Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 28. 7. 2008 | 7 komentářů
Nejčastější klamavou praktikou obchodníků je chybná informace o ceně zboží. Při slevách musejí obchodníci dodržovat tři základní pravidla. Za klamání jim hrozí vysoké pokuty až do výše pěti milionů korun.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 7. 2008 1:08, jezevec

zákazník by se měl rozhodovat výhradně podle toho, zda mu cena připadá přijatelná. pokud se někdo rozhoduje podle výše slevy, koleduje si aby o svoje peníze přišel. krám v ceně sta korun nekoupim přece za 200, jen protože ho někdo slevní z litru.

Reagovat

 

+12
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 7. 2008 20:08, Igor Šíp

Zákon o ochraně spořebitele je špatný jako skoro všechny zákony v ČR! Nahrávají prodejcům a ne kupujícím!Já bych doporučil zákonodárcům uzákonit zákon, kde by nesměla být informace ohledně slev v %. Pouze by tam musela být uvedena současná cena, nic víc. Tím by se vyřešil problém s %!Dále bych doporučil, aby všechny informace na výrobku, nebo službách byly napsány stejně velkými písmeny!A ne jak je to obvyklé, že velmi důležité informace jsou napsány někdy v rohu velmi malými písmeny a člověk to někdy ani nepostřehne!

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

28. 7. 2008 0:39 | HonzaH

Proč některé obchodníky nejmenujete?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2008 1:08 | jezevec

zákazník by se měl rozhodovat výhradně podle toho, zda mu cena připadá přijatelná. pokud se někdo rozhoduje podle výše slevy, koleduje si aby o svoje peníze přišel. krám v ceně sta korun nekoupim přece za 200, jen protože ho někdo slevní z litru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2008 11:10 | bull

Reaguji na dva první komentáře. Jde o princip, jako u všeho. Jestliže slevy existují, tak dle jasného řádu a jeho porušování se musí trestat. Lidi mají různé finanční možnosti a co někdo vůbec neřeší, tak pro jiného je zásadní problém, přitom jsou oba právoplatnými členy společnosti. Jmenovat konkrétní hříšníky je poněkud nejistá záležitost, tedy alespoň dle mne, protože si můžu vykoledovat soudní proces s obchodním řetězcem, což by asi nebyla moc velká prča. Konkrétně jmenovat mohu jen v tom případě, jestli to mám ,, na tuy" a nezpochybnitelné a to při našem soudnictví tedy nevím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2008 13:49 | Ols

Klasicky priklad: Tesco, hlavak Brno - libi se mi (oprvadu jen mirne) slevnena kosile, jdu na pokladnu a pani oznami: Bohuzel nastala chyba, skutecna cena je vyssi a (s usmevem) muzete se rozhodnout, jestli ji chcete. Tak jsem jim ji tam nechal. A myslite, ze v tu ranu leteli a prepisovali chybne cenovky? Ani houno, pochopitelne :o). A toto je co? "Vloni Česká obchodní inspekce řešila více než 12 tisíc stížností a 190 z nich bylo oprávněných." Chcete mi rict, ze ani ne 2% nahlasnych pripadu je opravnenych? Aha, uz to chapu po precteni: "Letošní nejvyšší sankce za klamavé praktiky, které již nabyly právní moci, se pohybují ve výši 30 a 50 tisíc korun." To totiz kluci z COIky dostavaji od kramu, aby je nikde nezminovali. Takze Tesco a spol. vesele yebou dal... uzasny stat pro obchodniky, to Cesko ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2008 20:08 | Igor Šíp

Zákon o ochraně spořebitele je špatný jako skoro všechny zákony v ČR! Nahrávají prodejcům a ne kupujícím!Já bych doporučil zákonodárcům uzákonit zákon, kde by nesměla být informace ohledně slev v %. Pouze by tam musela být uvedena současná cena, nic víc. Tím by se vyřešil problém s %!Dále bych doporučil, aby všechny informace na výrobku, nebo službách byly napsány stejně velkými písmeny!A ne jak je to obvyklé, že velmi důležité informace jsou napsány někdy v rohu velmi malými písmeny a člověk to někdy ani nepostřehne!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2008 17:13 | Jaromír Adámek

"Pouze by tam musela být uvedena současná cena, nic víc."
Ale tak to v současném zákoně je? Nebo ne? Jsem ho nečetl, ale nedávno bylo v TV, že na každém zboží musí být koncová cena (a nestačí jen přidat cedulku -xx%).
Zákon v tom právě chrání kupujícího, aby hned viděl cenu a mohl si vybrat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Igor Šíp 28. 07. 2008 20:08)

5. 5. 2016 17:05 | valešovav@seznam.cz

Dobrý den,chtěla bych se zeptat co mám dělat když jsem si objednala zboží na slevovém portálu 23.3.2016 s dodávkou do 14 dní a do dnešního dne .5.2016 zboží nedorazilo.Když tam napíšu odpověď je stále stejná naskladňujeme.Nemohu se s tímto spokojit a prosím o radu.DĚKUJI a přeji hezký den Valešová
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Luděk Sekyra

podnikatel, Sekyra Group

Jakub Havrlant

podnikatel a investor

Luděk Sekyra
ÚSPĚŠNOST
45,05 %

z 111 duelů
×
Jakub Havrlant
ÚSPĚŠNOST
54,10 %

z 61 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OPEC, Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Faktoring, daňové odpočty, příspěvek zaměstnavatele, aleš poklop, doplňkové penzijní spoření, penzijní fondy, kampelička, mastercard standard, marcela střelcová, výběrová řízení, zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, svatopluk němeček, letecké zájezdy, náhrada platu, mkreditka, personál

4E92435, 1SB4436, 3E92435, ZRI0479, 6B96967

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK