práva a povinnosti kupujicího a prodávajicího oejtý vůz

dobrý den obracím se na Vás s prosbou ve věci rady k situaci prodeji ojetého vozidla. Pokusím se co nejpodrobněji popsat vzniklou situaci. Dne 6 července jsem já jako soukromá osoba(prodejce) prodala ojetý vůz r.v. 2003 jiné soukromé osobě. (Kupec) Po prohlídce voze a dvou zkušebních jízdách v den koupě kupce sdělil , že s emu auto líbí a že je rozhodnut jej koupit. Při zkušební jízdě upozorňoval na zjevný nedostatek (auto moc netáhlo výkon zůstaval na cca 2000 otáčkách) vzhledem k tomu, že já nejsme přes auta odborník tak jsme k tomu neměla co říct, maximálně souhlasit s tím, co kupce vypozoroval. Doporučila jsme vyměnit vzduchový filtr, nebot při výměně oleje před pár dny prodeje mě na to v servise upozorňovali, tak jsem totu informaci předala i kupci. Avšak tytpo informace nejsou uvedeny v kupní smlouvě. Dohodla se cena a navrhovali slevu, sleva byla nezávislé na vypozorovaném nedostatku auta.Na druhý den po prodeji se kupce ozval, že je nespokojen, nebot jeden kamarád mu poradil, že auto neměl kupovat, že není v perfektním techn stavu a bylo mu doporučeno jej nechat zkontrolovat na pc diagnostiku, takto i učinil. Po napíchnutí na pc mě kontaktoval a sdělil, že do auta nebude nic vrážet a chce zpět peníze a auto mi doveze, i přesto, že jej už využíval. Sdělil mi zjištěnou závadu a tak jsem se mu snažila pomoci tím, že jsme kontaktovala neautorizovaný servis a zjistila dostupnost daného dílu a tuto informaci ústně předala kupujícímu. Ten trvá na tom, že má právo do dvou týdnu odstoupit od smlouvy, poslal mi sms adresu kam zašlu velký tp a dále mne nekontaktoval. Nyní mám obavu co se může dít dále? Až nyní si uvědomuji, že jsme kupní smlouvu napsala možná až moc obecně, vycházela jsme ze vzorů z inernetu. ve smlouvě nemáme uvedeny žádné reklamační podmínky, ale pouze větu, že kupující prohlašuje, že se řádně seznámil s technickým stavem vozidla. U prodeje jsme měla svědka z rodiny, tudíž ústní infromace by byly prokazatelné. Má právo kupující odstoupit do dvou týdnu od smlouvy a chtít po mě zpět celou částku? čeho se mám obávat? poradte prosím jsme v této svízelné situaci poprvé a jako ženská autům opravdu nerozumím.kupce nemusel přeci na nákup vozu ihned přistoupit mohl si ssebou vzít odborníka popř si nechat dny na rozmyšlenou. Děkuji moc za brzkou odpoved

Dotaz poslal/a: melanieelean, 09. 07. 2013 21:45

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny časopisu dTestu na penize.cz. Kupující nemá právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů. Paragraf 597 občanského zákoníku stanoví právo kupujícího na slevu z kupní ceny, pokud dodatečně vyjde najevo vada, na kterou jste kupujícího neupozornila. Bude-li taková vada činit věc neupotřebitelnou, tak má kupující právo na odstoupení od smlouvy. Máte-li svědka, že jste kupujícího na vady upozornila a on nepožadoval slevu již v době koupě, tak jí nemůže požadovat dodatečně. Pokud vyšla najevo vada jiná, tak má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

dTest, Kolektiv odborníků, 10. 07. 2013 15:35

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Velký přehled změn. Nový rok ve vaší peněžence

1. 1. 2023 | Petr Kučera | 1 komentářů

Velký přehled změn. Nový rok ve vaší peněžence

Projděte si, jaké novinky roku 2023 mohou ovlivnit vaše osobní finance.

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.

Místo chodníku klouzačka. Jak žádat o odškodnění za zlomenou nohu

15. 12. 2022 | Veronika Doskočilová

Místo chodníku klouzačka. Jak žádat o odškodnění za zlomenou nohu

Videí, jak se lidé na náledí nedokážou udržet na nohou, je plný internet. Teď se můžete pobavit i na ulici. Málokomu je však do smíchu, když na chodníku uklouzne on sám a zraní se. Co dělat?

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

8. 12. 2022 | Veronika Hejná | 2 komentáře

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

Zákonná záruka za jakost končí. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici při reklamaci vady. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

28. 11. 2022 | Jakub Balada | 1 komentářů

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Konec e-shopů jako bezplatných půjčoven. Pravidla pro vrácení zboží zpřísní

14. 11. 2022 | Petr Kučera, Jana Divinová

Konec e-shopů jako bezplatných půjčoven. Pravidla pro vrácení zboží zpřísní

Nová úprava má pomoct provozovatelům e-shopů. Míří proti zneužívání práva na odstoupení od smlouvy. Podmínky pro vyzkoušení zboží se přiblíží kamenným prodejnám.

E-shopy čekají změny. Nová pravidla poznáte už brzo

7. 11. 2022 | Petr Kučera

E-shopy čekají změny. Nová pravidla poznáte už brzo

Největší změny pravidel za poslední roky začnou platit od 6. ledna 2023. Přináší je novela zákona o ochraně spotřebitele a novela občanského zákoníku.

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

4. 11. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď dostanete možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

26. 10. 2022 | Petr Kučera, Veronika Hejná | 2 komentáře

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.

Neříkejte Ano ani Souhlasím. Šmejdi změnili taktiku, tlačí dál

13. 10. 2022 | redakce Peníze.CZ, dTest

Neříkejte Ano ani Souhlasím. Šmejdi změnili taktiku, tlačí dál

Poslechněte si nahrávku typického rozhovoru, kterou spotřebitelský časopis dTest rozebral s psycholožkou. Takzvaní telešmejdi po změně zákona změnili postup, ale na seniory tlačí dál.

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

12. 10. 2022 | Petr Kučera | 1 komentářů

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

3. 10. 2022 | Petr Kučera

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Spotové ceny energií zrušíte snadněji, pomůže zákon

16. 9. 2022 | Petr Kučera

Spotové ceny energií zrušíte snadněji, pomůže zákon

Domácnosti dostanou možnost, aby se takzvaných spotových cen zbavili rychleji než podle dosavadních pravidel. Umožní jim to novela, kterou dnes schválili poslanci. Týká se to smluv na dobu určitou i neurčitou – ovšem pouze spotřebitelů, ne třeba podnikatelů.

Pošta zdražuje SIPO. I pro ty, kdo platí inkasem z účtu

6. 9. 2022 | Petr Kučera | 4 komentáře

Pošta zdražuje SIPO. I pro ty, kdo platí inkasem z účtu

Státní podnik Česká pošta od začátku října zpoplatní službu SIPO i pro lidi, kteří platí bezhotovostně formou inkasa z bankovního účtu. 

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

28. 8. 2022 | Jana Divinová

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

10. 8. 2022 | Jana Divinová | 4 komentáře

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.

Odložené platby jsou čím dál populárnější. Utáhne EU šrouby?

2. 8. 2022 | Jana Divinová | 7 komentářů

Odložené platby jsou čím dál populárnější. Utáhne EU šrouby?

Je to jednoduchý nástroj, jak platit za nákupy na internetu. Fakticky jde o půjčky, které ale plně nepodléhají stejné regulaci jako ostatní úvěry pro spotřebitele. Evropská unie teď chystá opatření, která můžou poskytovatelům odložených plateb přidat nové povinnosti.

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

25. 7. 2022 | Jana Divinová

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Kriminalita na internetu prudce roste. Policie chystá speciální útvar

14. 7. 2022 | Olga Skalková | 4 komentáře

Kriminalita na internetu prudce roste. Policie chystá speciální útvar

Takzvaná kyberkriminalita v Česku dál roste. „Loni jsme zaznamenali meziročně téměř osmnáctiprocentní nárůst kriminality páchané v prostředí internetu. Kybernetická kriminalita v roce 2021 činila více než šest procent z celkového počtu všech registrovaných trestných činů,“ řekl policejní prezident ČR Martin Vondrášek na dnešní společné tiskové konferenci s ČSOB. Konkrétně šlo o 9518 případů.

Koupil si vstupenku, porušil pravidla. Pokuta platí, řekl soud

16. 6. 2022 | Martin Horvát | 21 komentářů

Koupil si vstupenku, porušil pravidla. Pokuta platí, řekl soud

Obchodní podmínky a návštěvní řád nejspíš podrobně nestudujete. Přesto: nákupem vstupenky s nimi souhlasíte. A když pak porušíte pravidla, můžete dostat smluvní pokutu. Třeba i od fotbalového klubu, potvrdil soud.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Velké banky kupují bitcoiny. Salvador ukázal, kolik jich má. Týden v kryptu

Velké banky kupují bitcoiny. Salvador ukázal, kolik jich má. Týden v kryptu

Americké banky investují do bitcoinových fondů, volatilita bitcoinu klesá, vývojář Tornado...více

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci

Penny láká na poněkud netradiční slevu. Kdo v pondělí 20. května přijde na prodejnu řetězce...více

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services