Otázka dne | František Mašek | 21. 9. 2010 | 1 komentář
České dráhy začaly vyplácet peníze za zpoždění vlaků. Zatím se to však pohříchu týká jen Pendolina a některých dalších vybraných mezinárodních vlaků. Víte, kolik zaplatí dráhy za půlhodinové zpoždění Pendolina, které způsobily? Tipněte si a dozvíte se daleko více!
Co se děje | Ondřej Tůma | 30. 8. 2011 | 16 komentářů
Cesta z exotické dovolené jako zlý sen – vyprávět o tom můžou čeští turisté, jimž byl zrušen let z Madagaskaru a jejich letecký dopravce a později i zprostředkující společnost je nechali na holičkách. Vrácení peněz za nevyužité letenky se marně domáhají i po více než čtyřech měsících od návratu.
Komiks | redakce Peníze.CZ | 10. 8. 2014
Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!
Co se děje | Jiří Lojda | 11. 8. 2014 | 1 komentář
Dvacet let vyhlížíme lepší časy, kdy se na dráze budeme moci spolehnout, že pojedeme v čistém voze, ve kterém bude všechno fungovat, jak má, a že dojedeme včas. A pokud to z nějakého důvodu neklapne, dopravce nás bude hledět odškodnit, protože jsme nedostali, co jsme si zaplatili. Můžeme vyhlížet dál: zákonodárci o pět let prodloužili výjimku, která nás vzdaluje civilizovanějším krajům.
Jak na to | Petra Dlouhá | 31. 5. 2016 | 2 komentáře
Zruší vám let nebo se letadlo odlepí se země s pořádným zpožděním. Na jaké odškodné a péči ze strany letecké společnosti máte nárok? Odpovědi na příštích řádcích.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 15 komentářů
Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?
Když se řekne | Petra Dlouhá | 28. 6. 2017 | 2 komentáře
Když se váš let opozdí, když ho zruší nebo vás nepustí na palubu, aniž jste to zavinili, máte právo na odškodné. A ne malé.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 3. 9. 2017 | 9 komentářů
Státní železniční dopravce reaguje i na novou autobusovou konkurenci. Po letech příprav během září zjednoduší vracení nebo výměnu jízdenek. Rozšíří bezplatnou wi-fi na řadě dalších spojů a přidá nabídku občerstvení. Chce také zatraktivnit první třídu, v ceně nabídne i denní tisk. Současně ale dráhy omezí možnost vrátit jízdenku nevyužitou kvůli zpožděnému odjezdu.
Když se řekne | Monika Veselíková | 23. 8. 2018 | 2 komentáře
Kdy má cestující nárok na odškodné za zpoždění vlaku nebo rozbitou klimatizaci? Kolik dělá a jak o něj požádat? Peníze.cz přináší přehled podmínek jednotlivých dopravců.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 4. 2019
Státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) spustila nové internetové stránky. Mají být modernější a především více „zákaznicky orientované“ než ty předchozí.
Aktuality | Petr Kučera | 12. 6. 2019
Správa železniční dopravní cesty zveřejnila návrh jízdního řádu pro období od 15. prosince 2019 do 12. prosince 2020.
Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?
Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019
Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Jak na to | dTest | 15. 7. 2022
Kvůli velkému zájmu o cestování stále častěji dochází ke zpožděním letů či k jejich rušení. Na vině je nedostatek zaměstnanců na letištích, způsobený masivním propouštěním během pandemie covid-19. Jak se má cestující vyhnout problémům a v jakém případě má nárok na kompenzaci?
Co se děje | Jana Divinová | 28. 7. 2022 | 4 komentáře
Evropská letiště nemají dost personálu. Cestující tráví hodiny ve frontách na odbavení, i tak ale často zmeškají let. A nikdo neví, po kom žádat odškodnění za zkaženou dovolenou nebo zrušené obchodní schůzky.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 11. 2022
Cestující, kteří si koupili jízdenku Českých drah elektronicky a jejich spoj má větší než hodinové zpoždění, nově dostanou odškodnění automaticky. O vrácení peněz už tedy nemusí žádat.
Co se děje | Jana Divinová | 8. 6. 2023
Ucpaná letiště, zpoždění, rušení letů... Loňská dovolená přinesla nechtěná dobrodružství. A taky nejasnosti, kdo může za zmeškané letadlo, i když jste přišli s pětihodinovým předstihem. Letošní přípravy na léto jsou prý důkladnější. Ale cestujících bude mnohem víc.