práva a povinnosti kupujicího a prodávajicího oejtý vůz

dobrý den obracím se na Vás s prosbou ve věci rady k situaci prodeji ojetého vozidla. Pokusím se co nejpodrobněji popsat vzniklou situaci. Dne 6 července jsem já jako soukromá osoba(prodejce) prodala ojetý vůz r.v. 2003 jiné soukromé osobě. (Kupec) Po prohlídce voze a dvou zkušebních jízdách v den koupě kupce sdělil , že s emu auto líbí a že je rozhodnut jej koupit. Při zkušební jízdě upozorňoval na zjevný nedostatek (auto moc netáhlo výkon zůstaval na cca 2000 otáčkách) vzhledem k tomu, že já nejsme přes auta odborník tak jsme k tomu neměla co říct, maximálně souhlasit s tím, co kupce vypozoroval. Doporučila jsme vyměnit vzduchový filtr, nebot při výměně oleje před pár dny prodeje mě na to v servise upozorňovali, tak jsem totu informaci předala i kupci. Avšak tytpo informace nejsou uvedeny v kupní smlouvě. Dohodla se cena a navrhovali slevu, sleva byla nezávislé na vypozorovaném nedostatku auta.Na druhý den po prodeji se kupce ozval, že je nespokojen, nebot jeden kamarád mu poradil, že auto neměl kupovat, že není v perfektním techn stavu a bylo mu doporučeno jej nechat zkontrolovat na pc diagnostiku, takto i učinil. Po napíchnutí na pc mě kontaktoval a sdělil, že do auta nebude nic vrážet a chce zpět peníze a auto mi doveze, i přesto, že jej už využíval. Sdělil mi zjištěnou závadu a tak jsem se mu snažila pomoci tím, že jsme kontaktovala neautorizovaný servis a zjistila dostupnost daného dílu a tuto informaci ústně předala kupujícímu. Ten trvá na tom, že má právo do dvou týdnu odstoupit od smlouvy, poslal mi sms adresu kam zašlu velký tp a dále mne nekontaktoval. Nyní mám obavu co se může dít dále? Až nyní si uvědomuji, že jsme kupní smlouvu napsala možná až moc obecně, vycházela jsme ze vzorů z inernetu. ve smlouvě nemáme uvedeny žádné reklamační podmínky, ale pouze větu, že kupující prohlašuje, že se řádně seznámil s technickým stavem vozidla. U prodeje jsme měla svědka z rodiny, tudíž ústní infromace by byly prokazatelné. Má právo kupující odstoupit do dvou týdnu od smlouvy a chtít po mě zpět celou částku? čeho se mám obávat? poradte prosím jsme v této svízelné situaci poprvé a jako ženská autům opravdu nerozumím.kupce nemusel přeci na nákup vozu ihned přistoupit mohl si ssebou vzít odborníka popř si nechat dny na rozmyšlenou. Děkuji moc za brzkou odpoved

Dotaz poslal/a: melanieelean, 09. 07. 2013 21:45

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny časopisu dTestu na penize.cz. Kupující nemá právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů. Paragraf 597 občanského zákoníku stanoví právo kupujícího na slevu z kupní ceny, pokud dodatečně vyjde najevo vada, na kterou jste kupujícího neupozornila. Bude-li taková vada činit věc neupotřebitelnou, tak má kupující právo na odstoupení od smlouvy. Máte-li svědka, že jste kupujícího na vady upozornila a on nepožadoval slevu již v době koupě, tak jí nemůže požadovat dodatečně. Pokud vyšla najevo vada jiná, tak má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

dTest, Kolektiv odborníků, 10. 07. 2013 15:35

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

28. 8. 2022 | Jana Divinová

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

10. 8. 2022 | Jana Divinová | 4 komentáře

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.

Odložené platby jsou čím dál populárnější. Utáhne EU šrouby?

2. 8. 2022 | Jana Divinová | 7 komentářů

Odložené platby jsou čím dál populárnější. Utáhne EU šrouby?

Je to jednoduchý nástroj, jak platit za nákupy na internetu. Fakticky jde o půjčky, které ale plně nepodléhají stejné regulaci jako ostatní úvěry pro spotřebitele. Evropská unie teď chystá opatření, která můžou poskytovatelům odložených plateb přidat nové povinnosti.

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

25. 7. 2022 | Jana Divinová

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Kriminalita na internetu prudce roste. Policie chystá speciální útvar

14. 7. 2022 | Olga Skalková | 4 komentáře

Kriminalita na internetu prudce roste. Policie chystá speciální útvar

Takzvaná kyberkriminalita v Česku dál roste. „Loni jsme zaznamenali meziročně téměř osmnáctiprocentní nárůst kriminality páchané v prostředí internetu. Kybernetická kriminalita v roce 2021 činila více než šest procent z celkového počtu všech registrovaných trestných činů,“ řekl policejní prezident ČR Martin Vondrášek na dnešní společné tiskové konferenci s ČSOB. Konkrétně šlo o 9518 případů.

Koupil si vstupenku, porušil pravidla. Pokuta platí, řekl soud

16. 6. 2022 | Martin Horvát | 21 komentářů

Koupil si vstupenku, porušil pravidla. Pokuta platí, řekl soud

Obchodní podmínky a návštěvní řád nejspíš podrobně nestudujete. Přesto: nákupem vstupenky s nimi souhlasíte. A když pak porušíte pravidla, můžete dostat smluvní pokutu. Třeba i od fotbalového klubu, potvrdil soud.

Nevýhodný kurz DCC už umí blokovat i největší banka

14. 6. 2022 | Petr Kučera | 15 komentářů

Nevýhodný kurz DCC už umí blokovat i největší banka

Dobrá zpráva před dovolenou v cizině: Česká spořitelna se přidává k menším bankám a ukazuje, že platební kartu lze před nechtěnou službou chránit líp.

Pojišťovny čekají nové spory. Ústavní soud se zastal klienta

24. 5. 2022 | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 3 komentáře

Pojišťovny čekají nové spory. Ústavní soud se zastal klienta

Někteří lidé, kteří si před lety sjednali investiční životní pojištění, mají šanci na vrácení víc peněz. Podle Ústavního soudu nemuseli hned od začátku vědět, že je smlouva neplatná.

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

6. 5. 2022 | Martin Horvát | 4 komentáře

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu škody? Jasnější odpověď nedávno přinesl Nejvyšší soud.

Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají

16. 4. 2022 | dTest | 4 komentáře

Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají

Právní poradna dTestu se setkává s opětovným nárůstem stížností lidí, kteří se marně domáhají objednaných vstupenek i vrácení peněz.

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

13. 4. 2022 | redakce Peníze.CZ | 7 komentářů

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

Obchodníci budou nově muset u zboží ve slevě uvádět nejnižší cenu, za kterou ho prodávali před poskytnutím slevy. Zakázány budou falešné spotřebitelské recenze na internetu. U nevyžádaných podomních prodejů budou moci kupující od smlouvy odstoupit do 30 dní.

Datovou schránku dostanou OSVČ i nepodnikatelé. Nová povinnost se blíží

4. 4. 2022 | Jana Divinová | 68 komentářů

Datovou schránku dostanou OSVČ i nepodnikatelé. Nová povinnost se blíží

Podnikatelé si od roku 2023 budou muset zvyknout na to, že s nimi úřady začnou komunikovat výhradně elektronicky. Datovou schránku ale dostanete, i když nepodnikáte: stačí, abyste třeba podali daňové přiznání online nebo požádali o řidičák přes bankovní identitu.

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

30. 3. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

Politici nenašli odvahu k přísnější regulaci „služby“ DCC. Přesto může být letošní rok zlomový: Česká spořitelna se přidá k menším bankám a ukáže, že klienty lze chránit líp.

Chyba při nákupu dálniční známky už nevyjde draho

25. 3. 2022 | Petr Kučera

Chyba při nákupu dálniční známky už nevyjde draho

Chybně zadané údaje v elektronické dálniční známce je nově možné opravit i v době její platnosti. Oprava je omezena na maximálně dva znaky v SPZ a také na stát registrace vozidla.

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

7. 3. 2022 | redakce Peníze.CZ | 3 komentáře

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

Postup oznámení o zvýšení ceny – tedy to, jak dodavatel musí informovat spotřebitele – má pevná pravidla. Pokud je dodavatel poruší, nemá na úhradu zvýšené ceny nárok, zdůrazňuje Energetický regulační úřad.

Proč vás pořád otravují s cookies? Webům hrozí pokuty

27. 2. 2022 | Jana Divinová | 35 komentářů

Proč vás pořád otravují s cookies? Webům hrozí pokuty

Přes obsah internetové stránky na vás vyskočí cookie lišta. V posledních měsících o dost častěji než předtím. Provozovatelé webů totiž musí od letoška splnit přísnější pravidla.

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

7. 2. 2022 | Jana Divinová | 30 komentářů

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

Ty nejlepší hrnce, energie za opravdu výhodnou cenu nebo třeba neodolatelně výnosná investice. S takovými nabídkami by už vám neměl nikdo volat – jestli jste s tím předem nesouhlasili. Přísnější pravidla, která přinesla letošní novela, ale začnou naplno fungovat až od července. V čem pomůže a na co si dál dávejte pozor?

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

18. 1. 2022 | Jana Divinová | 9 komentářů

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

Stavba domu na klíč může být skvělým řešením pro ty, kdo nemají chuť, znalosti ani schopnosti pustit se do toho sami. Stavebníci ale po sobě mohou zanechat skryté vady. Tady je ponaučení ze dvou příběhů s rozdílným koncem.

Velký přehled změn. Nový rok ve vaší peněžence

1. 1. 2022 | Petr Kučera | 1 komentářů

Velký přehled změn. Nový rok ve vaší peněžence

Projděte si, jaké novinky roku 2022 mohou ovlivnit vaše osobní finance.

Pošta zdraží SIPO. Připlatí si plátci i příjemci

30. 12. 2021 | Olga Skalková | 183 komentářů

Pošta zdraží SIPO. Připlatí si plátci i příjemci

Službu využívají přes tři miliony lidí. Poplatku se vyhne jenom ten, komu peníze automaticky odcházejí z bankovního účtu.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

O dividendu požádáte snadněji. Novinku využije čtvrtá firma

O dividendu požádáte snadněji. Novinku využije čtvrtá firma

Požádat o výplatu dividend jednoduše přes internet nově mohou i akcionáři společnosti...více

Největší e-shopy v Česku. Nový žebříček podle tržeb

Největší e-shopy v Česku. Nový žebříček podle tržeb

Největším e-shopem v Česku podle výše tržeb zůstává Alza, která podle odhadu webu CzechCrunch...více

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services