Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

O prezentaci, která je OK

| 23. 11. 2001 | 5 komentářů
O prezentaci, která je OK
Hodnocení www prezentací finančních institucí se dostalo v posledním letošním kole do zvláštní situace. Hodnotit se totiž budou stránky finančních produktů, tzv. produktové microsites. To je ale trochu jiná práce, než na kterou jsme byli zvyklí. Přicházejí nová měřítka a jiné souvislosti. A zůstanou jen dobré weby.

www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.okkarta.cz

Zamyšlení pro tento týden:
Na internetu se dá prezentovat leccos. Zatím nejběžnějším typem www prezentací jsou firemní nebo osobní stránky. Firma XY si nechá udělat web, ve kterém se dočteme něco o jejím původu, nabídce, referencích a kontaktech. Všichni tak nějak tušíme, co bychom od takové formy firemní prezentace chtěli nebo měli očekávat a známe už jistá měřítka. Na scénu však přicházejí také tzv. produktové stránky, nebo chcete-li, produktové microsites. Majkrosajty nemusí být malé rozsahem sdělovaných informací, nemusí mít permanentní platnost, mohou žít jen v rámci produktové reklamní nebo promo kampaně a se změnou výrobního programu mohou odumřít. Takže se pomalu dostáváme do situace, kdy firma Vomáčka vyrábějící buřty bude mít svou firemní prezentaci vomacka.cz a taky produktovou stránku s doménou třeba burtyscibuli.com. Má ale naše internetová veřejnost (alespoň ta odborná) ujasněn názor na takové typy prezentací? Mají být usedlejší než ty firemní? Mají být barevnější? Mají obsahovat víc nebo méně informací? Mají být propagovány samostatně nebo jen jako "přívěsek" těch stránek "mateřských"? Prostě, víme, co od nich můžeme chtít a očekávat?

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 2 Marketingová rovina: 1 Informační rovina: 1- Grafická rovina: 1- Jazyková rovina: 1- Navigační rovina: 2 Technická rovina: 1



Kreativní rovina:
Homepage hodnocené prezentace produktu OK KARTA není příliš tradiční. Hurá, říkám si. Neznamená to ale, že je kdovíjak objevná. Uspořádání navigačních i čistě vizuálních prvků je poměrně účelné. Středová část homepage je vyhrazena pro navigaci, struktura menu je částečně prvoplánová, zčásti nechává jakoby nahlédnout do tematických celků podsekcí. Zajímavá kombinace. V levé části je umístěn dominantní grafický motiv. Jen náhodou jsem při opětovném načítání homepage zjistil, že tento vizuál krásných žen se mění spolu se sloganem v motiv jiný. No, že bych z těch motivů byl kdovíjak odvázaný, to tedy nejsem. Ale nespílám tvůrcům, protože takové motivy ve své podstatě na prezentaci takového produktu, jako je úvěrová nákupní karta, patří. Za docela kreativní hodnotím ztvárnění a netradiční rozložení trojitého banneru-nebanneru v pravé části úvodní stránky. Dlouho jsem zůstával na pochybách, jestli je to vtipně řešená druhotná navigační soustava nebo jen běžná forma advertisementu. Ani jedno, ani druhé. Nová okna s aktuálními nabídkami a možnostmi využití tohoto platebního instrumentu. Co se mi na úvodní stránce líbí ze všeho nejvíc, je dynamické ovládací menu. Něco se děje, něco se hýbe, a to mám rád. Jsem prostě jednoduchý člověk.

Výsledná známka (jako ve škole): 2



Marketingová rovina:
Komunikační strategie je podle mého názoru postavená na dvou jasných základech. Za prvé - dát lidem chtěné/potřebné informace pokud možno logicky, jasně a srozumitelně. Jde se tedy cestou vysvětlování, co je to produkt OK karta, jak jej získat a co s ním, když už ho máte doma. Samo o sobě by tohle možná stačilo, ale pro leták nebo firemní brožuru. Tady si tvůrci ale uvědomili možnosti internetu a připravili pro uživatele širokou škálu on-line služeb. Takže druhý cíl – využít možností internetu a přinést podstatnou část produktu co nejblíže k zákazníkovi. Začíná to možností otázat se na téma, které vás zajímá, pokračovat pak můžete žádostí o OK kartu (tato služba je nejen pohodlná, ale dokonce levnější oproti uzavření smlouvy v obchodě). Dále je vám nabídnuta on-line kontrola stavu vaší žádosti. A pokud máte pocit, že už se nic lepšího nedá nabídnout, tak vězte, že je připravena ještě služba zjištění zůstatku na OK kartě a dokonce ještě výběr místa nákupu podle zadaného sortimentu zboží, to abyste nezabloudili, až půjdete OK kartu prakticky využít. Mapka ČR umožňuje vyhledávání podle PSČ, hledané informace obsahují adresu, telefonní kontakt, internetové stránky. Přímo ze stránek prezentace si můžete vytisknout formulář "Potvrzení o výši příjmu", což je věc také užitečná. Kdyby to šlo, dal bych jedničku s hvězdičkou.

Výsledná známka: 1



Informační rovina:
Sdělovaných informací je podle mého názoru víc než dost, navíc jsou poměrně přehledně a jasně stavěny do logických celků. Jsou opravdu dobře napsány pro běžného uživatele, vše je podrobně vysvětleno, jako laik nejsem zahlcen odbornými termíny. Zdá se mi, že texty byly vytvořeny se znalostí internetového prostředí, s přihlédnutím ke specifičnosti tohoto média a k širokému spektru cílových skupin zákazníků a klientů. Co mi chybí, je víc otázek a odpovědí v sekci Nejčastější otázky.

Výsledná známka: 1-



Grafická rovina:
Na homepage v hlavním menu jsou texty jednotlivých položek nalepeny zbytečně blízko na sobě. Tato drobná kosmetická vada vynikne hlavně v okamžiku, když si vybíráte v menu a objeví se okolo žlutý rámeček. Vizuální motiv na úvodní stránce je možná příliš dominantní. V podsekcích by mohlo být víc grafiky. Zní to malicherně, co říkáte? Možná by bylo přínosnější položit si otázku: je grafika dostatečně poutavá či lákavá pro cílovou skupinu, pro jejíž vkus byla vytvořena? V tomto případě se domnívám, že hlavní požadavky, které jsou na grafiku kladeny, splňuje.

Výsledná známka: 1-



Jazyková rovina:
V sekcích, do kterých se dostanete po kliknutí na některý ze tří bannerů (na homepage jsou umístěny v levém framu, v rámci podsekcí jsou v dolní části obrazovky), je užito jiných stylistických rovin. Texty jsou příjemnou komunikací s lehkým podbízivým tónem. Tak si čtu a přemýšlím, že půjdu nakupovat. Tyto textové struktury vzešly podle mého názoru z jiné tvůrčí dílny a jsou možná ještě lépe stylizovány, než ty základní z hlavních informačních struktur prezentace.

Pokud se ptáte na případné chyby nebo nejasnosti, musím přiznat, že už dlouho se mi (bohužel) nestalo, že žádné nenajdu ani po pečlivějším zkoumání. Tak jsem nepolevil, zatnul zuby a hledal dál. Objevil jsem nakonec jednohláskové předložky a spojky na konci řádku a jednou chyběla mezera v datumu. Když už jsem si myslel, že budu muset smeknout pomyslnou pokrývku hlavy, padla mi do oka tato formulace: "udělejte si radost sami sobě" (OK tip). A to nejlepší nakonec. V sekci Kde nakoupit/mapa ČR/vyhledávání podle PSČ na vás v případě, že v dané obci neexistuje smluvní partner pro přijetí OK karty, vybafne tento jazykový klenot: "Pro danné klíčové slovo nebyly nalezeny žádné záznamy".

Výsledná známka: 1-



Navigační rovina:
Navigace je vyřešena již zmíněným, jakýmsi hromadným menu na homepage, v rámci podsekcí potom velice klasicky levou navigační lištou. Z některých podsekcí se uživatel dostane zpět poměrně lehce, to když je mu nabídnuta navigace Zpět na hlavní menu. Je mi záhadou, proč tato možnost pohybu v rámci informačních struktur v některých sekcích chybí. Že by se na ni zapomnělo? Nebo je v tom nějaký skrytý záměr? Vizuál OK karty, který najdete v každé sekci v horní části obrazovky, slouží jako permanentní cesta zpět na homepage. Myslím, že by se rozhodně hodila nějaká forma druhotné navigace, něco, co by usnadnilo nebo alespoň zpříjemnilo cestu klienta za informacemi či službami.

Výsledná známka: 2



Technická rovina:

Výsledná známka: 1



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • velmi dobře optimalizováno pro různé prohlížeče a platformy
  • správné používaní uvozovek v parametrech tagů a alt textů
  • použití meta tagů pro vyhledávací roboty
  • solidní fulltextové vyhledávání
  • u internetových služeb použití SSL certifikátu od důvěryhodné autority (VeriSign)
(-)
  • používání zastaralých tagů, které mají být nahrazeny kaskádovými styly
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • nebylo využito
(-)
  • definice vzhledu přímo, namísto použití kaskádových stylů
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • interaktivní mapa obchodů "Kde nakoupit?"
  • Flash menu včetně HTML ekvivalentu
  • online kontrola stavu žádosti, zůstatku a autorizace nákupu
  • online pořízení O.K. karty s propracovanou nápovědou (DHTML) a kontrolou údajů i na klientské straně
  • Flash demo pořízení O.K. karty online
(-)
  • nejsou


Závěr:
Stránky dnes hodnocené považuji za velmi zdařilou produktovou microsite, která podle mého názoru oslovuje takřka optimálním způsobem určené cílové segmenty. Vyžita je široká škála on-line služeb, sdělované informace jsou podávány uceleně a práce textařů je, myslím, na profesionální úrovni. Velká míra komfortu a přátelské prostředí. Je to dobrá, možná velmi dobrá prezentace.


Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB PBo PD DG VI PJ PN JR KU PV průměr
informační hodnota 2 - 2 2,5 - - 1,5 1,5 2 - 1,92
grafika 2 - 1,5 3 - - 1,5 1,5 2 - 1,92
celkový dojem 4 - 1,5 2,5 - - 1,5 1,5 2 - 2,17
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; PBo - Petr Borovský, Run Interactive; PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; DG - David Gladiš, Ami Communications; VI - Vladimír Iliev, iStrategie.cz; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; JR - Jan Rosenauer, Český rozhlas; KU - Klára Ujčíková, Aliatel; PV - Petr Vyhnálek, Globus
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.
---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Pokud jste navštívili stránky OK Karty (profil, názory) - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-29
Ano
Ne

Diskuze

26. 11. 2001 | 7:26 | Martina Hassmanova

Porotce je od slova porota. Pokud je hlavni hodnotitel take porodcem, pomaha na svet docela zajimavym postrehum. Kupte si k svatku Pravidla ceskeho pravopisu. :-)) více

23. 11. 2001 | 21:49

No zase tak extra-super to není, normální standardní web. S čím naprosto nesouhlasím je hodnocení za navigaci. To, že chybí sekundární navigace, je dnes stejně neodpustitelné jako nechráněný přenos osobních dat, za který...více

23. 11. 2001 | 11:16 | TGP

Možníá by to chtělo trochu lepší simulaci toho, kolik mě vlastně karta stojí. Ale to by byli tak trochu proti sobě, že? více

23. 11. 2001 | 11:00 | urubkova

Je to hezké, líbí se mi to provázání s online shopy, kde berou OK kartu. Člověk si hned říká, proč to nezkusit. :-) více

23. 11. 2001 | 10:17 | TGP

Souhasím, ten web je hezký. Možná proto, že je poměrně čerstvě dělaný a není to jenom předělávka něčeho staršího, jako je tomu u bank a pojišťoven. více

Oblíbená témata

banky, banner, certifikát, certifikáty, články, daň, Daně, definice, finanční, firma, flash, forma, formulář, grafika, hodnocení, hodnota, hodnoty, hvězdička, hvězdičky, chyby, informace, instituce, instrumenty, Internet, investiční, Investiční společnosti, kampaň, karta, karty, klienti, kód, kombinace, komentář, komentáře, komfort, komunikace, kontakt, kontakty, kontrola, kontroly, laik, Lin, malus, mapa, marketing, mateřská, média, měna, Měny, mobilní telefon, mobilní telefony, Moje banka, nabídky, náhoda, nákup, nalezení, navigace, nové, obec, Obchod, obor, obory, odpověď, odpovědi, odvětví, OK, OK Karta, on-line, otázky, parametr, parametry, partner, Peníze.CZ, Pioneer, platnost, pohyb, porota, porotce, porotci, potvrzení, Povinné ručení, požadavek, požadavky, práce, prezentace, prodej, prodeje, produkt, produkty, program, programy, prohlížeče, prostředí, průměr, příjem, příjmy, rady, rozsah, ručení, ředitel, seznam, SIPO, situace, služby, smlouva, smlouvy, spořitelna, Spořitelny, stav, Stavební spořitelna, Stavební spořitelny, stavět, strategie, struktura, škola, školy, technologie, telefon, termín, údaje, uspořádání, Uvěrová karta, Uzavření smlouvy, uzavřený, uživatel, Uživatelé, vada, velké, veřejnost, výběr, výsledek, Web, zákazník, základ, zboží, zkušenost, zkušenosti, změna, změny, znalost, znalosti, známka, známky, zuby, zůstatek, žádost, ženy

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Poměr důchodu ke mzdě, Úrokové riziko, Průměrný produkt výrobního faktoru, lukáš kovanda, zákon o elektronické evidenci tržeb, česká spořitelna, petr mach, start-up, mastercard world, certifikace, řidič z povolání, UniCredit Dow Jones, výdaje státu, Essox, příspěvek na provoz motorového vozidla, terminály, dopis investorům, feudalismus

3AK6239, 7A00010, 2SP0010, 6S52775, 6S75383

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK