Co se děje | Zdeněk Bubák | 31. 1. 2013 | 13 komentářů
Ve spolupráci se serverem Finparáda.cz přinášíme výsledky druhého ročníku soutěže Finanční produkt roku. Přehled nejlepších finančních produktů v roce 2012 vyhlašuje společnost Scott & Rose ve čtvrtek 31. ledna 2013, tedy právě dnes.
Co reklama neřekla | Dušan Šídlo | 15. 1. 2013 | 59 komentářů
Víte, jaký je rozdíl mezi důchodovým spořením a důchodovým pojištěním? Dost zásadní – v jednom z těchto produktů budete mít v důchodu o stovky tisíc méně.
Když se řekne | Jan Müller | 23. 10. 2012 | 2 komentáře
Má prastarý auťák. Povinné ručení kupuje u jedné pojišťovny a ta mu k ručení nabízí ještě balíček dalšího pojištění auta plus nějaké služby. Má to ale vůbec cenu u vozidla prakticky dosluhujícího? A dokáže Jan Müller z webu Malé peníze vytěžit ze čtenářské otázky taky něco navíc, jak je jeho zvykem?
Co se děje | Petra Dlouhá | 6. 8. 2012 | 7 komentářů
Definice nadstandardní zdravotní péče znamenala v českém zdravotnictví (zatím malou) revoluci. Za prvních osmnáct položek ve vyšší kvalitě si můžete připlácet od začátku roku. Uplynulo sedm měsíců a další zlom je tu: pojišťovny začínají nabízet pojištění nadstandardů.
Jak na to | Ondřej Tůma | 23. 5. 2012 | 1 komentář
Chystáte se už na dovolenou do zahraničí? Přichystali jsme pro vás krátký návod, jak pojištění vybírat a modelový příklad, na kterém ukážeme, co a za kolik pojišťovny nabízejí.
Co se děje | Petra Dlouhá | 16. 1. 2012 | 26 komentářů
Od začátku ledna si můžete připlácet za první nadstandardy. Ruku v ruce s nimi brzy půjde nabídka nového soukromého pojištění. Pojišťovny už si brousí zuby. Může jít o miliardy. Přečtěte si, jak by pojištění mohlo vypadat.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 23. 11. 2011 | 9 komentářů
Nejnižší ceny za dlouhé roky a k tomu mnohem víc služeb. Povinné ručení nikdy nešlo Čechům tak na ruku. Má to háček: vybrat si to pravé dá dost práce.
Když se řekne | Dušan Šídlo | 14. 11. 2011 | 5 komentářů
Firmy – malí živnostníci i kolosy o tisících zaměstnanců – se snaží jistit. Dávají do pojištění stále víc peněz a pojišťovny se jim snaží vycházet vstříc, rozšiřují počet krytých rizik a nabízejí jak standardizované produkty, tak pojištění šitá konkrétním firmám na míru.
Co se děje | Petra Dlouhá | 17. 10. 2011 | 44 komentářů
Pošťák přináší obálku se zeleným pruhem, zděšený adresát čte o x let starém dluhu, o němž neměl ani tušení. A vyšplhal zatím pořádně vysoko! Je to váš případ? Nepanikařte. Pohledávka může být promlčená. Jednat ale musíte rychle. Přinášíme návod na záchranu krok za krokem.
Když se řekne | Věra Tůmová | 10. 8. 2011 | 2 komentáře
Nebaví vás nekonečné hodiny v čekárně u lékaře? Občas pomohou produkty z nabídky některých pojišťoven. Samozřejmě to není zadarmo, a především: počet dveří, které se tak dají otevřít, není nejvyšší. V tom komerčním pojišťovnám brání zákon.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 25. 7. 2011 | 13 komentářů
Třetí povodňový stupeň odvolán, voda ustupuje. Na jak dlouho? Loni stály živelné pohromy pojišťovny téměř osm miliard korun. Voda z toho utopila zhruba polovinu, zbytek šel na účet sněhu a kroupám. Prevence? Žádná není stoprocentní. A pojištění? Ne každý na něj dosáhne.
Co se děje | Petra Dlouhá | 27. 6. 2011 | 11 komentářů
„Kocour není doma, myši mají pré…“ Pro bytaře je období letních dovolených vrcholem lovecké sezóny. Podělili jste se o radost z blížící se dovolené na Facebooku? Pak se připravte, že vás po návratu může čekat vybílený byt. A o čerstvý malířský nátěr zrovna nepůjde.
Když se řekne | Věra Tůmová | 22. 6. 2011
Mobilní technici v pojišťovně jsou takoví fajnšmekři. Nestačí jim mít jen odbornost a nadšení pro auta či nemovitosti. Musí mít i velký cit pro nesrovnalosti. Pokud na ně mají opravdu dobrý nos, pojišťovně zachrání hromadu peněz, jež by jinak vyplatila za škody, které ani nenastaly.
Komentář | Tomáš Prouza | 21. 6. 2011 | 1 komentář
Lidové noviny otiskly první velký rozhovor s Vladimírem Mrázem po jeho odchodu z čela Kooperativy a Hospodářské noviny rozhovor s Pavlem Řehákem, ředitelem České pojišťovny. Oba rozhodně stojí za pozornost, mimo jiné proto, že naprosto dokonale ilustrují, co je dnes v českém pojišťovnictví špatně.
Jak na to | Dušan Šídlo, Martin Vlnas | 30. 5. 2011 | 14 komentářů
„Pojišťovny jsou pozadu se zaváděním moderních technologií a využíváním internetu pro nabídku pojistek. Neživotní pojištění navíc stále tvoří zhruba dvě třetiny veškerého předepsaného pojistného,“ psal v roce 2001 Tomáš Prouza v jednom ze svých prvních článků na Peníze.cz. V roce 2011 je situace úplně jiná.
Jak na to | Věra Tůmová | 14. 11. 2008 | 37 komentářů
Banální srážka aut je dnes na českých silnicích častým jevem. U nehod bez zranění a škody do 50 tisíc, respektive 100 tisíc korun od 1. ledna 2009, není třeba volat policii. Bude ale povinné vyplnit záznam o nehodě, takzvaný euroformulář. Vytiskněte si, jak má vzorově vyplněný záznam vypadat.
Jak na to | Věra Tůmová | 5. 11. 2008 | 19 komentářů
Chodci a cyklisté, kteří se stanou oběťmi dopravních nehod, mají nárok na odškodnění z povinného ručení řidiče, který nehodu zavinil. Jenže o náhradu škody se musí sami pojišťovně přihlásit. V ideálním případě by měli o nehodě sepsat s řidičem protokol.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 4. 11. 2008 | 2 komentáře
Povinné ručení dnes nabízí v Česku čtrnáct pojišťoven. Část z nich změnila sazby v průběhu roku, další zveřejňují nové sazebníky touto dobou a několik je na trhu nově. Ve spolupráci s Top-pojistenim.cz přinášíme přehled aktuálních informací ke každé z pojišťoven.
Co se děje | Věra Tůmová | 2. 10. 2008 | 8 komentářů
Povinné ručení je podle pojišťoven rok od roku v Česku výhodnější. Kdo se podívá na základní sazby, vidí jiný trend. Zdražuje se. Pojišťovny to ale nerady slyší a upozorňují hlavně na slevy a výhody pro vybrané řidiče.
Analýza | Věra Tůmová | 22. 8. 2008
Kdo se chce vyhnout „pojišťovákům“ a potřebuje se pojistit, už má dnes i jiné možnosti. Stačí mu na to počítač s internetem či telefon tak, jak to je již běžné v cizině. Podívali jsme se proto, jak se dá u jednotlivých pojišťoven pojistit přes internet. Rozdíly mohou být značné.
Recenze | Eva Sovová | 10. 7. 2008
Nová pojistka Ordinace od Kooperativy je specialitou určenou pro lékaře, lékárníky a veterináře. Pojistí ambulanci, odpovědnost i riziko, že lékař na čas přestane vykonávat svou činnost. V našem hodnocení dostal nový produkt čtyři hvězdičky.
Co se děje | Eva Sovová | 30. 6. 2008 | 5 komentářů
Regulační poplatky ve zdravotnictví mění chování lidí. Až dvojnásobně roste v Česku zájem o soukromé pojistky zdraví. Pojišťovny očekávají, že reforma ve zdravotnictví přinese v prodeji těchto pojistek revoluci, a chystají další novinky.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Banky | Věra Tůmová | 2. 11. 2007 | 2 komentáře
Pro odborníky je letos Bankou roku 2007 Komerční banka, pro laickou veřejnost je jednoznačně Nejdůvěryhodnější bankou Česká spořitelna. Banky prý inovují a zaměřují se na klienty. Že by se blýskalo na lepší časy?
Povinné ručení | Věra Tůmová | 1. 11. 2007 | 4 komentáře
Kdo si hodlá sjednat povinné ručení, může se nechat zlákat od pojišťoven na leccos. Vybrat si může z násobků bonusů kvůli lepší sazbě či z palety dárečků. Od zrušení monopolu na povinné ručení konkurenční boj mezi pojišťovnami sílí, takže každým rokem přicházejí se zajímavější nabídkou.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 30. 10. 2007 | 1 komentář
Základní sazby povinného ručení vzrostou nejen u největšího hráče na trhu s tímto pojištěním, České pojišťovny, příští rok o několik set korun. O zdražení však žádná z pojišťoven příliš nehovoří. Všechny se místo toho předhánějí, jakou slevu či dárek řidičům poskytnou.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 22. 10. 2007 | 4 komentáře
Boj o klienta kvůli povinnému ručení v Česku každoročně vrcholí na podzim. Sazby většina pojišťoven teprve zveřejní, ale už teď se předhání v nabídce bonusů, superbonusů či extrabonusů. Jen málokdo se v těchto superlativech vyzná.
Články | Ivan Špirakus | 13. 10. 2004
Většina pojišťoven v ČR má jen tzv. pi (public information) rating, nechová se tedy ke klientům příliš otevřeně. Při volbě svého zajištění však pojišťovny rating příslušné zajišťovny striktně vyžadují a dokonce se jím často chlubí. Přečtěte si, co se stalo jedné z největších zajišťoven na světě, jako varování před podceňováním významu plnohodnotného ratingu.