George klíč místo SMS. Spořitelna mění platby kartou

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 2. 12. 2020 | 33 komentářů
Česká spořitelna nově umožňuje potvrzovat platby kartou na internetu přes mobilní aplikaci George klíč. Klienti tak už nebudou muset opisovat SMS kódy, aby potvrdili své transakce v e-shopech. 

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 12. 2020 16:39, pag

Citace - Miloš / 02.12.2020 16:29

Dobírka,to se ještě používá? Já jsem takhle platil někdy před 18-ti lety
co je špatného na tom, zaplatit za něco, až když to obdržím?

Zobrazit celé vlákno

+52
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 12. 2020 16:29, Miloš

Dobírka,to se ještě používá? Já jsem takhle platil někdy před 18-ti lety

Zobrazit celé vlákno

-54
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

6. 1. 2021 21:50 | Tadeáš Andrš

Kolik mám ještě KČ děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 12. 2020 14:40 | Standa

Já jsem taky u Equa bank a musím říct, že tahle služba je super. Platím pak by mělo jít všude :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2020 10:40 | PepaJa

U té mikrovlnky si také rozhodujete o "bezpečnostních" parametrech. Např. co v ní budete ohřívat, jestli si ji postavíte blízko vodovodního kohoutku, nebo jestli si na ní dáte květináč, který třeba občas přelijete.

Nevím jak jiní, ale já bych vítal možnost volby. S popisem, co které volba obnáší a jaké nebezpečí představuje. Klidně i tak, že ve výchozím stavu je aktivní ta nejvyšší bezpečnost a ten, kdo o ni nestojí, si ji musí najít a upravit v nastavení. Přístup "Lidé jsou blbí, proto jim to co nejvíc omezíme" se mi moc nezamlouvá. (I když je fakt, že si občas říkám, že lidé se dělí na 3 skupiny: blbí, velmi blbí a extrémně blbí.)

Určitě bych chtěl mít možnost volby, jaký telefon si (ne)koupím a nebýt nucen koupit si telefonu se čtečkou otisků prstů, rozpoznáváním obličeje, sledováním, kde právě jsem, atd.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2020 10:15

Citace - PepaJa / 04.12.2020 09:48

Pokud by měl cokoliv používat jen ten, kdo tomu rozumí, pak by téměř nikdo nepoužíval počítače, mobily, televize, mikrovlnky, atd.

Však já neříkám, že to používat nemůže. To by opravdu nedávalo smysl. Používat to může, co nemůže (by neměl) je rozhodovat o bezpečnostních parametrech. Když vezmu tu mikrovlnku, tak tu používáte, ale nerozhodujete o tom, jak u ní bude udělané stínění elmag. záření.

Třeba na tom hesle je to vidět. Nejde o to to mít co nejbezpečnější, to fakt skončíte o stopadesáti znakového hesla. Jde o to dát nějakou mez, za kterou se s délkou už bezpečnost významně nezvyšuje. Je rozdíl, jestli heslo uhádnete za den (což je realistický útok), nebo za 100 let (což k ničemu není). Ale už není rozdíl, jestli ho uhádnete za 100 let nebo za milión let.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2020 9:48 | PepaJa

Proč to nedává smysl? Pokud by měl cokoliv používat jen ten, kdo tomu rozumí, pak by téměř nikdo nepoužíval počítače, mobily, televize, mikrovlnky, atd. Stejně jako drtivá většina lidí nečte a nerozumí obchodním podmínkám (minimálně některé části bývají dost nesrozumitelné). Jinak by mohl / měl být nastavený nějaký výchozí stav, který by si pak mohl zájemce upravit. To s tím hesle bylo přirovnání. Klidně si za 8 dosaďte třeba 15 a za 80 třeba 150. A než namítnete, že 15znakové heslo není slabé, tak v porovnání se 150znakovým je.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2020 9:14 | L.

Citace - PepaJa / 03.12.2020 21:49

Myslím, že všem nám zastáncům obyčejných telefonů by stačilo, kdyby si klient mohl vybrat úroveň zabezpečení. Tak jak si každý může nastavit slabé 8znakové heslo nebo silné 80znakové, ...

To nedává smysl. Vzhledem k tomu, že drtivá většina lidí zabezpečení nerozumí, tak ho ani nedokáže relevantně posoudit a tedy takový souhlas nemá žádnou váhu. Ostatně i v této diskusi je pár hezkých příkladů.

A, mimochodem, slabé osmiznakové heslo vám banka taky nedovolí nastavit. Nebo by alespoň neměla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 22:04 | PepaJa

Citace / 03.12.2020 17:01

Dnes už existují modernější služby typu Twisto, Mall Pay či PlaťPak od Equa bank.
Zrovna včera jsem se pokoušel založit si základní účet Twisto, že to vyzkouším. Asi 4x jsem tam nahrál fotku občanky a pokaždé mi po chvíli přišel mail, že chybí nějaké údaje a po přihlášení k "rozdělanému" účtu tam fotky nebyly (někdy jen některé, někdy všechny). Zkoušel jsem zvětšovat kvalitu, větší rozlišení, barevně / černobíle, ale nic. Až po 5. pokusu přišel mail, že mi účet nezaloží. Párkrát jsem někde četl, že se něco podobného stalo i jiným, ale nepamatuji, že bych kdy viděl, že někomu e-shop napsal: "Je nám líto, ale Vy u nás na dobírku kupovat nemůžete. Přejeme hezký den."
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 21:49 | PepaJa

Myslím, že všem nám zastáncům obyčejných telefonů by stačilo, kdyby si klient mohl vybrat úroveň zabezpečení. Tak jak si každý může nastavit slabé 8znakové heslo nebo silné 80znakové, tak by mohlo být v nastavení internetového bankovnictví třeba zatrhávací políčko s textem "Nemám telefon, na kterém bych mohl používat bankovní aplikaci, spokojím se s autentizační SMS o délce X číslic", kde X by šlo nastavit třeba v rozmezí 4 - 10.
Něco jako když zaškrtnu, že jsem četl a souhlasím s obchodními podmínkami.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 12. 2020 19:16

Citace - Martin / 03.12.2020 05:58

Jelikož tlačítkové telefony s uzavřeným systémem napadnout nelze (nebo extrémně obtížně), tak právě platba přes tlačítkový telefon je tou nejbezpečnější. Bohužel opět vítězí lidská tupost, hloupost a obecně neschopnost přemýšlet a tak jsou právě uživatelé tlačítkových telefonů obtěžování ještě dalším e-pinem...

Neschopnost přemýšlet jste předvedl právě vy. Ano, "hloupé" telefony lze napadnout pouze obtížně, nicméně:

1) Banka neví, zda SMS přijímáte na "hloupém" či "chytrém" telefonu. A těch "chytrých" je dnes již jasná většina, tedy se řešení šije pro ně.

2) SMS jde v otevřeném tvaru po síti, která je nezabezpečená, respektive by design nezabezpečitelná. Tedy operátor z Tramtárie řekne "teď se ke mě přihlásil váš mobil XYZ" a budou mu chodit vaše SMSky. Bez ohledu na to, jak moc "hloupý" telefon máte.


Co je naopak opravdu velmi obtížné, je napadnout mobilní aplikaci a transakce zabezpečené hardwarovým TPM čipem (biometrikou). Proto na to banky přechází.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 17:01

Citace - Pendejo Trafficante / 03.12.2020 11:35

Dobirka ma obrovskou vyhodu, kdyz nakupujete na eshopu, o kterem uz vite, ze to jsou tak trochu kokoti, ale jinde zbozi nemaji (nebo maji, ale o dost drazsi). Pokud udelaji nejakou kokotinu (treba tvrdi, ze to maji skladem a pak to po trech tydnech porad neposlali, protoze lzou a "skladem" u nich znamena "mozna skladem u dodavatele"), tak jim jenom napisete, ze objednavku rusite a neprevezmete, at ji neposilaji. Kdyz vam v tom visi prachy, je to mnohem slozitejsi. Jednu dobu to delaval takovy docela velky a znamy shop se zelenym maskotem.

Pak Vám v balíčku místo zboží pošlou kamení a Vy zaplatíte dobírku za kamení. Dnes už existují modernější služby typu Twisto, Mall Pay či PlaťPak od Equa bank.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 16:59

Citace - Pendejo Trafficante / 03.12.2020 11:30

Mleko v tetrapacku funguje a je bezpecne si ho koupit. Aplikace v telefonu s nezabezpecitelnym operacnim systemem mozna funguje, ale v aute, ktere v jednom z 1000 pripadu po slapnuti na brzdu nezabrzdi byste take jet nechtel.

No, radši bych jel v moderním autě s airbagy a dalšími věcmi pro ochranu posádky vozidla, které v jednom z tisíci případů nebrzdí než v nějakém nemoderním Trabantu, který sice spolehlivě brzdí, ale když někdo do mě v provozu nabourá, tak mě nechrání nic. Možná blbý příklad na zranitelnost chytrých mobilů. Většina virů se soustředí právě na odchyt SMS. Ale ani člověk s hloupým mobilem není v bezpečí. Jsou i případy, kdy podvodník napíše oběti přes sociální sítě, aby mu potvrzovací SMS přeposlala nebo uživatel klikne v podvrženém e-mailu na odkaz, který ho přesměruje na podvrženou přihlašovací stránku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 14:42 | PepaJa

Citace - Škodolibka domácí / 03.12.2020 11:20

Je zajímavé, jak se vždy nejvíce ozývají ti, kteří jsou z různých důvodů v opoziční menšině.
Tím chcete naznačit, že menšina má držet hubu a krok? Být to jiná menšina, hned jste za kdejakého -foba. Jinak je to podle mne výběrový efekt, protože většina nemá potřebu se ozývat, aby její názor nezapadl.
Pokud jde o tu "evoluci", tak obaly nejsou moc dobrý příklad. Plastové obaly také byly (jsou?) "evoluční" krok od papírových a skleněných, ale teď se k těm papírovým a skleněným zase snaží vrátit. Zvlášť ti ekologicky smýšlející. Takže to, že je něco další krok ve vývoji, ještě neznamená, že je to dobrý krok. A už vůbec ne evoluční (možná tak revoluční).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 12:18 | Michal Kubeček

Ale to je vaše volba, že si kupujete mléko s trvanlivostí čtyři měsíce a pak nadáváte, že je to poznat na chuti... Jinak mléko v pytlíku jsem ještě před pár lety někde zahlédl, jen ten pytlík byl o něco pevnější za socialismu a hlavně neprůsvitný.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 11:40 | Kraken

Jistě, v igelitovém pytlíku mléko už neseženu, ale neseženu už ani to mléko. To co se dnes prodává, rozhodně není mléko. Kdo to kdy zažil, aby "mléko" vydrželo čtyři měsíce i déle bez sebemenší újmy na kvalitě a ta chuť se rovněž srovnat nedá.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 11:35 | Pendejo Trafficante

Dobirka ma obrovskou vyhodu, kdyz nakupujete na eshopu, o kterem uz vite, ze to jsou tak trochu kokoti, ale jinde zbozi nemaji (nebo maji, ale o dost drazsi). Pokud udelaji nejakou kokotinu (treba tvrdi, ze to maji skladem a pak to po trech tydnech porad neposlali, protoze lzou a "skladem" u nich znamena "mozna skladem u dodavatele"), tak jim jenom napisete, ze objednavku rusite a neprevezmete, at ji neposilaji. Kdyz vam v tom visi prachy, je to mnohem slozitejsi. Jednu dobu to delaval takovy docela velky a znamy shop se zelenym maskotem.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 11:30 | Pendejo Trafficante

Mleko v tetrapacku funguje a je bezpecne si ho koupit. Aplikace v telefonu s nezabezpecitelnym operacnim systemem mozna funguje, ale v aute, ktere v jednom z 1000 pripadu po slapnuti na brzdu nezabrzdi byste take jet nechtel.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 11:20 | Škodolibka domácí

Je zajímavé, jak se vždy nejvíce ozývají ti, kteří jsou z různých důvodů v opoziční menšině.
Tento krok je prostě další část elektronické evoluce, které se stejně za čas budeme muset přizpůsobit všichni. Někteří dobrovolně, hned a rádi, no a časem i ti největší odpůrci a bojkotáři.
Zkuste sehnat třeba mléko v igelitovém pytlíku jako za komančů .. .tak už to bez jiného obalu neseženete :-) A tohle je svým způsobem to samé!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 12. 2020 10:34

???
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 9:23 | Daniel

Ja taky vždy používal dobírku, ale nově ted Equa bank zavedla odložené platby, jmenuje se to PlatímPak.. a to pak můžu zboží zaplatit až měsíc po převzetí. Rozhodně velký krok kupředu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2020 8:02 | PepaJa

Přesně. Na jedné straně banky různě nutí do vychytralých telefonů, na druhé straně přidávají (musí přidávat) komplikace (další "stupně" zabezpečení) právě kvůli těmto telefonům. Ve výsledky je na tom nejhůř ten, kdo takový telefon nemá.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 460 593 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Jak bankrotují státy a kdy přijde na řadu Česko

Jak bankrotují státy a kdy přijde na řadu Česko

Během koronavirové krize to mohlo zapadnout, ale loni „zbankrotovalo“ hned pět zemí. Další...více

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Největší akci v dějinách očkování hrozí zhatit stejné problémy, kvůli kterým si zbytečně...více

Lituji, že jsem se stala matkou

Lituji, že jsem se stala matkou

Jde o jedno z největších společenských tabu současnosti. Ženy litující svého mateřství...více

Když je i vložka luxus. Menstruační chudoba trápí miliony žen, Česko ji léta ignorovalo

Když je i vložka luxus. Menstruační chudoba trápí miliony žen, Česko ji léta ignorovalo

Místo menstruační vložky staré noviny, hadr nebo toaletní papír? Pro řadu žen a dívek...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Mejstřík

ekonom

Aleš Řebíček

exministr a podnikatel, Slavia Praha

Michal Mejstřík
ÚSPĚŠNOST
59,26 %

z 54 duelů
×
Aleš Řebíček
ÚSPĚŠNOST
27,14 %

z 70 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.