Aktuality | redakce Peníze.CZ | 11. 3. 2024
Společnost Vodafone už na konci minulého roku oznámila, že se dohodla se společností Sazka na odkupu jejího virtuálního mobilního operátora SazkaMobil. Transakci nyní schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Spojení by mělo být dokončeno v dubnu letošního roku.
Co reklama neřekla | Tereza Mynářová | 22. 8. 2011 | 6 komentářů
„Billa kartičku máte?“ Podobný dotaz jste určitě nejednou slyšeli. Možná jste se také zamysleli, k čemu taková kartička je a jaké výhody má pro své držitele. Anebo už ji používáte, ale vrtá vám hlavou, co z toho vlastně má váš supermarket.
Co se děje | Světlana Rysková | 24. 1. 2011
Od ledna platí nový zákon o spotřebitelském úvěru. Neřeší sice řadu palčivých problémů, přece jen však umožňuje, abychom se snadněji zbavili například vázaného úvěru, nevýhodné kreditní karty nebo levněji předčasně splatili americkou hypotéku.
Rozhovor | Petr Ocásek | 2. 12. 2010 | 2 komentáře
Jan Dvořák získal v září 2010 titul „Osobnost českého direct marketingu. V našem rozhovoru jsme se však dostali i k mnoha dalším zajímavým tématům. Pro své šéfy pracuje již 17 let. Během této doby rozvíjel jejich podnikání v USA, Kanadě, Brazílii, několika evropských zemích a nyní expanduje do Ruska. Dozvíte se také o tajích marketingového průzkumu. Z krátkého rozhovoru se tak snadno může stát povídání na celé odpoledne. O to více jsem rád, že přijal mé pozvání.
Co se děje | Světlana Rysková | 29. 11. 2010 | 13 komentářů
Čím víc utratíte, tím víc ušetříte – to je heslo, se kterým vyrazili za klienty vydavatelé kreditních karet s různými bonusovými programy. Propagují výhody, o podmínkách provozu karty však často mlčí.
Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010
Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?
Co se děje | Ondřej Tůma | 2. 11. 2010 | 1 komentář
Mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto čekají v příštích letech výrazné změny. Koncern Volkswagen Group by se škodovkami rád prorazil v Číně a Rusku. V plánu je také několik nových modelů.
Otázka dne | František Mašek | 2. 11. 2010
Česká obchodní inspekce kontrolovala ve třetím čtvrtletí taxislužby. Víte, v kolika procentech případů okradli podle jejích zjištění zákazníky, nebo porušili jiný právní předpis? Tipněte si a dozvíte se více!
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 10. 2010 | 5 komentářů
Úspěchy automobilky Škoda Auto jsou trnem v patě koncernu Volkswagen Group. Zvýšení prodeje škodovek totiž jejich výrobce VW paradoxně finančně poškozuje. Vedení Volkswagenu by v následujících letech mohlo svými zásahy negativně ovlivnit vývoj mladoboleslavské značky.
Co se děje | Eva Sovová | 16. 9. 2009 | 1 komentář
Prodej ovoce a zeleniny se od července zjednodušil. V českých prodejnách se smí opět prodávat i nevzhledné druhy ovoce a zeleniny. Kupující má právo znát zemi původu výpěstku. Kontrolou již prošly stovky obchodníků, některé z nich čeká pokuta.
Co se děje | Eva Sovová | 30. 7. 2009 | 2 komentáře
Slevy letních výprodejů letos lámou rekordy. Oblečení lze koupit až o 80 procent levněji. Výprodeje elektroniky konkurují internetovým prodejcům. Někteří obchodníci ale porušují zákon, neuvádějí slevové ceny správně a klamou zákazníky.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 9. 2008 | 12 komentářů
Výhodné nákupy na internetu v zahraničí mohou stát podstatně více, než jste původně čekali. U zásilek ze zemí mimo Evropskou unii se platí nejen clo, ale i DPH a někdy i spotřební daň.
Co se děje | Eva Sovová | 6. 8. 2008 | 9 komentářů
S padesátníky se dá v obchodech platit do konce prázdnin. Od září ale zdraží v obchodech jen nákupy za hotové. Poštovní známka za 7,50 nadále platí, ale bude stát 8 korun, složenky musejí od září mít zaokrouhlené částky, jinak je pošta odmítne.
Jak na to | Eva Sovová | 28. 7. 2008 | 7 komentářů
Nejčastější klamavou praktikou obchodníků je chybná informace o ceně zboží. Při slevách musejí obchodníci dodržovat tři základní pravidla. Za klamání jim hrozí vysoké pokuty až do výše pěti milionů korun.
Co se děje | Věra Tůmová | 15. 7. 2008 | 5 komentářů
Vyrábět a prodávat staronové věci v takzvaném „retro“ stylu je docela dobrý business. Za „staré časy“ jsou lidé ochotni zaplatit i poměrně dost peněz a obchodníci to vědí. Retro oděvní móda stojí tisíce korun, nábytek desítky tisíc a retro auta třeba i miliony.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 30. 1. 2008 | 13 komentářů
Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů
Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.
Životní situace | Vladimír Štreit | 4. 12. 2007 | 5 komentářů
Kdo chce začít podnikat, musí si na začátku stanovit jasnou podnikatelskou vizi, měřitelný cíl a sepsat uskutečnitelný podnikatelský plán. Pokud tyto základní stavební kameny má, může se bez obav pustit do vlastního podnikání. Čtěte první díl naší Abecedy podnikatele.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Banky | Jan Stuchlík | 21. 11. 2007
Změnit banku by už nemusela být noční můra. Peněžní ústavy by měly přechod ke konkurenci samy klientům usnadnit. Třeba tím, že na jejich žádost převedou informace o trvalých platebních příkazech k nové bance.
Akcie | Pavel Slavík | 20. 11. 2007 | 1 komentář
Pražská burza byla nadále pod tlakem. Index PX oslabil o více jak 2 procenta a zavíral na 1 793,8 bodech. Celkově se jednalo o třetí týdenní pokles v řadě.
Co se děje | Věra Tůmová | 19. 11. 2007
České banky ohlásily v uplynulém týdnu výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. První tři místa obsadila ČSOB, Komerční banka a Česká spořitelna.
Akcie | Věra Tůmová | 16. 11. 2007 | 4 komentáře
Pro většinu lidí to byli kdysi jen fajnšmekři a ti, co do nich investovali, spíše blázni. Řeč je o „applemanech“. O lidech, kteří využívali počítače od Applu a o lidech, kteří před lety kupovali akcie této firmy. Pro Čechy je zatím snazší si koupit akcie než hudbu do iPodu.
Životní situace | Věra Tůmová | 14. 11. 2007
Češi jsou optimisté, tuzemskou ekonomiku považují za zdravou a plánují o Vánocích utrácet. Většina Evropanů naopak hodlá podle výzkumu společnosti Deloitte na dárcích šetřit. Straší je především růst cen potravin a energií a nevěří ani dalšímu vývoji národních ekonomik.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Akcie | Pavel Slavík | 6. 11. 2007
Pražská burza zakončila týden s červenou nulou. Navzdory tomu, že index PX vytvořil v úvodu týdne nový historický rekord, když zavíral
na hodnotě 1 936,10 bodů.
Banky | Jan Jedlička | 15. 10. 2007
Bankovní balíčky komplikují přechod klientů ke konkurenční bance a brzdí tak konkurenci, tvrdí evropská skupina expertů. Ta navrhuje i zavedení celoevropské přenositelnosti čísel bankovních účtů.
Publicistika | redakce Peníze.CZ | 11. 10. 2007 | 9 komentářů
Česká pošta po třech letech plánuje výrazné zdražení některých služeb. Jejich kvalita se však za tuto dobu někde příliš nezměnila. Myslíte si, že v takovém případě má Česká pošta na zdražování právo? Napište své názory a přečtěte si zkušenosti ostatních čtenářů.
Kariéra | Táňa Chadrabová | 8. 10. 2007
Zaměstnavatelé chtějí, aby střední školy vedly studenty k samostatnosti, budovaly v nich komunikační dovednosti a kreativitu. Rodiče, kteří vybírají školu pro dítě, by se proto měli zamyslet, jestli zvolená škola podobné dovednosti opravdu naučí.
Životní situace | Jan Stuchlík | 5. 10. 2007 | 1 komentář
Čeští operátoři nabízejí levnější volání v rámci Evropské unie za takzvaný eurotarif od léta. Ve srovnání s Nizozemci ovšem zaplatí Češi v rámci této sazby za volání z EU stále třikrát více. Lépe jsou na tom i Britové, Irové, Belgičané či Rakušané.