Fintechová společnost Mall Pay, která se zaměřuje na odložené platby, v roce 2020 vyrostla na zhruba dvojnásobek a zprostředkovala platby v řádu stovek milionů korun. Oznámil to její výkonný ředitel Adam Kolesa.
Společný podnik Mall Group a ČSOB je na trhu od konce roku 2018, loni získal licenci na poskytování platebních služeb a uvedl novou platební kartu. Celkem v roce 2020 zprostředkoval asi 130 tisíc plateb, tedy o 100 procent víc než v roce 2019, jejich hodnota se pohybovala ve stovkách milionů korun. Firma je zatím ve ztrátě, její přesnou výši nezveřejnila. Podle Kolesy se do zisku chce dostat zhruba za dva roky.
Počet všech uživatelů se přiblížil 250 tisícům, těch pravidelně aktivních je přes 60 tisíc. Například konkurenční Twisto, které odložené platby nabízí už sedm let a od roku 2018 působí vedle Česka i v Polsku, hlásí 170 tisíc aktivních zákazníků.
Průměrná výše nákupu s Mall Pay se loni pohybovala kolem 1200 korun, nejaktivnějšími uživatelkami jsou matky s malými dětmi. Oproti roku 2019 výrazně stouply počet nákupů zboží denní potřeby včetně potravin nebo využívání odložené platby u online služeb.
Za růstem transakcí stojí podle Kolesy především povedený start nových účtů, které Mall Pay představil v říjnu. Účty s vlastní skipovací platební kartou, s níž lze odkládat i platby v kamenných obchodech, si aktivovalo přes tisíc klientů. S kartou v průměru zaplatí pětkrát více transakcí než s pomocí skipovací tlačítka v e-shopech.
Mall Pay loni zvýšil na pětinásobek počet e-shopů, ve kterých je přímo zabudované jeho platební tlačítko, tedy možnost zaplatit nákup přes Mall Pay a odložit si až o 50 dnů platbu. Počet partnerů z řad e-shopů a online služeb se přiblížil 160. Vedle e-shopů mateřské Mall Group, jako jsou Mall.cz, Košík.cz, CZC.cz nebo Vivantis.cz, se loni tlačítko objevilo také třeba na webu rozvozové služby Ugo.cz, v e-trafice iKiosek.cz, na eKolo.cz nebo v palírně Lepsinalada.cz. Souhrnný obrat všech partnerů, se kterými Mall Pay spolupracuje, se blíží 20 miliardám korun.
V roce 2021 chystá Mall Pay několik novinek. Například k fyzickým kartám přibudou i virtuální, chystají se i investice propojené se skipovací kartou. Počet partnerských e-shopů by měl podle plánu přesáhnout tři stovky. Všechno má směřovat k tomu, aby Mall Pay začal být postupně ziskový.
„V současné době počítáme s obratem do zisku za zhruba dva roky. Pro přechod do černých čísel je pro nás klíčové vybudovat bázi klientů, kteří prošli ověřovacím procesem a využívají tedy některý z pokročilých účtů s vysokým limitem. Takových klientů jsme ke konci loňského roku měli asi dva tisíce, pro profitabilitu celého fintechu to samozřejmě musí být řádově více,“ říká Kolesa.
„S ohledem na to, že produkt pro ně jsme představili až ve čtvrtém kvartálu loňského roku, to však můžeme považovat za úspěch a jedná se o plnění spíše optimistického scénáře. Na profitabilitě se také podepíší nové B2B produkty pro e-shopy, jako je například v prosinci představené pojištění prodávaných produktů,“ dodává.
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem