Rychlejší, jednodušší a bezpečnější platby kartou při internetových nákupech už mohou využít i klienti Komerční banky. Místo přepisování SMS stačí potvrdit platbu otiskem prstu, scanem obličeje nebo stálým kódem.
„Silné ověření klienta“, které mimo jiné vyžaduje evropská směrnice PSD2, probíhá prostřednictvím aplikace KB Klíč. Tu Komerční banka nabízí už od října 2018, donedávna fungovala hlavně pro přihlášení do internetového bankovnictví a ověřování v něm zadaných příkazů.
Aplikaci KB Klíč v současné době aktivně využívá víc než 650 tisíc klientů. Dostupná je pro chytré telefony s operačním systémem Androidem 4.1 a vyšším nebo iOS od verze 9.
„KB Klíč nově umožňuje bezpečně, jednoduše a rychle potvrzovat platby kartou na internetu. Po zadání platby kartou přijde klientovi na mobilní telefon upozornění z aplikace KB Klíč. V aplikaci stačí potvrdit otiskem prstu nebo scanem obličeje (Face ID), případně zvoleným kódem, a platba je potvrzena. Detail potvrzované platby je vidět přímo v aplikaci,“ říká Monika Truchliková, která má v bance na starosti platební metody.
Aplikace KB Klíč na mobilním telefonu klienta funguje i v případě, že telefon není připojen k internetu. „Pokud bude klient v určitém e-shopu přihlášen nebo zde nakupuje opakovaně, nebude muset své platby časem potvrzovat vůbec,“ dodává Truchliková. Klienti, kteří KB Klíč nevyužívají, mohou dál ověřovat online platby prostřednictvím SMS.
Potvrzování online plateb kartou prostřednictvím aplikace spustily jako první mBank a Moneta loni na podzim. Postupně se k nim přidaly Air Bank, Equa bank, Creditas, Raiffeisenbank, Fio či Expobank, na novinku je připravena i nová aplikace UniCredit Bank.
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem