Aktuality | Jiří Hovorka | 3. 12. 2020
Klienti Raiffeisenbank, kteří mají účet i u jiné banky, si ho mohou nově připojit do internetového bankovnictví a získat tak přehled o zůstatku či pohybech na něm.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2020 | 3 komentáře
Banka Creditas zprovoznila novou mobilní aplikaci pro potvrzování plateb kartou na internetu, typicky při nákupu v e-shopu. Místo přepisování jednorázového SMS kódu tak klienti mohou ověřit platbu otiskem prstu, rozpoznáním obličeje či zadáním stálého hesla k aplikaci.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 9. 9. 2016 | 2 komentáře
Kdo by platil za běžný účet, když účtů zadarmo je dvanáct do tuctu? Z různých důvodů se takoví lidé najdou. A ti ostatní se kvůli záporným úrokovým sazbám, ordinovaným centrálními bankami, s účty bez poplatků možná také brzo budou muset rozloučit.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 14. 7. 2017 | 6 komentářů
Pozice bankovnictví v moderním světě se zdála neotřesitelná. Digitální revoluce ale každý den chrlí nové firmy, které tradičním bankám lezou do zelí. Začalo to PayPalem, takzvané fintech firmy ale dávno nenabízejí jen alternativní platební služby. Vyhynou bankovní dinosauři, nebo s novými konkurenty udrží krok? Anebo je prostě koupí i s jejich inovacemi?
Analýza | Jakub Sechter | 4. 3. 2020 | 12 komentářů
Už přes dva roky musí banky pustit k účtům jak konkurenci, tak nebankovní společnosti (pokud získají licenci od ČNB a samozřejmě i souhlas klienta). Místo aby se lidé přihlašovali ke každému účtu zvlášť, mohou je všechny ovládat z jediného rozhraní. Snadnější přístup k bankovním datům má podpořit i služby, které se snaží pomoci se správou osobních či firemních financí. Na konci roku 2018 získal licenci fintech Spendee – jako první nebankovní společnost v Česku. Víc než roční zkušenosti s přístupem jednotlivých bank podrobně shrnuje její spoluzakladatel Jakub Sechter.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 9. 2020 | 44 komentářů
Placení kartou na internetu má být ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo však nepoužívá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, bude to mít naopak složitější.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 10. 9. 2016 | 6 komentářů
Chcete mít přehled o svých příjmech a výdajích? Tužka a čtverečkovaný papír není zrovna řešení hodné jednadvacátého století. Jaké jsou jiné možnosti? Tabulka v excelu? Tak to bychom si nepolepšili. Ve Spendee vyvíjejí aplikaci, se kterou se správa osobních financí vyhoupne o pár úrovní výš.
Aktuality | Jiří Hovorka | 2. 12. 2020 | 34 komentářů
Česká spořitelna nově umožňuje potvrzovat platby kartou na internetu přes mobilní aplikaci George klíč. Klienti tak už nebudou muset opisovat SMS kódy, aby potvrdili své transakce v e-shopech.
Co se děje | Petr Kučera | 5. 8. 2019 | 35 komentářů
Online platby kartou mají být od poloviny září ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo ale nemá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, bude to mít složitější než doteď.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 7. 2020 | 3 komentáře
Rychlejší, jednodušší a bezpečnější platby kartou při internetových nákupech už mohou využít i klienti Komerční banky. Místo přepisování SMS stačí potvrdit platbu otiskem prstu, scanem obličeje nebo stálým kódem.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 12. 2020 | 8 komentářů
Ani klienti ČSOB už nebudou muset přepisovat SMS kódy při placení kartou na internetu, typicky v e-shopech. Od ledna jim banka nabídne ověřování přes mobilní aplikaci ČSOB Smart klíč.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 4. 12. 2020
Od Nového roku nestačí pro potvrzování plateb kartou na internetu opsat SMS. Povinné bude dvojité ověření identity. „V České spořitelně jsme se na to s předstihem připravili, už teď platby a transakce klientů chrání automatizovaná behaviorální analýza,“ říká v rozhovoru Jan Hailich, manažer pro platební řešení České spořitelny.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 11. 2019 | 7 komentářů
Čtvrtá největší banka podle počtu klientů dál vylepšuje svou mobilní aplikaci.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2019 | 8 komentářů
Nastal Den PSD2. O tom, co všechno se má změnit, jsme na webu Peníze.cz psali s předstihem, někdy i jako první. Teď ještě přinášíme přehledné shrnutí na jednom místě s odkazy na podrobnější texty.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 4. 8. 2018 | 65 komentářů
„Na internetu denně surfuje půlka republiky. Chytré telefony využívá osmdesát procent populace. Zájem lidí o digitální technologie je tu obrovský a my toho chceme využít,“ říká v rozhovoru Filip Zeman, který má v České spořitelně na starost digitální produkty a služby.
Rozhovor | Ondřej Tůma, Martin Vlnas | 24. 9. 2016 | 12 komentářů
Online směnárnu, která nabídne bezkonkurenčně lacinou výměnu peněz, připravoval Radim Krejčí s kolegy tři roky. Letos RoklenFx spustili a teď stojí před klíčovým úkolem: přesvědčit konzervativní zákazníky, aby z drahých kamenných směnáren a bank odešli za levnější směnou na internet.
Když se řekne | Monika Veselíková | 21. 9. 2017 | 3 komentáře
Bezpečnější platby na internetu, konec poplatků za platbu kartou a zpřístupnění bankovních účtů třetím stranám. Nejdůležitější změny v novém zákonu o platebním styku, který aktuálně čeká na projednání v Senátu a podpis prezidenta.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 1. 2021 | 99 komentářů
Lidem, kteří nepoužívají mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, se zkomplikovaly platby kartou na internetu.
Co se děje | František Nonnemann | 26. 6. 2023
Česko získalo pověst země, kde se licence k provozování platebních služeb dá získat snadno. Některé firmy si ji pořizují jen s úmyslem prodat ji dál. Nejčastěji do Ruska.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 30. 6. 2016 | 26 komentářů
Obchodník, který umožňuje platit kartou, za každou takovou platbu sám platí, bankám. Většinou vás tím, aspoň v Česku, nezatěžuje. Náklady do ceny rozpočte všem zákazníkům. Může je ale taky účtovat zvlášť. Zatím. Ta možnost brzy končí. Nařízení odůvodňované blahem spotřebitele je dalším pošťouchnutím k širšímu užívaní elektronických plateb. Líp sledovatelných, líp kontrolovatelných.
Aktuality | Petr Kučera | 4. 6. 2021 | 34 komentářů
Klientům Raiffeisenbank, kteří nevyužívají aplikaci RB Klíč, přestanou od 1. července chodit SMS kódy na mobilní telefon. Změna se týká potvrzování plateb kartou při online nákupu, typicky v e-shopu.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2020 | 46 komentářů
V novém ceníku, který začne platit od 1. září, se Raiffeisenbank rozhodla pro radikální krok. Zavede poplatek za „starý“ způsob potvrzování plateb v internetovém bankovnictví prostřednictvím SMS.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 16 komentářů
Klienty ČSOB, kteří ještě nepoužívají ověřovací aplikaci Smart klíč, čeká od 20. června při práci s internetovým bankovnictvím častější zadávání přihlašovacího hesla.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 9. 2019 | 49 komentářů
Unijní směrnice PSD2 se od 14. září dotkne především online plateb kartou, v některých případech i internetového bankovnictví. S jejími dopady se ale setkáme také u pokladny v klasickém obchodě.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 9. 2019 | 24 komentářů
Jednoduché přihlašování k účtu musí skončit i ve zbývajících bankách. Některé z nich ale našly způsob, jak to klientům příliš nezkomplikovat.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 8. 2023 | 1 komentář
Inovace, díky které si do elektronického bankovnictví vaší hlavní banky můžete připojit také účty od konkurence, odstartovala před pěti lety. V ČSOB, druhé největší bance podle počtu klientů, ji ale využívá tak málo lidí, že se radši soustředí na rozvoj jiných služeb.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2022
Povinný přechod na aplikaci ČSOB Smart klíč se týká jen uživatelů mobilního bankovnictví. Lidem, kteří používají internetové bankovnictví, bude banka SMS dál posílat.
Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.