Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit

Ondřej Tůma | rubrika: Co se děje | 30. 8. 2011 | 16 komentářů
Cesta z exotické dovolené jako zlý sen – vyprávět o tom můžou čeští turisté, jimž byl zrušen let z Madagaskaru a jejich letecký dopravce a později i zprostředkující společnost je nechali na holičkách. Vrácení peněz za nevyužité letenky se marně domáhají i po více než čtyřech měsících od návratu.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 8. 2011 16:51, marvan

Přijde mi, že tu lidi začínají přicházet s "konspiračními teoriemi" o tom, jak je vlastně ten turista hloupej, že si za to může sám a podobně. Nevím, proč někoho napadá hned tahle věc, každopádně když ten článek napsali, tak byl asi ten turista důvěryhodnej. Když mu navíc nebyl Pelikantravel schopnej říct, jak má postupovat, tak všechno musel řešit dost komplikovaně. Zase tu je ta naše klasická závist, když už měl někdo dost peněz na to letět na Madagascar, tak je fajn, že se mu to podělalo, a on se blbec ještě domáhá svojich práv. Takový názory vážně nechápu!

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 8. 2011 12:39, Jan T.

Já osobně bych se letět s Air Madagascar bál. Jen jednou jsem zažil na vlastní kůži zrušení letu a to bylo v Německu s Lufthansou a veškerý servis fungoval skvěle. Navíc mi přišlo, že cestující věděli, na co mají právo. To by bylo v Čechách asi jiné. Turista z článku to vyřešil dobře. Pokud by měl problémy třeba v práci, tak nemá cenu čekat další den na letadlo, které mu navíc podle všeho nenabídli. Jen jsou pak nepříjemné ty právní tahanice, navíc s takovouhle společností.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 16 komentářů)

13. 1. 2016 18:48 | Krista

S Pelikanem už nikdy nikam. Nejhorší zprostředkování letenek, děkuji ale jednou jsem jejich služby využila a teď už nikdy více. Nebyli schopni nijak pomoc,žádná flexibilita na zablokování letenky čekáte přes hodinu kdy vám dobré ceny utečou ani nemknete pak už vám nabízejí jen drahé spoje. No nikdy nikomu nedoporučuji!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2015 1:32 | aja

ZDRAVIM VSECHNY, CHTELA BYCH SE PODELIT O SVOJI ZKUSENOST SE SERVEREM PELIKAN.CZ. JSEM Z TOHO TAK OTRAVENA, ZE JSEM SI REKLA, ZE TUTO ZKUSENOST SI NENECHAM PRO SEBE. V LETE JSEM ODCESTOVALA DO USA(KOUPILA JSEM SI LETENKU U PELIKANA) S TIM, ZE JSEM SI PREBOOKOVAVALA ZPATECNI LET NA ZAZSI TERMIN. DOPLACELA JSEM CCA 6 TIS. ZA ZMENU TERMINU (COZ JSEM VEDELA A CHAPU TO). POTOM CO MI JSEM SI VYBRALA DATUM LETU ASI Z PETI MOZNYCH KOLEM DATUMU, KTERY JSEM SI SAMA ZADALA. DATUM MI BYL DVAKRAT ZMENEN S TIM, ZE JE TERMIN ZRUSEN LET. SPOLECNOSTI, COZ MI PRIJDE VELICE NEPROFESIONAALNI(JA VIM, ZE PELIKAN ZA TO KONKRETNE NEMUZE, ALE KDYZ SI BEROU PENIZE Z PRODEJE, STORNO POPLATEK MAJI NAVYSENY O POLATEK PRIMO JIM A ZASTUPUJI JE, TAK BOHUZEL JE TO JEJICH ZODPOVEDNOST). TRETI ZMENE PRISLA TED PO DALSICH DVOU MESICICH MI BYLO OZNAMENO, ZE OPET BYL LET ZRUSEN A PRESUNUT. S TIM JSEM PSALA NA PELIKAN.CZ JAK TO TEDA JE, TAK SE MI OZVALI AZ PO TYDNU, POTOM CO JSEM JIM PSALA DRUHY E-MAIL. NAHLED NA ZMENENY DATUMU MI PRISEL ASI CCA V TOMTO FORMATU: 1204PAVELNOVAK5799 1648 NY C254 (TO JSEM SI VYMYSLELA, ALE TAK NEJAK TO VYPADA). TAKZE SHRNUTO PODTRZENO: JAK MAJI PENIZE ZA LETENKU, TAK UZ JE MOC NEZAJIMATE A SICE SE OMLOUVAJI ALE TO ZE ME LETENKA PRISLA CCA NA 22 TIS A MAM ZA TO TAKOVE JEDNANI?????!!!!!! PELIKAN UZ NIKDY VIC!!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 10:11 | Jenda

Až budete vědět, jak turista s reklamací dopadl, tak to určitě k článku připište. Jestliže mu řekli, že je let zrušený a že má reklamaci řešit v Praze u společnosti, u které letenky nakoupil, tak by to tak asi řešila většina z nás ne? Předpokládám, že jestli do letadla nenastoupí 300 pasažérů a boing nikam neodletí, tak to letecký dopravce těžko nějak zapře. Je pravda, že se měl možná shánět po nějakém potvrzení, ale stejně. Na kompenzaci ceny letenky má rozhodně nárok.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 7:57

Spíš bych čekal, že pán byl po nočním čekání rád, že se mu vůbec podařilo sehnat letadlo zpět do Paříže. A že by mohl vymáhat nějakou náhradu ho napadlo až doma.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2011 17:27 | VlaM

Já nechápu jednu zásadní věc. Pokud se zruší let, tak i zcela nezkušený cestovatel musí přijít na to, že o tom zrušeném letu má chtít od letecké společnosti nějaký papír s potvrzením, na něž by mu vyplatili peníze (pokud mu už nenabídlnou náhradní řešení. Na ten papír měl právo a měl ho chtít i za tu cenu, že v místě udělá nějaký kravál. Jestli si pan cestovatel všechno řešil jen ústně (tedy bez jakéhokoliv listinného důkazu) a jen tak beze všeho odletěl jiným spojem, tak se nemůže divit, že mu nikdo nic nedá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 8. 2011 16:51 | marvan

Přijde mi, že tu lidi začínají přicházet s "konspiračními teoriemi" o tom, jak je vlastně ten turista hloupej, že si za to může sám a podobně. Nevím, proč někoho napadá hned tahle věc, každopádně když ten článek napsali, tak byl asi ten turista důvěryhodnej. Když mu navíc nebyl Pelikantravel schopnej říct, jak má postupovat, tak všechno musel řešit dost komplikovaně. Zase tu je ta naše klasická závist, když už měl někdo dost peněz na to letět na Madagascar, tak je fajn, že se mu to podělalo, a on se blbec ještě domáhá svojich práv. Takový názory vážně nechápu!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 8. 2011 13:45

:-) Je těžko soudit, píšete. A přece to děláte, jak se mi zdá. To je celé.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2011 13:10

Nenabízel jsem žádný "střízlivý pohled", ale možné vysvětlení. Je obecně známo, že Francouzi neradi mluví jinak než francouzsky, a pokud byl pán po šesti hodinách čekání (celkem očekávatelně) podrážděný a nekomunikativní, tak vcelku věřím, že se mu to vysvětlit nepodařilo. Je ťěžké teď soudit, jak to bylo, když nemáme víc informací, jestli byl zaprděný zaměstnanec Air Madagascar nebo váš náhradní orangutan.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2011 11:03

Se dvěma zdravýma rukama a kusem papíru bych v takové situaci dokázal nabídnout nocleh a náhradní let i orangutanovi – a pochopil by to. Jestli ten váš „střízlivý pohled“ není spíš zaprděnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2011 10:00

Slyšíme to jen z pohledu turisty, ale možná to bylo trochu jinak. Třeba to mohlo být také tak, že si někdo koupil letenky od pochybných aerolinek a ještě třeba nebyl schopen se vůbec domluvit francouzsky. Z vysvětlení zaměstnance porozuměl jen "cancelled" a kromě toho byl rozzuřený šestihodinovým čekáním a odmítal komunikovat, takže se pracovníkovi na přepážce ani nepodařilo náhradní let mu nabídnout. Nebo mu ho nabízel, ale klient mu prostě nerozuměl. A pak se z Prahy zpětně rozčiluje.
Pokud to bylo opravdu nějak takhle, tak myslím, že pán musel od začátku počítat s určitou rizikovostí cesty a pokud se mu to vrátilo jen na zvýšených finančních nákladech, tak může být ještě hodně rád. Osobně si nemyslím, že by měl mít na cokoliv dalšího nárok.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2011 16:45 | jezevec

Na první pohled si to pan cestovatel skutečně zavařil poněkud sám. Zbrkle si koupil druhé letenky, odletěl na vlastní náklady způsobem který si zajistil sám - a pak vymáhá domnělou škodu, která je ale kompenzací za náklady, které nebyly možná vynaloženy účelně a nezbytně. Správně měl čekat a domáhat se služeb které si zaplatil, evt dodatečných služeb typu zajištění stravování a ubytování, případně ex-post újmy za čas a další problémy. Tohle je jako kdyby si cestovatel se xxxudentagency kterému nejel autobus odjel taxíkem a paxe divil že mu to poskytovatel nechtěl proplatit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2011 12:39 | Jan T.

Já osobně bych se letět s Air Madagascar bál. Jen jednou jsem zažil na vlastní kůži zrušení letu a to bylo v Německu s Lufthansou a veškerý servis fungoval skvěle. Navíc mi přišlo, že cestující věděli, na co mají právo. To by bylo v Čechách asi jiné. Turista z článku to vyřešil dobře. Pokud by měl problémy třeba v práci, tak nemá cenu čekat další den na letadlo, které mu navíc podle všeho nenabídli. Jen jsou pak nepříjemné ty právní tahanice, navíc s takovouhle společností.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2011 10:16 | anthony

o tom black listu jsem také někde četl, ale bylo tam uvedeno, že v Evropě můžou létat jen některé stroje téhle společnosti, každopádně ani to není moc uklidňující, když víte, že si ta společnost s jinými letadly létá někde v africe a může to kdykoli spadnout
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2011 10:03 | chk

pokud nemaji povoleni litat v EU, proc litaj z Parize jak je uvedeno v clanku?:))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2011 9:39 | libor

air madagascar bude asi dost nuzná společnost, mám pocit, že se nacházejí na nějakém blacklistu aerolinek, co sestavuje EU, takže obecně bude lepší se jim vyhýbat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2011 9:15 | Markéta

Co by taky člověk chtěl od Air MAdagascar :-O Myslím si, že ani nemají povolení létat v Evropě. Každá sranda něco stojí a podobná exotická dovolená na vlastní pěst může mít takovéhle vedlejší účinky. Samozřejmě to těm turistům nepřeji a chápu, že to jistě nebylo vůbec nic příjemného. Jen se podle mě zvyšuje riziko, že k něčemu takovému dojde. Proto s rodinou raději moc neexperimentujeme a spíše vyhledáváme na evropské cíle.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

Třicet let, které uběhly od revoluce, nezvou jen k ohlédnutí za událostmi Listopadu, ale...více

Alternativy pro všechny s periodou

Alternativy pro všechny s periodou

Trh s menstruačními pomůckami rozrostl. Do středního proudu se dostaly i alternativy,...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Kolonoskopie čeká opravdu mnoho z vás. Už jenom proto, že od padesáti pěti let nabízí...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Kalvoda

advokát a exministr

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Jan Kalvoda
ÚSPĚŠNOST
55,56 %

z 36 duelů
×
Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
73,17 %

z 41 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.