Změny v placení na internetu: SMS už nestačí

Petr Kučera | rubrika: Co se děje | 5. 8. 2019 | 35 komentářů
Online platby kartou mají být od poloviny září ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo ale nemá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, bude to mít složitější než doteď.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 8. 2019 8:02, xls

Typický euroopruz. Funkčnost aplikací od banka je sporná, rozhodně se na ně nejde spolehnout - už se mi kolikrát stalo, že jsem přes ně nezaplatil. Když mám 10+ bank, tak mít pro každou aplikaci? Jen z toho bych se zmrcnul.

Kromě toho potřebuju, aby to fungovalo vždycky a za všech okolností. Typická situace: jste v zahraničí na druhém konci světa, ukradnou vám mobil. Budete schopní na novém si aplikaci spustit tak, abyste zaplatili? Když vám v takové situaci, že musíte nejdřív na pobočku, tak je to naprosto na houby.

+48
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 8. 2019 0:10, Jiří

Konečně to někoho napadlo. To opisování kódu z SMS bylo děsně otravné. Takhle zadám platbu na internetu kartou a jednoduše potvrdím otiskem na telefonu.

-51
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 35 komentářů)

23. 12. 2019 20:29 | Jana Polčáková

A pomyslel někdo z vývojářů této aplikace, že si klient může například přivodit úraz horních končetin, nedej Bože, o ně při nehodě příjde- totéž myslím, platí i o obličeji- a potom na mobil otiskne co?? Odpověď ať si každý doplní dle vlastního uvážení. Mně osobně už začíná slavný George komplikovat platby i život. Vyjadřuji svůj subjektivní názor, nikdo není povinen s ním souhlasit. Děkuji.P.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2019 15:34 | ZSH

Já si nebudu kupovat kvůli tomuto byznysu chytrý telefon. A i kdybych si ho koupila, tak než se naučím jej používat tak, aby mi sloužil,tak nezaplatím nic. Takže platební karta mi bude od teď na 2 věci!!! Jestliže si nebudu moci vybrat ani hotovost v bankomatu,tak proč jste kartu vůbec vymýšleli??!!! A jestliže v internetovém bankovnictví mi zabrání zaplatit platbu, no tak na co to je?? !! A vy si myslíte, že otisk prstu, či tváře bude bezpečnější. Cha , cha , takhle vám kartu zneužijí ještě lépe. Vrátíme se do dob socialismu a bude nám nejlépe. To zase vymýšleli p.... v EU, co??? To si zas někdo namastí kapsu!!!!!!!!!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 9. 2019 20:13 | Kolemjdoucí

V případě, že mě někdo bude nutit nainstalovat si do telefonu nějakou bezpečnostní díru (aplikaci banky), začnu zas platit hotovostí.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 9. 2019 15:55 | mmichalll

A to nikoho nenapadlo ze je to len dalsie ziskavanie udajov a dalsia moznost ako nas dalej sledovat? Ked je hotovost aspon obcas banky nevedia kde clovek plati. Takto budu vediet uplne vsetko. Este dokonca aj biometricle udaje. A ak ich dakto hackne a ukradne a zneuzije tie uz veeeeeeeeelmi veeeeeelmi tazko niekedy zablokujete voci zneuzitiu.
Sms, pin, epin, heslo, t.c. to vsetko sa da lahko zablokovat a vymenit.
Ale odlacok prsta, scan tvare, sietnicu, vzorku hlasu... to uz nikto nezablokuke a nevymeni.
Ak sa k tomu niekto raz dostane clovek je dokonca zivota odpisany. Som zvedavy co vymyslia poti tomuto.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 8. 2019 13:35 | Maxx

Klidně opíšu kód, to není problém. Když třeba v aplikacích prohlížím, často se mi stane, že se mi při posunu prstu aplikace pod prstem spustí, jako že jsem jí chtěl koupit, v případě např. toho Face ID bych pravděpodobně měl denně alespoň jeden nechtěný nákup, pak bych to musel rušit :-(
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2019 7:01 | Jenda

Ten pocit když žádný sms kód nechodí. Jenom notifikace na potvrzení ?? v my Air. ??????
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2019 11:49 | Tomáš

Ten pocit když mi nikdy sms kódy nepřichází a můžu to potvrdit jedním kliknutím v appce. I když to taky ne jelikož používám hlavně PayPal a tam mě nic takového neobtěžuje
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2019 11:45 | Tomáš

Ten pocit když mi nikdy sms kódy nepřichází a můžu to potvrdit jedním kliknutím v appce. I když to taky ne jelikož používám hlavně PayPal a tam mě nic takového neobtěžuje
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2019 11:36 | Pavel

Sprisnovani pravidel v Evropě nechápu máme 3d secure, ten je dost bezpečný. Jen kdyby šel vynutit, to jest neumoznovat platby bez něj.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2019 9:56 | Pendejo Trafficante

Hmmm, "Lidi by to nechteli pouzivat."
Zajimave je, ze lidi zjevne chteji pouzivat treba internetove bankovnictvi Unicredit bank, kde to, co mela eBanka prehledne v jednom okne je roztahane na tri okna a jeste si to rozhrani vymysli hovadiny a cislo uctu prijme napotreti. Vysledkem je, ze zaplatit tam trva nekolikanasobne dele, nez pred dvaceti lety v eBance.
Nebo to ve skutecnosti "lide chteji" uplne stejne, jako "lide chteji nizsi kvalitu potravin za vic penez, nez v Nemecku"?
Biometrie je krasna, ale nanestesti ma dve vady: prichazite o dalsi cast soukromi a neni moc bezpecna.
Vetsina tech systemu se da osalit silikonovym odlitkem prstu, folii s vytistenym otiskem prstu, vytistenou fotografii obliceje a podobnymi triky. To, ze se to jeste masivne nezneuziva je jenom tim, ze to neni rozsirene. Za par let si mozna budeme zakryvat ksichy, aby nas nekdo nevyfotil v autobuse, protoze si na nas bude moci vzit pujcku jenom na ksicht (vytisteny a umisteny pred kameru).
V Cine timto zpusobem plati v nekterych obchodech a chybovost tam je neprijemne velka i kdyz se to nikdo nesnazi zneuzit. A neni to tim, ze "vsichni Cinani jsou stejni". My zase pripadame vsichni stejni jim, to je zpusobene tim, jak funguje lidsky mozek. Cinska aplikace vyvijena cinskymi vyvojari bude rozpoznavat obliceje Cinanu se srovnatelnou spolehlivosti, jako americka obliceje Americanu (nebo alespon bilych americanu - jak se nedavno ukazalu snad u Apple).
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2019 9:13 | dan8

No tak zadám ePin a přepíšu kód z sms. Žádný velký problém v tom nevidím. Aspoň to bude o něco málo bezpečnější, když vám šlohnou kartu i mobil zároveň.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2019 9:10 | Petr

Jeto zbitecne vihazovani peněz, lepší je to v SMS správě. Zase nějaká blbost celý rok se psalo Sms a bylo vpohode tet i obličej zachvily co budou chtít. Tre čislo bot ne.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2019 8:50 | Běžný uživatel

Ano, je to tak. Drtivá většina nemá zájem, aby se jeho soukromé generálie uchovávaly (včetně otisků prstů, skenů obličeje...)někde v nějaké instituci. U soukromí se musí jakýkoliv technologický pokrok zastavit. Nějaká směrnice EU nás nemůže a nesmí připravit o soukromí a udělat z lidí číslo bez svobodné vůle, které se bude identifikovat podle otisků prstů, čipu... Jakmile to nějaká banka zavede, tak jí klient opustí a majitelé bank to vědí!
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2019 8:17 | L.

A vy jste evidentně zas nepochopil, že zabezpečení, byť výborné, které ale lidé ve velké většině odmítají používat je k ničemu. Paranoiků, co nosí denně alobalovou čepičku a jsou ochotni používat takové nešikovné řešení je jen velmi omezené množství.

A pletete si příčinu a následek. Není to tak, že to lidé nepoužívají, protože to banky nenabízejí, ale banky to nenabízejí protože to lidé stejně nechtěli používat. (A platit za ten klíč.)

Dnes máme lepší metody - mobilní klíč, kde zadám platbu a pak ji jen potvrdím otiskem prstu. Je to skoro stejně bezpečné, ale mnohem jednodušší na používání, protože potvrzované údaje se přenesou zabezpečeným připojením.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2019 0:10 | Jiří

Konečně to někoho napadlo. To opisování kódu z SMS bylo děsně otravné. Takhle zadám platbu na internetu kartou a jednoduše potvrdím otiskem na telefonu.
-51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2019 22:21 | Pendejo Trafficante

"... ale reálně ho drtivá většina uživatelů používat nebude.", protoze ho uz temer zadna banka nenabizi, takze ho nemuzou pouzivat ani, kdyby chteli.
Clanek jsem samozrejme cetl, ale vy jste asi zcela neporozumnel memu sdeleni, ze dvoufaktorova autentizace, presne podle dnesnich pozadavku EU a v praxi vyrazne lepsi a bezpecnejsi uz tu byla pred dvaceti lety.
Jestli je nekdo tak hohaty, ze chce mit ucet zabezpeceny cislem, ktere se nesmi nikdo dozvedet a sms do chytreho telefonu s operacnim systemem plnym der, to je jeho vec. Nemam nic proti tomu, aby banky takove absurdni nezabezpeceni nabizely, kdyz jim to prijde jako dobry napad. Ale ocenil bych, kdyby clovek mel moznost zvolit si zabezpecene reseni. Coz u uctu nabizi snad 2 banky a u platebnich karet nikdo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 8. 2019 20:50 | Magda

Je to komplikované téma, ale v článku poctivě popsáno. Změna se týka jak plateb pomocí bankingu, tak plateb kartou přes banking, jak tomu říkáte :) U plateb osobně kartou v obchodě se nic nemění - viz zmínka v článku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 8. 2019 20:06 | František Mlejnek

V podstatě souhlasím, ale z důvodu rychlosti (a některé firmy, např. ubytovatelé to přímo požadují) je platba kartou přes internet šikovná, takže ji párkrát za rok využívám, abych nemusel čekat na to, že dodavateli zboží přijdou ode mne na účet peníze. Jenže jak to bude po zavedení těchto složitostí, to si vůbec nedokážu představit. Asi skutečně přejdu ke klasické přímé platbě bankovkami včetně plateb na dobírku, přestože je to dražší...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 8. 2019 20:01 | František Mlejnek

Moc tomu článku nerozumím. O placení přes mobilní aplikaci vůbec nemluvím, musel bych mít koupená pro mobil data na internet a těch několik set korun v měsíčním rozpočtu český důchodce nemá. A v tom ostatním jste mně udělali v hlavě galymatyáš. Rozeznávám-li při bezhotovostní platbě (mimo mobilní aplikaci) tři typy plateb, tak mi zde nebylo polopatisticky napsáno, jak budu postupovat: 1. při platbě pomocí bankingu, 2. při platbě kartou přes banking, 3. při platbě kartou v obchodě. Prostě článku nerozumím, akorát je pravděpodobné, že o to snadněji budu platit v hotovosti nebo složenkou.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2019 19:00 | L.

Ne, bakalář kulturní antropologie rozhodně bezpečnost dělat nemůže. I když i humanitní obory jsou v oblasti bezpečnosti důležité, protože nejslabším článkem je často lidský faktor.

Ale jinak je to typické. Absolventi vysoké školy života tomu rozumí nejlíp, ale když se něco stane, tak jsou první kdo křičí, že "oni" to neměli dopustit, "oni" to měli zabezpečit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 203 988 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Pravé české burrito. Má smysl se honit za autentickou světovou kuchyní?

Pravé české burrito. Má smysl se honit za autentickou světovou kuchyní?

Praha už si vydobyla místo v žebříčku gastronomických velkoměst. Existuje tu komunita...více

Matky v šestinedělí nejsou zvířata v ZOO. Nechte jim čas pro sebe

Matky v šestinedělí nejsou zvířata v ZOO. Nechte jim čas pro sebe

Šestinedělí bych přirovnala k situaci, když se někdo snaží zvládnout novou práci, ale...více

Spisovatelka, modelka i prostitutka. Dokument Pátrání po Evě zkoumá ženskou identitu

Spisovatelka, modelka i prostitutka. Dokument Pátrání po Evě zkoumá ženskou identitu

Eva je tulačka, bloggerka, lesba, prostitutka, spisovatelka, panna, žena v domácnosti,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Piškanin

podnikatel, Hopi

Dana Bérová

exministryně a podnikatelka

František Piškanin
ÚSPĚŠNOST
43,66 %

z 71 duelů
×
Dana Bérová
ÚSPĚŠNOST
50,70 %

z 71 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.