Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Mailujte spořitelně, odpoví

Mailujte spořitelně, odpoví
Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.
Dvaatřicet oblastních poboček spořitelny nabízí své služby také na oficiálních webových stránkách banky. Kromě poštovních adres, telefonních a faxových spojení jsou na webu také e-mailové kontakty. Jako by si spořitelna přímo říkala - pojďte a vyzkoušejte to!

Na všechny adresy jsme tedy během pondělního poledne poslali dotaz klienta zajímajícího se o možnost získání kontokorentního úvěru ke sporožirovému účtu. Zákazník se bance svěřil nejen se svým hrubým příjmem, ale i chutí přijít do pobočky vyřídit půjčku nejlépe následující den.

Na začátku testu byla snaha zjistit, jak vážně to dnes už ryze privátní spořitelna myslí s klientskou vstřícností 'banky pro život'. Výsledek je docela překvapivý.

Banka pro e-život?

Ještě ten den přišly odpovědi ze třinácti poboček. Pouze ze tří poboček přišly reakce až na poslední chvíli: včera - dvě z nich však byly ryze formální. Zcela bez odpovědi nechali klienta pouze v Praze 2 a v Pardubicích.

Při obdobných testech publikovaných loni v týdeníku Profit na e-mailový dotaz došla odpověď jen v šestatřiceti procentech oslovených pojišťoven či v devětašedesáti procentech finančních institucí. Spořitelní servery byly hluché jen v šesti procentech případů. Jakkoliv podobné testy nelze považovat za reprezentativní šetření, jistě dobrý výkon spořitelny svědčí spíše o systémovém přístupu, než o náhodě.

Funguje to i bez byrokratických pravidel

Přitom mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková připouští, že v bance neexistují závazná pravidla pro elektronickou komunikaci s klienty. "Naše ombudsmanské oddělení se řídí tím, že by klient měl do čtyřiadvaceti hodin dostat vyrozumění o přijetí dotazu a podle složitosti dostat vyjádření nejpozději do třiceti dnů," dodala Gajdušková.

Zajímavé je, že v sedmatřiceti procentech na klientský dotaz odpovídal přímo ředitel nebo obchodní náměstek pobočky.

Nechybí ani klientský přístup

Třebaže se fiktivní klient ptal v zásadě jen na dvě věci - na jak vysoký úvěr má při svém příjmu nárok, a zda je možné půjčku vyřídit na počkání -, mnozí spořitelní pracovníci projevili nemalou dávku obchodního ducha. Podrobnosti přináší detailní tabulka - namátkou ty nejzajímavější: ve dvou případech dostal klient nabídku k využití 'standardních' úvěrových produktů pro případ, že by mu na kontokorent nevznikl nárok, jedna z bankéřek dokonce nabídla zákazníkovi i číslo mobilního telefonu pro zodpovězení jakéhokoliv dotazu. Sedmnáct procent odpovědí dokonce obsahovalo i informaci o bankovních hodinách pobočky.

Všechno má své mouchy

Mnohé pobočky však poskytly klientovi jen obecnou reakci popisující jen základní parametry produktu. V jiných odpovědích chyběly kontaktní údaje, takže potenciální zákazník ani nedostal šanci odpovědět na e-mail jinak, než opět elektronicky.

Jak reagují pobočky České spořitelny na e-mailové dotazy
oblastní pobočka doba odezvy
(hodin)
uvedení kontaktu charakteristika odpovědi celkový dojem
Brno 20 ano kompletní informace včetně předběžného credit scoringu; příliš odborně formulovaná odpověď **
Břeclav 25 ano kompletní informace včetně zmínky o možnosti sjednat kontokorent i mimo domovskou pobočku ***
České Budějovice 4 ano kompletní informace včetně možnosti navštívit jakoukoliv pobočku, předběžné posouzení žádosti, úřední hodiny ***
Děčín 50 ne obecná, spíše formální odpověď -
Hradec Králové 20 ne základní obecné informace, klientsky vstřícný přístup **
Jihlava 22 ano základní informace *
Karlovy Vary 3 ano stručné, ale vyčerpávající informace **
Karviná 20 ano odkaz na osobní jednání -
Kladno 19 ne obecná informace *
Klatovy 27 ne kompletní informace včetně možnosti zřízení kontokorentu na jiné pobočce ***
Liberec 26 ano základní informace *
Mladá Boleslav 20 ano základní informace *
Most 3 ano odkaz na příslušné pracovníky *
Náchod 3 ano kompletní informace přišla hned dvakrát - od ředitele i od obchodního náměstka; velice klientsky vstřícné jednání ***
Nový Jičín 25 ano základní informace *
Olomouc 3 ne kompletní informace včetně aktivní nabídky klasického úvěru pro případ nesplnění podmínek pro zřízení kontokorentu ***
Opava 5 ano základní informace včetně nabídky vyhotovení credit scoringu po dodání potřebných údajů a nabídky sjednání schůzky ***
Ostrava 42 ano obecná, spíše formální odpověď -
Pardubice bez reakce !
Písek 23 ano základní informace s výzvou k návštěvě pobočky *
Plzeň 5 ano základní informace s výzvou k návštěvě pobočky *
Praha 1 4 ano základní informace *
Praha 2 bez reakce !
Praha 4 27 ano základní informace *
Praha 5 4 ano stručná, ale korektní informace s nabídkou střednědobých a dlouhodobých úvěrů pro případ, že kontokorent nevyjde ***
Praha 8 25 ano základní informace *
Prostějov 25 ano základní informace *
Příbram 4 ano kompletní informace včetně nabídky vlastního mobilního čísla s možností kontaktu kdykoliv ***
Svitavy 4 ne snaha, ale bez bližších informací s odkazem na osobní návštěvu *
Tábor 21 ne základní informace s výzvou k návštěvě pobočky *
Ústí nad Labem 51 ne oecná, spíš formální odpověď -
Zlín 20 ano základní informace s odkazem na emisní pobočku *
Poznámky: *** mimořádný, ** dobrý, * standardní, - špatný, ! naprosto špatný výkon
Pramen: Peníze.CZ

Celkové hodnocení jednotlivých poboček je výsledkem souhrnu všech kritérií. Třebaže by součástí každé obchodní korespondence měla být snaha co nejvíce zákazníkovi vyjít vstříc a nabídnout mu nějakou službu už při prvním kontaktu, lze s určitým zjednodušením považovat za uspokojivý výkon všech poboček, které dostaly alespoň jednu hvězdičku.

Máte vlastní zkušenosti s vyřizováním e-mailů v České spořitelně? Případně jiné české bance? A vlastně - proč jenom české? Napište nám o svých zkušenostech.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-35
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 3. 2001 11:05, TGP

Ta spořitelna dokáže občas opravdu příjemně překvapit!

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (FekarZ 16. 03. 2001 10:50)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 3. 2001 16:09

A taky je vidět, že tam je spousta nepochopitelně reagujících figurek.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 03. 2001 11:00)

Další příspěvky v diskuzi (34 komentářů)

21. 3. 2001 | 22:34

Kolego:každému, co jeho jest. Mohu Vás ujistit, že je spousta klientů, kteří jsou absolutně spokojeni se službami finanční skupiny České spořitelny a naopak je třeba dělat osvětu proč/nač jsou služby přímého bankovnictví,...více

21. 3. 2001 | 11:19 | electro

o eBance by se asi dalo diskutovat dlouho. Nicmene vzdycky skoncime u toho, ze dokud to dotycny nevyzkousi, nepochopi. A ze jsou poplatky vyssi? I kdyby mi eBanka mesicne usetrila pouhou hodinu casu, tak mi to vyssi naklady...více

18. 3. 2001 | 17:36

Souhlas : ombudsman byl již upozorněn. Děkuji. více

18. 3. 2001 | 1:24 | FekarZ

Nechvalte dne před večerem. Spořitelní ombudsman lenoší - to je zřejmé z reakcí, které se zde objevily. A to jistě není důvod k radosti. více

16. 3. 2001 | 21:26

CSdefence děkuje všem diskutujícím za názor a mohu Vám slíbit, že budu všem kolegům na pracovišti tlumočit obsah Vašich příspěvků. Jelikož v tomto případě nemohu zachovat nestranný postoj, nebudu se vyjadřovat k žádnému z...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Expat, Renting, Bludný kruh chudoby, podnikání, andrej babiš, euro, martin stára, petr fiala, pašování, IVG Immobilien, evropské akcie, irena vlčková, univerzity, bezpečnostní chyba, darování, Martin Skalický, asociace provozovatelů mobilních sítí, kartové asociace

7U32574, 8B12900, 5E63456, 2C38023, 2AC5486

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK