Zákazník

Zákazník je osoba, která nakupuje zboží nebo služby. Zákazníkem může být jednotlivec i organizace a může nakupovat pro osobní potřebu nebo pro potřebu podnikání.

Zákazník je důležitou součástí ekonomiky, jeho nákupní rozhodnutí ovlivňuje trh. Prodejci se snaží zákazníkům co nejlépe porozumět a nabízet jim produkty, které odpovídají jejich potřebám a očekáváním.

Další články na téma zákazník najdete na Finmag.cz.

Schváleno: Vodafone převezme operátora SazkaMobil

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 11. 3. 2024

+4

Společnost Vodafone už na konci minulého roku oznámila, že se dohodla se společností Sazka na odkupu jejího virtuálního mobilního operátora SazkaMobil. Transakci nyní schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Spojení by mělo být dokončeno v dubnu letošního roku. 

Odměna za věrnost: dostanete slevu a stanete se objektem výzkumu

Co reklama neřekla | Tereza Mynářová | 22. 8. 2011 | 6 komentářů

+30

„Billa kartičku máte?“ Podobný dotaz jste určitě nejednou slyšeli. Možná jste se také zamysleli, k čemu taková kartička je a jaké výhody má pro své držitele. Anebo už ji používáte, ale vrtá vám hlavou, co z toho vlastně má váš supermarket.

Jak se zbavit nepříjemného úvěru

Co se děje | Světlana Rysková | 24. 1. 2011

+6

Od ledna platí nový zákon o spotřebitelském úvěru. Neřeší sice řadu palčivých problémů, přece jen však umožňuje, abychom se snadněji zbavili například vázaného úvěru, nevýhodné kreditní karty nebo levněji předčasně splatili americkou hypotéku.

Manažerská štafeta: Petr Ocásek zpovídá Jana Dvořáka

Rozhovor | Petr Ocásek | 2. 12. 2010 | 2 komentáře

0

Jan Dvořák získal v září 2010 titul „Osobnost českého direct marketingu. V našem rozhovoru jsme se však dostali i k mnoha dalším zajímavým tématům. Pro své šéfy pracuje již 17 let. Během této doby rozvíjel jejich podnikání v USA, Kanadě, Brazílii, několika evropských zemích a nyní expanduje do Ruska. Dozvíte se také o tajích marketingového průzkumu. Z krátkého rozhovoru se tak snadno může stát povídání na celé odpoledne. O to více jsem rád, že přijal mé pozvání.

Kreditní karty: slevy nejsou zadarmo

Co se děje | Světlana Rysková | 29. 11. 2010 | 13 komentářů

+6

Čím víc utratíte, tím víc ušetříte – to je heslo, se kterým vyrazili za klienty vydavatelé kreditních karet s různými bonusovými programy. Propagují výhody, o podmínkách provozu karty však často mlčí.

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?

Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010

+22

Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?

Škoda Auto chystá nové modely i expanzi směrem na Východ

Co se děje | Ondřej Tůma | 2. 11. 2010 | 1 komentář

+6

Mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto čekají v příštích letech výrazné změny. Koncern Volkswagen Group by se škodovkami rád prorazil v Číně a Rusku. V plánu je také několik nových modelů.

Kolik taxikářů porušilo ve třetím čtvrtletí předpisy?

Otázka dne | František Mašek | 2. 11. 2010

0

Česká obchodní inspekce kontrolovala ve třetím čtvrtletí taxislužby. Víte, v kolika procentech případů okradli podle jejích zjištění zákazníky, nebo porušili jiný právní předpis? Tipněte si a dozvíte se více!

Jak moc Volkswagen ovlivní vývoj škodovek?

Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 10. 2010 | 5 komentářů

+5

Úspěchy automobilky Škoda Auto jsou trnem v patě koncernu Volkswagen Group. Zvýšení prodeje škodovek totiž jejich výrobce VW paradoxně finančně poškozuje. Vedení Volkswagenu by v následujících letech mohlo svými zásahy negativně ovlivnit vývoj mladoboleslavské značky.

Květák či okurky se již neprodávají podle jakosti

Co se děje | Eva Sovová | 16. 9. 2009 | 1 komentář

+10

Prodej ovoce a zeleniny se od července zjednodušil. V českých prodejnách se smí opět prodávat i nevzhledné druhy ovoce a zeleniny. Kupující má právo znát zemi původu výpěstku. Kontrolou již prošly stovky obchodníků, některé z nich čeká pokuta.

Pozor na slevy! Při výprodejích musí být ceny jasné.

Co se děje | Eva Sovová | 30. 7. 2009 | 2 komentáře

+43

Slevy letních výprodejů letos lámou rekordy. Oblečení lze koupit až o 80 procent levněji. Výprodeje elektroniky konkurují internetovým prodejcům. Někteří obchodníci ale porušují zákon, neuvádějí slevové ceny správně a klamou zákazníky.

Kdy výhodný nákup v zahraničí prodraží clo a DPH

Jak na to | Věra Tůmová | 3. 9. 2008 | 12 komentářů

+76

Výhodné nákupy na internetu v zahraničí mohou stát podstatně více, než jste původně čekali. U zásilek ze zemí mimo Evropskou unii se platí nejen clo, ale i DPH a někdy i spotřební daň.

Známka za 7,50 bude stát 8 korun

Co se děje | Eva Sovová | 6. 8. 2008 | 9 komentářů

-2

S padesátníky se dá v obchodech platit do konce prázdnin. Od září ale zdraží v obchodech jen nákupy za hotové. Poštovní známka za 7,50 nadále platí, ale bude stát 8 korun, složenky musejí od září mít zaokrouhlené částky, jinak je pošta odmítne.

Slevy: někdy jde o klamavé obchodní praktiky

Jak na to | Eva Sovová | 28. 7. 2008 | 7 komentářů

+18

Nejčastější klamavou praktikou obchodníků je chybná informace o ceně zboží. Při slevách musejí obchodníci dodržovat tři základní pravidla. Za klamání jim hrozí vysoké pokuty až do výše pěti milionů korun.

Kolik stojí staré časy

Co se děje | Věra Tůmová | 15. 7. 2008 | 5 komentářů

+49

Vyrábět a prodávat staronové věci v takzvaném „retro“ stylu je docela dobrý business. Za „staré časy“ jsou lidé ochotni zaplatit i poměrně dost peněz a obchodníci to vědí. Retro oděvní móda stojí tisíce korun, nábytek desítky tisíc a retro auta třeba i miliony.

Agresivní reklama bude nezákonná

Co se děje | Táňa Chadrabová | 30. 1. 2008 | 13 komentářů

+23

Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.

Kdo vydělá na lednových slevách

Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů

+29

Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.

Vydělat se dá nejen na geniálních nápadech

Životní situace | Vladimír Štreit | 4. 12. 2007 | 5 komentářů

+11

Kdo chce začít podnikat, musí si na začátku stanovit jasnou podnikatelskou vizi, měřitelný cíl a sepsat uskutečnitelný podnikatelský plán. Pokud tyto základní stavební kameny má, může se bez obav pustit do vlastního podnikání. Čtěte první díl naší Abecedy podnikatele.

České banky na internetu dohánějí Evropu

Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007

+10

Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.

Převedení běžného účtu mezi bankami bude jednodušší

Banky | Jan Stuchlík | 21. 11. 2007

+1

Změnit banku by už nemusela být noční můra. Peněžní ústavy by měly přechod ke konkurenci samy klientům usnadnit. Třeba tím, že na jejich žádost převedou informace o trvalých platebních příkazech k nové bance.

Akcie: Německo padá už tři týdny v řadě

Akcie | Pavel Slavík | 20. 11. 2007 | 1 komentář

+5

Pražská burza byla nadále pod tlakem. Index PX oslabil o více jak 2 procenta a zavíral na 1 793,8 bodech. Celkově se jednalo o třetí týdenní pokles v řadě.

Zisky českých bank letos rostou o deset a více procent

Co se děje | Věra Tůmová | 19. 11. 2007

+13

České banky ohlásily v uplynulém týdnu výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. První tři místa obsadila ČSOB, Komerční banka a Česká spořitelna.

Nenápadný nástup „nakousnutého jablka“

Akcie | Věra Tůmová | 16. 11. 2007 | 4 komentáře

+6

Pro většinu lidí to byli kdysi jen fajnšmekři a ti, co do nich investovali, spíše blázni. Řeč je o „applemanech“. O lidech, kteří využívali počítače od Applu a o lidech, kteří před lety kupovali akcie této firmy. Pro Čechy je zatím snazší si koupit akcie než hudbu do iPodu.

Češi se zdražování nebojí, o Vánocích budou utrácet

Životní situace | Věra Tůmová | 14. 11. 2007

+1

Češi jsou optimisté, tuzemskou ekonomiku považují za zdravou a plánují o Vánocích utrácet. Většina Evropanů naopak hodlá podle výzkumu společnosti Deloitte na dárcích šetřit. Straší je především růst cen potravin a energií a nevěří ani dalšímu vývoji národních ekonomik.

Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení

Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů

-4

Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.

Akcie: Sešup Zentivy kvůli varování před nízkým ziskem

Akcie | Pavel Slavík | 6. 11. 2007

-7

Pražská burza zakončila týden s červenou nulou. Navzdory tomu, že index PX vytvořil v úvodu týdne nový historický rekord, když zavíral na hodnotě 1 936,10 bodů.

Jedno číslo účtu na celý život? Zatím ne.

Banky | Jan Jedlička | 15. 10. 2007

-13

Bankovní balíčky komplikují přechod klientů ke konkurenční bance a brzdí tak konkurenci, tvrdí evropská skupina expertů. Ta navrhuje i zavedení celoevropské přenositelnosti čísel bankovních účtů.

CO SI O TOM MYSLÍTE: Zaslouží si Česká pošta plánované zdražení dopisů?

Publicistika | redakce Peníze.CZ | 11. 10. 2007 | 9 komentářů

-5

Česká pošta po třech letech plánuje výrazné zdražení některých služeb. Jejich kvalita se však za tuto dobu někde příliš nezměnila. Myslíte si, že v takovém případě má Česká pošta na zdražování právo? Napište své názory a přečtěte si zkušenosti ostatních čtenářů.

Co chtějí firmy po absolventech škol

Kariéra | Táňa Chadrabová | 8. 10. 2007

+1

Zaměstnavatelé chtějí, aby střední školy vedly studenty k samostatnosti, budovaly v nich komunikační dovednosti a kreativitu. Rodiče, kteří vybírají školu pro dítě, by se proto měli zamyslet, jestli zvolená škola podobné dovednosti opravdu naučí.

Ceny za roaming: Záviďte Nizozemcům

Životní situace | Jan Stuchlík | 5. 10. 2007 | 1 komentář

-8

Čeští operátoři nabízejí levnější volání v rámci Evropské unie za takzvaný eurotarif od léta. Ve srovnání s Nizozemci ovšem zaplatí Češi v rámci této sazby za volání z EU stále třikrát více. Lépe jsou na tom i Britové, Irové, Belgičané či Rakušané.

Stránka 1/6

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services