí sotva dostanu na osmdesátku. Zajímá mě hlavně spotřeba. Poradíte?“ přistálo nám v redakční poště minulý týden. Nejen pro autora dotazu proto přinášíme deset tipů na levná a úsporná auta.
Když se řekne | Jan Müller | 23. 10. 2012 | 2 komentáře
Má prastarý auťák. Povinné ručení kupuje u jedné pojišťovny a ta mu k ručení nabízí ještě balíček dalšího pojištění auta plus nějaké služby. Má to ale vůbec cenu u vozidla prakticky dosluhujícího? A dokáže Jan Müller z webu Malé peníze vytěžit ze čtenářské otázky taky něco navíc, jak je jeho zvykem?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 24. 10. 2012 | 2 komentáře
Někdo ho nechce kupovat z principu. Druhý považuje náklady na vůz a jeho provoz za zbytečné. Třetí nemá kde parkovat. A čtvrtý rád auta střídá. Pro všechny je v Česku řešení: autopůjčovny.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 7. 11. 2012 | 1 komentář
Sedan pro firmu. Kombík pro rodinu. Hatchback a ještě o něco praktičtější liftback coby kompromis mezi oběma břehy – to jsou karosářské hry automobilek při tvorbě zásadních modelů.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 21. 11. 2012 | 7 komentářů
Stejné auto, totožná úvěrová společnost, přesto to vaše peněženka pocítí úplně jinak. Záleží na tom, jak velkou zvolíte akontaci, na jak dlouho se zadlužíte i jaké vyberete pojištění. Spočítali jsme za vás pár příkladů a našli desetitisícové rozdíly.
Analýza | Jindřich Hradecký | 5. 12. 2012 | 12 komentářů
Jednou z nejzajímavějších událostí podzimu 2012 na automobilovém trhu představuje nástup sedmého modelu Škody, ale i dalších novinek do podkategorie levnějších rodinných aut nižší střední třídy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 31. 12. 2012 | 5 komentářů
V Česku se člověk nají za 150 korun, ve Švýcarsku za 1500 Kč. Přitažené za vlasy? Reálně snad, ale podle výše denního stravného v tabulce Ministerstva financí to vychází právě takhle. Cesty hrazené zaměstnavatelem zaměstnanci ale nejsou jen diety. Zaměstnavatel podle vyhlášky platí i použití soukromého auta. Komu? Kdy? A kolik?
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 1. 2013 | 6 komentářů
Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší v dějinách“ totiž Škoda chtěla připojit i slůvko „nejlevnější“. Tedy při uvedení na trh, dodáváme my. Protože Octavia Tour 2011 stávala jen malinko nad čtvrtmilion.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 23. 1. 2013 | 12 komentářů
Novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích by ráda omezila podvody s ojetými auty. Může si ale s těmi nejvážnějšími – legalizací kradených vozů dovezených ze zahraničí a přetáčením počítadel kilometrů – opravdu poradit?
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Analýza | Jindřich Hradecký | 27. 2. 2013 | 4 komentáře
Nejprodávanější auto Česka Škoda Octavia se zabydluje na trhu ve třetí generaci. Kromě modernějšího designu a jiných rozměrů se ukazuje také novou rodinu motorů. Kdy který vybrat a za jak dlouho se vyplatí úspornější diesely proti benzinovým agregátům? To prozrazuje tento článek.
Analýza | Jindřich Hradecký | 20. 3. 2013 | 8 komentářů
Navzdory vyšší DPH se ceny nových vozů s úplným začátkem roku 2013 moc neměnily. Automobilky vyčkávaly, co udělá trh, a k úpravám sáhly až s jedno- či dvouměsíčním zpožděním. Logicky spíše zdražovaly, ale najdou se i opačné případy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 4. 2013 | 7 komentářů
Ačkoliv výrobcům pneumatik vznikly nové povinnosti se štítkováním a zvedla se daň z přidané hodnoty, budeme letní pneumatiky, jejichž sezona právě začíná, kupovat levněji než dřív. Jak je to možné?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 23. 4. 2013
Citroën prodává auta bez DPH, a zažívá díky tomu skvělý rok. Jiné značky se ale letos, kdy Češi nákup auta zatím odkládají, topí v záporných číslech. Vzali jsme si český trh s novými auty pod drobnohled a podívali se na prodejní statistiky finančníma očima.
Analýza | Jindřich Hradecký | 3. 6. 2013 | 1 komentář
Čekání na novou Škodu Octavia Combi bylo dlouhé: nejprodávanějšímu autu Česka kvůli pauze výrazně spadly letošní prodeje. Teď je mladoboleslavská novinka tady. Není cena 364 900 Kč příliš sebevědomá? Může někdo z konkurence ohrozit 610 litrů v kufru nejžádanější škodovky? Napoví velké srovnání kombíků nižší střední třídy – ideálních aut na letní dovolenou.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 10. 6. 2013 | 4 komentáře
Na trhu s ojetými vozy by se po červnových povodních mohlo objevit až deset tisíc zaplavených aut. A mnoho z nich se budou lidé snažit prodat jako vodou nezasažené.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 19. 6. 2013 | 1 komentář
Konstruktéři vzali typické malé hatchbacky (segment B), vytáhli je nahoru, čímž po vzoru víceúčelových vozů (MPV) přifoukli prostor uvnitř, a navrch jim vtiskli terénní vizáž (SUV).
Jak na to | Jindřich Hradecký | 3. 7. 2013 | 22 komentářů
Hranice Česka dělí od Jadranského moře jen něco málo přes 300 kilometrů vzdušnou čarou. I proto k němu rok co rok míří přes milion Čechů. Spíš než vzduch ale používají našinci k cestě do Chorvatska auto a silnice, linoucí se na trase o pár stovek kilometrů delší. Trasa se i tak dá zvládnout za osm hodin a s úsporným autem do dvou tisíc korun. Šetřílci by to s objížděním dálnic mohli dokázat i za 1000 Kč.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 10. 7. 2013 | 11 komentářů
Pokud jedete k moři v Chorvatsku na víc než sedm dní, bude vás stát dálniční známka pro auto ve Slovinsku 780 Kč. Jak je ušetřit? Oněch pár kilometrů dálnic lze objet po okreskách.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 22. 7. 2013
Na začátku července jsme se vydali autem pěti cestami do Chorvatska, poté detailně prozkoumali, jak se cestou k Jadranu vyhnout placení ve Slovinsku, a dnes se projedeme po dalších destinacích přímořského jihu Evropy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 30. 7. 2013
Na začátku července jsme se vydali autem pěti trasami do Chorvatska, poté detailně prozkoumali, jak se cestou k Jadranu vyhnout placení ve Slovinsku a poté se projeli po zemích jižní Evropy. Dnes se mrkneme na západ starého kontinentu, kde se mluví německy: do Německa, Rakouska a Švýcarska.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 13. 8. 2013 | 2 komentáře
V červenci jsme se vydali autem do Chorvatska a navíc prozkoumali, jak se vyhnout placení ve Slovinsku. Pak jsme se projeli po zemích jižní Evropy a západním směrem. Miniseriál o cestování po starém kontinentu končíme na (jiho)východ od našich hranic.
Co se děje | Petra Dlouhá | 2. 9. 2013 | 45 komentářů
Česká kancelář pojistitelů loni rozeslala 682 tisíc výzev k uhrazení příspěvku nepojištěných – určených lidem, kteří neplatí povinné ručení. Desetitisíce z nich jsou neoprávněné, mezi nimi i poslané lidem, kteří nemají ani řidičák, natož auto. Stalo se to i vám? Braňte se. Ale pozor – možná vás čekají krušné časy. O tom, kdy musíte (a kdy nemusíte) platit povinné ručení, se vedou ostré spory. Neshodnou se ani soudci.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 7. 2. 2014 | 25 komentářů
Proč není stáčení tachometrů klasifikováno jako trestný čin? Na co by si měl kupující ojetého auta dávat pozor, aby se nestal obětí podvodu? Zeptali jsme se zástupců automobilek, specializovaných firem zabývajících se kontrolou technického stavu vozidla, právníků spotřebitelských sdružení a dalších odborníků.