Články | Petr Vykoukal | 28. 11. 2000
Provozovatelé našich mobilních sítí si pro nás připravili dárky. Některé z nich se mohou jevit jako velmi hodnotné (SIM karty zdarma, kredit navíc či hodinový hovor za tři koruny), při pohledu přes hranice se však neubráníme pocitu chudých příbuzných. Noví operátoři v sousedním Německu a Rakousku totiž rozdávájí mobilní telefony, noční hovory do vlastní sítě poskytují zdarma bez omezení jejich délky a uživatelům paušálu odpustí několik měsíčních plateb.
Články | Filip Holba | 5. 12. 2000
"Lééétenky konkordem do Ňúú Jorkúú za devadesát tisíc!" "Péééking za deset pro dva!" "Do celého světa nejlevněji s námi!" Jako na istanbulském bazaru se můžete cítit, vkročíte-li do rozbouřených vod leteckých společností, charterů, cestovních kanceláří a vzdušného stopování. Přestože evropskou oblohu denně křižuje méně letadel než je tomu s širým nebem americkým, je dobré vědět, u jakého krámku se na velkém leteckém tržišti zastavit a jaké služby požadovat.
Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000
Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.
Články | Tomáš Skřivánek | 3. 1. 2001
Nové jméno představí v druhém lednovém týdnu Expandia banka. Její majitel - Česká pojišťovna - tím chce završit odpoutání banky od jejích zakladatelů - skupiny Expandia.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Petr Vykoukal | 25. 1. 2001 | 1 komentář
Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.
Články | Petr Vykoukal | 9. 2. 2001
Tento týden byl ve znamení změn symbolů dvou velkých českých bank. Obě z nich si své znaky pozměnily tak, aby z nich byla patrná jejich příslušnost k novým vlastníkům.
Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001
Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?
Články | Petr Vykoukal | 14. 2. 2001
V uplynulých čtrnácti dnech jste mohli na našich stránkách hlasovat o tom koho byste rádi viděli jako nového majitele Komerční banky. V souboji o vaši přízeň s těsným náskokem před Société Générale zvítězila bavorská HypoVereinsbank.
Články | Zdeněk Fekar | 20. 2. 2001
Trčíte v hypermarketu už přes hodinu, péčí vaší manželky narůstá objem pojízdného vozíku, vaše dítko vesele dovádí mezi nákupními cestičkami a vy se už pekelně nudíte? A najednou přichází nějaká žena s visačkou hypermarketu a začne křičet na vaše dítě, že je to neposedný harant? A je po nudě! Co s tím uděláte?
Články | Petr Vykoukal | 22. 2. 2001
Tajemné televizní a billboardové reklamy na "symfonickou" investici si všimli mnozí z nás. Peníze.CZ zkusily vypátrat, co firma AGW.CZ skutečně nabízí.
Články | Zdeněk Fekar | 23. 2. 2001
Přišel do České televize v dubnu 1998 společně s tehdejším generálním ředitelem Jakubem Puchalským. Oba tam vydrželi zdánlivě krátkou dobu - kolem dvou let. Jenomže od té doby se měřítka posuzující vnímání času na Kavčích horách výrazně změnila - jeden ředitel střídá druhého jako svatí na pražském orloji.
Články | Petr Vykoukal | 27. 2. 2001
Všechny předplacené karty český operátorů - Go, Twist a Oskarty - je už možno dobíjet v bankomatech. U některých můžete ještě v následujících týdnech získat kredit navíc.
Články | Zdeněk Fekar | 2. 3. 2001
Přesně takové doporučení se vám dostane od obchodníků s cennými papíry, pokud se rozhodnete prodat balíček akcií Komerční banky. Vyplývá to z testu, který redakce Peníze.CZ uskutečnila včera.
Články | Tomáš Janča | 9. 3. 2001 | 5 komentářů
Ne, nebojte se, Peníze.CZ se nesnaží lacině získat čtenáře některých bulvárních plátků. Právě naopak, v tomto článku se pokusíme podívat na platy sportovců trochu jinak než jak je obyčejně prezentováno v médiích.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001
Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.
Články | Lukáš Půda | 21. 3. 2001
Kdo by se nesetkal v obchodě s logy platebních karet, kterými je možné nákup zaplatit? Mezi VISA, EC/MC a Maestro se však někdy zatoulá také logo červené královské koruny. Označuje místo, kde má zákazník možnost platit prostřednictvím Zaručeného šekového systému. Jen velmi málo spotřebitelů o takovém způsobu platby ví a ještě méně z nich jej využívá.
Články | Lukáš Půda | 23. 3. 2001
Pokud dnes žádá klient u Citibank o vydání kreditní karty a bydlí přitom na malém městě, má smůlu. Banka totiž produkt poskytuje pouze klientům majícím bydliště či práci v jednom z devíti vyvolených měst. Dříve inzerovaná snaha Citibank o vstup do retailového bankovnictví tak vyznívá poněkud komicky.
Články | Zdeněk Fekar | 23. 3. 2001
Přesně za týden představíme našim čtenářům ombudsmana České spořitelny Pavla Kysilku. Chcete-li se jej na něco zeptat, máte šanci!
Články | Eva Hníková | 29. 3. 2001
Patříte také k řadě žen, kterým začíná po návratu ze zaměstnání "druhá směna"? Než byste manžela nebo odrostlé děti hodinu přemlouvala k pomoci v domácnosti, raději jdete a uděláte to sama. Večery pak trávíte uklízením, praním, žehlením nebo vařením. Právě nastal čas zavolat hospodyni.
Články | Danuše Pecharová | 30. 3. 2001
Do třetice všeho … a tentokrát dobrého. Třetí největší banka chce používat svou internetovou prezentaci jako komunikační kanál. Svou webovou stánkou nás docela potěšila.
Články | Zdeněk Fekar | 30. 3. 2001
Teprve od patnáctého prosince loňského roku funguje v České spořitelně institut ombudsmana. Oficiálně nejde o jednu konkrétní osobu zastávající tuto funkci, ale o celý tým. V jeho čele stojí Pavel Kysilka, hlavní ekonom spořitelny a dřívější viceguvernér České národní banky. Je to ale on, s kým si většina zasvěcených spojuje ombudsmana.
Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001
Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?
Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001
Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.
Články | Jindřich Hlaváč | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Otevřu e-mail a vysype se na mě obvyklá dávka nevyžádaných reklamních mailů. Mezi nimi i jeden, který nabízí peníze skoro za nic – za surfování. "To už tady bylo!", řeknu si a chystám se ho smazat. Červíček pochybnosti mi ale nedá, co když na tom něco je?
Články | Dušan Hradil | 13. 4. 2001 | 3 komentáře
Přes půl milionu korun může utržit za rok docela obyčejný prodejce velikonočních kraslic. Znamená to pro něj ale celoroční přípravu – výrobu zhruba dvaceti tisíc 'kousků', jež následně prodá zhruba po třiceti korunách.
Články | Michal Hazi | 24. 4. 2001
Informace o konkrétních osobách byly vždy vysoce ceněným zbožím. Zákon o ochraně osobních údajů však jejich shromažďování omezuje. Příklad marketingového výzkumu, který právě dokončuje agentura GfK pro Českou spořitelnu, ukazuje, že firmy musí být velmi opatrné při jakémkoliv nakládání s klientskými daty.
Články | Zdeněk Fekar | 2. 5. 2001 | 2 komentáře
Konzumenti jogurtů trpí méně alergiemi a nemocemi vůbec. Dokazují to výsledky lékařských studií, na něž se ostatně často odvolávají i reklamy mlékárenských producentů. Peníze.CZ dnes přinášejí slíbený aktuální přehled nejvýhodnějších cen jogurtů a mléčných výrobků.
Články | Petr Vykoukal | 4. 5. 2001
Stavební spoření je dobrý produkt, shodují se obchodní zástupci. Jedním dechem však dodávají, že v prodejích ho začínají dohánět další státem protěžovaní konkurenti – penzijní připojištění a životní pojistky.
Články | Zdeněk Fekar | 9. 5. 2001 | 1 komentář
Druhá květnová neděle patří tradičně Svátku matek. A ve sváteční dny jsme si zvykli k upřímným přáním přidávat čokoládu. Co o ní ale víte? A víte, kde právě nabízejí bonboniéry za nejlepší ceny?