Revoluce u Českých drah? Jízdenku vrátíte snadněji. Přibude wi-fi a výhody v první třídě

Petr Kučera | rubrika: Aktuálně.cz | 3. 9. 2017 | 9 komentářů
Státní železniční dopravce reaguje i na novou autobusovou konkurenci. Po letech příprav během září zjednoduší vracení nebo výměnu jízdenek. Rozšíří bezplatnou wi-fi na řadě dalších spojů a přidá nabídku občerstvení. Chce také zatraktivnit první třídu, v ceně nabídne i denní tisk. Současně ale dráhy omezí možnost vrátit jízdenku nevyužitou kvůli zpožděnému odjezdu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 9. 2017 6:32, Laďa H.

Jak mohi dopredu vědět, že (ne)stihnu spoj v přestupní stanici, pokud tam mam na přípoj čas stejný nebo kratší nežje zpoždění. Pak mi vrátí peníze průvodčí? Ale který, když bude přípoj pryč.
A 1. třída? Velmi drahý příplatek za nic, resp. za pokus o luxus, který se nekoná. (Aspoň v běžných rychlících.) Že by to vylepšilo rodáváni Blesku zdarma - pochybuji.

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 9 komentářů)

4. 9. 2017 13:20 | jezevec

extra+1 to má leoš. třetina vagonu pro pouze 9 lidí, na celou šířku vagonu jen tři pohodlná křesla, polohovací až do lehátka. zákaz dětí a telefonování. a zpáteční lupen praha-brno s parkovištěm leoše zdarma, stojí stejnou cenu jako zaparkovat na den u čd na druhé straně dálnice.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2017 10:26 | chk

Kdepák. Bejvávalo. Málo lidí tam bylo v době, kdy přirážka byla vyšší. Dnes tam jezdí každá socka. Takže výhoda v podobě klidu už neplatí. Všichni tam žvaněj, spousta harantů a každej druhej telefonuje, protože potřebuje sdělit nepodstatné věci. Tichý oddíl a extra první třída by bodly...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2017 9:41 | Hunter

Mně naopak přijde příplatek za 1. třídu nízký (myslím že loni se snižoval - za cestu Kolín > Brno jsem k jízdence do 2. třídy příplácel asi 50 Kč, dokonce přímo ve vlaku u průvodčího a bez přirážky).
Nejsou tam lepší služby, ale zato mnohem míň lidí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2017 6:32 | Laďa H.

Jak mohi dopredu vědět, že (ne)stihnu spoj v přestupní stanici, pokud tam mam na přípoj čas stejný nebo kratší nežje zpoždění. Pak mi vrátí peníze průvodčí? Ale který, když bude přípoj pryč. A 1. třída? Velmi drahý příplatek za nic, resp. za pokus o luxus, který se nekoná. (Aspoň v běžných rychlících.) Že by to vylepšilo rodáváni Blesku zdarma - pochybuji.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 9. 2017 22:12 | Tomas

Ahoj!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 9. 2017 18:31 | Pavel

Přesně to mě napadlo také. Letos se mi stalo, že vlak měl na odjezdu 20 minut zpoždění, už jsem se loučil s přípojem a hledal alternativní spojení, a nakonec do cíle dojel o pět minut dříve. Toto ustanovení je prostě naprosto nesmyslné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 9. 2017 17:58 | MoB

Neuvěřitelné, ČD konečně začínají tušit, že mají vozy první třídy - a že kromě ceny jízdného by se měly lišit i úrovní služeb! Dnes je totiž stále koupě jízdenky do 1. třídy spíš dobrovolným darem drahám, než čímkoliv jiným (až na nečetné výjimky).
Díky bohu za konkurenci aspoň na těch pár trasách...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 9. 2017 16:19 | roman

česke drahy-největši hovada-k vuli nim mam věčně zvyšeny tlak
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 9. 2017 10:48 | Hunter

"Rozmyslet si odjezd a získat všechny peníze zpět půjde jen u vlaku, který má zpoždění aspoň 30 minut. U kratšího jen tehdy, když kvůli němu ujede navazující spoj a příjezd do cílové stanice se tak opozdí o více než 60 minut."
V tomto vidím trošku problém - vy totiž na odjezdu (třeba opožděném o 10 minut) nemůžete vědět, jestli o dvě hodiny později na přestupu (na který máte třeba 15 minut) vám ujede navazující spoj, a příjezd do cílové stanice se opozdí o více než 60 minut, nebo ne.
Na to, aby měl člověk věštecké schopnosti. Po nástupu (do prvního vlaku) už jízdenku totiž vrátit nemůžete, ale také nevíte, jestli se to zpoždění zvětší nebo zmenší.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Petr Nečas

politik

Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Nečas
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services