Reklamace

Další články na téma reklamace najdete na Finmag.cz.

Přišli jste o peníze? Co s tím?

Články | Lucie Šťastná | 8. 8. 2001

-2

Podle informací na výpisu z účtu došlo k výraznému a nečekanému úbytku peněz na vašem kontě. Při podrobnější kontrole zjistíte, že tuto situaci spáchala Vaše vlastní karta. Jak se to mohlo stát? Kde může být problém a co máte dělat, se vám pokusíme vysvětlit v dalším díle našeho seriálu o kartách.

Jak na České dráhy

Články | Jindřich Hlaváč | 27. 8. 2001 | 10 komentářů

-49

Je čas výletů a dovolených a tak se může stát, že na cestu vlakem se vydají i ti, kteří této dopravy během roku vůbec nevyužívají.

Internet na stojáka

Články | Jindřich Hlaváč | 19. 10. 2001

-6

Minulý týden byl v tuzemsku umístěn první veřejný automat pro přístup k internetu. Stojí v informačním středisku na Pražském hradě. Přesvědčil jsem se, že to ale s internetem v ulicích nebude snadné.

Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

Články | Lucie Šťastná | 15. 11. 2001

-35

V reakci na podvody s padělanými kartami vymysleli v eBance dva způsoby, jak se proti zneužití své karty bránit. Bohužel jsou však spojeny s nemalými dodatečnými náklady či s výrazným nepohodlím.

Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!

Články | redakce Peníze.CZ | 22. 11. 2001

-67

Chystáte se koupit starší automobil v bazaru? Ale prosím ... poslyšte neuvěřitelný příběh, který se stal ... V srpnu 2001 jsem si vyhlédl v autobazaru AAA AUTO PRAHA, ulice Dopraváků automobil Mitsubishi Pajero Sport v ceně 679 tisíc korun.

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001

-29

Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.

Prodloužení záruční doby se blíží

Články | Stanislav Andrejs | 29. 5. 2002

-2

Od nového roku by v České republice měl začít platit novela občanského zákoníku, která má dle vzoru Evropské unie zavést podstatně delší záruční doby, a to 24 měsíců. Bude tato novela přínosem pro běžného zákazníka?

Problematické Tricky Českého Telecomu

Články | Michal Hazi | 15. 6. 2002 | 1 komentář

+3

Telecom již čtrnáct dní nabízí zasílání SMS a e-mailů z veřejných telefonních automatů. Od začátku však tuto službu provází problémy. Některé automaty dokonce nové karty Trick odmítaly přijímat.

Lampárna: zaplatím to kartou?

Články | redakce Peníze.CZ | 25. 7. 2002

-5

Banky zdražují poplatky za výběr hotovosti z bankomatu a nutí klienty k placení kartou. Lze ale na všech obchodních místech s vyznačeným logem akceptace příslušných bankovních karet opravdu bez problémů zaplatit? Z vlastní zkušenosti vím, že určitě ne.

Účet 'skoro' zadarmo

Články | Petr Vykoukal | 12. 9. 2002

-5

Nově představená služba eBanky integrující bankovní služby do freemailu Seznamu má některé "šokující" parametry - vedení účtu je zdarma, výpis je za tři devadesát. Bližší pohled do sazebníku ale ukazuje, že i některé jiné ceny jsou šokující, tentokrát svojí velikostí. Přesto existují možnosti, ke kterým můžete tento účet využít a přitom ani tolik nezaplatit.

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

Články | Jasna Sýkorová | 14. 1. 2003

+7

Placení přes internet nebylo do letošního ledna samostatně právně ošetřeno. Nový zákon o platebním styku však stále vyvolává více otázek, než nabízí řešení. Především co se týče povinnosti bank uhradit škody při zneužití platební karty a budoucnosti mikroplatebních systémů typu I Like Q nebo Monetka.

Drahé tři týdny

Články | Petr Vykoukal | 30. 1. 2003

+13

Ztratit platební kartu je nepříjemné. A že ještě horší je o tom nějakou dobu nevědět, se přesvědčil jeden z našich čtenářů. O záchranu alespoň části šestimístné sumy, která mu stihla za tři týdny zmizet z účtu, se marně snaží již více než rok.

Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka

Články | Jiří Šedivý | 8. 6. 2005 | 1 komentář

-4

Banky uzavíraly smlouvy, rozhodovaly podle svého, kroutily hlavou v případě reklamací. Pod tíhou rozhodnutí finančního arbitra musejí ale nyní uznat, že jejich pravda není pravdou tak absolutní. Internetové bankovnictví není 100% bezpečné a banky se nesmějí realitě vyhýbat! O své peníze snad ale nadále přicházet nemůžeme.

Co když banka zamítne reklamaci výpisu?

Články | Dana Chytilová | 5. 9. 2005

+7

Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.

Státní podpora: stavební spořitelny už s připisováním neotálejí

Články | Kateřina Boušová | 3. 5. 2006

-31

Kdy vám na účet stavebního spoření přijdou zálohy státní podpory? Jak si připsání můžete zkontrolovat, když banky neposílají výpis? Jak a kdy případně reklamovat? Na jak vysokou podporu máte nárok a jak ji získat? Které stavební spořitelny jsou sdílné a které údaje o datu připisování tutlají?

O vykradených účtech Komerční banky a (ne)bezpečnosti elektronického podpisu

Články | Jiří Nápravník | 25. 8. 2006

-12

Do nedávna to vypadalo, že vykradení účtu přes internetové bankovnictví je nepravděpodobné, a pokud už k němu došlo, byla to "chyba klienta, který si účet dobře nezabezpečil". Nedávné incidenty ale představily problematiku v pravém světle. Internetové bankovnictví v podání českých bank bezpečné není. Stejně tak není bezpečný zaručený elektronický podpis.

Události uplynulého měsíce: září

Články | redakce Peníze.CZ | 6. 10. 2006

-5

Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.

Platební karty: jaká zneužití číhají a jak se jim bránit

Články | redakce Peníze.CZ | 10. 1. 2007 | 7 komentářů

+17

Víte, že podle zákona máte nárok na vrácení peněz, pokud nesouhlasíte se zaúčtovanou platbou bez přítomnosti platební karty, tedy na internetu? Jak v takovém případě postupovat? Proč se vám při platbě kartou Maestro či MasterCard může stát, že vám obchodník naúčtuje k částce nákupu i přirážku? Víte, že žádná banka nepřijala zásady ČNB k vydávání platebních karet?

Platební karty: jednoduché a účinné rady a tipy

Články | redakce Peníze.CZ | 12. 1. 2007

+2

Víte, jak probíhá platba platební kartou po technické stránce? Jak banky řeší reklamace související s platbou kartami? Proč je dobré si vzhled karty z obou stran okopírovat? Proč podpis na kartě odlišit od vašeho podpisového vzoru u banky nebo proč nenosit kartu vedle mobilního telefonu? Víte, jak si zapsat PIN, když už si jej musíte poznamenat? Toto a mnohé další prozradí poslední díl seriálu o kartách.

DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším

Cestování | Michal Pravda | 20. 6. 2007

-5

Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci mají nárok i cestující, kterým se zpozdil let, nebo jejich letadlo vůbec neodstartovalo.

ESC: Účinná pomoc při potížích s nákupem v zahraničí

Životní situace | Jan Stuchlík | 26. 6. 2007

-8

Spotřebitelé, kteří se cítí poškozeni obchodníkem z některé členské země Evropské unie, se mohou snáze domoci svých práv prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra.

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007

+11

Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.

Pozor na nákupy po telefonu

Životní situace | Táňa Chadrabová | 13. 8. 2007

+5

Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů

+112

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce cenu posudku zaplatit.

Jak se vyhnout podvodníkům v internetových aukcích

Životní situace | Táňa Chadrabová | 6. 11. 2007 | 4 komentáře

-14

Každý rok roste počet lidí, kteří nakupují v internetových aukcích. Sice tam na ně většinou čeká nižší cena než v obchodě, ale mohou se setkat s nespolehlivými prodejci. Nepříjemným překvapením se lze vyhnout dodržováním jednoduchých zásad.

Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení

Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů

-4

Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.

Hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek začíná

Banky | Věra Tůmová | 3. 12. 2007 | 8 komentářů

+20

Dny předvánočního shonu si mohou lidé zpestřit hlasováním o nejabsurdnější bankovní poplatek. Soutěž, která je rok od roku populárnější, bude mít díky nováčkovi tuzemského trhu, polské mBank, s nulovými poplatky ještě pikantnější nádech.

Rozhodnuto. Luxus za 19, sociální bydlení za 9 procent

Co se děje | Jan Pekař | 7. 12. 2007

+8

Česko nevyužije možnost, aby se i z prodeje nových velkých bytů a domů platila snížená sazba daně z přidané hodnoty. Na nové úpravě DPH ovšem mohou vydělat podnikatelé, kteří mají provozovnu v bytových domech.

Kdo vydělá na lednových slevách

Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů

+29

Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.

Bankovní doklady hned nevyhazujte, můžete je potřebovat

Jak na to | Věra Tůmová | 18. 2. 2008 | 3 komentáře

+20

Výpis z účtu dostává do schránky stále ještě většina klientů tuzemských bank. Při vyřizování na přepážce dostanou další doklad. Za pár let to je pěkná kupa. Někdo vše vyhazuje, jiný skladuje léta. Hned se jich zbavit, ale není zrovna moudré.

Stránka 1/6

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services