V únoru minulého roku britská pojišťovna Prudential oznámila, že do konce roku 2002 ukončí prodej pojistek prostřednictvím vlastních prodejců, kteří v minulosti v Británii zajišťovali 13 procent tržeb. Místo toho se společnost soustředí na prodej prostřednictvím telefonu, direct mailu a internetu a ponechá si pouze 250 agentů pro obsluhu nejvýznamnějších zákazníků. Pro jednodušší definování potřeb klientů Prudential nabídne telefonní a online kontrolu finančního zdraví, a to za podpory informačního a poradenského telefonního centra. Po Prudential s podobnými kroky přišly také další pojišťovny, například Britannic a Sun Life Financial of Canada.
Novými formami distribuce ale nejsou jen přímé kanály jako telefon nebo internet. Ty jsou vhodné jen pro několik druhů pojištění, především pro pojištění majetku, cestovní pojištění a povinné ručení, zatímco u sofistikovanějších produktů je lidský faktor nezastupitelný. V distribuci pojistek se proto budou stále silněji angažovat banky. Kombinovaný produkt – bankopojištění – se stal zaklínadlem vyšších zisků pro nové majitele všech tuzemských bank. V praxi nejdále pokročila eBanka (profil, názory) vlastněná kdysi monopolní Českou pojišťovnou (profil, názory). Ovšem i velké banky - ČSOB (profil, názory), Komerční banka (profil, názory) i Česká spořitelna (profil, názory) - usilovně pracují na lepší integraci prodeje pojištění (především životního) do svých pobočkových sítí.
Hlavním cílem je samozřejmě integrace různých finančních služeb tak, aby se o klienta plně postarala jediná finanční skupina. Česká pojišťovna zatím v produktové řadě ČP Finance ve spolupráci s eBankou svým klientům nabídla ČP kreditní kartu, ČP spoření a ČP úvěrovou kartu. "Málo likvidní životní pojistku je ideální kombinovat s úvěrem, proto našim klientům ke kapitálovému životnímu pojištění nabízíme kreditní kartu," představuje klíčový bankopojišťovací produkt České pojišťovny Pavel Prokop, poradce předsedy představenstva České pojišťovny. V tomto roce tuzemská pojišťovací jednička plánuje zapojit do společných produktových balíčků ještě svoji investiční společnost ČP Invest (profil, názory).
Podobná propojení budou podle Rogera Gascoigneho z poradenské společnosti KPMG již brzy běžná: "Vazby mezi bankami, investičními společnostmi a pojišťovnami v rámci finančních skupin či strategických aliancí budou každopádně velmi těsné," očekává. Dobrou zprávou je, že klient na aliancích jednoznačně vydělá: propojením životních pojistek s podílovými fondy a bankovními produkty totiž nevznikne kočkopes, ale skutečně "sexy" finanční produkty padnoucí na míru každému.
Vše důležité o pojišťovnách najdete v sekci Pojišťovnictví. Pokud byste si chtěli nějakou pojistku pořídit, můžete si online uzavřít cestovní pojištění, životní pojištění a povinné ručení.
Jaký názor máte na prodejce pojištění vy? Uzavíráte pojistky na pobočkách nebo máte raději návštěvu prodejce u vás doma? Podělte se s námi o své názory!
Psáno pro The Prague Tribune
Sdílejte článek, než ho smažem
Oblíbená témata
agent, balíček, balíčky, bankovní produkty, banky, Británie, Cestovní pojištění, cíl, ČESKÁ POJIŠŤOVNA, Česká spořitelna, Československá obchodní banka, ČSOB, eBanka, e-banka, faktor, faktory, finance, finanční produkt, finanční produkty, Fond, fondy, integrace, Internet, invest, Investiční společnosti, Kapitálové životní pojištění, karta, karty, klienti, KOMERČNÍ BANKA, konec roku, kontrola, kontroly, Kreditní karta, Kreditní karty, lidský faktor, majetek, Moje banka, OB Invest, on-line, P/E, pobočka, pobočky, Podílové fondy, Podílový fond, podpora, pojistka, pojistky, pojištění, Pojištění majetku, pojišťovna, pojišťovnictví, Pojišťovny, poradce, poradci, Povinné ručení, praxe, ručení, spolupráce, spoření, telefon, tržba, tuzemsko, únor, Úvěr, Uvěrová karta, Úvěry, vazba, zákazník, zdraví, životní pojistka, životní pojištění
A tohle už jste četli?
5. 3. 2002 | Tomáš Skřivánek
Ze všech stran se na nás valí reklamy na životní pojištění. Pojištění majetku jako by skomíralo někde v ústraní, ale není tomu tak. I v této zdánlivě nudné oblasti se dějí velké věci.... celý článek
27. 2. 2002 | Tomáš Skřivánek
Tuzemský pojistný trh se doposud vyznačoval nízkými sazbami. Levné pojištění se ale postupně stává minulostí, neboť výše půjdou především sazby povinného ručení, zatímco ceny stále... celý článek
20. 2. 2002 | Jan Heřman
Cílem každého pojištění by především mělo být zabezpečit sebe a své blízké proti nepředvídatelným událostem. Nejinak je tomu v případě dětského životního pojištění. V současné době... celý článek
18. 2. 2002 | Tomáš Skřivánek
Když si na sjezdovce nebo na náledí ve městě zlomíte nohu, zajdete k lékaři a dostanete sádru. Za prohlídku, rentgen a sádru neplatíte nic, veškeré náklady za vás hradí pojišťovna.... celý článek
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
7. 3. 2002 7:14, Finanční poradce
Pokud chcete vyprovokovat debatu na téma "finanční poradci versus provize", tak to beru. Jinak ten článek je o ničem.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
7. 3. 2002 14:11
Bylo by zajímavé vědět, kolik kreditních karet ČP získala. Domnívám se, že je to promile z kmene. Úrok je příliš vysoký a zdejší trh na kreditní karty není zralý.
V diskuzi je celkem (12 komentářů) příspěvků.