Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Citibank si jde pro drobné klienty

Citibank si jde pro drobné klienty
Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.

Do boje o zákazníka vstoupí již za pár dní silný mezinárodní hráč. O český retail se po GE Capital Bank (profil, názory) začíná (po poměrně dlouhé přípravě) zajímat Citibank (profil, názory). Od počátku února začne Citi nabízet balíček zahrnující běžný účet, telefonní a internetové bankovnictví, spořící a investiční účet, tedy služby velice podobné nabídce eBanky (profil, názory). Při slavnostním otevření pobočky v Praze přednesli představitelé banky cíl získat do konce tohoto roku 50 až 75 tisíc klientů. Podobnost s eBankou se nabízí též u poplatkové strategie a definice klienta (lidé, kteří si váží svého času), oproti ní však mají výhodu silného finančního zázemí bankovní skupiny s lepším ratingem než má celá Česká republika.

Minimální vklad pro zřízení účtu nebyl stanoven, z technických důvodu ale je nutné vložit nejméně pět set korun. Služby budou nabízeny především přímými kanály, kamenné pobočky však rozhodně nepřijdou zkrátka. První přepážky budou otevřeny v Praze, Brně, Ostravě a Plzni, do konce roku je doplní další čtyři velká česká města. Kromě nich budou služby banky nabízet i externí prodejci.

Bez přímého bankovnictví to nejde

Aby zákazníci neztráceli čas návštěvami kamenných poboček, mají k dispozici přímé komunikační kanály. Telefonní služba CitiPhone bude nabízet obdobné služby jako pobočky banky. Je rozdělena na dvě části - automatické služby a služby osobního bankéře. Komunikace s automatem je možná nepříjemná, ale je zdarma, za služby živého člověka si již musí klient připlatit. Dalším nákladem však budou telefonní poplatky - banka totiž svou službu poskytuje na běžném pražském čísle, nikoliv na dnes již standardní zelené lince. Internetová banka je přístupná z jakéhokoliv počítače na světě, nenajdeme zde žádné elektronické klíče, kalkulačky či mobily, stačí uživatelské jméno a heslo. Technici banky jsou přesvědčeni o maximální bezpečnosti svého produktu zajištěného 128-bitovým šifrováním. Kromě těchto přímých kanálů bude na jednotlivých pobočkách i samoobslužná zóna, která bude dostupná 24 hodin denně. Bude zde přímý telefon na centrálu CitiPhone, terminál k provádění transakcí a bankomat umožňující hotovost nejen vybírat, ale i ukládat.

Bude i kreditní karta

Kromě balíčku běžného účtu začne banka nabízet i kreditky. Novinkou bude vytištění fotografie majitele na přední straně karty, což by mělo zvýšit bezpečnost tohoto platebního nástroje. Banka uvádí, že kartu vydá občanům starším 21 let, kteří mají měsíční příjem minimálně 12 tisíc korun, takže bude zajímavá i pro klientelu, která si v bance nebude zřizovat svůj běžný účet. Obdobně jako u karet jiných bank i zde bude bezúročná lhůta, po ní bude ke splátkám připočten úrok 2,2 procenta měsíčně.

Telefon a internet jsou v ceně

Podstatným měsíčním poplatkem je paušál 200 korun za celý balíček produktů zvaný "Citibank účet", za jeho součásti se pak již nic nedoplácí. Pokud souhrn zůstatků na všech vašich účtech (včetně podílových listů) přesáhne 300 tisíc korun neplatíte ani měsíční paušál. V rámci jednoho poplatku tak zákazník získá vše - přístup ke službám přes telefon, internet, nákupy podílových fondů a některé další služby. U jednotlivých transakcí banka samozřejmě upřednostňuje elektronickou cestu, takže operace prováděné tímto způsobem jsou nejlevnější. Naopak při využití pobočky či živého operátora na telefonu je třeba si pořádně připlatit. V rámci základních nabídky je i investiční účet pro nákup zahraničních podílových fondů banky. Vstupní poplatky se pohybují mezi nulou až pěti procenty podle typu fondu, minimální investice je sto tisíc korun.

Kolik vás budou stát jednotlivé služby Citibanky
Služba Poplatek (Kč)
Založení účtu zdarma
Vedení účtu - měsíčně 200
Internetové bankovnictví zdarma
Telefonní bankovnictví zdarma
Platby (odchozí i příchozí) 6 + příplatek za kanál*
Vklad či výběr hotovosti 18
Platební karta Cirrus - vydání a vedení zdarma
Výběr z bankomatu v ČR 9
Platba kartou v obchodě zdarma
*Příplatky za kanály  
- internet 0
- osobní bankéř po telefonu 9
- telefonní automat 0
- pobočka 18

Zlatá Citi pro bohaté

Movitým klientům s vkladem přes čtyři miliony korun - počítají se zde peníze na všech účtech u banky, ale také v jejích podílových fondech - nabídne banka službu CitiGold, v rámci níž je klientům poskytována nadstandardní péče osobních bankéřů. Pro tyto zvláštní zákazníky bude v každé pobočce zřízena samostatná zóna. Pokud se však klientovi nebude chtít do banky, nemusí, jeho osobní bankéři za ním přijdou domů nebo do kanceláře.

Citibank nabízí retailové služby ve většině vyspělých zemí, podle zástupců banky nyní nastává vhodná chvíle pro nabídnutí těchto služeb i v České republice. Boj o drobnou klientelu banka podpoří mohutnou marketingovou kampaní. Přestože vstup Citi na trh pravděpodobně nesníží poplatky v ostatních bankách, rozhodně svým vysokým standardem přispěje k růstu kvality nabízených služeb.

Založíte si v Citi účet? Zdají se vám její poplatky banky vysoké? Myslíte si, že převálcují konkurenci? Vybrali byste si radši eBanku nebo Citi? Podělte se o své názory s ostatními čtenáři.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-7
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 2. 2001 19:33

Myslím, že se bance nebude třeba vyhýbat. Citibank je u nás - pokud vím - naprosto striktně rozdělena na dvě divize: firmení a privátní bankovnictví. Mám zkušenosti s firemním účtem, a musím potvrdit, že bych si dokázal představit vlídnější služby, ale vesměs jsem spokojen. Jenže jezdím poměrně často na veletrhy do Německa a musím říci, že kreditky KB (kde jsem s klientským servisem moc spokojen) budí při platbách v očích obchodníků podivné úšklebky. Při předložení karty s logem Citi je situace zcela odlišná a je vidět že je to pojem.

Reagovat

 

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zarecky 25. 01. 2001 19:12)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 1. 2001 23:19

Kdy budou zveřejněny úrokové sazby? Je to dost podstatné. Děkuji

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (44 komentářů)

29. 6. 2012 | 21:23 | martini

Dobrý den,jenom tak na úvod Citibank mě pořád s něčím otravuje!!! Nejdříve s kreditkou a pak s úvěrem,který trval na žádosti skoro měsíc a pak opět neprošel,proč mě vlastně pořád otravují??? No to jsou už totální zoufalci???...více

15. 9. 2003 | 13:31

chcete vědět proč se Citibance přezdívá CiNtibank? Přečtěte si šokující příběh o zakládání účtu v Citibance zde: http://www.cintibank/webpark.cz/ fakt to stojí za to ... více

18. 3. 2001 | 14:55 | holes

Citibank se s těma cenama může jít klouzat. Expresní linka KB bohuzel stále nemá konkurenci. více

11. 2. 2001 | 0:57 | cs-defence

Najednou jsme jim dobří - ale jen ti, kdo si to mohou dovolit. Jistě, de-luxe služby, ovšem pro de-luxe klienty - to se nemění - nebo je snad někdo tak naivní? Věříte opravdu, že se chtějí zabývat lidmi, co berou cca 10.000...více

2. 2. 2001 | 15:40 | pjt

Snad jen postreh z USA. Ochrana heslem je bezna, dokonce jsou i portaly, kterym date heslo ke svym on-line uctum a mate vsechny ucty v jedne personalizovane strance. Nezaznamenal jsem zadnou kauzu se zneuzitim. Mozna je to...více

Oblíbená témata

automat, automaty, balíček, balíčky, bankéř, bankomat, bankovnictví, banky, bezpečnost, Běžné účty, běžný účet, boj, cena, centrála, ceny, Citibank, definice, dům, eBanka, e-banka, elektronická, elektronické, elektronický, finanční, Fond, fondy, fotografie, GE, GE Capital Bank, hesla, heslo, hodina, hotovost, hráč, Internet, internetové bankovnictví, Investice, investiční, kalkulačka, Kalkulačky, kampaň, kancelář, karta, karty, klíč, klienti, komunikace, konec roku, konkurence, koruna, kreditka, Kreditní karta, Kreditní karty, kvalita, lhůta, linka, majitel, měsíční poplatek, minimální, minimální investice, mobil, Moje banka, nabídky, náklad, náklady, nákup, Obchod, operátoři, osobní bankéř, otevřené, otevřený, paušál, péče, péči, peníze, platba, platby, Platební karta, Platební karty, pobočka, pobočky, počítač, Podílové fondy, Podílový fond, Podílový list, poplatek, poplatky, poradna, Praha, procenta, procento, prodejce, produkt, produkty, přepážky, příjem, příjmy, přímé bankovnictví, příplatek, příplatky, přístup, Rating, retail, růst, služby, souhrn, splátka, splátky, standardy, stát, státy, strategie, svět, telefon, telefonní bankovnictví, terminál, transakce, trh, trhy, typy fondů, účet, únor, Úrok, úroky, vedení, vedení účtu, velké, vklad, vklady, vstupní poplatek, výběr, výběr z bankomatu, výhoda, výhody, vyspělé země, Zajištění, zajištěný, zákazník, založené, založení, zástupce, zdarma, země, zlato, zřízení, zůstatek

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Splatnost, Výnos, Připojištění, aleš poklop, daňové odpočty, třetí pilíř, příspěvek zaměstnavatele, penzijní společnosti, Petr Skokan, rituální předmět, organovo, podpora podnikání, kristýna patenidisová, komerční zdravotní pojištění, ekologická újma, červenec, souběh důchodů, výjimka

4AU2468, 3P42397, 7B23159, PEACE4AL, 6T58785

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK