Aktuality | redakce Peníze.CZ | 11. 3. 2024
Společnost Vodafone už na konci minulého roku oznámila, že se dohodla se společností Sazka na odkupu jejího virtuálního mobilního operátora SazkaMobil. Transakci nyní schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Spojení by mělo být dokončeno v dubnu letošního roku.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Články | Tomáš Janča | 9. 3. 2001 | 5 komentářů
Ne, nebojte se, Peníze.CZ se nesnaží lacině získat čtenáře některých bulvárních plátků. Právě naopak, v tomto článku se pokusíme podívat na platy sportovců trochu jinak než jak je obyčejně prezentováno v médiích.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 9. 2008 | 12 komentářů
Výhodné nákupy na internetu v zahraničí mohou stát podstatně více, než jste původně čekali. U zásilek ze zemí mimo Evropskou unii se platí nejen clo, ale i DPH a někdy i spotřební daň.
Články | Petr Vykoukal | 16. 7. 2001
Platební karty jsou častým terčem různých podvodníků. Ti vymýšlejí stále dokonalejší techniky zneužití karet, využívají zlodějských gangů a docela přitom riskují. Na trhu je však přes dvě stě tisíc úvěrových OK karet, jejichž zabezpečení je mnohem slabší a k jeho ošálení stačí trocha znalostí.
Články | Martin Pawinger | 2. 1. 2002
Radikální změna tarifu Českých drah postihla od 1. ledna 2002 pouze některé cestující. Cenové nůžky mezi železniční, autobusovou a individuální dopravou se přesto ještě zřetelněji rozevřely.
Články | Tomáš Prouza | 21. 5. 2001
V souvislosti s dnes oznámeným ukončením činnosti společnosti Private Investors se na nás obrátilo několik klientů se žádostí o radu, jak dále postupovat. Podrobný návod proto zveřejňujeme v tomto článku.
Články | Lukáš Půda | 21. 3. 2001
Kdo by se nesetkal v obchodě s logy platebních karet, kterými je možné nákup zaplatit? Mezi VISA, EC/MC a Maestro se však někdy zatoulá také logo červené královské koruny. Označuje místo, kde má zákazník možnost platit prostřednictvím Zaručeného šekového systému. Jen velmi málo spotřebitelů o takovém způsobu platby ví a ještě méně z nich jej využívá.
Články | Jan Heřman | 11. 3. 2002
Stane-li se to několikrát po sobě, firma má smůlu. Dokonale však dokáže někdy otrávit i hlas na druhém konci drátu. Přinášíme test telefonní dostupnosti, který se tentokrát zabývá leasingovými společnostmi.
Články | Tomáš Skřivánek | 16. 7. 2001
Winterthur se začíná specializovat pouze na životní a úrazové pojištění. Zbytek pojistného kmene převezme číslo dvě tuzemského trhu: pojišťovna Kooperativa.
Články | Lucie Šťastná | 17. 7. 2001
Autorizace je hodně důležité slůvko a ještě složitější proces. Právě na něm záleží, zda platební karty budeme považovat za bezpečné, nebo jim naopak přestaneme důvěřovat.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Články | Zdeněk Fekar | 2. 5. 2001 | 2 komentáře
Konzumenti jogurtů trpí méně alergiemi a nemocemi vůbec. Dokazují to výsledky lékařských studií, na něž se ostatně často odvolávají i reklamy mlékárenských producentů. Peníze.CZ dnes přinášejí slíbený aktuální přehled nejvýhodnějších cen jogurtů a mléčných výrobků.
Články | Tomáš Skřivánek | 3. 1. 2001
Nové jméno představí v druhém lednovém týdnu Expandia banka. Její majitel - Česká pojišťovna - tím chce završit odpoutání banky od jejích zakladatelů - skupiny Expandia.
Jak na to | Eva Sovová | 28. 7. 2008 | 7 komentářů
Nejčastější klamavou praktikou obchodníků je chybná informace o ceně zboží. Při slevách musejí obchodníci dodržovat tři základní pravidla. Za klamání jim hrozí vysoké pokuty až do výše pěti milionů korun.
Články | Petr Vykoukal | 23. 10. 2001
Loňský rok v bankovním sektoru proběhl relativně klidně, hlavním tématem byly probíhající privatizace a rostoucí boj o drobné klienty. Jediné „vzrušení“ nastalo v červnu, kdy došlo ke krachu Investiční a poštovní banky.
Články | Lukáš Půda | 23. 5. 2001 | 4 komentáře
Nastává doba dovolených. Stovky tisíc lidí využívají každoročně služeb cestovních kanceláří. U koho si zájezd koupit? Dát přednost malé nebo větší cestovce? Rozhodování sice ovlivňuje cena, ale důležitou roli hraje také příjemné chování a informovanost pracovníků pobočky. Reportér Peněz.CZ po roce zopakoval test s cílem zjistit, nakolik se chování cestovek zlepšilo.
Články | Jindřich Hlaváč | 5. 11. 2001 | 1 komentář
Doby, kdy jsme povinně nosili do školy starý papír jsou už za námi, sběrny druhotných surovin už nebývají obklopeny lidmi, kteří by si chtěli sběrem starého papíru či železného šrotu přivydělat. Je opravdu sběr těchto surovin dobrý jen pro bezdomovce?
Publicistika | redakce Peníze.CZ | 11. 10. 2007 | 9 komentářů
Česká pošta po třech letech plánuje výrazné zdražení některých služeb. Jejich kvalita se však za tuto dobu někde příliš nezměnila. Myslíte si, že v takovém případě má Česká pošta na zdražování právo? Napište své názory a přečtěte si zkušenosti ostatních čtenářů.
Banky | Jan Stuchlík | 21. 11. 2007
Změnit banku by už nemusela být noční můra. Peněžní ústavy by měly přechod ke konkurenci samy klientům usnadnit. Třeba tím, že na jejich žádost převedou informace o trvalých platebních příkazech k nové bance.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 30. 1. 2008 | 13 komentářů
Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.
Články | Tomáš Skřivánek | 7. 3. 2002
Pojišťovací agenti byli ve dvacátém století vděčným námětem vtipů a pošklebků, symbolem vypočítavosti a nekvalitní služby. Tito lidé klientům vždy radili uzavřít ty pojistky, ze kterých měli největší provize a nikdy příliš nehleděli na skutečné potřeby klienta. Přichází jejich konec?
Co se děje | Světlana Rysková | 24. 1. 2011
Od ledna platí nový zákon o spotřebitelském úvěru. Neřeší sice řadu palčivých problémů, přece jen však umožňuje, abychom se snadněji zbavili například vázaného úvěru, nevýhodné kreditní karty nebo levněji předčasně splatili americkou hypotéku.
Co se děje | Eva Sovová | 30. 7. 2009 | 2 komentáře
Slevy letních výprodejů letos lámou rekordy. Oblečení lze koupit až o 80 procent levněji. Výprodeje elektroniky konkurují internetovým prodejcům. Někteří obchodníci ale porušují zákon, neuvádějí slevové ceny správně a klamou zákazníky.
Co se děje | Eva Sovová | 6. 8. 2008 | 9 komentářů
S padesátníky se dá v obchodech platit do konce prázdnin. Od září ale zdraží v obchodech jen nákupy za hotové. Poštovní známka za 7,50 nadále platí, ale bude stát 8 korun, složenky musejí od září mít zaokrouhlené částky, jinak je pošta odmítne.
Články | Tomáš Skřivánek | 22. 1. 2002
Více než rok je Pavel Pršala šéfem Investiční kapitálové společnosti Komerční banky. Za tu dobu stoupl podíl IKS KB na nových prodejích z deseti na padesát procent a stala se druhou nejvýznamnější tuzemskou investiční společností.
Články | Jan Heřman | 11. 1. 2002 | 1 komentář
Ačkoli zákon o daních z příjmu zakazuje, aby výhra ve spotřebitelské soutěži přesáhla dvacet tisíc korun, nemusíte se bát. Firmy totiž vymyslely několik legálních metod, jak své zákazníky obdarovat hodnotnými cenami.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001
Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.
Články | Dušan Hradil | 22. 2. 2002
Téměř každý klient banky má svoji platební kartu. Dynamicky se vyvíjí nejen počet vydaných karet a možnosti placení, ale také poplatky. Pojďte s námi na malý exkurz do trendů světa platebních karet.
Články | Leoš Bárta | 23. 11. 2001
Hodnocení www prezentací finančních institucí se dostalo v posledním letošním kole do zvláštní situace. Hodnotit se totiž budou stránky finančních produktů, tzv. produktové microsites. To je ale trochu jiná práce, než na kterou jsme byli zvyklí. Přicházejí nová měřítka a jiné souvislosti. A zůstanou jen dobré weby.