Když se řekne | Petra Dlouhá | 26. 5. 2014 | 53 komentářů
Na poště pracuje přes dvacet let. Dnes je vedoucí pobočky. Na přepážku by se prý „nevrátila ani za nic“. Musela by totiž prodávat finanční produkty aliančních partnerů České pošty. Jako vedoucí už přímý prodej nemá v popisu práce. Musela se ale smířit s tím, že jí každý měsíc nadřízený strhává několik tisíc z platu – protože její lidé „neplní plán“ a neprodají finančních produktů dost.
Jak na to | Ondřej Záruba | 20. 10. 2010 | 57 komentářů
Kdekomu vadí vysoké poplatky za provoz běžného účtu. Bližší pohled ale ukazuje, že jde o pouhou kapku v moři skutečného problému.
Co se děje | Věra Tůmová | 23. 1. 2009 | 16 komentářů
Možnost uložit si dokumenty či jiné důležité věci v bezpečnostní schránce už v Česku nabízí řada bank. Služba to není drahá a dá se využít i jen na jeden měsíc. Zařízení schránky ale nelze nechat na poslední chvíli před dovolenou. Sejfy nejsou všude a bývají docela vytížené.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 20. 9. 2012 | 3 komentáře
Pojištění, povinné ručení, spořicí účet a další finanční produkty dávno nekupujeme tak, že z pár bank či pojišťoven odneseme letáčky a večer v nich hledáme to nejlepší. Už ani nesháníme podmínky a ceny produktů na webech finančních domů. Necháme si to srovnat. Jenže někdy jsou ta srovnání cinknutá.
Recenze | Věra Tůmová | 30. 12. 2008 | 2 komentáře
Dobře úročená, ale dostupná finanční rezerva domácnosti, je „v kurzu“. Banky se proto předhánějí v nabídce spořících účtů a termínovaných vkladů. GE Money Bank přináší už nějakou dobu i speciální kombinaci - Účet pravidelného spoření. V recenzi jsme mu udělili jen 2 hvězdičky.
Články | E-Vosh McKinsey | 1. 4. 2001
Redakci Peníze.CZ se podařilo získat exkluzivní materiál renomovaného amerického odborníka, který analyzuje následky kartelové dohody, přinášející dalekosáhlé změny ve velmi atraktivní oblasti.
Jak na to | Daniel Kotula | 10. 12. 2010 | 18 komentářů
Představa, že ke snížení zadluženosti domácností přispěje zvýšení finanční gramotnosti, vyučované na školách i v nejrůznějších kurzech, často naráží na formální přístup, jak jsou tyto kurzy vedeny. Důležité je uvědomit si, zda kopírujete chování bohatých, nebo chudých.
Co se děje | Michal Höschl | 16. 2. 2011 | 20 komentářů
Není něco zvláštního na tom, že ten, kdo radí lidem, kam s penězi, si sám nechává radit od jiného profesionála?
Analýza | Věra Tůmová | 9. 10. 2008 | 14 komentářů
Na hypotéky s fixovanou sazbou si už Češi zvykli a zdá se, že se jich už nebojí. Úvěry s variabilní sazbou je prý ale moc nelákají, tvrdí často banky. Nicméně ani nynější finanční krize její majitele v Česku vážně neohrožuje.
Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 30. 9. 2008 | 7 komentářů
Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je to výhoda jen pro někoho. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.
Když se řekne | Roman Baroš | 13. 3. 2012 | 12 komentářů
Úroveň finanční gramotnosti v Česku je nízká. Ovšem nemůžete za to vy chtě-nechtě klienti (i když svůj podíl viny taky máte), může za to systém, který vás naučil, že o všechno se za vás postará stát. Nepostará! Je potřeba vzít svůj osud do vlastních rukou.
Co se děje | Věra Tůmová | 8. 1. 2009 | 12 komentářů
Úrokové sazby u spořících účtů klesají. Úročení přes tři procenta nabízejí jen menší banky a družstevní záložny. Další pokles nelze vyloučit vzhledem k očekávanému snižování klíčových sazeb České národní banky.
Co se děje | Věra Tůmová | 13. 2. 2009 | 5 komentářů
Malí živnostníci a podnikatelé často potřebují uložit hotovost na účet i po zavírací době bank. Pokud nechtějí běhat po světě s kupou bankovek, nemají příliš možností, jak s nimi naložit. Řešením mohou být depozitní bankomaty, které začínají české banky klientům nabízet.
Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 23. 10. 2008 | 14 komentářů
LBBW se v reklamní kampani holedbá, že na nabízeném spořícím účtu zhodnotí úspory klientů nejrychleji ze všech bank. Na trhu jsou ale i výnosnější účty. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.
Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2000
Uvažujete o stavbě domu a při jeho financování chcete kromě hypotéky využít i stavebního spoření. Běžná situace, kterou řeší stále více lidí. Jaké jsou možnosti, jsme zjišťovali v testu obchodních zástupců.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 3. 2012 | 14 komentářů
Už jste někdy od Čecha slyšeli upřímně zamýšlenou větu: „Jsem spokojený bankovní klient“? Já ne. I když v posledních letech nastal určitý posun k lepšímu, k ideálu máme ještě hodně daleko.
Když se řekne | Marek Musil | 16. 9. 2014 | 21 komentářů
Zdá se, že finančních poradců je tolik, že fronty se na ně stát nikdy nebudou. Nějaký na vás čeká na každém rohu. Umí ale a může skutečně každý, kdo si na vizitku napíše finanční poradce, správně poradit?
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 14. 6. 2022 | 11 komentářů
Víc než třetina obyvatel Česka (35 procent) má svého finančního poradce, dalších deset procent ho mělo v minulosti. Ukázal to květnový průzkum České asociace společností finančního poradenství a zprostředkování (ČASF).
Články | Simona Ely Plischke | 11. 10. 2005
Americké domácnosti uspoří jen 1 % čistých příjmů, drží průměrně 11 kreditních karet a utrácejí a utrácejí. Do deficitu se nově dostal i federální rozpočet. Evropané si naopak "syslí" protože nevědí, co je čeká. Katastrofický obrázek pro EU představuje rapidně stárnoucí populace a velkorysá sociální síť. Co všechno a jak ovlivňuje podle časopisu The Economist úspory a spotřebu v USA a EU a proč jsou tyto veličiny tak důležité?
Články | Josef Janda | 13. 12. 2006 | 5 komentářů
V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?
Banky | Věra Tůmová | 2. 11. 2007 | 2 komentáře
Pro odborníky je letos Bankou roku 2007 Komerční banka, pro laickou veřejnost je jednoznačně Nejdůvěryhodnější bankou Česká spořitelna. Banky prý inovují a zaměřují se na klienty. Že by se blýskalo na lepší časy?
Rozhovor | Martin Vlnas | 8. 8. 2013 | 22 komentářů
„Čistě na marketingu franšízu nepostavíte. Reklama pomůže překonat úvodní nedůvěru. To je ale všechno. Mnohem důležitější je renomé franšízanta, osobní kontakty, pečlivě vybraní místní koncipienti na pobočce a perfektní služby,“ říká Petr Borkovec spolumajitel Partners v rozhovoru o unikátní franšízingové síti banky a finančněporadenské pobočky pod jednou střechou.
Články | Kristýna Havligerová | 3. 12. 2003
Rádi byste svým nejbližším pod stromeček nadělili nějaký finanční produkt? Poradíme vám jak na to.
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2002
Ze všech stran se na nás valí reklamy na životní pojištění. Pojištění majetku jako by skomíralo někde v ústraní, ale není tomu tak. I v této zdánlivě nudné oblasti se dějí velké věci.
Analýza | Jan Traxler | 27. 3. 2012 | 17 komentářů
Většina lidí pro dlouhodobé spoření volí produkty, v rámci kterých slouží kapitál jako půjčka s pevným úrokem ve výši maximálně 3–4 procenta. Produkty, kde slepice snáší malá vajíčka a hodnota (kupní síla) těchto vajíček ještě k tomu dlouhodobě klesá.
Co se děje | Věra Tůmová | 24. 6. 2009 | 9 komentářů
Banky a pojišťovny se budou muset více zaměřit na produkty, které umí flexibilně reagovat na potřeby klientů a umožňují obsluhu přes internet. Takový vzkaz jim poslala odborná porota i veřejnost při hlasování o nejlepší finanční produkty Zlatá koruna.
Rozhovor | Jan Stuchlík | 22. 4. 2010 | 1 komentář
Požadavky na povinnou kvalifikaci finančních poradců nepoctivé jedince z trhu nedostanou. To by dokázal jen jejich registr, který by jim zabránil přecházet od jedné firmy ke druhé, říká Pavel Matoušek, člen představenstva poradenské společnosti Broker Consulting.
Co se děje | Věra Tůmová | 16. 4. 2009 | 3 komentáře
Spořící účty jsou mezi klienty bankovních domů stále populárnější. Někdy jsou ale pořádně komplikované. Banky totiž vytvářejí produkty, kterými klienty nalákají na „skvělé“ úročení s různými podmínkami, které nemusí být na první pohled zřejmé.
Články | Martin Zika | 15. 8. 2005 | 1 komentář
Krach "bezrizikové švýcarské investice", ve které lidé přišli o stovky miliónů korun, vytáhl na světlo staronový problém. Mají zodpovědnost pouze ti, kteří do produktu investovali, protože se rozhodovali na základě svobodné vůle? Anebo by k větší zodpovědnosti měla být hnána firma, která produkty vybírá a určitým způsobem školí své zprostředkovatele?