Pojišťovny: konec dealerů

Pojišťovny: konec dealerů
Pojišťovací agenti byli ve dvacátém století vděčným námětem vtipů a pošklebků, symbolem vypočítavosti a nekvalitní služby. Tito lidé klientům vždy radili uzavřít ty pojistky, ze kterých měli největší provize a nikdy příliš nehleděli na skutečné potřeby klienta. Přichází jejich konec?

V únoru minulého roku britská pojišťovna Prudential oznámila, že do konce roku 2002 ukončí prodej pojistek prostřednictvím vlastních prodejců, kteří v minulosti v Británii zajišťovali 13 procent tržeb. Místo toho se společnost soustředí na prodej prostřednictvím telefonu, direct mailu a internetu a ponechá si pouze 250 agentů pro obsluhu nejvýznamnějších zákazníků. Pro jednodušší definování potřeb klientů Prudential nabídne telefonní a online kontrolu finančního zdraví, a to za podpory informačního a poradenského telefonního centra. Po Prudential s podobnými kroky přišly také další pojišťovny, například Britannic a Sun Life Financial of Canada.

Novými formami distribuce ale nejsou jen přímé kanály jako telefon nebo internet. Ty jsou vhodné jen pro několik druhů pojištění, především pro pojištění majetku, cestovní pojištění a povinné ručení, zatímco u sofistikovanějších produktů je lidský faktor nezastupitelný. V distribuci pojistek se proto budou stále silněji angažovat banky. Kombinovaný produkt – bankopojištění – se stal zaklínadlem vyšších zisků pro nové majitele všech tuzemských bank. V praxi nejdále pokročila eBanka (profil, názory) vlastněná kdysi monopolní Českou pojišťovnou (profil, názory). Ovšem i velké banky - ČSOB (profil, názory), Komerční banka (profil, názory) i Česká spořitelna (profil, názory) - usilovně pracují na lepší integraci prodeje pojištění (především životního) do svých pobočkových sítí.

Hlavním cílem je samozřejmě integrace různých finančních služeb tak, aby se o klienta plně postarala jediná finanční skupina. Česká pojišťovna zatím v produktové řadě ČP Finance ve spolupráci s eBankou svým klientům nabídla ČP kreditní kartu, ČP spoření a ČP úvěrovou kartu. "Málo likvidní životní pojistku je ideální kombinovat s úvěrem, proto našim klientům ke kapitálovému životnímu pojištění nabízíme kreditní kartu," představuje klíčový bankopojišťovací produkt České pojišťovny Pavel Prokop, poradce předsedy představenstva České pojišťovny. V tomto roce tuzemská pojišťovací jednička plánuje zapojit do společných produktových balíčků ještě svoji investiční společnost ČP Invest (profil, názory).

Podobná propojení budou podle Rogera Gascoigneho z poradenské společnosti KPMG již brzy běžná: "Vazby mezi bankami, investičními společnostmi a pojišťovnami v rámci finančních skupin či strategických aliancí budou každopádně velmi těsné," očekává. Dobrou zprávou je, že klient na aliancích jednoznačně vydělá: propojením životních pojistek s podílovými fondy a bankovními produkty totiž nevznikne kočkopes, ale skutečně "sexy" finanční produkty padnoucí na míru každému.

Vše důležité o pojišťovnách najdete v sekci Pojišťovnictví. Pokud byste si chtěli nějakou pojistku pořídit, můžete si online uzavřít cestovní pojištění, životní pojištění a povinné ručení.

Jaký názor máte na prodejce pojištění vy? Uzavíráte pojistky na pobočkách nebo máte raději návštěvu prodejce u vás doma? Podělte se s námi o své názory!

Psáno pro The Prague Tribune

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 12 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 3. 2002 7:14, Finanční poradce

Pokud chcete vyprovokovat debatu na téma "finanční poradci versus provize", tak to beru. Jinak ten článek je o ničem.

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 3. 2002 14:11

Bylo by zajímavé vědět, kolik kreditních karet ČP získala. Domnívám se, že je to promile z kmene. Úrok je příliš vysoký a zdejší trh na kreditní karty není zralý.

-1
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (12 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Jak udělat neživotní pojištění sexy?

5. 3. 2002 | Tomáš Skřivánek

Jak udělat neživotní pojištění sexy?

Ze všech stran se na nás valí reklamy na životní pojištění. Pojištění majetku jako by skomíralo někde v ústraní, ale není tomu tak. I v této zdánlivě nudné oblasti se dějí velké věci.... celý článek

Kam kráčí pojišťovny?

27. 2. 2002 | Tomáš Skřivánek

Kam kráčí pojišťovny?

Tuzemský pojistný trh se doposud vyznačoval nízkými sazbami. Levné pojištění se ale postupně stává minulostí, neboť výše půjdou především sazby povinného ručení, zatímco ceny stále... celý článek

Pojištění pro vaše dítě

20. 2. 2002 | Jan Heřman

Pojištění pro vaše dítě

Cílem každého pojištění by především mělo být zabezpečit sebe a své blízké proti nepředvídatelným událostem. Nejinak je tomu v případě dětského životního pojištění. V současné době... celý článek

Jak se pojistit na zimní dovolenou

18. 2. 2002 | Tomáš Skřivánek

Jak se pojistit na zimní dovolenou

Když si na sjezdovce nebo na náledí ve městě zlomíte nohu, zajdete k lékaři a dostanete sádru. Za prohlídku, rentgen a sádru neplatíte nic, veškeré náklady za vás hradí pojišťovna.... celý článek

Partners Financial Services