Agresivní reklama bude nezákonná

Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 1. 2008 20:47, Guzmír

Nechat reklamě volnou ruku. A odstranit varovné nálepky ze spotřebičů. Je to užitečný selekční tlak, který nositele idiotských genů a návyků vyřadí z rozmnožování a potažmo volebních aktů.

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 1. 2008 9:53, mm

"Normalni" reklama mi nevadi. Dozvim se neco o existenci produktu nebo sluzby, zjistim si informace, porovnam s jinymi a pak treba te reklame podlehnu a koupim.
Stejne tak mi nevadi vtipna reklama, rad se podivam a treba podporim zadavatele reklamy, ze koupim jeho vyrobek ci sluzbu, pokud se nejedna o smejd.
Ale reklamy typu "ted uz je opravdu posledni sance, uz opravdu koncime (asi po sto dvacate)" mne fakt obtezuji. Pokud to bezi na Nove, tak to beru, na tento program neprispivam, tak at si tam vysilaji co chteji, nemusim se divat. Ale na CT by reklama nemela byt vubec. Anebo by se melo zrusit to jejich vypalne.
Taky by mela byt zakazana reklama zamerena na oblbovani deti. A uplny hnus jsou reklamy, ktere zenuzivaji postizene, jakoze tim, ze neco koupite, tak jim prispejete desetnik. Prece kdyz chci prispet, tak jim poslu penize primo na ucet, nemusim kupovat nejaky smejd. To je fakt nechutne parazitovani.
Jinak obchodum, kde porad krachuji se vyhybam, to mne nijak nevzrusuje. Trosku horsi to je s temi bilbordy, ty jsou opravdu vsude. A za vrchol nevkusu povazuji tu "fasistickou" orlici, ta przni krajinu neuveritelne, to je pro mne duvodem koupit jinou vodu nez matoni.

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

30. 10. 2012 20:04 | jan xaver

je to počin kupředu i když jednoduše se bude obcházet, ale je to signál pro zadavatele reklam, že ne vše je vhodné a dobré. Více zde http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/news/obtezujici-reklama-pres-celou-stranku-/
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2008 20:47 | Guzmír

Nechat reklamě volnou ruku. A odstranit varovné nálepky ze spotřebičů. Je to užitečný selekční tlak, který nositele idiotských genů a návyků vyřadí z rozmnožování a potažmo volebních aktů.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2008 11:11 | Eliška

Souhlasím s tím, aby se zakázaly reklamy, které navádějí děti co mají vymáhat po rodičích. Stejně tak nemorální je vnucovat starým lidem předražené potravinové doplňky, které jim vrátí zdraví. Je mi líto takové babičky, která z mizerného důchodu zaplatí několik stovek aby ji nebolely klouby a mohla chodit. Bohužel, tyhle firmy jsou tak bohaté, že podplatí každého a když dostanou pokutu 50 milionů je to pro ně k smíchu.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2008 9:53 | mm

"Normalni" reklama mi nevadi. Dozvim se neco o existenci produktu nebo sluzby, zjistim si informace, porovnam s jinymi a pak treba te reklame podlehnu a koupim. Stejne tak mi nevadi vtipna reklama, rad se podivam a treba podporim zadavatele reklamy, ze koupim jeho vyrobek ci sluzbu, pokud se nejedna o smejd. Ale reklamy typu "ted uz je opravdu posledni sance, uz opravdu koncime (asi po sto dvacate)" mne fakt obtezuji. Pokud to bezi na Nove, tak to beru, na tento program neprispivam, tak at si tam vysilaji co chteji, nemusim se divat. Ale na CT by reklama nemela byt vubec. Anebo by se melo zrusit to jejich vypalne. Taky by mela byt zakazana reklama zamerena na oblbovani deti. A uplny hnus jsou reklamy, ktere zenuzivaji postizene, jakoze tim, ze neco koupite, tak jim prispejete desetnik. Prece kdyz chci prispet, tak jim poslu penize primo na ucet, nemusim kupovat nejaky smejd. To je fakt nechutne parazitovani. Jinak obchodum, kde porad krachuji se vyhybam, to mne nijak nevzrusuje. Trosku horsi to je s temi bilbordy, ty jsou opravdu vsude. A za vrchol nevkusu povazuji tu "fasistickou" orlici, ta przni krajinu neuveritelne, to je pro mne duvodem koupit jinou vodu nez matoni.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2008 9:53 | Petr

Nejvíce podvodných reklam známe od leteckých společností a cestovek. Bude platit směrnice i pro ně?
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2008 9:51 | Evka

Máte pravdu, komerční radia a televize budou klamat dál, směrnice nesměrnice. Vždyť za reklamu dostanou slušně zaplaceno a z toho žijí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2008 9:47 | Jarmila

Dík za výborný článek, trefili jste se právě ve chvíli, kdy ho prezident podepsal. Jen by mě zajímalo, kdo to bude kontrolovat? ČOI nebo se vytvoří zase další instituce?
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2008 9:03 | froberg

Evropská komise před časem vytvořila směrnici o nekalých obchodních praktikách. Tu měly členské státy převést do svého právního řádu do letošního prvního ledna. Česko však tento termín spolu s dalšími dvanácti státy nestihlo. Novelu zákona na ochranu spotřebitele, která evropská pravidla zavede i v tuzemsku, teprve 17. ledna schválil Senát. Nyní se čeká na podpis prezidenta. Zákon by měl být účinný od poloviny letošního roku. Myslím, že nejen toto je jádro pudlo. A pomůže jen z čísti, protože masírování mozků reklamou je jedním z pilířů tržního hospodářství. Kdysi již Henry Ford I prohlásil, že bude-li mít pět dolarů k dispozici, určitě dá čtyři na reklamu (volně použito).Věděl velmi dobře proč.A přesně to, co uvádí kolega rpolasek je tím druhým momentem, který mne dost znervozňuje.A mohu než popřát výdrž mm, ale pokud nepatří mezi opravdu skalní odpůrce, určitě někdy podlehne, aniž si to uvědomí.Ale to je jiná káva.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 23:36 | Jarmila

Ale prosím Vás, od na ty krachy cen,likvidace firem a bombastické výprodeje ještě někdo reaguje? Jednou vlezete na podobnou blbost, porovnáte si kvalitu/cenu a byli jste tam naposledy. Vždyť taková reklama se odrovná sama. Viz reklamy na prací prášky: byly doby, kdy se v TV jen pralo a ženy měly po celý rok denně menses, byly suché a v bezpečí. Vzniklo pár dobrých fórů, ale zboží se víc neprodalo. Pak byly reklamy pořád, tak se lidi přestali koukat na tv a hned tu byl zákon o omezení reklamy, akorát je bezzubý a lobbistický, protože výměnou za vyšší poplatek měl omezit reklamu na veřejnoprávní TV. To ale neudělal, ač se zdražilo, prý že se z toho zafinancuje přechod na digitál. Takže platíme víc a objem reklamy zůstal stejný. To nebyla klamavá reklama?
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 23:36 | Jarmila

Ale prosím Vás, od na ty krachy cen,likvidace firem a bombastické výprodeje ještě někdo reaguje? Jednou vlezete na podobnou blbost, porovnáte si kvalitu/cenu a byli jste tam naposledy. Vždyť taková reklama se odrovná sama. Viz reklamy na prací prášky: byly doby, kdy se v TV jen pralo a ženy měly po celý rok denně menses, byly suché a v bezpečí. Vzniklo pár dobrých fórů, ale zboží se víc neprodalo. Pak byly reklamy pořád, tak se lidi přestali koukat na tv a hned tu byl zákon o omezení reklamy, akorát je bezzubý a lobbistický, protože výměnou za vyšší poplatek měl omezit reklamu na veřejnoprávní TV. To ale neudělal, ač se zdražilo, prý že se z toho zafinancuje přechod na digitál. Takže platíme víc a objem reklamy zůstal stejný. To nebyla klamavá reklama?
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 23:35 | Jarmla

Ale prosím Vás, od na ty krachy cen,likvidace firem a bombastické výprodeje ještě někdo reaguje? Jednou vlezete na podobnou blbost, porovnáte si kvalitu/cenu a byli jste tam naposledy. Vždyť taková reklama se odrovná sama. Viz reklamy na prací prášky: byly doby, kdy se v TV jen pralo a ženy měly po celý rok denně menses, byly suché a v bezpečí. Vzniklo pár dobrých fórů, ale zboží se víc neprodalo. Pak byly reklamy pořád, tak se lidi přestali koukat na tv a hned tu byl zákon o omezení reklamy, akorát je bezzubý a lobbistický, protože výměnou zayšší poplatek měl omezit reklamu na veřejnoprávní TV. To ale neudělal, ač se zdražilo, prý že se z toho zafinancuje přechod na digitál. Takže platíme víc a objem reklamy zůstal stejný. To nebyla klamavá reklama?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 16:16 | mm

Ja tem reklamam nepodleham, ale stejne jsem pro ten navrh, protoze ty reklamy mne obtezuji uz jenom tim, ze jsou. Jak vidim reklamu na mountfield, chce se mi zvracet. A jak vidim reklamu zamerenou na decka tesne pred vecernickem, tak to mne dovede vytocit. Takze budme za ten navrh radi. P. Kubera v tomto prijemne prekvapil a p. Riman, ten by mne prekvapil, kdyby byl pro neco rozumneho.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 9:25 | randy

Směrnice moc nepomůže těm lidem, co jim chybí zdravý střízlivý rozum. Tvůrci reklamy a prodejci si směrnici pořádně prostudují a zase najdou cesty, jak z těchto lidí ty peníze dostat. A může to být ještě horší, když bude třeba tu směrnici obcházet, náklady na takovou reklamu se mohou ještě zvýšit a to nezaplatí nikdo jiný než kupující.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Jiří Šimáně

podnikatel, Unimex Group

Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jiří Šimáně
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services