Marketing

Marketing je soubor procesů zaměřených na uspokojení potřeb a přání zákazníků, dále je také definován jako nástroj ke komunikaci. Buduje vztah se zákazníky a tvoří konkurenční výhodu na trhu v daném oboru. Zabývá se různými aspekty, jako je například segmentace zákazníků, propagace produktů, komunikace se zákazníkem nebo zkoumá trh. Cílem marketingu je dosáhnout stanovených obchodních cílů organizace.

Další články na téma marketing najdete na Finmag.cz.

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti

Kvíz | Petr Kučera | 28. 11. 2021

+23

Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?

Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010

+22

Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024

+21

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Hypotéka s prémií: Změny k lepšímu u České spořitelny?

Co se děje | Vladimír Švorba | 21. 3. 2013 | 4 komentáře

+18

Největší česká banka po dlouhé době přišla s něčím, co může být pro klienty opravdu zajímavé. Ke své hypotéce nabízí za určitých podmínek finanční prémii. A klient bažící po vlastním bydlení se nemusí bát sankce, když se mu podmínky po letech nebudou už tolik líbit.

Air Bank a O2 startují Unity, nabídne víc slev od PPF

Aktuality | Petr Kučera | 15. 4. 2024

+17

Air Bank a operátor O2 rozšíří výhody pro společné zákazníky z řad běžných spotřebitelů. Nově je nabídnou pod značkou Unity, do programu se později zapojí i další partneři ze skupiny PPF.

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů

+17

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Co se děje | Petr Kučera, Veronika Hejná | 26. 10. 2022 | 2 komentáře

+17

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.

Investice, které vydělaly víc. Nebojte se vsadit na dobrou pověst

Když se řekne | Jan Traxler | 3. 9. 2019 | 5 komentářů

+17

Mají společensky odpovědné investice šanci na úspěch? Podívejme se, jak si stojí v porovnání s průměrem trhu.

Obsluha na pobočkách se zhoršila, zjistil test. Žebříček bank

Co se děje | Petr Kučera | 23. 12. 2021 | 11 komentářů

+16

Hlavní zjištění? Banky už při osobní schůzce tolik netlačí na prodej. Průzkumníci, kteří se tvářili jako reální klienti, zkoumali třeba i čistotu poradce a jeho stolu nebo počet obsluhujícího personálu.

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Analýza | Jakub Balada | 27. 11. 2023 | 1 komentář

+16

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

Dovolenou si rozvracet nedáme! Pojištění proti větru, dešti má však háček

Co se děje | Petra Dlouhá | 8. 8. 2011 | 9 komentářů

+16

Slavní zpěváci pojišťují své sametové hlasy, klavíristi geniální prsty, herečky a modelky svá půvabná pozadí. Ale co my, obyčejní smrtelníci? Že taky toužíte po troše té nadpozemské výstřednosti? Přišla vaše chvíle: pojistěte si zářící slunce nad hlavou.

Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys

Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 3. 2012 | 12 komentářů

+15

V rozhovoru s Petrem Kováčikem, ředitelem serveru Skrz.cz, se dozvíte, jak fungují agregátory slev. Proč se nechce nechat slevovými stránkami zatáhnout do jejich vlastních bojů. A kam se bude tento byznys v nejbližší době ubírat.

ČSOB upozadí značku Hypoteční banka, tradiční logo končí

Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 7. 2. 2024 | 1 komentář

+15

Podobné jméno, jednotná modrá barva i logo. Změny mají zdůraznit, že ČSOB je jedna velká skupina. Jen Patria se tomu zatím vyhne.

Změnily tvář, poznáte je? Kvíz o značkách a firmách

Kvíz | Gabriel Pleska | 25. 6. 2023

+15

Firmy mění identitu jako lidi: buď chtějí být víc in, začít nový život, nebo něco strašně pokazily. Nebo je někdo koupí – to už u lidí tolik nebývá, rozhodně ne u nás. A v našem kvízu půjde o firmy, které známe právě z Česka.

Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 18. 8. 2017 | 4 komentáře

+15

Zbláznili se majitelé klubu Paris Saint-Germain, když za brazilskou hvězdu Neymara zaplatili astronomickou částku takřka šesti miliard korun? Může se jim to ekonomicky vyplatit, nebo měli i jinou motivaci? A jsou přestupní a platové částky ve vrcholovém sportu ještě smysluplné?

George v roušce, Audi s odstupem. Podívejte se na značky v karanténě

Co se děje | Petr Kučera | 5. 4. 2020 | 1 komentář

+14

Fotogalerie: Jak české i světové firmy upravily loga, aby propagovaly nošení roušky nebo dodržování odstupu v době epidemie.

Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst

Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 9. 2011 | 5 komentářů

+14

Mediální expert Daniel Köppl je pověstný svými kritickými názory. Servítky si nebral ani v našem rozhovoru. Lidé z médií a marketingu, zadavatelé reklamy – na nikom nezůstala nit suchá.

Co o webu ŠkoFINu soudí porotci Peníze.CZ

Články | Lukáš Půda | 26. 10. 2001

+14

Postihnout kamuflované pyramidové hry je obtížné

Články | redakce Peníze.CZ | 9. 6. 2004 | 4 komentáře

+13

Dnešní pyramidové hry obratně zastírají skutečnost, že jde o ilegální systém pyramidálních investic a využívají nejrůznější postupy, které maskují jejich skutečnou podstatu. Současný český přístup k pojmu pyramidová hra spolu s nedostatečnou legislativou však způsobuje, že je velmi obtížné ilegální systémy postihnout.

Akční nabídky spořicích účtů. Jakými úroky nás banky lákají?

Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 9. 2012 | 14 komentářů

+13

Jedničkou na trhu je od září Spořicí účet JINAK s úrokem 2,9 %. ING se rozhodla odměnit věrné klienty. Equa Bank přináší nadprůměrné zhodnocení těm, kteří z účtu nebudou vybírat. Air Bank sází na garanci TOP 3.

ČSOB sází na chameleona, střídá Jindru a Jindru

Aktuality | Petr Kučera | 22. 2. 2021 | 6 komentářů

+12

Skupina ČSOB přichází s novým komunikačním konceptem, jehož tváří je modrý chameleon. Změnu připravila ve spolupráci s agenturou Zaraguza, která je od roku 2020 její hlavní kreativní agenturou. Součástí loga ČSOB se stane nový slogan – takzvaný claim: Jednoduše pro vás.

Firmy se špatným chováním nechceme. Proč roste zájem o odpovědné investice

Když se řekne | Jan Traxler | 2. 9. 2019 | 2 komentáře

+11

Proč se dnes firmy snaží chovat společensky odpovědně? Je to jenom móda, nebo na tom nakonec vydělají i ekonomicky? Vyplatí se do nich investovat? Přinášíme první ze tří dílů seriálu.

Komunikaci Slavia pojišťovny vede Martina Lambert

Aktuality | Petr Kučera | 19. 3. 2021 | 6 komentářů

+11

Novou ředitelkou marketingu a PR ve Slavia pojišťovně se stala Martina Lambert. Ta dříve působila ve skupině Wüstenrot, v Moneta Money Bank, LBBW Bank nebo finanční instituci CA IB, která je dnes součástí Unicreditbank.

Air Bank spojuje síly s O2. Klientům dají 300 Kč měsíčně

Aktuality | Petr Kučera | 17. 4. 2023 | 2 komentáře

+11

Air Bank a operátor O2 – oba jsou součástí skupiny PPF – mají pro své aktivní zákazníky odměnu 300 korun měsíčně.

Komerčka zboří Modrou pyramidu. Stavební spořitelnu spojí s bankou

Aktuality | Kateřina Hovorková | 31. 10. 2023

+11

Pobočky stavební spořitelny Modrá pyramida se začínají přejmenovávat na KB Poradenské místo. Typické modré logo najdou klienti už jen v malém provedení na vstupních dveřích nebo uvnitř pobočky. Postupně by mělo zmizet i z nich, aby klienti na původní značku zapomněli. 

Vysokoškolákem za pár dní, aneb jak se dělá reportáž - 2. část

Články | Lucie Šťastná | 1. 8. 2001

+10

Pracují pejsek s kočičkou pro Spořitelní investiční?

Články | Danuše Pecharová | 8. 6. 2001

+9

Po hodnocení webů bank a stavebních spořitelen přišly na řadu investiční společnosti. Hned první z nich - Spořitelní investiční -, má stránky vysloveně podprůměrné. Jako by je vyrobila Čapkova zvířátka, jež neslavně proslula spatlaným dortem.

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu

Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023

+9

Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.

Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing

Publicistika | Martina Fojtů | 30. 11. 2019 | 2 komentáře

+8

Tak co husa? Byli jste letos? Nebo pekli doma? A víte, že ještě před pár lety by vás to dost možná nenapadlo? I tohle je totiž vedlejší produkt kampaně za Svatomartinské víno, tradice, kterou etabloval Vinařský fond v roce 2004. Dnes se pod touto značkou vyprodukuje přes dva miliony lahví ročně. Obnovená tradice ovšem není pro každého vinaře.

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 7. 2023

+8

Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to se může stát. 

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services