Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pojišťovny: konec dealerů

Pojišťovny: konec dealerů
Pojišťovací agenti byli ve dvacátém století vděčným námětem vtipů a pošklebků, symbolem vypočítavosti a nekvalitní služby. Tito lidé klientům vždy radili uzavřít ty pojistky, ze kterých měli největší provize a nikdy příliš nehleděli na skutečné potřeby klienta. Přichází jejich konec?

V únoru minulého roku britská pojišťovna Prudential oznámila, že do konce roku 2002 ukončí prodej pojistek prostřednictvím vlastních prodejců, kteří v minulosti v Británii zajišťovali 13 procent tržeb. Místo toho se společnost soustředí na prodej prostřednictvím telefonu, direct mailu a internetu a ponechá si pouze 250 agentů pro obsluhu nejvýznamnějších zákazníků. Pro jednodušší definování potřeb klientů Prudential nabídne telefonní a online kontrolu finančního zdraví, a to za podpory informačního a poradenského telefonního centra. Po Prudential s podobnými kroky přišly také další pojišťovny, například Britannic a Sun Life Financial of Canada.

Novými formami distribuce ale nejsou jen přímé kanály jako telefon nebo internet. Ty jsou vhodné jen pro několik druhů pojištění, především pro pojištění majetku, cestovní pojištění a povinné ručení, zatímco u sofistikovanějších produktů je lidský faktor nezastupitelný. V distribuci pojistek se proto budou stále silněji angažovat banky. Kombinovaný produkt – bankopojištění – se stal zaklínadlem vyšších zisků pro nové majitele všech tuzemských bank. V praxi nejdále pokročila eBanka (profil, názory) vlastněná kdysi monopolní Českou pojišťovnou (profil, názory). Ovšem i velké banky - ČSOB (profil, názory), Komerční banka (profil, názory) i Česká spořitelna (profil, názory) - usilovně pracují na lepší integraci prodeje pojištění (především životního) do svých pobočkových sítí.

Hlavním cílem je samozřejmě integrace různých finančních služeb tak, aby se o klienta plně postarala jediná finanční skupina. Česká pojišťovna zatím v produktové řadě ČP Finance ve spolupráci s eBankou svým klientům nabídla ČP kreditní kartu, ČP spoření a ČP úvěrovou kartu. "Málo likvidní životní pojistku je ideální kombinovat s úvěrem, proto našim klientům ke kapitálovému životnímu pojištění nabízíme kreditní kartu," představuje klíčový bankopojišťovací produkt České pojišťovny Pavel Prokop, poradce předsedy představenstva České pojišťovny. V tomto roce tuzemská pojišťovací jednička plánuje zapojit do společných produktových balíčků ještě svoji investiční společnost ČP Invest (profil, názory).

Podobná propojení budou podle Rogera Gascoigneho z poradenské společnosti KPMG již brzy běžná: "Vazby mezi bankami, investičními společnostmi a pojišťovnami v rámci finančních skupin či strategických aliancí budou každopádně velmi těsné," očekává. Dobrou zprávou je, že klient na aliancích jednoznačně vydělá: propojením životních pojistek s podílovými fondy a bankovními produkty totiž nevznikne kočkopes, ale skutečně "sexy" finanční produkty padnoucí na míru každému.

Vše důležité o pojišťovnách najdete v sekci Pojišťovnictví. Pokud byste si chtěli nějakou pojistku pořídit, můžete si online uzavřít cestovní pojištění, životní pojištění a povinné ručení.

Jaký názor máte na prodejce pojištění vy? Uzavíráte pojistky na pobočkách nebo máte raději návštěvu prodejce u vás doma? Podělte se s námi o své názory!

Psáno pro The Prague Tribune

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-4
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 3. 2002 7:14, Finanční poradce

Pokud chcete vyprovokovat debatu na téma "finanční poradci versus provize", tak to beru. Jinak ten článek je o ničem.

Reagovat

 

+9
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 3. 2002 14:11

Bylo by zajímavé vědět, kolik kreditních karet ČP získala. Domnívám se, že je to promile z kmene. Úrok je příliš vysoký a zdejší trh na kreditní karty není zralý.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

4. 4. 2002 | 22:27 | Acer

Ono ale má také své výhody dělat likvidátora, že? :-) více

27. 3. 2002 | 14:00 | ottmar

V době moderních komunikačních prostředků se význam pojišťovacích agentů podle mého názoru snižuje. více

26. 3. 2002 | 23:50 | Bobesnext

Pokud máte na mysli zvláště některé pojišťováky z ČP, pak máte nepochybně pravdu více

25. 3. 2002 | 13:54

Určitě máte pravdu o osobním kontaktu s klientem, ten je asi důležitý.Ale už nemáte pravdu v tom, že obchodník vždy poradí dobře.Poradí vždy dobře pro sebe a své provize a ani nemůže poradit dobře, poněvadž obchodník, jako...více

23. 3. 2002 | 23:26

Ulevilo se vám...? více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Technická úroková míra, LIBID, Autarkie, účastnické fondy, jan sedláček, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, železná ruda, stagnace ceny, zdeněk rudolský, GEnius Gratis, Luboš Smrčka, délka fixace, úsporná opatření, zaplo finance, Neograph, blankoindosament

4L07584, 3AE0651, 4L07584, 9S21140, SH0A0004

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK